Testy Euro NCAP | 15 nowych aut, dużo "piątek", jedna dwója

Organizacja Euro NCAP rozbiła kolejne 15 aut, by sprawdzić je pod kątem bezpieczeństwa. Pięć gwiazdek dostały m.in Opel Astra, Renault Talisman i Kia Optima. Jest jednak model, który na ich tle wypadł blado
Opel Astra testy Euro NCAP Opel Astra testy Euro NCAP fot. Euro NCAP

Opel Astra

Opel Astra to jeden z najpopularniejszych samochodów w europejskim segmencie C. Nowa Astra jest lżejsza od poprzedniej generacji o nawet 200 kg (w zależności od wersji), przestronniejsza, zwrotniejsza, odrobinę krótsza (49 mm), niższa (26 mm), ma zgrabną sylwetkę i jest napędzana wyłącznie nowymi, oszczędnymi silnikami. Auto już cieszy się ogromnym zainteresowaniem w Polsce - w październiku wśród klientów indywidualnych była numerem jeden. Jak Astra poradziła sobie w testach Euro NCAP?

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86%

Bezpieczeństwo dzieci: 84%

Bezpieczeństwo pieszych: 83%

Systemy bezpieczeństwa: 75%

Opel Astra testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

Opel Astra testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

Zdjęcie MIO Spirit 690 Polska Zdjęcie MODECOM FREEWAY SX bez map Zdjęcie Vordon 7 Polska
MIO Spirit 690 Polska MODECOM FREEWAY SX bez map Vordon 7 Polska
Porównaj ceny Porównaj ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Renault Megane testy Euro NCAP Renault Megane testy Euro NCAP fot. Euro NCAP

Renault Megane

Wśród 15 przebadanych samochód znalazły się dwa auta Renault i to dwa, z którymi francuska marka wiąże olbrzymie nadzieje. Euro NCAP oceniło bezpieczeństwo oferowane przez Renault Megane na maksymalne pięć gwiazdek. Najmocniejszą stroną "Meganki" jest ochrona pasażerów.

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 88%

Bezpieczeństwo dzieci: 87%

Bezpieczeństwo pieszych: 71%

Systemy bezpieczeństwa: 71%

Renault Megane testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

Renault Megane testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

Renault Talisman testy Euro NCAP Renault Talisman testy Euro NCAP fot. Euro NCAP

Renault Talisman

Również Renault Talisman zgarnęło pięć gwiazdek. Co ciekawe, Talisman został odrobinę gorzej oceniony od Megane. Nad mniejszym bratem góruje tylko w kategorii systemów bezpieczeństwa.

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86%

Bezpieczeństwo dzieci: 84%

Bezpieczeństwo pieszych: 68%

Systemy bezpieczeństwa: 76%

Renault Talisman testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

Renault Talisman testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

Kia Optima testy Euro NCAP Kia Optima testy Euro NCAP fot. Euro NCAP

Kia Optima

Nowa Kia Optima to bardzo rozsądna propozycja w Polsce. Koreańczycy ustalili cenę bazowej Optimy z dwulitrowym, 163-konnym silnikiem benzynowym na 89 900 złotych. Za te pieniądze trudno znaleźć auto w segmencie D o podobnym motorze pod maską. Kia Optima zachęca ceną, jednostkami napędowymi, stylistyką oraz wyposażeniem. A jak jest z bezpieczeństwem?

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89%

Bezpieczeństwo dzieci: 86%

Bezpieczeństwo pieszych: 67%

Systemy bezpieczeństwa: 71%

Kia Optima testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

Kia Optima testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

Kia Optima testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

Kia Sportage testy Euro NCAP Kia Sportage testy Euro NCAP fot. Euro NCAP

Kia Sportage

Nowa Kia Sportage debiutowała we Frankfurcie. Zdecydowanie największą zmianą jest nowy, wyraźnie "napompowany", masywny przód SUV-a. Centralną pozycję zajmuje charakterystyczny dla marki grill (zwany przez Koreańczyków "tygrysim nosem"). Koreański SUV bez większych problemów zgarnął pięć gwiazdek w testach Euro NCAP. Koreańczycy mogą pochwalić się wysokimi wynikami w kategoriach bezpieczeństwa pasażerów.

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90%

Bezpieczeństwo dzieci: 83%

Bezpieczeństwo pieszych: 66%

Systemy bezpieczeństwa: 71%

Kia Sportage testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

Kia Sportage testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

Kia Sportage testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

BMW X1 testy Euro NCAP BMW X1 testy Euro NCAP fot. Euro NCAP

BMW X1

Niebawem BMW X1 może znacznie zyskać na popularności w Polsce, ponieważ do naszych salonów zawitała właśnie bazowa wersja crossovera. Wraz z debiutem trzycylindrowego silnika (1.5 l 136 KM) wyraźnie spadła cena auta - BMW X1 można mieć już za 125 700 złotych. Najmniejszy przedstawiciel bawarskiej rodziny X nie miał problemów z testami zderzeniowymi. BMW X1 zdobyło pięć gwiazdek.

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90%

Bezpieczeństwo dzieci: 87%

Bezpieczeństwo pieszych: 74%

Systemy bezpieczeństwa: 77%

BMW X1 testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

BMW X1 testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

BMW X1 testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

BMW Z4 testy Euro NCAP BMW Z4 testy Euro NCAP fot. Euro NCAP

BMW Z4

Znacznie gorzej poradziło sobie drugie przetestowane przez Euro NCAP BMW. Z4 dostało tylko 3 gwiazdki, co było drugim najgorszym wynikiem wśród 15 zbadanych aut. Roadster uzyskał bardzo wysoki wynik w dbaniu o bezpieczeństwo pieszych (aż 91%, wyraźnie więcej od większości aut). Niestety pozostałe 4 kategorie prezentują się bardzo słabo.

Ogólny wynik: 3 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 69%

Bezpieczeństwo dzieci: 61%

Bezpieczeństwo pieszych: 91%

Systemy bezpieczeństwa: 46%

BMW Z4 testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

BMW Z4 testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

BMW Z4 testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

Infiniti Q30 - testy Euro NCAP Infiniti Q30 - testy Euro NCAP fot. Euro NCAP

Infiniti Q30

Infiniti Q30, brat bliźniak Mercedesa klasy A, również zostało nagrodzone przez Euro NCAP 5 gwiazdkami. Infiniti w każdej kategorii osiągnęło bardzo przyzwoity wynik.

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84%

Bezpieczeństwo dzieci: 86%

Bezpieczeństwo pieszych: 91%

Systemy bezpieczeństwa: 81%

Infiniti Q30 testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

Infiniti Q30 testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

Infiniti Q30 testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

Jaguar XE - testy Euro NCAP Jaguar XE - testy Euro NCAP fot. Euro NCAP

Jaguar XE

Euro NCAP wzięło pod lupę dwa modele brytyjskiej marki, Jaguara XE oraz Jaguara XF. JAG z klasy średniej uzyskał bardzo podobne wyniki co większy i droższy brat. Jaguar XE w każdej kategorii przekroczył 80% (w bezpieczeństwie dorosłych to nawet 92%) i w pełni zasłużył na pięć gwiazdek.

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 92%

Bezpieczeństwo dzieci: 82%

Bezpieczeństwo pieszych: 81%

Systemy bezpieczeństwa: 82%

Jaguar XE testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

Jaguar XE testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

Jaguar XE testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

Jaguar XF testy Euro NCAP Jaguar XF testy Euro NCAP fot. Euro NCAP

Jaguar XF

Również do Jaguara XF nie było żadnych większych zastrzeżeń i limuzynie przyznano pięć gwiazdek.

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 92%

Bezpieczeństwo dzieci: 84%

Bezpieczeństwo pieszych: 80%

Systemy bezpieczeństwa: 83%

Jaguar XF testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

Jaguar XF testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

Jaguar XF testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

Lancia Ypsilon testy Euro NCAP Lancia Ypsilon testy Euro NCAP fot. Euro NCAP

Lancia Ypsilon

Nowa Lancia Ypsilon ma być ostatnią szansą dla marki. Odświeżonego malucha mogliśmy po raz pierwszy zobaczyć podczas tegorocznego Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Jak wypadła Lancia w testach zderzeniowych? Bardzo słabo... Zdecydowanie najgorzej z dzisiejszej piętnastki. Wyniki poniżej 50% Ypsilon zanotował w bezpieczeństwie dorosłych i systemach bezpieczeństwa.

Ogólny wynik: 2 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 44%

Bezpieczeństwo dzieci: 79%

Bezpieczeństwo pieszych: 64%

Systemy bezpieczeństwa: 38%

Lancia Ypsilon testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

Lancia Ypsilon testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

Lancia Ypsilon testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

Lexus RX testy Euro NCAP Lexus RX testy Euro NCAP fot. Euro NCAP

Lexus RX

Duży SUV Lexusa zajechał nad Wisłę w dwóch wersjach silnikowych. Pierwsza to RX 200t wyposażona w benzynowy silnik 2.0 turbo o mocy 238 KM. Topowa odmiana to hybrydowy RX 450h, na którego pokładzie współpracuje ze sobą silnik elektryczny i 3,5-litrowa "V-szóstka". Łączna moc układu wynosi 313 KM. Jak przystało na duże i muskularne auto klasy premium, Lexus nie miał najmniejszych problemów ze zgarnięciem pięciu gwiazdek.

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91%

Bezpieczeństwo dzieci: 82%

Bezpieczeństwo pieszych: 79%

Systemy bezpieczeństwa: 77%

Lexus RX testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

Lexus RX testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

Lexus RX testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

Mercedes GLC - testy Euro NCAP Mercedes GLC - testy Euro NCAP fot. Euro NCAP

Mercedes-Benz GLC

Kompaktowy SUV Mercedesa, model GLC (kiedyś znaliśmy go jako GLK) śpiewająco zdał wszystkie testy i zdobył 5 gwiazdek. Wrażenie robi zwłaszcza ochrona dorosłych pasażerów i dzieci - odpowiednio, 95 i 89%.

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 95%

Bezpieczeństwo dzieci: 89%

Bezpieczeństwo pieszych: 82%

Systemy bezpieczeństwa: 71%

Mercedes-Benz GLC testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

Mercedes-Benz GLC testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

Mini Clubman testy Euro NCAP Mini Clubman testy Euro NCAP fot. Euro NCAP

Mini Clubman

Mini Clubman nie popisał się podczas testów zderzeniowych Euro NCAP. Oprócz ochrony dorosłych pasażerów (bardzo wysokie 90%), badane parametry pozostawiają wiele do życzenia. Duże, przestronne Mini na pewno będzie wybierane przez rodziny, a te może odstraszyć bezpieczeństwo dzieci ocenione jedynie na 68%.

Ogólny wynik: 4 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90%

Bezpieczeństwo dzieci: 68%

Bezpieczeństwo pieszych: 68%

Systemy bezpieczeństwa: 67%

Mini Clubman testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

Mini Clubman testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

Nissan NP300 Navara testy Euro NCAP Nissan NP300 Navara testy Euro NCAP fot. Euro NCAP

Nissan NP300 Navara

Nissan Navara NP300 niedawno zgarnął bardzo prestiżową nagrodę International Pick-up Award 2016. Jednak organizacja Euro NCAP podeszła do pickupa roku bardzo surowo i oceniła go na cztery gwiazdki. Żaden z badanych parametrów nie przekroczył 80%, co w dzisiejszej piętnastce można uznać za słaby wynik.

Ogólny wynik: 4 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 79%

Bezpieczeństwo dzieci: 78%

Bezpieczeństwo pieszych: 78%

Systemy bezpieczeństwa: 68%

Nissan NP300 Navara testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

Nissan NP300 Navara testy Euro NCAPfot. Euro NCAP

Więcej o:
Copyright © Agora SA