Testy Euro NCAP | 5 samochodów, 7 ocen

Audi A2, Hyundai Ioniq, Ford Edge, Suzuki Ignis i SsangYong Tivoli - te pięć aut organizacja Euro NCAP postanowiła sprawdzić pod kątem bezpieczeństwa. Dwa z nich wyróżniają się na niekorzyść. Wszystko przez systemy wspierające kierowcę, które nie są dostępne w standardzie, a dopiero za dopłatą. Oto szczegółowe wyniki najnowszych testów zderzeniowych Euro NCAP
Audi Q2 Audi Q2 fot. Audi

Audi Q2

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93%

Bezpieczeństwo dzieci: 86%

Bezpieczeństwo pieszych: 70%

Systemy bezpieczeństwa: 70%

Galerię zdjęć oraz polskie ceny niemieckiego crossovera znajdziecie tu: Audi Q2.

Hyundai Ioniq Hyundai Ioniq Fot. Hyundai

Hyundai Ioniq

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91%

Bezpieczeństwo dzieci: 80%

Bezpieczeństwo pieszych: 70%

Systemy bezpieczeństwa: 82%

Więcej informacji o modelu znajdziecie tu: Hyundai Ioniq.

Ford Edge Ford Edge fot. Ford

Ford Edge

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 85%

Bezpieczeństwo dzieci: 76%

Bezpieczeństwo pieszych: 67%

Systemy bezpieczeństwa: 89%

Więcej informacji o modelu znajdziecie tu: Ford Edge.

Suzuki Ignis Suzuki Ignis fot. Suzuki

Suzuki Ignis

Wersja z dodatkowymi systemami bezpieczeństwa

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87%

Bezpieczeństwo dzieci: 79%

Bezpieczeństwo pieszych: 77%

Systemy bezpieczeństwa: 60%

Wersja bez dodatkowych systemów bezpieczeństwa

Ogólny wynik: 3 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 79%

Bezpieczeństwo dzieci: 79%

Bezpieczeństwo pieszych: 67%

Systemy bezpieczeństwa: 25%

Więcej informacji o modelu znajdziecie tu: Suzuki Ignis.

SsangYong Tivoli SsangYong Tivoli fot. SsangYong

SsangYong Tivoli

Wersja z dodatkowymi systemami bezpieczeństwa

Ogólny wynik: 4 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82%

Bezpieczeństwo dzieci: 62%

Bezpieczeństwo pieszych: 65%

Systemy bezpieczeństwa: 43%

Wersja bez dodatkowych systemów bezpieczeństwa

Ogólny wynik: 3 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 74%

Bezpieczeństwo dzieci: 62%

Bezpieczeństwo pieszych: 55%

Systemy bezpieczeństwa: 25%

Więcej informacji o modelu znajdziecie tu: SsangYong Tivoli.

Więcej o:
Komentarze (8)
Testy Euro NCAP | 5 samochodów, 7 ocen
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Aspa

    Oceniono 13 razy 7

    Najważniejszym systemem bezpieczeństwa każdego auta jest wyszkolony i MYŚLĄCY kierwca: myślący za siebie i za innych na drodze. Wielokrotnie, zwłaszcza w Polsce, widziałem 'wypasione fury', które na pewno miały wszystkie możliwe, najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa, w akcji wyprzedzania na trzeciego, wymuszania pierwszeństwa, omijania auta, przepuszczającego pieszego na przejściu albo zapieprzania 60km/h ponad obowiązujący limit. Skoro takich kretynów jest na drogach sporo, to ja przykładałbym jednak większą wagę do tego, czy auto jest w stanie zapewnic mi i moim pasażerom 'strefę przeżycia' gdy dojdzie do wypadku - podwyższanie ocen za elektroniczne cudeńka, które mogą zawodzić o wiele częściej, niż dobrze zaprojektowana strefa kontrolowanego zgniotu - to jakieś nieporozumienie. Zwłaszcza, że powszechność wymyślnych systemów wpływa na obniżenie umiejętności kierowców - nie dalej jak tydzień temu o mało nie zostałem potrącony przez toczące się tyłem z górki auto, ze spanikownym kierowcą wewnątrz. Roczne auto miało system wspomagania ruszania pod górkę, który z jakichś powodów nie zadziałał i kierowca nie miał pojęcia, co z tym fantem zrobić, poza wrzeszczeniem za kółkiem ze strachu. Ostatecznie zatrzymał się na innym zaparkowanym pojeździe.

  • graveir

    Oceniono 16 razy 6

    Bzdury. Przez ostatnie lata wprowadzono wiele zmian do gwiazdek, wpisując w nie między innymi elektroniczne systemy bezpieczeństwa, czyli teraz trzeba mieć nie tylko dobre zabezpieczenie w przypadku wypadku, ale również aktywne utrzymywanie pasa ruchu i inne bzdety, żeby dostać komplet. Wszystkie auta, które do 2012 uzyskały 5 gwiazdek, dzisiaj dostałyby 3-4. A ocena zabezpieczeń typu poduszki powietrzne i strefy zgniotu się NIE ZMIENIŁY. NCAP samo o tym pisało, ale jakoś dziennikarze motoryzacyjni nie raczyli o tym wspomnieć.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX