Sprzedażowe hity roku 2015 we Francji

03.02.2016 17:30
Francja posiada kilka lubianych marek samochodów. Czy ktoś zagroził Renault, Peugeotowi i Citroenowi na ich własnym podwórku? Sprawdzamy sprzedaż samochodów we Francji w roku 2015
1 Ford Kuga Ford Kuga fot. Ford

Miejsca 50 - 41

50. Ford Kuga - 9 069 szt.

Mercedes klasy Cfot. Mercedes | Mercedes klasy C | Pod koniec roku Mercedes zaprezentował nową klasę C

49. Mercedes klasy C - 9 305 szt.

Citroen Berlingo FLfot. Citroen | Citroen Berlingo

48. Citroen Berlingo - 9 440 szt.

Nowa Toyota Aygofot. Krzysztof Słomski | Toyota Aygo

47. Toyota Aygo - 9 623 szt.

Seat Ibizafot. Seat | Seat Ibiza | Również Ibizie zafundowano w 2015 facelifting

46. Seat Ibiza - 9 673 szt.

Volkswagen Golf Sportsvanfot. VW | Volkswagen Golf Sporstsvan

45. Volkswagen Golf Sporstsvan - 9 679 szt.

BMW serii 1 po facelifitingufot. BMW | BMW serii 1

44. BMW serii 1 - 9 966 szt.

Nowy Volkswagen Touranfot. Volkswagen | Volkswagen Touran w połowie roku doczekał się zmian

43. Volkswagen Touran - 10 144 szt.

Renault Zoefot. Renault | Renault Zoe | Najwyżej sklasyfikowane elektryczne autko

42. Renault Zoe - 10 407 szt.

Audi A1 1.4 TFSIfot. Michał Dek | Audi A1 Sportback

41. Audi A1 - 10 695 szt.

Zdjęcie MIO Moov M610 Polska Zdjęcie MIO Spirit 7500 LM Europa Zdjęcie TOMTOM START 60 Europa
MIO Moov M610 Polska MIO Spirit 7500 LM Europa TOMTOM START 60 Europa
Sprawdź ceny Porównaj ceny Porównaj ceny
źródło: Okazje.info
2 Renault Espace Renault Espace fot. Renault

Miejsca 40 - 31

40. Renault Espace - 10 980 szt.

Renault Kangoofot. Renault | Renault Kangoo

39. Renault Kangoo - 11 086 szt.

Fiat 500Xfot. Fiat | Fiat 500X

38. Fiat 500X - 11 644 szt.

Mercedes klasy A 2015fot. Mercedes | Mercedes klasy A

37. Mercedes klasy A - 12 414 szt.

Volkswagen Passatfot. Volkswagen | Volkswagen Passat

36. Volkswagen Passat - 12 668 szt.

Peugeot 5008fot. Peugeot | Peugeot 5008

35. Peugeot 5008 - 13 698 szt.

Audi A3 Sportback e-tronFot. Michał Dek | Audi A3 | Na zdjęciu w hybrydowej wersji e-tron

34. Audi A3 - 13 864 szt.

Nowy Citroen C1Fot. Citroen | Citroen C1

33. Citroen C1 - 13 915 szt.

Toyota Auris Hybrid Touring SportsFot. Toyota | Toyota Auris | Również w roku 2015 Japończycy zdecydowali się na facelifting, na zdjęciu wersja, która znajdowała się w salonach na początku roku 2015

32. Toyota Auris - 14 460 szt.

Mini Cooper S 5dfot. Mini | Mini Cooper 5-drzwiowy

31. Mini - 14 138 szt.

3 Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan fot. Volkswagen | Volkswagen Tiguan | Na zdjęciu jeszcze stary, nowego zobaczyliśmy we Frankfucie

Miejsca 30 - 21

30. Volkswagen Tiguan - 15 490 szt.

Peugeot 108fot. Peugeot | Peugeot 108 | Popularny na Zachodzie maluch, którego nie zobaczymy w polskich salonach

29. Peugeot 108 - 16 402 szt.

Citroen C3 Picassofot. Citroen | Citroen C3 Picasso

28. Citroen C3 Picasso - 16 094 szt.

Nissan Jukefot. Nissan | Nissan Juke

27. Nissan Juke - 16 278 szt.

Citroen DS3 FLfot. Citroen | Citroen DS3 | Niedawno DS definitywnie pożegnał się z Citroenem i zaprezentował DS3 z nowym przodem i po lekkim faceliftingu

26. Citroen DS3 - 16 287 szt.

Opel Mokkafot. Opel | Opel Mokka

25. Opel Mokka - 18 270 szt.

Genewa 2014 - Citroen C4 Cactusfot. Citroen | Citroen C4 Cactus

24. Citroen C4 Cactus - 20 567 szt.

Opel Corsa 1.4 Turbofot. Opel | Opel Corsa

23. Opel Corsa - 20 830 szt.

Renault Kadjarfot. Renault | Renault Kadjar

22. Renault Kadjar - 21 069 szt.

Peugeot 508 fot. Peugeot | Peugeot 508

21. Peugeot 508 - 21 732 szt.

4 Fiat 500 Fiat 500 fot. Fiat | Fiat 500

Miejsca 20 - 11

20. Fiat 500 - 22 908 szt.

Ford Fiestafot. Ford | Ford Fiesta Black i Red Edition

19. Ford Fiesta - 24 839 szt.

Citroen C4fot. Michał Dek | Citroen C4

18. Citroen C4 - 25 188 szt.

Nissan Qashqai 2014fot. Nissan | Nissan Qashqai

17. Nissan Qashqai - 27 822 szt.

Toyota Yaris FLfot. Toyota | Toyota Yaris

16. Toyota Yaris - 29 266 szt.

Volkswagen Golf R Variant fot. Volkswagen | Volkswagen Golf R Variant

15. Volkswagen Golf - 33 037 szt.

Peugeot 3008 FLfot. Peugeot | Peugeot 3008

14. Peugeot 3008 - 33 648 szt.

Dacia Dusterfot. Dacia | Dacia Duster

13. Dacia Duster - 34 501 szt.

Renault Meganefot. Renault | Renault Megane | Jeszcze w starym wydaniu, nowe Megane pojawi się na drogach lada chwila

12. Renault Megane - 39 235 szt.

Volkswagen Polo Originalfot. Volkswagen | Volkswagen Polo w jubileuszowej edycji Original

11. Volkswagen Polo - 42 995 szt.

5 Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso fot. Citroen | Citroen C4 Picasso

10. Citroen C4 Picasso

Liczba sprzedanych aut: 44 608

Volkswagen Polo był bardzo blisko pierwszej dziesiątki, ale Francja to nie kraj dla niemieckich producentów. Z wynikiem 44 608 sprzedanych aut Top 10 otwiera Citroen C4 Picasso. Praktyczny Citroen zaliczył lekki spadek w 2015 roku - w 2014 sprzedano o niecały 1000 więcej, co pozwoliło uplasować się C4 na ósmym miejscu.

Minivan znad Sekwany wyróżnia się przede wszystkim nowatorską stylistyką i przestronnym wnętrzem. Najnowsza generacja debiutowała w 2013 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Pierwsze Picasso pojawiło się w salonach Citroena w 2006 i, jak widzimy, od tamtego czasu wywalczyło sobie poważną pozycję na rynku.

Citroen C4 Picassofot. Citroen | Citroen C4 Picasso

Citroen C4 PicassoFot. Citroen | Citroen C4 Picasso

6 Nowa Dacia Sandero Nowa Dacia Sandero Fot. Dacia | Dacia Sandero

09. Dacia Sandero

Liczba sprzedanych aut: 45 264

Kto może powalczyć z francuskimi producentami na francuskiej ziemi? Tylko rumuńska Dacia. Choć w tym miejscu trzeba oczywiście przypomnieć, że Dacia od dłuższego czasu należy do rodziny Renault. Na proste i bardzo przystępne cenowo Sandero (w Polsce ceny startują z poziomu 29 900 złotych) zdecydowało się 45 264 Francuzów. To wynik lepszy od sprzedaży w 2014 roku, kiedy Dacia zajęła 10 miejsce na liście bestsellerów, o tysiąc samochodów.

Drugie rumuńskie auto, które może pochwalić się dobrym wynikiem to SUV Duster. W tym roku uplasował się na 13 miejscu z 34 501 sprzedanych sztuk.

Dacia SanderoFot. Dacia | Dacia Sandero

Dacia Sanderofot. Dacia | Dacia Sandero

7 Renault Twingo Renault Twingo fot. Renault

08. Renault Twingo

Liczba sprzedanych aut: 45 328

Rok 2014 był dla Renault Twingo przejściowy - pierwsza połowa należała jeszcze do starej generacji, w drugiej na rynek zaczęła wchodzić trójka. Nowe Twingo zakończyło wtedy rok na 29 miejscu z wynikiem 14 566 sprzedanych aut. W 2015 kolorowy, modny maluch mógł już w pełni pokazać swój potencjał. Mała Renówka bez większych problemów wskoczyła do pierwszej dziesiątki, od razu na ósme miejsce. 45 328 sprzedanych aut rocznie czyni z Twingo zdecydowanego lidera segmentu A - to najmniejsze auto w pierwszej dziesiątce.

Renault Twingofot. Renault | Renault Twingo

Renault Twingo - wnętrzefot. Renault | Renault Twingo

Renault Twingofot. Renault | Renault Twingo

8 Renault Scenic Renault Scenic fot. Renault | Renault Scenic

07. Renault Scenic - 46 662

Liczba sprzedanych aut: 46 662

Espace, Talisman, Megane, Twingo - Renault kusi klientów niepowtarzalną, wyjątkową stylistyką. Scenic przy nowszych modelach marki wyraźnie odstaje i aż prosi się o zmiany. Nic dziwnego, skoro trzecia generacja debiutowała w 2009 roku i została tylko lekko odświeżona 2013. Nie przeszkodziło to Scenicowi w naprawdę dobrej sprzedaży. Jednak trzeba zaznaczyć, że w porównaniu z rokiem 2014 Scenic zanotował spadek o 2,4 tysiąca sprzedanych aut i spadł o jedno oczko. Czekamy na nową generację!

Francuzi oferują Scenica w dwóch rozmiarach: podstawowym i większym Grand Scenic. Istnieje również stylizowana na terenowego crossovera wersja XMOD.

Renault Scenicfot. Renault | Renault Scenic

Renault Scenicfot. Renault | Renault Scenic

9 Citroen C3 Citroen C3 fot. Citroen | Citroen C3

06. Citroen C3

Liczba sprzedanych aut: 56 382

Kolejny Citroen w pierwszej dziesiątce to model C3. Koncern PSA w ojczyźnie radzi sobie bardzo dobrze - mały Citroen z segmentu B skusił w 2015 ponad 56 tysięcy Francuzów. To kolejne auto na liście, które zanotowało w 2015 spadek sprzedaży. W 2014 Citroenowi niewiele zabrakło do sprzedania prawie 60 tysięcy aut, co pozwoliło zająć piąte miejsce.

Citroen C3fot. Citroen | Citroen C3

Citroen C3fot. Michał Dek | Citroen C3

10 Peugeot 2008 Peugeot 2008 fot. Peugeot | Peugeot 2008

05. Peugeot 2008

Liczba sprzedanych aut: 63 204

Citroen traci, ale druga marka koncernu PSA nie ma powodów do narzekań. Licznik Peugeota 2008 zatrzymał się w 2015 roku na 63 204 sprzedanych autach. To wyraźnie lepszy wynik w porównaniu z 2014, kiedy na crossovera skusiło 54 161 Francuzów (7 miejsce). Peugeot 2008 to reprezentant segmentu, na którego punkcie Europejczycy wprost oszaleli. Crossover segmentu B Peugeota bazuje oczywiście na modelu 208 - możemy powiedzieć, że to nadmuchany mieszczuch.

Peugeota może martwić tylko, że na francuskim rynku crossoverów rządzi model innego producenta znad Sekwany...

Salon Genewa 2013 | Peugeot 2008fot. Peugeot | Peugeot 2008

Salon Genewa 2013 | Peugeot 2008fot. Peugeot | Peugeot 2008

Salon Genewa 2013 | Peugeot 2008fot. Peugeot | Peugeot 2008

11 Renault Captur Renault Captur fot. Renault | Renault Captur

04. Renault Captur

Liczba sprzedanych aut: 72 191

Wszelkiej maści crossovery i SUV-y robią prawdziwą furorę na rynku, a moda na nie wcale nie zamierza słabnąć. Z tego trendu najlepiej we Francji skorzystało Renault. To właśnie Renault Captur jest niekwestionowanym królem crossoverów we Francji - od Peugeota 2008 Captur sprzedał się lepiej o 9 tysięcy aut. To także rekordowy wynik dla samego Renault. W 2014 na małego crossovera zdecydowało się 62 985 klientów, co dało 3 miejsce na liście bestsellerów. W 2015 roku, choć sprzedaż wyraźnie podskoczyła, Captur spadł na miejsce 4.

Renault Capturfot. Renault | Renault Captur

Renault CapturFot. Renault | Renault Captur

Renault CapturFot. Renault | Renault Captur

12 Nowy Peugeot 308 SW Nowy Peugeot 308 SW fot. Peugeot | Peugeot 308

03. Peugeot 308

Liczba sprzedanych aut: 75 474

Renault Captur zamienił się miejscami z Peugeotem 308. W 2014 to właśnie 308-ka otarła się o najniższy stopień podium z wynikiem 60 842 sprzedanych aut. W ubiegłym roku Peugeot poprawił się aż o 15 tysięcy. Peugeot 308, reprezentant klasy kompakt, to największe auto, jakie pozostało na liście francuskich bestsellerów.

Nowy Peugeot 308 SWfot. Peugeot | Peugeot 308

Nowy Peugeot 308fot. Peugeot | Peugeot 308

Nowy Peugeot 308fot. Peugeot | Peugeot 308

13 Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM Allure Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM Allure Fot. Michał Dek

02. Peugeot 208

Liczba sprzedanych aut: 90 367

Podobnie jak w 2014, Francją niepodzielnie rządzą mieszczuchy z segmentu B. Drugie miejsce przypadło w udziale Peugeotowi 208 z wynikiem przekraczającym 90 tysięcy sprzedanych aut. I choć koncern PSA poprawił się o 7 tysięcy w porównaniu z rokiem 2014, to nie udało mu się dogonić lidera. Pocieszeniem dla Peugeota może być fakt, że udało się skrócić dystans do odwiecznego rywala.

Mała 208-ka to oczywiście bezpośredni następca innych popularnych aut Francuzów sprzed lat - Peugeotów 207, 206 i 205.

Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM AllureFot. Michał Dek | Peugeot 208

Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM AllureFot. Michał Dek | Peugeot 208

Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM AllureFot. Krzysztof Słomski | Peugeot 208

14 Renault Clio Renault Clio Fot. Renault | Renault Clio

01. Renault Clio

Liczba sprzedanych aut: 104 408

Prestiżowy, wewnętrzny pojedynek PSA-Renault wygrało Renault. W 2015 we Francji Renault Clio nie miało sobie równych. Bezpośredniego konkurenta z Peugeota pokonał aż o 14 tysięcy sprzedanych samochodów.

Wynik imponujący, ale Renault powinno wziąć się do pracy i zafundować Clio pakiet zmian albo pomyśleć o aktualizacji cennika. Kiedy Peugeot 208 zwiększył zauważalnie swoją sprzedaż (+ 7 tysięcy), to Clio straciło klientów. Spadek nie jest duży, bo wynosi niecały tysiąc aut, ale w Renault powinna się zapalić ostrzegawcza lampka.

Renault Cliofot. Renault | Renault Clio

Renault Cliofot. Renault | Renault Clio

Renault Cliofot. Renault | Renault Clio

Komentarze (46)
Sprzedażowe hity roku 2015 we Francji
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • poohdell

    Oceniono 45 razy 31

    Artykuł o hitach we Francji, a na głównym zdjeciu VW Polo - tak jakby on był tam hitem, Redaktorzy, czemu? Chcecie, aby ciemny lud myślał, ze to auto naprawde jest u zabojadów hitem nr 1? Nie, to auto jest na 11 (słownie: jedenastym) miejscu w rankingu. A pierwsza 1-tka to auta francuskie.

  • Gość: Modniś z disco w remizie

    Oceniono 32 razy 26

    @Gość: kkk
    Francuzi kupują przede wszystkim auta stylowe, czyli francuskie, a potem tanie, czyli coś pokroju Dacii. Skoda ani ładna, ani tania, więc nawet francuski pies z klawą nogą by tego nie tknął.

  • Gość: szej

    Oceniono 29 razy 25

    Bo we Francji nie mają tak "obiektywnej" prasy motoryzacyjnej jak w PL. U nas każde porównanie modeli wygrywa coś z koncernu VAG, ewentualnie inny Niemiec. Już nie chce mi się pastwić nad tymi gazetami... Kiedy w 1999 wchodził Yaris, to przerżnął ze schodzącą Corsą. Pamiętam też jak Octavia I zaorała nowego Lexusa IS. Kiedy Niemcy mają problem w porównaniu, to odejmują konkurentowi punkty za wrażenia zapachowe, dźwięk zamykanych drzwi czy brak możliwości zamówienia pełnego koła zapasowego. Te punkty równoważą stratę niemieckiego auta w spalaniu, dynamice czy komforcie jazdy.

  • hiszpan25

    Oceniono 29 razy 25

    Francuzi maja swoj przemysl samochodowy i od lat zyja w przekonaniu ze ich produkty (czy to jedzenie czy ciuchy czy samochody) sa najlepsze. Dzieki temu ich przemysl ma sie nie najgorzej. Ich rzad takze wspiera swoj przemysl i na auta sluzbowe , dla sluzb mundurowych itp wybiera auta krajowe. U nas jes odwrotnie. Nawet gdy mielismy u siebie Daewoo-FSO (ok nie to samo co swoja marka ale jednak Polacy mieli w tych zakladach prace) to np. na radiowozy zakupiono VW, Ot taka logika! Dzieki temu pewien sprytny przedsiebiorca z dnia na dzien zarobil miliony. a po pewnym czasie pracownicy Daewoo FSO wyladowali na bezrobociu.

  • Gość: tgt

    Oceniono 41 razy 25

    Artykuł o najlepiej sprzedających się autach we Francji opatrzone oczywiście zdjęciem Volkswagena, który nie zmieścił się nawet w pierwszej dziesiątce. Manipulacja wciąż trwa. Jeżeli chodzi o PR koncern Volkswagena zdecydowanie na czele, tylko auta gorsze niż kiedyś, ale dbanie o wizerunek w mediach wychodzi taniej, a jeszcze się trochę "pojeździ" na opinii sprzed lat.

  • bob2436

    Oceniono 22 razy 18

    Bo we Francji dziwnym trafem statystyki są jakieś inne niż w RFN. Niemieckie szroty wcale nie są tanie w eksploatacji i bezawaryjne, dlatego nikt nie sika po nogach na widok Skody czy VW. Pogardzane u nas "francuzy" jeżdżą, nie rdzewieją i nie chcą się zepsuć. Podobnie zresztą jest w Holandii czy Belgii.

  • jasmin711

    Oceniono 8 razy 6

    Boimy się "francuzów"? My się boimy wszystkiego co nie ma na klapie napisu 1.9TDI!!!

  • Gość: Tomek

    Oceniono 11 razy 5

    Francuzi kupują auta francuskie bo są one francuskie, bo są one relatywnie dla nich tanie i bo nikt tym dłużej niż 5 - 6 lat tam jeździć nie będzie. Powyżej tego wieku, gdy to się zaczyna sypać trafia na eksport do Afryki czy innej biedapolski i tam się nieszczęśnicy będą użerać. We Francji nie widać na ulicach francuskich aut nastoletnich wcale. Uświadczenie np. peugeota 205, 405, 605 czy citroena XM graniczy z cudem. A w latach 1990 - 2000 było tego pełno wszędzie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX