Raport awaryjności DEKRA 2016 | Te auta psują się najrzadziej

24.03.2016 10:05
W najnowszym rankingu najmniej awaryjnych samochodów używanych tradycyjnie przewijają się auta niemieckie i japońskie. Nie zabrakło jednak kilku niespodzianek
1 Toyota Yaris Toyota Yaris Fot. Toyota

Samochody małe

W swych raportach niemiecka DEKRA dzieli samochody na segmenty, a każdy z nich na trzy kategorie przebiegów: do 50 tys. km, od 50 do 100 tys. km i od 100 do 150 tys. km. Raporty są oparte na badaniach okresowych, jakie przechodzą samochody niemieckich kierowców. DEKRA nie bierze pod uwagę usterek wynikających z nieprawidłowego użytkowania samochodów, takich jak np. zużycie piór wycieraczek czy nadmierne zużycie opon. Uwzględniane są jedynie typowe wady, na które nie ma wpływu sposób użytkowania samochodu, np. luzy w zawieszeniu czy układzie kierowniczym. Tegoroczny raport uwzględnia wyniki 15 mln badań okresowych, którym w ostatnich dwóch latach poddano auta niemieckich kierowców. Które auta okazały się najmniej awaryjne w swoich klasach? Zaczynamy od samochodów małych.

Przebieg do 50 tys. km:
1) Toyota Yaris (2011)
2) Audi A1 (2010)
3) Suzuki Swift (2010)

Toyota Yaris

Przebieg 50-100 tys. km:
1) Audi A1 (2010)
2) Toyota IQ (2008)
3) Suzuki Swift (2010)

Audi A1

Przebieg 100-150 tys. km:
1) Mazda 2 (2007)
2) Volkswagen Polo (2009)
3) Ford Fiesta (2008)

Mazda 2

Zdjęcie Continental ContiPremiumContact 2 195/65/R15 91H Zdjęcie CONTINENTAL ContiPremiumContact 5 195/55/R16 87H Zdjęcie Continental ContiPremiumContact 5 205/65/R15 94H
Continental ContiPremiumCon... CONTINENTAL ContiPremiumCon... Continental ContiPremiumCon...
Porównaj ceny ? Porównaj ceny ? Porównaj ceny ?
źródło: Okazje.info
2 Honda Civic hatchback 5d Honda Civic hatchback 5d Fot. Honda

Samochody kompaktowe

Przebieg do 50 tys. km:
1) Honda Civic (2011)
2) Hyundai i30 (2011)
3) BMW serii 1 (2011)

Honda Civic hatchback 5d

Przebieg 50-100 tys. km:
1) BMW serii 1 (2011)
2) Mazda 3 (2009)
3) Citroen C4 (2010)

BMW serii 1

Przebieg 100-150 tys. km:
1) Toyota Prius (2003)
2) Ford Focus (2010)
3) Opel Astra (2009)

Toyota Prius

3 Volvo S60 Volvo S60 Fot. Volvo

Samochody klasy średniej

Przebieg do 50 tys. km:
1) Volvo S60/V60 (2010)
2) Mercedes klasy C (2007)
3) Audi A4 (2008)

Volvo S60

Przebieg 50-100 tys. km:
1) Volvo S60/V60 (2010)
2) Audi A4 (2008)
3) Audi A5 (2007)

Volvo V60

Przebieg 100-150 tys. km:
1) BMW serii 3 (2011)
2) Audi A5 (2007)
3) Audi A4 (2008)

BMW serii 3

4 Mercedes CLS Mercedes CLS Fot. Mercedes

Samochody klasy wyższej

Przebieg do 50 tys. km:
1) Mercedes CLS (2010)
2) Mercedes klasy E (2009)
3) Audi A6 (2011)

Mercedes CLS

Przebieg 50-100 tys. km:
1) Mercedes CLS (2010)
2) Audi A6 (2011)
3) Audi A7 (2010)

Mercedes CLS

Przebieg 100-150 tys. km:
1) Audi A6 (2011)
2) Mercedes klasy E (2009)
3) BMW serii 5 (2009)

Audi A6

5 Mercedes SLK Mercedes SLK Fot. Mercedes

Samochody sportowe

Przebieg do 50 tys. km:
1) Mercedes SLK (2011)
2) BMW Z4 (2009)
3) BMW serii 6 (2011)

Mercedes SLK

Przebieg 50-100 tys. km:
1) BMW Z4 (2009)
2) Audi TT (2006)
3) Porsche 911 (2004)

BMW Z4

Przebieg 100-150 tys. km:
1) Audi TT (2006)
2) Volkswagen Scirocco (2008)
3) Volkswagen Eos (2006)

Audi TT

6 Mercedes ML Mercedes ML Fot. Mercedes

Samochody terenowe i SUV-y

Przebieg do 50 tys. km:
1) Mercedes ML (2011)
2) Mercedes GLK (2008)
3) Volvo XC60 (2008)

Mercedes ML

Przebieg 50-100 tys. km:
1) Mercedes ML (2011)
2) Audi Q5 (2008)
3) Audi Q3 (2011)

Mercedes ML

Przebieg 100-150 tys. km:
1) Audi Q5 (2008)
2) Volvo XC60 (2008)
3) Mercedes ML (2008)

Audi Q5

7 Mercedes klasy B Mercedes klasy B Fot. Mercedes

Vany i minivany

Przebieg do 50 tys. km:
1) Mercedes klasy B (2011)
2) Ford C-Max (2010)
3) Hyundai ix20 (2010)

Mercedes klasy B

Przebieg 50-100 tys. km:
1) Mercedes klasy B (2011)
2) Opel Meriva (2010)
3) Ford C-Max (2010)

Mercedes klasy B

Przebieg 100-150 tys. km:
1) Volkswagen Sharan (2010)
2) Renault Scenic (2009)
3) Toyota Corolla Verso (2004)

Volkswagen Sharan

8 Opel Combo Opel Combo Fot. Opel

Samochody użytkowo-osobowe

Przebieg do 50 tys. km:
1) Opel Combo (2011)
2) Mercedes Vito/Viano (2003)
3) Volkswagen Amarok (2010)

Opel Combo

Przebieg 50-100 tys. km:
1) Volkswagen Amarok (2010)
2) Mercedes Vito/Viano (2003)
3) Fiat Doblo (2010)

Volkswagen Amarock

Przebieg 100-150 tys. km:
1) Peugeot Partner (2008)
2) Citroen Berlingo (2008)
3) Mercedes Vito/Viano (2003)

Peugeot Partner

9 Renault Master Renault Master Fot. Renault

Duże samochody użytkowo-osobowe

Przebieg do 50 tys. km:
1) Renault Master (2010)
2) Mercedes Sprinter (2006)
3) Opel Movano (2010)

Renault Master

Przebieg 50-100 tys. km:
1) Renault Master (2010)
2) Mercedes Sprinter (2006)
3) Opel Movano (2010)

Renault Master

Przebieg 100-150 tys. km:
1) Volkswagen Crafter (2006)
2) Mercedes Sprinter (2006)
3) Peugeot Boxer (2006)

Volkswagen Crafter

10 Audi A6 Audi A6 Fot. Audi

Najlepsze ze wszystkich klas

Ten tytuł przyznawany jest samochodom na podstawie uśrednionych statystyk ze wszystkich kategorii przebiegu. W tegorocznym zestawieniu "Najlepszy ze wszystkich klas" trzy pierwsze miejsca zajęły samochody niemieckich marek.

1) Audi A6 (2011)

Audi A6

2) Mercedes klasy E (2009)

Mercedes klasy E

3) Audi Q5 (2008)

Audi Q5

Komentarze (76)
Raport awaryjności DEKRA 2016 | Te auta psują się najrzadziej
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: szej

    Oceniono 97 razy 85

    Takie rankingi można sobie wsadzić. Co z tego, że Audi A6 jest wg DEKRY w miarę bezawaryjne skoro tylko jedna naprawa w 3.0TDI (rozrząd po przeskoku łańcucha) kosztuje 10-12 tys?
    Wolę naprawić pięć pierdół po tysiąc złotych.

  • antoniferdynand

    Oceniono 50 razy 44

    "Te auta psują się najrzadziej" - ale jak już pier....!!!

  • llubellak

    Oceniono 68 razy 42

    A jak ze spalaniem? Przez lata ta sama Dekra nie zauważyła że niemieckie VW kopcą jak smoki? Umknęło im to uwadze, że normy przekroczone ponad stan? Jeśli taki szczegół im umknął, cóż te ich badania można sobie o kant tyłka potłuc!

  • bob2436

    Oceniono 25 razy 21

    Odsetek usterek w samochodach, które zjawiły się na przeglądzie, bo to bada dekra, to nie jest awaryjność. Poza tym ocenianie samochodów o przebiegu niższym niż 150 tys. km to lekki bezsens. Do 150 to teraz każde truchło dojeździ bez większych problemów, dopiero potem zaczynają się jaja, zwłaszcza w nowomodnych dizlach. Czekamy na statystyki napraw z serwisów samochodów o przebiegu do 200, do 250, do 300 tys. - tzn ile podczas tego przebiegu wystąpiło awarii i ile kosztowało ich usunięcie.

  • Gość: kk

    Oceniono 37 razy 21

    Niemcy mają o wiele lepsze warunki eksploatacji auta ... siec autostrad, mniej korków, lepsze jakościowo paliwa, oleje, mniej wypadków .. pewnie te ich 200 -300 tys. przebiegu to nasze 100 tys. ...

  • ares75

    Oceniono 23 razy 19

    Te Niemieckie rankingi to kit,traktuja peknieta glowice na rowni z przepalona zarowka,no i oczywscie ich technika zawsze wysoko.

  • Gość: Solidny helmut

    Oceniono 20 razy 18

    A świstak siedzi i zawija je w te sreberka.....

  • Gość: klm

    Oceniono 18 razy 14

    ha, ha, ha...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX