Nowy Volkswagen Passat | Prezentacja modelu

Volkswagen Passat to jeden z najpopularniejszych samochodów na całym świecie. Wliczając wszystkie warianty (również te na rynek chiński i amerykański) w poprzednim roku wyprodukowano aż... 1,1 miliona Passatów! Pod koniec 2014 do sprzedaży wejdzie najnowsza, ósma już generacja niemieckiego hitu
Volkswagen Passat Volkswagen Passat fot. Volkswagen

To już ósma generacja...

Władze koncernu z Wolfsburga podkreślają, że nowy Passat jest w stu procentach nowy. W przypadku poprzednich generacji (to już ósma odsłona popularnego Paska!) nie można było tego do końca powiedzieć... Choć chyba i w tym przypadku wielu powie, że nowy wygląda bardzo podobnie do starego. Passat B8 ma nową stylistykę, jest wyposażony w najnowsze technologie i silniki, będzie także dostępny z napędem hybrydowym plug in. Zanim przejdziemy do bohatera dzisiejszego tekstu, Passata B8, rzućmy okiem na historię Niemca z klasy średniej.

Pierwszy Passat zaprezentowany został w maju 1973 roku, w lipcu rozpoczęła się jego sprzedaż. Zaprojektowany przez Giorgio Giugiaro hatchback, po którym wkrótce pojawiła się także wersja kombi i sedan (czy raczej fastback), spotkał się z zainteresowaniem klientów jako nowość wśród samochodów klasy średniej. Rok później znajdował się już na czele statystyki nowo zarejestrowanych samochodów w Niemczech.

Volkswagen Passat B1fot. Volkswagen | Passat B1

Volkswagen Passat B1fot. Volkswagen | Volkswagen Passat B1

Następca, oferowany do 1987 roku, był znów dostępny jako sedan, hatchback i kombi. Passat drugiej generacji urósł do 4,4 metra. Wprowadzono do niego nowe rozwiązania: silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem, pięciocylindrowy silnik benzynowy oraz Formułę E redukującą zużycie paliwa, jako prekursora dzisiejszej BlueMotion Technology. Po raz pierwszy wypuszczono wersję Syncro z napędem na cztery koła (zapożyczony z Audi 80 quattro). Miano kultowego zyskała limuzyna B2, która otrzymała nazwę Santana.

Volkswagen Passat B2fot. Volkswagen | Volkswagen Passat B2

W 1987 roku na blisko dekadę Volkswagen zdecydował się montować silnik Passata poprzecznie i zerwać pokrewieństwo z Audi 80. Nowa generacja zyskała nieco bardziej opływowe linie, a charakterystyczny, pozbawiony wlotu powietrza przedni pas nawiązywał do dawnych, tylnosilnikowych przodków - 411 i 412. Pożyczoną z Golfa platformę rozwałkowano i rozciągnięto we wszystkie strony, skutkiem czego rozstaw osi wzrósł z 2,55 do 2,63 m.

Volkswagen Passat B3fot. Volkswagen | Volkswagen Passat B3

W 1993 roku Niemcy przeprowadzili głęboki facelifting modelu, szumnie okrzyknięty nową generacją B4. Co zmieniono? Nadwozie unowocześniono, by pasowało do innych modeli VW w tamtym okresie, wzbogacono wyposażenie (m.in. o kolejne poduszki, wzmocnienia boczne i kilka elektrycznych dodatków) i pokazano nowe silniki.

Volkswagen Passat B4fot. Volkswagen | Volkswagen Passat B4

Piąta generacja (1996 do 2005) otrzymała w pełni ocynkowane nadwozie, nowoczesną technologię TDI, mocniejsze cztero-, pięcio-, sześcio- i ośmiocylindrowe silniki. Te elementy w połączeniu z wysoką jakością sprawiły, że Passat stał się wzorcem w swojej klasie. W połowie lat 90. ponownie zeszły się drogi Volkswagena Passata i Audi - już nie 80, ale A4. Obydwa modele dzieliły platformę ze wzdłużnie ułożonym silnikiem. Passat B5 mógł się jednak pochwalić dłuższym o 9 cm rozstawem osi, równym aż 270 cm.

Volkswagen Passat B5fot. Volkswagen | Volkswagen Passat B5

Powrót do montowanych poprzecznie silników w przypadku Passata B6 oznacza coś więcej - znacznie odważniejszą sylwetkę z osobliwym, ociekającym chromem wlotem powietrza. W porównaniu do poprzednika rozstaw osi wzrósł zaledwie o 6 mm, pojawiły się za to nowoczesne turbobenzyniaki ery downsizingu, nowe turbodiesle o pojemności 1,6 i 2 litrów, zautomatyzowane przekładnie dwusprzęgłowe DSG oraz napęd na cztery koła Haldex (wcześniej: Torsen).

Volkswagen Passat B6fot. Volkswagen | Volkswagen Passat B6

Po nim pojawiła się właśnie schodząca ze sceny udoskonalona i bardziej luksusowo wyposażona generacja, która pod względem bezpieczeństwa i systemów wspierających kierowcę podniosła poprzeczkę jeszcze wyżej. Tak jak przed laty, gruntownie zmodernizowany Passat został zakwalifikowany jako nowa generacja, a nie model po faceliftingu. Rysy Passata stały bardziej szlachetne i nawiązywały do flagowego Phaetona.

Volkswagen Passat na rynku wtórnym już od...

Volkswagen Passat B7fot. Volkswagen | Volkswagen Passat B7

Volkswagen Passat B7fot. Volkswagen | Volkswagen Passat B7

Teraz nadszedł czas ósmej generacji.

Volkswagen Passat B8 Volkswagen Passat B8 fot. Volkswagen Passat B8

Stylistyka

Volkswagen zarzeka się, że ich "nowy Passat jest naprawdę nowy". Co to ma oznaczać? Przede wszystkim największą nowością jest nowatorska modułowa platforma podłogowa MQB. Dzięki niej Passat ósmej generacji nabrał znacznie dynamiczniejszych proporcji (nadwozie jest niższe, zwiększono rozstaw osi oraz koła). Przy zachowaniu funkcjonalności Passat zyskał na charyzmie, ekskluzywności i dynamice. Tak przynajmniej twierdzą w koncernie VAG. Co Wy myślicie o nowym wcieleniu Passata? Naszym zdaniem rzeczywiście wygląda lepiej.

Ósmy Passat ma długość 4 767 mm, czyli jest odrobinkę (2 mm) krótszy od poprzednika. Jednak rozstaw osi wzrósł o 79 mm do 2 791 mm. Jednocześnie wysokość Passata zmniejszyła się o 14 mm, a szerokość wzrosła o 12 mm. Nowa sylwetka ma mocno zaznaczone linie załamujące światło. Projektanci postawili na krawędzie i załamania, co wyraźnie widać między dolną krawędzią bocznych okien i linią na wysokości klamek.

Wyglądem B8 stara się uciec z klasy średniej. Styliści Volkswagena uważają, że ich nowe auto bez problemu poradziłoby sobie w wyższej klasie średniej, a i w klasie wyższej nie miałoby czego się wstydzić. Czy tak jest? To już chyba kwestia gustu. Osłona chłodnicy jest większa od reflektorów. We wszystkich wersjach wyposażenia (nawet najuboższej Trendline) zdobią ją chromowane listwy, które gładko przychodzą w szerokie, skośne, jakby spłaszczone światła o agresywnym wyglądzie. W ogóle przód nowego Passata wydaje się być bardziej zadziorny w porównaniu z poprzednimi generacjami.

Nowy Passat mocno obniża się ku tyłowi, co nadaje mu lekko sportowego zacięcia, przynajmniej z wyglądu (choć w gamie silników znajdziemy i takie, które pozwolą ze spokojnego auta klasy średniej wycisnąć naprawdę dużo). Tylne światła w nowej generacji się smuklejsze i szersze. Charakterystycznym elementem mocniejszych wersji Passata będą chromowane końcówki wydechu w kształcie trapezu.

Volkswagen Passatfot. Volkswagen

Volkswagen Passatfot. Volkswagen

Volkswagen Passatfot. Volkswagen

Volkswagen Passatfot. Volkswagen

Volkswagen Passatfot. Volkswagen

Volkswagen Passatfot. Volkswagen

Volkswagen Passatfot. Volkswagen

Volkswagen Passatfot. Volkswagen

Volkswagen Passatfot. Volkswagen

Volkswagen Passatfot. Volkswagen

Volkswagen Passatfot. Volkswagen

Volkswagen Passat B8fot. Volkswagen

Volkswagen Passat B8fot. Volkswagen

Volkswagen Passatfot. Volkswagen

Volkswagen Passat B8 Volkswagen Passat B8 fot. Volkswagen

Wnętrze

Przy projektowaniu wnętrza nowego Passata specom z Volkswagena przyświecały trzy hasła - estetyka, czystość formy oraz wysoka jakość. Niemcy są bardzo dumni z nowej platformy MQB, wspominaliśmy o niej na poprzednich stronach, jednak i tu nie można jej pominąć. Dzięki MQB Passat stał się znacznie przestronniejszy. To nie tylko więcej miejsca dla kierowcy i pasażerów, ale także zwiększona przestrzeń załadunkowa. Wersja Variant to już 650 litrów (a przy załadowaniu pod dach aż 1780), z kolei przestrzeń w Limousine zwiększono do 586 litrów.

Lekkość i przestronność wnętrza jest realizowana przez smukłą deskę rozdzielczą o horyzontalnym układzie. Dominującym elementem są sprytnie pomyślane wloty wentylacyjne - rozciągają się przez całą szerokość wnętrza. Nie ma żadnych oddzielnych wlotów, wszystko tworzy spójną całość. Ozdobny pas wlotów zakłóca jedynie analogowy zegar oraz wskaźniki.

Chromowane listwy i pas oświetlenia Ambiente ma nadawać nowemu Passatowi elegancki wygląd. Styliści zrobili wszystko, aby przednia część kabiny jak najbardziej koncentrowała się na kierowcy. Dołożono starań, aby wszystko było przejrzyste i łatwe w obsłudze.

Jak Wam podoba się nowy pomysł na wnętrze niemieckiego hitu sprzedaży? Przekonują Was słowa projektantów z Wolfsburga, czy jednak uważacie, że stonowane wnętrze powinno się doprawić szczyptą fantazji?

Volkswagen Passatfot. Volkswagen

Volkswagen Passatfot. Volkswagen

Volkswagen Passatfot. Volkswagen

Volkswagen Passatfot. Volkswagen

Volkswagen Passat Volkswagen Passat fot. Volkswagen

Wideo

Volkswagen Passat Volkswagen Passat fot. Volkswagen

Silniki

Dla nowego Passata przygotowano 10 nowych silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowieniem. Moc plasuje się w widełkach od 120 KM do 280 KM - tak więc każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Oczywiście (w dzisiejszych czasach każdy producent o tym wspomina) obniżono zużycie paliwa i emisję CO2 o 20%. Ekologia przede wszystkim! Każdy silnik wyposażony jest w system Start-Stop oraz tryb rekuperacji. Opcją jest dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG, w najmocniejszy silnikach DSG montowane jest seryjnie.

Ósma generacja Volkswagena Passata doczekała się wersji z napędem hybrydowym plug-in. Na pokładzie będą pracować dwa silniki: 156-konna jednostka benzynowa i silnik elektryczny o mocy 108 koni mechanicznych. Nowy Passat będzie mógł pokonać 50 km tylko na napędzie elektrycznym. Z mocą systemową 155 kW/ 211 KM będzie to najmocniejsza hybryda plug-in w gamie Volkswagena.

Benzynowe silniki TSI zaczynają się od najsłabszej 125-konnej jednostki. Kolejna propozycja to czterocylindrowy TSI o pojemności 1.4 litra i mocy 150 KM (posiada funkcję aktywnego odłączania cylindrów). Volkswagen chwali się, że potrzebuje on jedynie 4,9 litra benzyny na 100 km. Pozostałe benzyniaki to jednostki o mocy: 180 KM, 220 KM i 280 KM. Dwa najmocniejsze silniki sprzedawane są ze skrzynią biegów DSG w standardzie, podobnie jak 156-konny silnik z hybrydy.

Jeżeli interesuje nas silnik wysokoprężny to podstawową propozycją Volkswagena jest TDI o mocy 150 KM. Diesel zadowoli się tylko 4,1 litra na 100 km. W ofercie znajdują się jeszcze dwa znacznie mocniejsze turbodiesle - 190 KM i 240 KM. Volkswagen szczyci się zwłaszcza tym ostatnim. Z 2-litrowego czterocylindrowca wyciśnięto aż 240 KM. Pozwala to rozpędzić się Passatowi do 240 km/h, a przy tym nie generuje szalonego spalania (tylko 5,3 litra przy normalnej jeździe). Volkswagen z najmocniejszym turbodieslem sprzedawany jest tylko w wersji ze skrzynią DSG i napędem na 4 koła 4MOTION.

Volkswagen Passat B8fot. Volkswagen

Volkswagen Passat B8 Volkswagen Passat B8 fot. Volkswagen

Nowoczesne technologie

Wyświetlacz Active Info Display Multifunkcyjne narzędzie, które przekazuje różne profile informacyjne. Wszystko zależy od preferencji kierowcy. Volkswagen za przykład podaje integrację nawigacji z wyświetlaczem, dzięki czemu będzie można cieszyć się wszystkimi informacjami jednocześnie.

Car-Net Łączy Passata z Internetem i zapewnia dostęp do wielu mobilnych usług. Przykładowo możemy posiłkować się mapami Googla albo wyszukać ciekawostki z Google Street View. System wyświetli też informacje o korkach, cenach paliwa, miejscach parkingowych.

System MirrorLink Pozwala używać i wyświetlać wybrane aplikacje ze smartfonu na wyświetlaczu radia i systemu nawigacji.

Rear Seat Entertainment Integracja różnych urządzeń obejmuje w nowym Passacie także tablety. Dzięki połączeniu zewnętrznych urządzeń przez WLAN z systemem Infotainment samochodu pojawiły się nowe możliwości. Kluczem jest tutaj aplikacja, która umożliwia kompatybilność systemu Infotainment i tabletu. Poprzez WLAN tablet uzyskuje dostęp do różnych funkcji Discover Media20 lub Discover Pro. Aby poprawić komfort obsługi i oglądania filmów, Volkswagen będzie oferował jako akcesoria uchwyty z wbudowanymi ładowarkami do tabletów.

Area View Zadaniem systemu jest umożliwienie obserwacji bliskiego otoczenia wokół samochodu (współpracuje z kamerami). Dla nowego Passata system ten został znacznie udoskonalony. Ulepszony system charakteryzuje się rozszerzonym zakresem funkcji, wyższą rozdzielczością kamer, funkcją rozpoznawania przeszkód i nową perspektywą 3D Birdview.

Park Assist Umożliwia półautomatyczne parkowanie (oraz wyjazd z miejsca parkingowego) równoległe lub prostopadłe do osi drogi. W przypadku parkowania prostopadłego, wspierane jest nie tylko parkowanie tyłem, lecz także półautomatyczne parkowanie przodem.

Trailer Assist Cofanie z przyczepą jest wyzwaniem nawet dla doświadczonych kierowców. Dlatego Volkswagen wprowadził w Passacie system mający kierowcy pomóc. Aby wjechać samochodem z przyczepą tyłem we wjazd, kierowca musi zatrzymać się w odpowiednim miejscu, włączyć bieg wsteczny i aktywować system przyciskiem. Na wyświetlaczu komputera pokładowego przedstawiony zostaje aktualny i możliwy promień jazdy w oparciu o algorytmy obróbki obrazu z kamery cofania, która obserwuje i ocenia kąt załamania dyszla przyczepy.

Side Assist z funkcją ułatwiającą wyjechanie z miejsca parkingowego. System pomaga uniknąć poważnych wypadków. Bezpieczeństwo zwiększa się przede wszystkim w dwóch sytuacjach. Po pierwsze: na autostradzie, ponieważ rozpoznaje szybko nadjeżdżające pojazdy oraz pojazdy poruszające się wolniej, znajdujące się w martwym polu widzenia, co pozwala na bezpieczniejsze wykonywanie manewrów wyprzedzania. Jeżeli Passat wyposażony jest w Side Assist oraz LaneAssist współpracujący z kamerą, w przypadku ruchu kierownicą w stronę,po której występuje zagrożenie, aktywowane zostanie ostrzeżenie, a po rozpoczęciu przez kierowcę manewru zmiany pasa, system aktywnie skieruje układ kierowniczy w przeciwną stronę. Po drugie: przy wyjeżdżaniu tyłem z miejsca parkingowego. Moduł czujników radarowych rozpoznaje pojazdy zbliżające się z boku, często niewidoczne dla kierowcy. W przypadku zagrożenia kolizją, asystent wyjazdu z miejsca parkingowego wygeneruje najpierw optyczne, później akustyczne ostrzeżenie. Jeżeli kierowca nie zaniecha manewru i pojawi się bezpośrednie niebezpieczeństwo zderzenia, nastąpi automatyczna ingerencja w układ hamulcowy.

Asystent jazdy w korkach. Znacznie poprawia on komfort poruszania się w przypadku utrudnień w ruchu.Podstawą jest funkcja utrzymywania pasa ruchu. System nie tylko wykonuje korygujące ruchy kierownicą, gdy samochód opuszcza pas ruchu, lecz także automatycznie utrzymuje Passata przez cały czas na środku pasa ruchu. Automatyczny tempomat ACC jest kolejnym systemem wspomagającym.  Przy aktywnym ACC Passat automatycznie przyspiesza i hamuje, odpowiednio do ruchu znajdujących się przed nim pojazdów. System umożliwia automatyczne utrzymywanie kierunku i odległości - samochód wykonuje skręty,przyspiesza i hamuje samodzielnie, jednak pod warunkiem, że kierowca trzyma ręce na kierownicy i podąża za jej ruchami, aby w każdej chwili móc ingerować w układ kierowniczy.

Emergency Assist Gdy tylko czujniki rozpoznają, że kierowca nie wykazuje żadnej aktywności - nie skręca, nie hamuje ani nie przyspiesza, system zainicjuje kolejne stopnie ostrzeżeń. Pierwszym jest szarpnięcie hamulców, kolejnym jest awaryjne zatrzymanie. Jednocześnie włączone zostaną światła awaryjne a Passat wykona delikatne manewry skrętu, aby zwrócić uwagę otoczenia na niebezpieczną sytuację. W każdym Passacie ze zintegrowanym złączem do telefonu komórkowego, system Infotainment może aktywować "AlarmSOS" dzwoniąc pod numer 112. Warunkiem jest telefon połączony przez Bluetooth z systemem Infotainment lub aktywna karta SIM w złączu telefonicznym Premium.

Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście. To system ostrzegający i automatycznie hamującym w przypadku zagrożenia kolizją. Front Assist przy wyższych prędkościach ostrzega przez zbytnim zbliżeniem się do jadącego z przodu pojazdu oraz ewentualną kolizją i w razie konieczności automatycznie przyhamowuje samochód, z kolei funkcja awaryjnego hamowania w mieście przejmuje na siebie to zadanie przy niewielkich prędkościach jazdy. System rozpoznaje pojazdy i pieszych.

Progresywny układ kierowniczy. Dzięki niemu kierowca Passata nie musi wykonywać tak szerokich ruchów kierownicą, aby wykonać żądany manewr, zatem przy ostrych skrętach rzadziej przekłada ręce na kierownicy.

Easy Close. W Passacie Variancie ósmej generacji funkcja automatycznego otwierania pokrywy bagażnika została rozszerzona o funkcję automatycznego zamykania Easy Close. Pokrywa bagażnika Varianta zamyka się, gdy tylko osoba z kluczykiem oddali się od samochodu po wyjęciu zakupów lub bagażu. Następuje wtedy także automatyczna blokada wszystkich drzwi. Funkcja zamykania aktywowana jest przyciskiem w pokrywie bagażnika.

Volkswagen Passat B8fot. Volkswagen

Volkswagen Passat B8fot. Volkswagen

Volkswagen Passat Volkswagen Passat fot. Volkswagen

Wersje wyposażenia

Nikogo nie zdziwi, że Niemcy z koncernu VAG przygotowali dla Passata trzy wersje wyposażenia. Są to znane z poprzednika warianty: Trendline, Comfortline oraz Highline.

Passat Trendline To podstawowa wersja ósmej generacji Passata. Volkswagen chwali się, że już podstawa jest świetnie wyposażona. Jak to wygląda w rzeczywistości? Na pokładzie Trendline znajdziemy: system Start-Stop, tryb rekuperacji, 16-calowe felgi (z oponami 215), diodowe światła tylne, chłodzony schowek podręczny, środkowy podłokietnik z przodu ze schowkiem, regulację wysokości przednich foteli, centralny zamek z pilotem, Keyless-Go (przycisk uruchamiający i wyłączający silnik), system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, hamulec multikolizyjny, wskaźnik ciśnienia w oponach, radio z 5-calowym ekranem dotykowym, wyświetlacz wielofunkcyjny Plus, kierownicę obszytą skórą, światła do jazdy w dzień, asystenta ruszania pod górę, system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, proaktywny system ochrony pasażerów Pre Crash, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold, tryb biegu jałowego (przy DSG) oraz 3 - strefową klimatyzację automatyczną.

Passat Comfortline W Comfortline znajdziemy oczywiście wszystko to co w niższej wersji plus: chromowane listwy przy bocznych oknach, komfortowe przednie fotele (fotel ergoComfort dla kierowcy z regulacją w 6 płaszczyznach; podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa w fotelu kierowcy regulowane elektrycznie, w prawym fotelu manualnie), kierownicę multifunkcyjną obszytą skórą, automatycznie przyciemniane lusterka (wewnętrzne i zewnętrzne po stronie kierowcy), czujnik deszczu, system  ParkPilot (czujniki parkowania z przodu i z tyłu) oraz tempomat. Seryjne są również 16-calowe obręcze ze stopu metali lekkich.

Passat Highline Decydując się na topową wersję Highline dostaniemy jeszcze: chromowaną listwę na osłonie chłodnicy, reflektory przeciwmgielne, chromowaną listwę wokół całego nadwozia w jego dolnej części, diodowe światła tylne z innowacyjną koncepcją świetlną, 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich, eleganckie aplikacje dekoracyjne na tablicy rozdzielczej(pod tą groźną nazwą kryje się szczotkowane aluminium lub drewno Brillant Pine; konsola środkowa Piano Black), listwy progowe ze stali nierdzewnej, fotele pokryte Alcantarą i skórą, ogrzewanie przednich foteli, kolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny Premium, aktywny tempomat ACC. Wersje z najmocniejszymi silnikami są wyposażone w diodowe reflektory, chromowaną listwę ozdobną w przednim zderzaku i chromowane końcówki rur wydechowych o kształcie trapezu w tylnym zderzaku.

Nie powinniśmy też zapomnieć o pakietach R-Line. We wnętrzu: tapicerka ze skóry, multifunkcyjna kierownica sportowa obszyta skóra z dźwigienkami zmiany biegów (skrzynia DSG), nakładki na pedały ze stali nierdzewnej oraz czarna podsufitka. Na zewnątrz Passat otrzymuje groźniejsze zderzaki, chłodnicę z logo R-Line, chromowane końcówki wydechu w kształcie trapezów, poszerzone progi, spojler na dachu (w wersji Variant), czarny dyfuzor.

Volkswagen Passatfot. Volkswagen

Volkswagen Passat Volkswagen Passat fot. Volkswagen

Cennik

Zaczynamy od cen Passata Limousine.

Volkswagen Passat | CennikVolkswagen Passat | Cennik

Ceny Passata w wersji Variant kształtują się na wyższym poziomie o mniej więcej 4 tysiące złotych.

Volkswagen Passat Variant | CennikVolkswagen Passat Variant | Cennik

Volkswagen Passatfot. Volkswagen

Więcej o:
Komentarze (24)
Nowy Volkswagen Passat | Prezentacja modelu
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • bartekgryko

    Oceniono 16 razy 10

    " Pod koniec 2014 do sprzedaży wejdzie najnowsza, ósma już generacja niemieckiego hitu " - bardzo aktualny jest to tekst...

  • hart_brejker

    Oceniono 15 razy 5

    Hmmm...nie będę ukrywał swojej niechęci do VW, bo po prostu nie lubię i nie rozumiem kultu tej marki.
    Przyznam jednak, że nowy pasek chociaż wygląda podobnie do poprzednika podoba mi się.
    Jest tradycyjnie nudny, ale mi się podoba :)
    I może tyle, bo ich tsi i tdi omijałbym szerokim łukiem...

  • Gość: Ktoś

    Oceniono 12 razy 2

    Uwielbiam czytać komentarze pod takimi wątkami. Rzesze fanów motoryzacji wylewają pomyje na wszystkie modele wszystkich marek. Z czego mogę się założyć, że ponad 90% nie miało okazji dotknąć żadnego z modeli na temat których się wypowiadają.

    Sam nie jestem pod tym względem zresztą lepszy, bo jedyny samochód, który wprowadzono do sprzedaży w ostatnich 3 latach jaki prowadziłem, to właśnie Passat. Siedziałem w kilku innych, ale to jednak nie to samo.

    Jeśli chodzi o Passata, to kupiłem B8 Variant pod koniec zeszłego roku, kiedy dieselgate była na pierwszych stronach gazet. Znajomi bywali zdziwieni, ale dla wielu było oczywiste, że każda firma motoryzacyjna z segmentu popularnych ma coś za swoimi uszami i tylko kwestia czasu aż wypłyną nowe afery (jak niedawno z Mitsubishi). Poza tym... nigdy bym nie kupił diesla. Na szczęście stać mnie na to, żeby zaakceptować spalanie w okolicach 10l/100km (przy prędkości autostradowej 160), a komfort i wrażenia z jazdy są dla mnie istotniejsze. I nie cierpię ekologów, ale diesle naprawdę capią.

    Zaraz się zaczną komentarze, że silniki TSI od VW biorą olej, albo że w ogóle dziury się w nich robią. Po znajomych wiem, że w tym segmencie nie ma samochodów którym nic się nie dzieje poważnego. Znajomy miał Mazdę, zardzewiała za młodu i rozpadło się zawieszenie. Inni mieli Megane, nawet szkoda gadać. O Fordzie też się nasłuchałem. Wybrałem więc samochód na który było mnie stać i który mi się najbardziej podobał. Kupowałem nowy i w opcji której nie dało się wziąć na jazdę próbną, ale póki co jestem pozytywnie zaskoczony chyba wszystkim co mnie w nim spotkało. Pewnie jakbym wcześniej pojeździł jakimiś autami z segmentu premium, to inaczej bym to odczuł, ale na szczęście nie miałem takiej przyjemności :D.

    PS. W sumie nie wiem po co napisałem ten komentarz, bo i tak do nikogo tu nie przemówię. Takie słowo na niedzielę.

  • abrus7

    Oceniono 3 razy 1

    Pytanie całkiem poważne: czy nie uważacie że wersja kombi wygląda ohydnie względem sedana? Wyjaśnijcie mi powód dla którego w Polsce jeździ tak wiele passatów kombi - praktycznie nie widzi się aby przewożono tam masowo tyle towaru że kwestia użytkowa tak sprawiałaby że ludzie rzucają się na kombi. Bajki, że wózek dziecięcy wchodzi w bagażnik kombi też mnie nie przekonują - to wcale nie jest tak często auto rodzinne (a jeździ zwykle jedna góra dwie osoby) a same rodziny coraz częściej nie mają...dzieci. Więc?

  • peterjk

    Oceniono 10 razy -2

    Tez zawsze kręcilem nosem, ale jakis czas temu kupilem Passata, potem CC I i jestem bardzo zadowolony, klasa.

  • Gość: przegość

    Oceniono 8 razy -2

    Od B6 wzwyż to tylko napompowany Golf...

  • Black Swan

    Oceniono 24 razy -2

    jak był to samochód dla nudnego księgowego wiodącego smutne życie to taki pozostał...
    I żadne pijarowe czary mary tego nie zmienią....

  • Gość: a kto bogatemu zabroni?

    Oceniono 3 razy -3

    To strata czasu i pieniędzy - klienci wybierają SUVy i inne wysoko zawieszone samochody, bo reszta Europy nie ma tylu autostrad.

  • bob2436

    Oceniono 10 razy -4

    Mam rozumieć, że jedyny benzyniak to pierdziawka o pojemności 1.4l obudowana wszelakim szmelcem w rodzaju sprężarek, kół dwumasowych, cudacznych kolektorów, klapek i tym podobnych? No to chyba podziękuję.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX