Samochód Roku 2015 Moto.pl | Wyniki | Już wszystko jasne

Przez tydzień wybieraliście Wasz samochód roku. Redakcja potrzebowała niemal tyle samo, żeby dojść do porozumienia w poszczególnych klasach. Oto rok motoryzacyjny według moto.pl
Kajetan Kajetanowicz Kajetan Kajetanowicz fot. Piotr Nurczyński

Postać Roku: Kajetan Kajetanowicz

Tutaj możecie zobaczyć, jak przebiegało głosowanie Czytelników.

Zawsze uśmiechnięty Kajtek osiągnął swój życiowy sukces - został Rajdowym Mistrzem Europy. Tym samym jest - po Zasadzie i Hołowczycu- trzecim polskim kierowcą, który sięgnął po ten tytuł. Zasłużył na niego jak nikt inny. Gratulujemy!

Kto chce potrenować technikę jazdy z Kajetanem powinien zgłosić się TU

q

q

Zdjęcie OMP Racing Rękawice rajdowe OMP FIRST-S czarne (homologacja FIA) IB/751E/N Zdjęcie Sabelt Kierownica zamszowa SW-635 RFVO2007X Zdjęcie Sparco Nakładki wodoodporne na buty rajdowe 002432
OMP Racing Rękawice rajdowe... Sabelt Kierownica zamszowa ... Sparco Nakładki wodoodporne...
Sprawdź ceny Sprawdź ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Ford GT Concept Ford GT Concept fot. Ford

Niespodzianka Roku: Ford GT

Nie mieliśmy najmniejszych wątpliwości, kogo w tej kategorii nagrodzić. To jednogłośny werdykt. Był opracowywany w tak wielkiej tajemnicy, że nawet ci, co go tworzyli, nie znali wszystkich szczegółów. Kiedy auto pojawiło się na salonie w Detroit, było absolutną niespodzianką. Dodatkowo mamy przy tym super aucie polski akcent - Adam Bazydło jest odpowiedzialny za wygląd deski rozdzielczej.

Ford GT - galeria

Ford GT Concept

Ford GT Concept

Volkswagen Jetta Volkswagen Jetta fot. Michał Dek

Klapa Roku: Dieselgate

Volkswagen namieszał. Takiej afery dawno nie było. Niemcom dostało się za fałszowanie danych o emisji spalin. Teraz są akcje naprawcze samochodów i wizerunku. Chociaż sądzimy, że Volkswagen z afery się wyliże i wyjdzie bez szwanku (np. wzrost sprzedaży w Polsce), to "nagrodę" przyznać musimy. Nie wolno okłamywać, a już na pewno nie klientów.

Dies

Volkswagen Passat 2.0 TDI

Ferrari 488 GTB Ferrari 488 GTB fot. Ferrari

Wydarzenie Roku: Silniki turbo w Ferrari i Porsche

Kiedyś model Turbo był wyjątkowy, mocarny i ultraszybki. Teraz turbo będzie wszędzie, niekoniecznie z wszystkimi zaletami topowej wersji. Przynajmniej w Porsche 911. Ferrari idzie w tym samym kierunku. Wspaniałe wolnossące silniki odchodzą do lamusa. Trzeba zapamiętać, kiedy ta niekoniecznie radosna chwila nastąpiła. W 2015 roku. Nikt nie powiedział, że wydarzenie roku musi być pozytywne.

Porsche 911 Turbo i Turbo S

Mercedes klasy S Cabrio Mercedes klasy S Cabrio fot: Mercedes

Design Roku: Mercedes S Cabrio

Mimo dużej liczby premier motoryzacyjnych w każdym roku, wcale nie było łatwo o samochód, który powala swoją stylistyką. Linia Mercedesa S Cabrio wydaje się być ponadczasowa. Mimo swych rozmiarów auto wydaje się lekkie i ma w sobie coś, co można nazwać pięknem. Wspaniały, luksusowy kabriolet.

Mercedes S Cabrio - galeria

Mercedes klasy S Cabrio

Mercedes klasy S Cabrio

Bentley Bentayga Bentley Bentayga fot. Bentley

Wnętrze Roku: Bentley Bentayga

Bentley poszedł na całość. Nie tyle ze stylistyką wnętrza, co z jedną z opcji, którą można zamówić do nowego SUV-a. Dzięki współpracy z firmą Breitling można zamówić zegarek, który został wyceniony na... 150 tys. funtów, czyli grubo ponad 800 tys. złotych. Zrobiło to na nas wrażenie. Nagroda jest.

Bentley Bentayga - galeria

Bentley Bentayga

Bentley Bentayga

Toyota Mirai Toyota Mirai Fot. Toyota

Zielone Auto Roku: Toyota Mirai

Bezdyskusyjnie i jednogłośnie. Konsekwencja i upór Toyoty w tworzeniu ekologicznych samochodów jest godna podziwu. Wodorowy Mirai ma sens. Tankujesz go w trzy minuty i masz zasięg ponad 500 km, a efektem ubocznym jest szklanka zdatnej do picia wody. Ekologiczne auta czasami da się lubić.

Toyota Mirai - pierwszy kontakt

Toyota Mirai

Toyota Mirai

Skoda Superb Skoda Superb fot. Skoda

Rynkowy Debiut Roku: Skoda Superb

Już od pierwszej prezentacji w Pradze było wiadomo, że Superb będzie bardzo dobrym samochodem. Duży, bardzo przestronny, z dużo lepszym wyglądem od poprzednika i przystępny cenowo. Czy się Skodę lubi, czy nie, Superba trzeba docenić.

Skoda Superb - test

Skoda Superb Combi

Skoda Superb Combi

Porsche 911 GT3 RS (991) Porsche 911 GT3 RS (991) fot. Porsche

Sportowy Samochód Roku: Porsche GT3 RS

Ciarki na plecach, adrenalina, spocone dłonie, podekscytowanie, suchość w gardle. To wszystko musi być, jeśli mówimy o sportowym samochodzie. Tych najlepszych musimy się nawet trochę bać, czuć do nich respekt. GT3 RS ma te wszystkie cechy. Wspaniały samochód sportowy, bliski wyścigowemu.

Porsche GT3 RS - galeria

2015 Porsche 911 GT3 RS

2015 Porsche 911 GT3 RS

Nowe BMW serii 7 (2015) Nowe BMW serii 7 (2015) fot. BMW

Technologia Roku: BMW serii 7

BMW wraca do formy. Przynajmniej w klasie luksusowej. Nowa seria 7 to technologiczny majstersztyk. Sterowanie gestami, kluczyk, który bardziej przypomina smartfon, system samoparkowania czy lżejsza karoseria zbudowana ze specjalnych kompozytów (Carbon Core). Innymi słowy Bawarczycy znowu wyznaczają trendy.

BMW serii 7 - test

Nowe BMW serii 7 (2015)

Nowe BMW serii 7 (2015)

Audi R8 V10 Audi R8 V10 Fot. Audi

Wydech Roku: Audi R8 V10 Plus

Potencjał 10-cylindrowego silnika został przez akustyków Audi odpowiednio wykorzystany. Ryczy, grzmi i pluje siarką. Mówiąc krótko - ma znakomity dźwięk. Żadne z aut nie miało w roku 2015 lepszej ścieżki dźwiękowej.

Audi R8 V10 - test

Audi R8 V10

Audi R8 V10

Volkswagen Polo R WRC vs Aksel Lund Svindal Volkswagen Polo R WRC vs Aksel Lund Svindal fot. Volkswagen

Najskuteczniejszy Samochód Rajdowy Roku: VW Polo R WRC

Volkswagen w rajdach pozostaje na szczycie. Polo R WRC okazało się najbardziej skutecznym samochodem rajdowym w sezonie 2015. Postanowiliśmy to docenić.

Volkswagen Polo R WRC vs Aksel Lund Svindal

Suzuki Vitara Suzuki Vitara fot. Suzuki

Najlepszy SUV: Suzuki Vitara

Dlaczego Vitara? W dzisiejszych czasach wszechobecnej elektroniki, systemów, których działania czasami nie możemy zrozumieć, Suzuki jest prawdziwą oazą. Bez zbędnego show, efektów specjalnych za to ze sprawdzoną, solidną techniką.

Suzuki Vitara - test

Suzuki Vitara

Suzuki Vitara

fot. Jaguar fot. Jaguar Jaguar F-Pace

SAMOCHÓD ROKU | Miejsce 3 | Jaguar F- Pace

F-Pace wyrósł na godnego rywala dla najlepszych w tej klasie. Trzymamy kciuki za Jaguara i nowego SUV-a.

Jaguar F-Pace | Ceny w Polsce

Jaguar F-Pace

h

q

Opel Astra Opel Astra fot. Opel

SAMOCHÓD ROKU | Miejsce 2 | Opel Astra

Drugie miejsce Opel otrzymał nie tylko za to, że jest produkowany w Polsce. To po prostu wzorowy kompakt i przy okazji jeden z najlepszych samochodów Opla.

Opel Astra V | Prezentacja modelu

a

a

Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia fot. Alfa Romeo

SAMOCHÓD ROKU | Miejsce 1 | Alfa Romeo Giulia

Brawo Alfa Romeo! Po raz pierwszy nasi Czytelnicy wybierają dokładnie ten sam samochód co redakcja. To o czymś świadczy. Alfa potrzebowała takiego auta, nawet jeśli jeszcze nie widzimy go na ulicach. Dowodu na to, że żyje i może mieć się dobrze. Jedna z najciekawszych marek motoryzacyjnych na świecie nie może odejść w zapomnienie. Dlatego trzymamy za nią kciuki i wierzymy, że Giulia jest dobrym sygnałem dla odrodzenia całej marki.

Alfa Romeo Giulia | Nowe zdjęcia

s

a

fot. Alfa Romeo fot. Alfa Romeo Alfa Romeo Giulia

SAMOCHÓD ROKU CZYTELNIKÓW MOTO.PL | Alfa Romeo Giulia

Wybieraliście spośród 32 premier motoryzacyjnych, które pojawiły się w 2015 roku. Wygrała Giulia. Auto, które mało kto widział na żywo i którego póki co nie można kupić. Jak widać to w niczym nie przeszkadza. Magia Alfy jest tak wielka, a Giulia tak bardzo obiecująca, że nie miało to dla Was ani dla nas najmniejszego znaczenia.

Tutaj możecie zobaczyć, jak przebiegało głosowanie Czytelników.

Alfa Romeo Giulia

Alfa Romeo Giulia

Więcej o:
Copyright © Agora SA