Czym jeżdżą Francuzi? Hity pierwszej połowy 2016 r.

Francja to jeden z trzech największych rynków motoryzacyjnych w Europie. Nad Sekwaną niepodzielnie królują rodzime marki. W zeszłym roku w Top 10 sprzedaży znalazło się tylko jedno auto spoza Francji, a była to... należąca do Renault Dacia Sandero. W pierwszym półroczu tego hegemonię Francuzów próbuje przełamać Volkswagen, któremu udało się wreszcie wedrzeć do pierwszej dziesiątki. Zażarty pojedynek toczy się też na samym szczycie zestawienia, gdzie walczą o prymat dwa miejskie auta.
Peugeot 108 Peugeot 108 fot. Peugeot

Miejsca 30 - 21

30. Peugeot 108 - 8 428 szt.

Citroen DS3 FLfot. Citroen | Francuzi już zaprezentowali DS3 nowej marki DS, ale początek roku należał jeszcze do Citroena DS3

29. Citroen DS3 - 8 791 szt.

Mini Cooper S 5d

28. Mini - 8 934 szt.

Volkswagen Touran

27. Volkswagen Touran - 9 028 szt.

Opel Mokkafot. Opel | Również Opel doczekał się nowej generacji (Mokka X), jednak odświeżony crossover nie wszedł jeszcze do sprzedaży

26. Opel Mokka - 9 205 szt.

Citroen C3 Picasso

25. Citroen C3 Picasso - 9 649 szt.

Peugeot 508

24. Peugeot 508 - 10 761 szt.

Fiat 500 TwinAir Turbo

23. Fiat 500 - 10 830 szt.

Opel Corsa ecoFlex

22. Opel Corsa - 12 110 szt.

Citroen C4 Cactus

21. Citroen C4 Cactus - 12 659 szt.

Ford Fiesta Ford Fiesta fot. Ford | Ford Fiesta Black i Red Edition

Miejsca 20 - 11

20. Ford Fiesta - 13 069 szt.

Nissan Qashqai 2014

19. Nissan Qashqai - 13 366 szt.

Citroen C4

18. Citroen C4 - 14 132 szt.

Toyota Yaris FL

17. Toyota Yaris - 16 169 szt.

Peugeot 3008 FLfot. Peugeot | Już od przyszłego roku 3008 przemieni się w pięknego, rasowego SUV-a segmentu C

16. Peugeot 3008 - 17 685 szt.

Volkswagen Golf 2.0 TDI - test długodystansowy

15. Volkswagen Golf - 18 147 szt.

Dacia Duster

14. Dacia Duster - 20 604 szt.

Renault Scenicfot. Renault | Również Scenic doczekał się poważnych zmian. Już niedługo wysłużonego minivana zastąpi zupełnie nowa generacja.

13. Renault Scenic - 20 913 szt.

Renault Megane IV

12. Renault Megane - 21 801 szt.

Renault Kadjar

11. Renault Kadjar - 22 322 szt.

Volkswageb Polo Original Volkswageb Polo Original fot. Volkswagen

10. Volkswagen Polo

Liczba sprzedanych aut: 22 444

To najwyżej sklasyfikowane auto Volkswagena w całym zestawieniu. Reszta samochodów koncernu nie ma większych szans w walce o francuskiego klienta - Francuzi stawiają przede wszystkim na swoje rodzime marki. A jeżeli nie PSA i Renault, to Dacia, za którą stoi francuski kapitał Grupy Renault. Volkswagenowi udało się jednak wskoczyć do Top 10. Dokonało tego Polo, przedstawiciel ulubionego segmentu we Francji.

W 2015 roku Polo zajął miejsce 11 (42 tysiące sprzedanych aut). Po 6 miesiącach 2016 sprzedano już prawie 22,5 tysiąca małych Volkswagenów.

Francuski rynek przeżywa lekkie ożywienie. Prawie wszystkie samochody na liście poprawiły swoje wyniki i wszystko wskazuje na to, że uda im się pod koniec 2016 zanotować lepsze wyniki niż w 2015.

Volkswageb Polo Original

Volkswageb Polo Original

Renault Twingo Renault Twingo fot. Renault

09. Renault Twingo

Liczba sprzedanych aut: 22 908

Francuzi bardzo polubili nową generację Twingo. W 2015 roku ze sprzedażą na poziomie 45 328 sprzedanych aut maluch zajął ósme miejsce. Po pierwszej połowie 2016 spadł o oczko niżej, ale wciąż zajmuje bardzo dobre miejsce. To zdecydowanie najlepiej sprzedające się auto segmentu A.

Renault Twingo

Renault Twingo - wnętrze

Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso fot. Citroen | Citroen C4 Picasso

08. Citroen C4 Picasso

Liczba sprzedanych aut: 24 763

Minivan znad Sekwany wyróżnia się przede wszystkim nowatorską stylistyką i przestronnym wnętrzem. Francuzi bardzo lubią ten model i często gości w pierwszej dziesiątce hitów sprzedaży. W zeszłym roku otwierał zestawienie na miejscu 10. W tym udało się C4 Picasso przeskoczyć dwa oczka do góry.

Citroen C4 Picasso

Citroen C4 Picasso to kolejny francuski samochód, który w tym roku doczekał się poważnego odświeżenia. Nowe C4 Picasso wejdzie do sprzedaży pod koniec roku. Największe zmiany to nowoczesne technologie, które zawitały na pokład praktycznego Citroena. Po dokładne informacje zapraszamy TUTAJ.

Citroen C4 Picasso i Grand Picasso FL

Citroen C3 Citroen C3 fot. Citroen | Citroen C3

07. Citroen C3

Liczba sprzedanych aut: 31 092

Kolejny Citroen w pierwszej dziesiątce to model C3. Koncern PSA w ojczyźnie radzi sobie bardzo dobrze - mały Citroen z segmentu B skusił w pierwszej połowie 2016 ponad 31 tysięcy Francuzów.

Citroen C3

Pod koniec tego roku do sprzedaży wejdzie zupełnie nowy Citroen C3. Auto upodobniło się do Citroena C4 Cactus i będzie jedną z najciekawszych propozycji w segmencie miejskich aut. Więcej znajdziecie TUTAJ.

Citroen C3

Nowa Dacia Sandero Nowa Dacia Sandero Fot. Dacia | Dacia Sandero

06. Dacia Sandero

Liczba sprzedanych aut: 31 407

W 2015 roku Dacia Sandero zajęła dopiero dziewiąte miejsce. Po półroczu 2016 rumuńska marka (należąca do Grupy Renault) przeskoczyła na miejsce szóste. 31,5 tysiąca sprzedanych aut to świetny prognostyk na resztę roku. W 2015 na Sandero skusiło się 45 tysięcy Francuzów - w tym szykuje się wynik znacznie lepszy.

Dacia Sandero

Dacia Sandero

Peugeot 2008 Peugeot 2008 fot. Peugeot | Peugeot 2008

05. Peugeot 2008

Liczba sprzedanych aut: 37 094

Francuski rynek jest bardzo przewidywalny. W zeszłym roku Peugeot 2008 również uplasował się na piątym miejscu, był też wiceliderem w segmencie crossoverów.

Salon Genewa 2013 | Peugeot 2008

Peugeot 2008 ma szanse poprawić swojego tegoroczne wyniki, bo do sprzedaży wchodzi właśnie jego nowa odsłona. O faceliftingu bestsellerowego crossovera możecie przeczytać TUTAJ.

Peugeot 2008 FL

Renault Captur Renault Captur fot. Renault | Renault Captur

04. Renault Captur

Liczba sprzedanych aut: 41 727

Ulubiony crossover Francuzów? Renault Captur. Jednak przewaga nad Peugeotem to tylko 4,5 tysiąca sprzedanych aut. Odświeżony 2008 może namieszać w segmencie i zdetronizować Captura, który do tej pory mógł czuć się niezagrożony.

Renault Captur

Renault Captur

Nowy Peugeot 308 SW Nowy Peugeot 308 SW fot. Peugeot | Peugeot 308

03. Peugeot 308

Liczba sprzedanych aut: 44 000

Bez dwóch zdań, ulubione samochody Francuzów to auta miejskie. Od małych crossoverów po rasowe, klasyczne mieszczuchy z segmentu B. Najlepiej sprzedające się "duże" auto to kompaktowy Peugeot 308. W 2015 roku 308 również znalazło się na trzecim miejscu - w 12 miesięcy sprzedano 75 tysięcy. W tym, tylko w 6 miesięcy, sprzedano 44 tysiące. Wszystko wskazuje więc na to, że Peugeot skorzysta ze wzrostów na francuskim rynku i poprawi swój wynik.

Zarząd Peugeota na pewno ucieszy też fakt, że utrzymało przewagę nad bezpośrednimi konkurentami z segmentu. Megane sprzedało się dwukrotnie gorzej - jednak Renault może się jeszcze rozpędzić, bo niedawno na rynku debiutowała nowa generacja.

Nowy Peugeot 308 SW

Nowy Peugeot 308

Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM Allure Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM Allure Fot. Michał Dek

02. Peugeot 208

Liczba sprzedanych aut: 54 056

Od wielu lat na szczycie francuskiego zestawienia sprzedaży znajdują się dwa małe auta z segmentu B. I od dłuższego czasu to Peugeotowi przypada w udziale srebrny medal. W 2015 roku 208 było bardzo blisko najwyższego stopnia podium, ale do szczęścia zabrakło 14 tysięcy sprzedanych aut. Pierwsza połowa 2016 wskazuje na to, że Peugeot kolejny rok z rzędu będzie musiał się zadowolić drugim miejscem. Do lidera już brakuje mu 8 tysięcy aut.

A kto niepodzielnie rządzi nad Sekwaną?

Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM Allure

Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM Allure

Renault Clio Renault Clio Fot. Renault | Renault Clio

01. Renault Clio

Liczba sprzedanych aut: 62 206

Zdecydowanym liderem sprzedaży we Francji jest rodak i główny rywal Peugeota 208 - Renault Clio. Po pierwszych 6 miesiącach roku licznik sprzedaży mieszczucha przekroczył 62 tysiące sprzedanych aut.

W całym 2015 Clio trafiło do 104 tysięcy kierowców, w 2016 Renault jest na najlepszej drodze do znacznego podwyższenia wyniku.

Renault Clio

Przewagę nad Peugeotem 208 na pewno pomoże ugruntować facelifting, jaki Renault zafundowało swemu bestsellerowi. Zmiany nie są rewolucyjne (tak naprawdę to tylko kosmetyka), ale Clio będzie znacznie nowocześniejszej i bardziej dopracowane. Do sprzedaży nowe Renault Clio ma trafić jeszcze w tym roku. Więcej przeczytacie o nim TUTAJ.

Renault Clio 2016

Więcej o:
Komentarze (14)
Czym jeżdżą Francuzi? Hity pierwszej połowy 2016 r.
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Kula

    Oceniono 18 razy 12

    To porownanie dobitnie pokazuje, jak wielkimi patriotami (obok Niemcow) sa francuzi na rynku motoryzacyjnym. Wlasnie spedzilem tam tydzien, a widzialem bardzo wiele egzemplarzy nowych (albo poliftowych) modeli (Megane, Talisman, Kadjar, 2008, nowy 3008!), podczas gdy w Niemczech nie widuje ich prawie wcale... We Wloszech nie widac juz takiej przewagi - sporo jest aut niemieckich (srednich i duzych) oraz francuskich maluchow... Ale to dobre podejscie i milo jest popatrzyc na powrot wiekszej dozy fantazji we francuskiej stylistyce!

  • Gość: mc

    Oceniono 20 razy 8

    Jak dla mnie obecne renówki są bezkonkurencyjne pod względem stylistyki.

    Trochę mi entuzjazm opadł, jak popatrzyłem na cenę przyzwoicie skonfigurowanego Espace'a...

  • Dariusz Koszkul

    Oceniono 8 razy 4

    i co sie dziwic. francuzi kupuja swoje bo maja. francuskie firmy i korporacje jezda tylko swoimi autmi. po co maja wspierac niemaszków i ich przemysl.

  • Gość: Poliftowy

    Oceniono 3 razy 1

    @Gość: Kula
    Francuzi szanuja swoj przemysl, a Polacy powinni szanowac swoj jezyk p.Kula-poliftowy

  • Gość: verko

    Oceniono 7 razy -1

    Chyba na całym świecie Yarisy jako te małe, zgrabne samochody znajdują zainteresowanie ludzi. Wcale mnie to nie dziwi, bo są to naprawdę dobre samochody, idealne do jazdy po mieście

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX