W klasie dużych samochodów rodzinnych nagrodę przyznano nowej Toyocie Prius. Japońska hybryda została bardzo dobrze oceniona w każdej kategorii.
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91%
Bezpieczeństwo dzieci: 80%
Bezpieczeństwo pieszych: 70%
Systemy bezpieczeństwa: 82%
Choć Hyundai Ioniq jest od Toyoty Prius krótszy zaledwie o 90 mm to organizacja Euro NCAP przypisała go do kategorii małych samochodów rodzinnych. A w tej Ioniq okazał się bezkonkurencyjny.
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91%
Bezpieczeństwo dzieci: 80%
Bezpieczeństwo pieszych: 70%
Systemy bezpieczeństwa: 82%
Wśród SUV-ów i crossoverów najlepszy okazał się nowy Volkswagen Tiguan.
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96%
Bezpieczeństwo dzieci: 84%
Bezpieczeństwo pieszych: 72%
Systemy bezpieczeństwa: 68%
W tym roku Euro NCAP postanowiło przyznać tylko trzy nagrody. W pozostałych kategoriach przetestowano zbyt mało samochodów, żeby wyłonić zwycięzcę. Jednak przyznano dwa wyróżnienia dla aut, które osiągnęły naprawdę świetne wyniki w testach zderzeniowych. Pierwsze przypadło w udziale nowej klasie E Mercedesa.
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 95%
Bezpieczeństwo dzieci: 90%
Bezpieczeństwo pieszych: 77%
Systemy bezpieczeństwa: 62%
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93%
Bezpieczeństwo dzieci: 84%
Bezpieczeństwo pieszych: 71%
Systemy bezpieczeństwa: 60%
W tym roku organizacja Euro NCAP przyznała wyróżnienie "najlepszy w klasie" tylko w trzech kategoriach. Znacznie więcej samochodów przetestowano w roku 2015. Tak wygląda lista zwycięzców:
- Volvo XC90 | Large Off-Road (duże SUV-y)
- Mercedes GLC | Small Off-Road (małe SUV-y)
- Jaguar XE | Large Family Car (duże samochody rodzinne)
- Infiniti Q30 | Small Family Car (małe samochody rodzinne)
- Honda Jazz | Supermini (samochody małe)
- Ford Galaxy | Large MPV (vany)
- Volkswagen Touran | Small MPV (minivany)
- Mazda MX-5 | Roadster Sport (roadstery i auta sportowe)