Salon Genewa 2016 | SUV-y i crossovery | Ofensywa trwa

Filip Trusz
09.03.2016 08:15
A A A
Salon Genewa 2016 upłynął pod znakiem SUV-ów i crossoverów. Wybraliśmy dla Was najciekawsze i najważniejsze premiery z tego popularnego segmentu

fot. Skoda

Zaczynamy od absolutnego hitu genewskich targów, a więc Skody VisionS. W Polsce ludzie bardzo lubią wbijać w Skodę szpileczki i kpić z niej, ale nie zmienia to faktu, że to właśnie czeskie auta cieszą się nad Wisłą największą popularnością. Nie inaczej będzie w przypadku SUV-a, który wyrośnie z koncepcyjnego VisionS. To ta premiera z Genewy wzbudziła w Was największe emocje - materiał o Skodzie był najczęściej czytany, "lubiany" na portalach społecznościowych i komentowany.

Czym więc jest Skoda VisionS? To zapowiedź zupełnie nowego modelu Czechów - dużego siedmiomiejscowego SUV-a, który zostanie zbudowany na bazie przedłużonego Tiguana. Skoda VisionS mierzy 4 700 mm długości, 1 910 mm szerokości i 1 680 mm wysokości.

Skoda VisionS

Skoda VisionS

Skoda postawiła na bardzo odważne linie, dynamiczną sylwetkę, przetłoczenia oraz wielkie koła z fantazyjnym wzorem felg, które ledwo mieszczą się w wydatnych nadkolach. Z przodu uwagę zwracają przymrużone LED-owe światła, charakterystyczny grill marki, szara listwa na dole i chromowane akcenty, nadające Skodzie agresywniejszego charakteru. Z tyłu ciekawie prezentuje się linia dachu płynnie przechodząca w mały spojler, wyraźne wcięcie pośrodku klapy bagażnika, reflektory, dwie duże końcówki wydechu oraz LED-owa listwa ciągnąca się wszerz całego tyłu, która będzie pełnić rolę światła stop.

W środku na kierowcę i piątkę pasażerów czeka eleganckie, białe i futurystyczne wnętrze z nowoczesnymi dużymi ekranami.

Skoda VisionS

Jak przystało na nowoczesny koncept, Skoda VisionS to samochód hybrydowy. Na pokładzie SUV-a będą ze sobą współpracować trzy silniki: spalinowy 1.4 TSI (156 KM i 250 Nm) oraz dwa elektryki, jeden z przodu (54 KM) oraz napędzający tylne koła mocniejszy, 114-konny e-motor. Na samych elektrycznych silnikach Skoda może pokonać 50 km. Skrzynia to dwusprzęgłowa, sześciobiegowa przekładnia DSG.

Osiągi? Pierwsza "setka" na liczniku to kwestia 7,4 sekundy, a prędkość maksymalna to okrągłe 200 km/h. Skoda chwali się, że spalanie nie powinno przekraczać 4 litrów na 100 km.

Więcej O Skodzie VisionS przeczytasz TUTAJ

Skoda VisionS

Zobacz także
Komentarze (29)
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • c64

    Oceniono 45 razy 35

    Ekrany dotykowe wypierają całkowicie fizyczne przyciski, producenci nie idźcie tą drogą! Żeby ustawić klimatyzację i nawiew lub wyłączyć radio trzeba będzie oderwać wzrok od drogi i znaleźć wzrokowo przycisk na ekranie. To jest niefunkcjonalne i uciążliwe. Przy przyciskach fizycznych nie trzeba się patrzeć w bok, bo można je "wymacać".

  • Gość: pooo

    Oceniono 10 razy 10

    Skoda tabletami celuje w pokolenie ,,zombie,, jeszcze trochę i to oni
    przyjdą do salonów.Wsiądzie taki do samochodu i będzie kiział paluszkiem,
    na drogę nie musi przecież patrzeć bo ma radary kierownica sama skręca ,parkuje
    a poza tym i tak mało widzi bo ślepy jak kret ...sorry taka jest wizja przyszłości wg VAG

  • Gość: tomasz

    Oceniono 11 razy 7

    Rzut z góry to 6 miejsc...

  • poohdell

    Oceniono 7 razy 5

    Najważniejszym info jest suv Skody, którego nie ma. Ale artykuły sa tak napisane, że janusze pod salonami komitety kolejkowe zakładają. Jest to hit i bestseller, i niska utrata wartosci i inne pierdoły. O aucie, którego nie ma.

  • antirussia81

    Oceniono 4 razy 4

    A czym tu się podniecać? Nie takie modele koncepcyjne świat już widział... Jak przyjdzie co do czego (czyli do modelu produkcyjnego), to z tego konceptu zostaną cztery koła i znaczek na masce.

  • Gość: treblig

    Oceniono 3 razy 3

    Pięknie wygląda jako koncept, przyznaję. W wersji produkcyjnej natomiast dostaniemy po prostu Tuarega w wersji sprzed 15 lat z innymi przetłoczeniami blach, kopcącymi jak dawniej dizlami pod masą i z zielona strzałą na masce. Niektórzy to lubią, niektórzy nie, wszystko zależy od ceny, jeśli wycenią ten model jak Yeti, to klapa.

  • saab900t

    Oceniono 2 razy 2

    Ja osobiście, kiedy widzę tytuł w rodzaju "Absolutny super hit..." okraszony zdjęciem Skody, to klikam tylko po to, żeby zobaczyć, w jaki balon dmie aktualnie redaktor. I to tyle, jeżeli chodzi o emocje związane ze Skodą. Również taką, która "wyrośnie z koncepcyjnego VisionS", prezentowanego zasadniczo w postaci grafik komputerowych.

  • omni-scient

    Oceniono 2 razy 2

    Tak chwalony model Skody VisionS to zerżnięty koncept z Mitsubishi EX o którym wiadomo od kilku lat. Japończycy z nim zwlekali to pepiki zrobili swój i teraz zbierają laury. Ogólnie oba modele mi się podobaja chociaż postawiłbym na Mitsubishi.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

true; (d.head || d.body || d.firstChild).appendChild(e); })(); } catch(e) {}