Kupujemy używane BMW | Poradnik | Co psuje się najczęściej?

Zebraliśmy najczęstsze usterki i awarie w używanych BMW. Jeżeli planujecie zakup auta z Bawarii, na to musicie uważać
BMW serii 1 E87 BMW serii 1 E87 fot. BMW

BMW serii 1

BMW serii 1 E87

Lata: 2004-2011

Wycieczkę po używanych BMW zaczynamy od najmniejszego modelu Bawarczyków, czyli serii 1. Kompakt BMW jest obecny na rynku od 2004 roku. Aktualnie w salonach znajdziemy drugą generację (F20), ale jako że przyglądamy się egzemplarzom z rynku wtórnego, to skupimy się na E87. Pierwsza generacja "jedynki" była produkowana do 2011 r. Warto pamiętać, że wbrew obowiązującym w branży trendom, BMW E87 to tylnonapędówka.

Najczęstsze problemy:

- W silnikach 1.6 (116i) awaryjny rozrząd.

- We wczesnych rocznikach układ wydechowego często dopada korozja.

- W silnikach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem często psują się pompy podciśnienia do układu wspomagania hamulców.

- W dieslach trzeba zerknąć na stan koła pasowego - w niektórych egzemplarzach bardzo szybko się psuje.

- Problemy z elektroniką (np. źle działający system START/STOP).

- W dieslach problemy z wtryskiwaczami.

- Jeśli samochód szarpie przy ruszaniu, trzeba sprawdzić stan sprzęgła i dwumasowego koła zamachowego.

- Obrywające się klapki w kolektorze ssącym (diesel M47).

>> Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

BMW serii 1 E87

BMW serii 1 E87

BMW serii 1 E87

Zdjęcie Drift Taxi - Warszawa (Żerań) Zdjęcie Jazda Subaru Impreza STI Nowe Miasto nad Pilicą Zdjęcie Taxi Drift - Ułęż (Warszawa, Lublin)
Drift Taxi - Warszawa (Żera... Jazda Subaru Impreza STI No... Taxi Drift - Ułęż (Warszawa...
Sprawdź ceny ? Sprawdź ceny ? Sprawdź ceny ?
źródło: Okazje.info
Zdjęcie CANVA CB-278 Zdjęcie Lafayette Atena Zdjęcie Midland M zero
CANVA CB-278 Lafayette Atena Midland M zero
Sprawdź ceny Sprawdź ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
BMW serii 3 E46 BMW serii 3 E46 fot. BMW

BMW serii 3

BMW serii 3 E46

Lata: 1998-2006

Przechodzimy do klasy średniej i serii 3. Tutaj mamy dwie propozycje. Pierwsza to powoli stająca się klasykiem generacja E46 z lat 1998-2006.

Najczęstsze problemy:

- Przy oględzinach warto dokładnie przyjrzeć się karoserii. E46 - szczególnie z wczesnego okresu produkcji - może mieć ogniska rdzy.

- Kłopoty z tylnym zawieszeniem. Przednie także nie przepada za dziurawymi drogami. Pod tym względem lepiej wypadają auta z importu.

- Urywanie się mocowań tylnej belki (to problem niektórych egzemplarzy sprzed faceliftingu).

- W egzemplarzach sprzed liftingu zdarzają się problemy z podnoszeniem szyb (siłowniki) i sterowaniem automatycznej klimatyzacji.

- W "trójkach" z silnikami benzynowymi dość często pojawiały się problemy z układem chłodzenia (pompa i wycieki płynu).

- Problem z układem przeniesienia napędu ("wyjący" dyferencjał).

- Sprzęgło wentylatora chłodnicy szybko się zużywa.

- Zdarzają się wycieki oleju z silnika.

- W 4-cylindrowych dieslach lubią się zepsuć pompy wtryskowe.

BMW E46 to już wiekowe auto. Bardzo wiele egzemplarzy znajduje się w złym stanie (wysokie przebiegi, korozja, wypadkowa przeszłość, usterki). Przy zakupie trzeba dokładnie obejrzeć samochód. Złudna oszczędność może później odbić się na naszym portfelu. Warto szukać egzemplarzy, które nie były poddawane tuningowi.

>> Najczęściej sprowadzane samochody używane w 2015 r.

BMW serii 3 E46

BMW serii 3 E46

BMW serii 3 E90

Lata: 2005-2012

Kierowcy dysponujący większym budżetem powinni zainteresować się młodszym BMW serii 3 E90 z lat 2005-2012. To już nowoczesne i bardzo dobrze wyposażone auto.

Najczęstsze problemy:

- Automatyczne skrzynie biegów nie dają sobie rady z wysokim momentem obrotowym w mocnych dieslach.

- Niektóre nowsze silniki benzynowe cierpią na awarie bezpośredniego wtrysku paliwa, cewek zapłonowych i pompy paliwowej wysokiego ciśnienia.

- Zdarza się, że nie domaga elektronika (najczęstsze usterki to: oprogramowanie radia, centralnego zamka, reflektory ksenonowe i elektroniczna blokada kierownicy).

- W silniku N47 zużycie napinaczy i ślizgów rozrządu.

- Klapy w kolektorach silników wysokoprężnych.

- W dieslach trzeba mieć na uwadze problemy z: wtryskiwaczami systemu common rail, dwumasowym kołem zamachowym, kołem pasowym czy łańcuchem rozrządu; w mocniejszych dieslach czasem zapycha się filtr cząsteczek stałych.

- W egzemplarzach z dużym przebiegiem pojawiają się problemy z tulejami tylnych wahaczy, poduszkami silnika i amortyzatorami, jednak w większości E90 nie powinno być z tymi elementami problemów.

BMW serii 3 E90

BMW serii 3 E90

BMW serii 3 E90

BMW serii 5 E60 BMW serii 5 E60 fot. BMW

BMW serii 5

BMW serii 5 E60

Lata: 2003-2010

Co psuje się w BMW z klasy średniej-wyższej? Tutaj również wybraliśmy dwie popularne na rynku wtórnym w Polsce generacje BMW serii 5. Zaczynamy od usterek E60 z lat 2003-2010.

Najczęstsze problemy:

- Bardzo szybko zużywają się: silentblocki w tylnych wahaczach, koło dwumasowe i poduszki pod silnikiem, przeguby napędowe kół tylnych, dwumasowe koło pasowe napędu osprzętu.

- Kłopoty z wtryskiwaczami, cewkami zapłonowymi, czujnikiem niskiego ciśnienia paliwa czy pompy wysokiego ciśnienia w jednostkach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem.

- Turbodiesle z początku produkcji (2.0 R4, M47) miewają problemy z turbosprężarkami, dwumasowym kołem zamachowym i wtryskiwaczami. W nowszych silnikach (N47) wyeliminowano większość wad, ale pojawiły się problemy z trwałością łańcucha rozrządu.

- W większych dieslach (3.0 R6) usterki wtryskiwaczy i pompy paliwa.

- W silnikach diesla klapy w kolektorze ssącym.

- Elektronika lubi spłatać figla (problemy z szyberdachem, modułem sterującym układem kierowniczym czy  podświetleniem zegarów).

>> Przegląd używanych kompaktów do 10 tys zł | Co kupić?

BMW serii 5 E60

BMW serii 5 E60

BMW serii 5 F10

Lata: 2009-obecnie

BMW serii 5 F10 to propozycja dla ludzi z grubszym portfelem. To aktualna generacja "piątki" - jest na rynku od 2011 roku. F10 to kawał nowoczesnej limuzyny, trzeba więc liczyć się z wysoką ceną za dobrze utrzymany egzemplarz.

Najczęstsze problemy:

- Elektronika lubi zaszaleć (np. błędne wskazania poziomu paliwa).

- Plastikowy wirnik pompy cieczy czasem się rozsypuje i doprowadza do awarii układu chłodzenia.

- W silnikach diesla szybko zużywa się łańcuch rozrządu, a jego wymiana jest bardzo kosztowna.

- W niektórych egzemplarzach łatwo przeciera się skórzana tapicerka Nappa.

- Problemy z systemem Active Steering (opcja) - kierowcy często narzekają na ściąganie w prawo.

- Bardzo mało kierowców narzeka na jednostki benzynowe, tak naprawdę pojawiają się tylko problemy ze zużyciem łańcucha pompy oleju w benzyniaku 2.0 turbo.

- Inne uszkodzenia: skraplacz klimatyzacji i przednie półosie (w "piątkach" z xDrive).

Na polskim rynku wtórnym znajdziemy bardzo wiele powypadkowych BMW F10. Kupując tę niemiecką limuzynę trzeba dokładnie sprawdzić, czy nasz egzemplarz nie jest autem z niepokojącą przeszłością.

BMW serii 5 F10

BMW serii 5 F10

BMW serii 5 F10

BMW serii 7 E38 BMW serii 7 E38 fot. BMW

BMW serii 7

BMW serii 7 E38

Lata: 1994-2001

Na bawarskim szczycie znajduje się luksusowa limuzyna BMW serii 7. Ze względu na bardzo wysokie ceny postanowiliśmy zacząć od wiekowej E38 (1994-2001). Mimo upływu lat to wciąż wygodne i dobrze wyposażone auto.

Najczęstsze problemy:

- Ze względu na wiek, niektóre egzemplarze mają problemy z korozją.

- Warto przyjrzeć się układowi przeniesienia napędu oraz zawieszeniu. Naszą uwagę powinny przykuć zwłaszcza amortyzatory wyposażone w samopoziomowanie.

- W silniku ze zmiennymi fazami rozrządu (Vanos) może okazać się konieczna bardzo kosztowna wymiana rozrządu.

- Inne wady silników to: problemy z pompami cieczy chłodzącej, katalizatorami, instalacją elektryczną czy elektroniką. Najpoważniejsze kłopoty sprawia turbodiesel 725 tds, w którym często dochodzi do pęknięć głowicy.

- Z mocniejszymi silnikami nie radzą sobie automatyczne skrzynie biegów - z automatem bezpieczniej kupić słabszy silnik.

- Zużycie sprzęgła wentylatora chłodnicy.

- Niedomagania wspomagania układu kierowniczego. Typowy problem to wycieki płynu hydraulicznego.

- Hałasujące i szybko zużywające się podpory wału napędowego.

- Elektronika nie jest mocnym punktem E38, często zmuszając właściciela do wizyty w warsztacie. Czasem zawodzą czujniki, czasem przekaźniki, czasem wyświetlacze na desce rozdzielczej.

>> Raport awaryjności TUV 2016 | Niemcy na czele

BMW serii 7 E38

BMW serii 7 E38

BMW serii 7 E65

Lata: 2001-2008

Znacznie nowocześniejsza "siódemka", którą postanowiliśmy wziąć pod lupę, to E65 z lat 2001-2008.

Najczęstsze problemy:

- Trzeba uważać na "siódemki" z silnikami Diesla - bardzo często są mocno zużyte i mają wysokie przebiegi.

- Awarie elektroniki (zwłaszcza w egzemplarzach z pierwszych lat produkcji).

- Awaryjna i kosztowna przekładnia kierownicza.

- Skrzynia biegów. Zdarza się, że szarpie, co może oznaczać niski poziom oleju czy szwankowanie elektroniki, ale także znacznie droższe i poważniejsze problemy.

- Benzynowe V-ósemki "biorą olej".

- W silnikach benzynowych często psuje się system Valvetronic.

- W dieslach nieprzyjemnie mogą nas zaskoczyć pękające przewody powietrza do intercoolera.

- Zawieszenie pneumatyczne (nieszczelności).

BMW serii 7 E65

BMW serii 7 E65

BMW serii 7 E65

BMW X3 E83 BMW X3 E83 fot. BMW

BMW X3

BMW X3 E83

Lata: 2003-2010

Dla tych, którzy szukają porządnego kompaktowego SUV-a, polecamy BMW X3. Na co najczęściej narzekają kierowcy generacji E83?

Najczęstsze problemy:

- Rozrząd w silnikach Diesla (2.0, N47).

- Silniki benzynowe chwalone są za bezawaryjność. Bardzo rzadko psują się tylko cewki zapłonowe i przepustnica.

- W dieslach problemy z obrywającymi się klapami sterującymi przepływem powietrza w kolektorze ssącym.

- Miłośnicy jednostek wysokoprężnych muszą uważać na wtryskiwacze, uszkodzenia dwumasowego koła zamachowego czy problemy z filtrem cząstek stałych. Bezpiecznej wybrać silnik benzynowy, a decydując się na diesla, nie oszczędzać i nie kupować egzemplarza z dużym przebiegiem. Naprawy mogą okazać się bardzo kosztowne.

- Zębatka silniczka odpowiedzialnego za przekazywanie napędu na przednie koła.

- Zawieszenie BMW X3 zbiera prawie same pochwały, ale trzeba się liczyć, że w egzemplarzach z dużym przebiegiem może okazać się konieczna wymiana łączników stabilizatorów, amortyzatorów i górnych wahaczy.

- Niska jakość plastików we wnętrzu, słaby akumulator, szwankująca klimatyzacja czy nie domagająca elektronika.

>> Testy Euro NCAP | Najbezpieczniejsze auta 2015 r.

BMW X3 E83

BMW X3 E83

BMW X3 E83

BMW X5 E53 BMW X5 E53 fot. BMW

BMW X5

BMW X5 E53

Lata: 2000-2007

Pierwsza generacja BMW X5 to wciąż bardzo chwalony i często szukany na rynku wtórnym duży SUV.

Najczęstsze problemy:

- W silnikach Diesla: klapy w kolektorze ssącym, awarie wtryskiwaczy, czasem psują się turbosprężarki.

- Przy 200 tys. km przebiegu zaczynają pojawiać się problemy w jednostkach wysokoprężnych, to także często granica wytrzymałości automatycznych skrzyń biegów.

- Awaryjność napędu 4x4 xDrive. Problemy z siłownikiem włączającym sprzęgiełko rozdzielające napęd.

- Problemy z układem Key Memory (zapamiętuje ustawienia kierowcy zapisane na kluczyku).

- BMW X5 E53 miewa kłopoty z zawieszeniem, co zwłaszcza w wersji z pneumatyką może okazać się bardzo nieprzyjemne dla portfela kierowcy.

>> Z tych samochodów Niemcy są najbardziej zadowoleni

BMW X5 E53

BMW X5 E53

BMW X5 E70

Lata: 2006-2013

Mimo że BMW X5 E70 weszło do produkcji już 10 lat temu i od 2013 roku w salonach BMW znajdziemy już nową generację, to E70 w dalszym ciągu trzyma cenę. Na co trzeba uważać w przypadku tego BMW?

Najczęstsze problemy:

- 4,8-litrowe V-ósemki zużywają olej.

- W silnikach Diesla problemy z klapami w kolektorze ssącym, wtryskiwaczami, wstępną pompą paliwa. Przy dużych przebiegach może nie domagać kolektor ssący. Na uwadze trzeba też mieć turbosprężarki. Większość się nie psuje, ale kiedy już do tego dojdzie, koszty naprawy mogą być bardzo wysokie.

- Awarie zębatki sterującej napędem przy skrzyni rozdzielczej.

- BMW X5 miało problemy z układem hamulcowy. Producent zorganizował nawet akcję serwisową. Warto więc sprawdzić, czy egzemplarz, którym się interesujemy, brał w niej udział.

- Pompy podciśnienia w benzyniakach z bezpośrednim wtryskiem. Niektórzy narzekają także na pompy vacuum, jednak trzeba zaznaczyć, że silniki benzynowe zbierają raczej dobre opinie.

- Automatyczne skrzynie biegów nie są synonimem niezawodności.

- Ubytki płynu chłodniczego.

- Zawodny termostat.

- Często słyszy się też narzekania na szeroko pojętą elektronikę. To np. pokrętło systemu iDrive, czujniki cofania (nie lubią dużego deszczu), szwankująca nawigacja, wyświetlacz head-up czy problemy z adaptacyjnymi reflektorami.

- Część kierowców narzeka na skrzypiące plastiki wewnątrz.

BMW X5 E70

BMW X5 E70

BMW X5 E70

Więcej o:
Komentarze (93)
Kupujemy używane BMW | Poradnik | Co psuje się najczęściej?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Mmm

    Oceniono 120 razy 70

    W BMW najczęstszym elementem do wymiany jest kierowca - zapala się kontrolka "Check Mental Condition" ;-)

  • m.martyn

    Oceniono 105 razy 47

    O jedno można być spokojnym. Kierunkowskazy zapewne będą jak nowe. Większość kierowców BMW traktuje je jako zbędny dodatek.

  • Gość: bmw x1

    Oceniono 44 razy 32

    mam, jezdze, nie narzekam, kierunkowskazow uzywam.

  • Gość: szej

    Oceniono 32 razy 18

    Dwuletnie 525d - pękają felgi (runflat) i padła klimatyzacja (w lecie).

  • Gość: Adrameleh

    Oceniono 27 razy 15

    Hahaha V8 biorą olej. A co kuurawa mają dawać!!!

  • Gość: Artur

    Oceniono 30 razy 14

    Hahaha, BMW E65 - "trzeba uważać na duże przebiegi", trudno, żeby w aucie z roku 2004 był przebieg 20 tys km, tak można napisać o każdym dieslu, ludzie nauczcie się, że nikt nie kupuje w Europie Zachodniej auta z silnikiem Diesla po to, żeby jeździć nim 5 km dziennie.

  • moskwa80

    Oceniono 28 razy 14

    bmw tylko nowe z salonu :-) a używane to bmw check i cuda wychodzą:-)

  • polsilver99

    Oceniono 28 razy 12

    Inni nie są lepsi.Fiat rdzewiał 30 lat temu to do dzisiaj trzymie się marki że rdzewieje chociaś od 20 lat wszystko ocynkowane.Mercedes E klasse po 2 latach był podziurawiony jak ser C klasa rdzewieje ale nikt już o tym nie mówi

  • Gość: Herod

    Oceniono 20 razy 12

    Hmm... czyli podsumowując - unikać turbodiesla. Uniwersalna rada, pasująca do wszystkich niemieckich aut (i nie tylko niemieckich).

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX