Prezentacja modelu | Suzuki Baleno

Baleno to jeden z tych samochodów, który kiedyś był już na rynku a teraz odrodził się pod tą samą nazwą ale w zupełnie nowym wydaniu. Kompletnie zmienione nadwozie, wnętrze, podwozie i silniki kryją jednak tę samą co przed laty filozofię firmy Suzuki - nabywcy muszą otrzymać przyjemny w prowadzeniu, przestronny, poprawnie wykończony i oryginalny w kształtach samochód o przystępnej cenie
Suzuki Baleno Suzuki Baleno fot. BB

Na początek

Suzuki Baleno, japoński hatchback zaprezentowany jesienią 2015 r. podczas targów samochodowych we Frankfurcie, przerósł swojego poprzednika z tym samym typem nadwozia, produkowanego w latach 1995-2007. Mierzy 3995 mm, wygląda dużo masywniej i solidniej, dysponuje znacznie większą ilością wolnej przestrzeni we wnętrzu, co wyróżnia go w segmencie. Ma nową płytę podłogową, znacznie nowocześniejsze silniki i dużo bogatsze wyposażenie. Pierwszy Baleno, produkowany w Japonii i w Indiach, był autem nieco za skromnym jak na oczekiwania rynku, mało wyrazistym stylistycznie i pozbawionym istotnych atutów poza wyposażeniem i ceną. Dlatego nie odniósł większego sukcesu, choć produkowano go aż 12 lat. Nowe Baleno, wytwarzane w zakładach Suzuki-Maruti w Indiach ma znacznie lepsze perspektywy.

Suzuki Baleno

Suzuki Baleno

Suzuki Baleno Suzuki Baleno Fot. Michał Dek

Stylistyka

Według Suzuki motywem przewodnim w stylizacji Baleno jest filozofia ?Liquid Flow?, co można tłumaczyć jako "płynne linie". Płynność rzeczywiście dominuje w kształtach nadwozia, wyglądającego nietuzinkowo i na swój sposób elegancko. Elegancja Baleno nie jest jednak taka, jaką prezentują ekskluzywne limuzyny. To raczej dobrze zaprojektowany przedmiot użytkowy, którego codzienne użytkowanie jest równie przyjemne jak jego oglądanie. Bryła auta jest harmonijna a proporcje dobrze dobrane. W udany sposób połączono masywną, budzącą poczucie bezpieczeństwa część przednią z częścią tylną, która za sprawą mocno pochylonej tylnej szyby jest dużo bardziej finezyjna i dynamiczna. Sporo dynamiki wnoszą też mocno przetłoczone nadkola. Estetyka Baleno z pewnością nie należy do typowo japońskiej szkoły wzorniczej. Są w niej widoczne wpływy europejskie, dzięki którym samochód wygląda atrakcyjniej.

Suzuki Baleno

Suzuki Baleno

Suzuki Baleno

Suzuki Baleno

Suzuki Baleno Suzuki Baleno Fot. Michał Dek

Wnętrze

W kabinie Baleno można poczuć się przyjemnie. Ładny jest projekt deski rozdzielczej, dobrze prezentuje się też duży i czytelny zestaw wskaźników. Pomysłowo zaprojektowano centralną konsolę. Srebrne wstawki i obwódki dodają nieco elegancji. Kokpit jako całość nie jest może szczytem estetycznych możliwości, ale robi dobre wrażenie. Materiały wykończeniowe są raczej przeciętnej jakości, ale trzymają standardy typowe dla popularnych aut miejskich. Ważnym atutem przedziału pasażerskiego jest jego przestronność, w dużej mierze wynikająca z dużego rozstawu osi (nieco ponad 2,5 m). Zaskakująco duży jest bagażnik. Pojemność 355 l to wartość typowa, ale dla samochodów z wyższego segmentu.

Suzuki Baleno

Suzuki Baleno

Suzuki Baleno

Suzuki Baleno

Suzuki Baleno

Suzuki Baleno

Suzuki Baleno

Suzuki Baleno Suzuki Baleno Fot. Michał Dek

Silniki i skrzynie biegów

1.2 DualJet

Czterocylindrowy silnik benzynowy z 16-zaworową głowicą i pośrednim wtryskiem paliwa, spełniający normę czystości spalin Euro 6. Pojemność skokowa 1242 cm3, moc maksymalna 90 KM przy 6000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 120 Nm przy 4400 obr/min

Osiągi:

Prędkość maksymalna: 180 km/h

Przyśpieszenie 0-100 km/h: 12,3 s

Średnie zużycie paliwa: 4,3 l/100 km

Emisja CO2: 100 g/km

1.0 BoosterJet

Trzycylindrowy silnik benzynowy z 12-zaworową głowicą, bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, spełniający normę czystości spalin Euro 6. Pojemność skokowa 999 cm3, moc maksymalna 110 KM przy 5500 obr/min, maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 2000-3500 obr/min (w wersji z przekładnią automatyczną 160 Nm przy 1500-4000 obr/min).

Osiągi (w nawiasie dane dla wersji z przekładnią automatyczną):

Prędkość maksymalna: 200 (190) km/h

Przyśpieszenie 0-100 km/h: 11,4 (11,0) s

Średnie zużycie paliwa: 4,5 (4,9) l/100 km

Emisja CO2: 105 (115) g/km

q

1.2 DualJet SHVS

Czterocylindrowy silnik benzynowy z 16-zaworową głowicą i pośrednim wtryskiem paliwa, spełniający normę czystości spalin Euro 6. Pojemność skokowa 1242 cm3, moc maksymalna 90 KM przy 6000 obr/min, maksymalny moment obrotowy 120 Nm przy 4400 obr/min.

Układ napędowy SHVS to rodzaj hybrydy równoległej, w której samochód nie może być napędzany wyłącznie przy udziale elektryczności. Rozbudowany alternator, pełniący rolę prądnicy i silnika elektrycznego (ISG), służy jedynie do uruchamiania silnika spalinowego albo do wspomagania go przy dużych obciążeniach (ruszanie, przyspieszanie). Na postoju silnik spalinowy nie pracuje a wszystkie systemy i odbiorniki prądu elektrycznego zasilane są z akumulatorów, co pozwala zmniejszyć zużycie benzyny. Gdy zachodzi potrzeba ISG uruchamia silnik. Podczas ruszania i przyśpieszania ISG wspomaga silnik spalinowy, przyczyniając się do zmniejszenia zapotrzebowania na benzynę. Podczas hamowania ISG pracuje jak prądnica. Wykorzystując energię kinetyczną samochodu ładuje akumulatory.

Osiągi:

Prędkość maksymalna: 180 km/h

Przyśpieszenie 0-100 km/h: 12,3 s

Średnie zużycie paliwa: 4,0 l/100 km

Emisja CO2: 94 g/km

Suzuki Baleno

q

Suzuki Baleno Suzuki Baleno fot. Suzuki

Kolory i felgi

q

q

q

15" felgi stalowe z pełnym kołpakiem

 

q

16" felgi aluminiowe

q

Suzuki Baleno Suzuki Baleno Fot. Michał Dek

Poziomy wyposażenia

Comfort

6 poduszek powietrznych

System stabilizacji toru jazdy ESP + TCS

System ABS + EBD + BAS

System kontroli ciśnienia w oponach TPMS

System mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX

Immobiliser

Światła do jazdy dziennej LED

Klimatyzacja manualna

Instalacja radiowa z anteną + 4 głośniki

Centralny zamek

Elektryczna regulacja szyb (przód)

Automatyczne światła

Pionowa regulacja kolumny kierownicy

Regulacja wysokości fotela kierowcy

Składane oparcie tylnej kanapy (niedzielone)

Felgi stalowe 15? z pełnymi kołpakami

Zestaw naprawczy koła

Reflektory halogenowe

Manualnie regulowane lusterka zewnętrzne

Klamki i lusterka zewnętrzne w kolorze czarnym

Klapa bagażnika otwierana mechanizmem elektromagnetycznym

Spojler dachowy

q

Premium

Wyposażenie poziomu Comfort oraz dodatkowo:

Audio CD/MP3/USB + 2 głośniki wysokotonowe

Komunikacja bezprzewodowa Bluetooth® z zestawem głośnomówiącym

Obrotomierz

Skórzana kierownica wielofunkcyjna

Funkcja "Guide me light"

Zdalne sterowanie zamka centralnego

Srebrne/chromowane elementy wykończenia wnętrza

Dzielone i składane oparcie tylnej kanapy (60:40)

Bagażnik z system wyjmowanej podwójnej podłogi

Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne

Klamki i lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia

Czarne słupki nadwozia (A-B)

Osłona chłodnicy z motywem chromowanym

Listwa ozdobna klapy bagażnika

qq

Premium Plus

Wyposażenie poziomu Premium oraz dodatkowo:

Radar Brake Support (system wspomagania hamowania awaryjnego z czujnikiem radarowym)

Tempomat adaptacyjny z ogranicznikiem prędkości

Podgrzewane fotele przednie

Kanał nawiewu powietrza na nogi pasażerów z tyłu

Elegance

 

Wyposażenie poziomu Premium Plus oraz dodatkowo:

Światła do jazdy dziennej LED (zintegrowane z HID)

System Engine Auto Stop Start (dla SHVS)

Klimatyzacja automatyczna 1-strefowa

Interaktywny system multimedialny z nawigacją satelitarną oraz zintegrowaną tylną kamerą cofania

System kluczyka elektronicznego

Wyświetlacz kolorowy 4,2? (zestaw wskaźników)

Elektryczna regulacja szyb (tył)

Pozioma regulacja kolumny kierownicy

Podłokietnik między przednimi fotelami

Łopatki manualnej zmiany biegów (dla 6AT)

Reflektory biksenonowe (HID)

Tylne lampy zespolone LED Premium

Felgi aluminiowe 16?

Tylne hamulce tarczowe

Lusterka zewnętrzne z kierunkowskazami

Przednie światła przeciwmgłowe

Przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia

Chromowane listwy okienne

q

ZOBACZ DODATKOWE AKCESORIA SUZUKI BALENO

Suzuki Baleno Suzuki Baleno Suzuki Baleno | Ceny w Polsce | Miejskie auto z aspiracjami

Cennik

Baleno

Silnik

Skrzynia biegów

Comfort

Premium

Premium Plus

Elegance

1.2 DualJet

5 M/T

43 900

46 900

48 900

58 900

1.0 BoosterJet

5 M/T

-

-

58 900

68 900

1.0 BoosterJet

6 A/T

-

-

-

73 900

 

Baleno Smart Hybrid

Silnik

Skrzynia biegów

Elegance

1.2 DualJet SHVS

5 M/T

65 900 zł

 

qq

Suzuki Baleno Suzuki Baleno Fot. Michał Dek

Naszym zdaniem

Suzuki Baleno spełnia kryteria samochodu, który może zyskać dużą popularność. Niebanalna sylwetka, oryginalna stylistyka, wygodne wnętrze i dobry komfort jazdy to spory zasób atutów jak na auto tej klasy. Najbardziej istotna w Baleno jest jednak bardzo dobra relacja między ceną a walorami użytkowymi, dzięki której nowy model Suzuki jest konkurencyjny dla rywali z czołówki swojej klasy. Trudna do zaakceptowania jest tylko bardzo wysoka cena wersji z automatyczną skrzynią biegów, sprzedawanej wyłącznie z pakietem wyposażenia Elegance. Gdyby taką przekładnię zaoferowano także z niższymi pakietami wyposażenia, dostępność odmiany z ?automatem? zdecydowanie by wzrosła. Szkoda, że w ofercie zabrakło turbodiesla, rynek pewnie upomni się o silnik wysokoprężny. Póki co dostępne są dwa oszczędne silniki benzynowe i jeszcze oszczędniejsza hybryda.

q

q

q

Więcej o:
Komentarze (25)
Prezentacja modelu | Suzuki Baleno
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • tohk

    Oceniono 15 razy 11

    Wygląda na to, że Japończycy zajmują pozycję zwolnioną przez Koreańczyków, którzy z kolei wskoczyli na pozycję oddaną przez Japończyków.

  • Gość: klm

    Oceniono 15 razy 7

    jak na hindusa, to cena z sufitu...

  • Gość: mcguirre

    Oceniono 21 razy 7

    Biorąc pod uwagę gabaryty i cenę fiata tipo to raczej suzuki nie może liczyć na lawinę zamówień.

  • Gość: criss

    Oceniono 3 razy 3

    samochody suzuki robi trwałe. sam pomyślę o tym samochodzie, jeśli jazda próbna wypadnie dobrze.

  • Gość: ff

    Oceniono 7 razy 3

    fajny kompakcik

  • Gość: suzuki_maruti

    0

    a to nie są materiały producenta? bo obiektywizm poraża ;) poza tym - znów odgrzany tekst sprzed kilku dni z nową datą

  • Marek Jarosz

    Oceniono 2 razy 0

    Nie chce mi się klikać w te durne slajdy, więc napiszcie mi krótko: będzie kombi? Bo jak nie, to żadna konkurencja dla Fabii. Hatchbacków na rynku jest cała masa. Małych (ale z dużym bagażnikiem) i tanich kombi jest kilka, Fabia, Clio, Ibiza, będzie Tipo.

  • Gość: Heniek

    Oceniono 2 razy 0

    Po przerobieniu na LPG może być ok

  • Gość: taka prawda

    Oceniono 8 razy -2

    Każde suzuki jest rywalem dla kogoś, a potem nikt tego nie kupuje.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX