Opel Astra V | Prezentacja modelu

Nowy Opel Astra to z pewnością najciekawsza premiera w segmencie samochodów kompaktowych w ostatnich tygodniach. Postanowiliśmy sprawdzić, co Opel ma do zaoferowania w nowej odsłonie tego popularnego auta
Opel Astra piątej generacji Opel Astra piątej generacji fot. Opel

Nowy Opel Astra

Opel Astra to samochód, którego chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Astra na rynku pojawiła się w 1991 roku z ambitnym zadaniem zastąpienia w ofercie marki z Rüsselsheim Opla Kadetta. Jak pokazują wyniki sprzedaży, nowy kompakt wypełnił swoją misję. Astra to jeden z najpopularniejszych samochodów segmentu C w Europie. Kompaktowy Opel to także hit sprzedażowy w Polsce.

Teraz nadszedł czas piątej już generacji modelu, którego produkcja ruszyła pełną parą już we wrześniu tego roku. 29 września pierwsza Astra V zjechała z taśm montażowych w gliwickich zakładach Opla.

Używany Opel Astra  już od...

Najważniejsze cechy nowego kompaktowego Opla? Astra jest lżejsza od poprzedniej generacji o nawet 200 kg (w zależności od wersji), przestronniejsza, zwrotniejsza, odrobinę krótsza (- 49 mm), niższa (- 26 mm), ma aerodynamiczniejszą sylwetkę i jest napędzana wyłącznie nowo opracowanymi oszczędnymi silnikami. Opel na każdym kroku podkreśla lekkość nowej konstrukcji - struktura nadwozia wykonana jest w dużej mierze ze wzmacnianej i wysoko wytrzymałej stali, nie stroniono także od stopów lekkich. Nadwagi poszukano nawet w siedzeniach (obniżka o 10 kg) i układzie wydechowym (- 4,5 kg). W zależności od wersji, nowa Astra schudła od 120 do 200 kg.

Sprawdźmy, czym jeszcze nowa Astra chce przyciągnąć do siebie klientów.

Opel Astra piątej generacjifot. Opel

Opel Astra piątej generacjifot. Opel

Opel Astra piątej generacjifot. Opel

Zdjęcie VORDON 45 Europa Zdjęcie NAVROAD DRIVE Europa Zdjęcie Vordon 7 Polska
VORDON 45 Europa NAVROAD DRIVE Europa Vordon 7 Polska
Porównaj ceny Porównaj ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
2016 Opel Astra 2016 Opel Astra fot. Opel

Opel Astra | Stylistyka

Projektanci Opla nie pozwolili ponieść się fantazji i przy rysowaniu nowej Astry zachowali zdrowy rozsądek. Stworzyli bardzo ładne, nowoczesne auto, ale nie przesadzili, a auto może spodobać się szerokiemu gronu klientów.

Jak przystało na nowoczesny samochód, Opel postawił na ostre linie, agresywną sylwetkę i wyraziste przetłoczenia (spójrzcie tylko na te na masce albo ciągnące się wzdłuż auta). Wzorem nowej Corsy, grill powędrował wyraźnie w dół, co sprawia, że Astra wydaje się znacznie obniżona. Linia dachu jest smukła i płynnie opada ku tyłowi. A tam w w oczy rzuca się głębokie podcięcie. Astrze wyjątkowego charakteru nadają: czarny element słupka C (łączy linie bocznych szyb z tylną klapą), przednie reflektory IntelliLux LED Matrix, tylne lampy LED i ładne felgi.

Nie wiemy, jak Wam, ale nam nowa Astra przypadła do gustu. To chyba jeden z przyjemniejszych dla oka kompaktów na polskim rynku.

2016 Opel Astrafot. Opel

2016 Opel Astrafot. Opel

2016 Opel Astrafot. GM

2016 Opel Astrafot. GM

Opel Astra Vfot. Marcin Lewandowski

Opel Astra Vfot. Marcin Lewandowski

Opel Astra Vfot. Marcin Lewandowski

Opel Astra piątej generacjifot. Opel

Opel Astra piątej generacjifot. Opel

Opel Astra Vfot. Marcin Lewandowski

Opel Astra piątej generacjifot. Opel

Opel Astra V Opel Astra V fot. Marcin Lewandowski

Opel Astra | Wnętrze

Również we wnętrzu zdecydowano się na poważne zmiany - kabina stała się znacznie "lżejsza" i mniej przeładowana. Wszystko zostało rozplanowane z głową i nikt nie powinien mieć problemów z odnalezieniem się za kierownicą nowej Astry. Z deski rozdzielczej poznikały zbędne przyciski. Centrum dowodzenia pełni 7-calowy ekran dotykowy systemu IntelliLink 4.0 (opcja), który bez problemu połączy się ze smartfonami (obsługuje Apple Car Play oraz Android Auto). Pod ekranem umieszczono kilka przycisków do obsługi audio i nawigacji. Jeszcze niżej znalazł się panel klimatyzacji i przyciski dodatkowych funkcji.

Z relacji z pierwszych jazd i testów nowej Astry wynika, że materiały wykończeniowe stoją na bardzo wysokim poziomie. Szpary pomiędzy deską rozdzielczą a panelami drzwi są wąskie i równe. Nic też nie trzeszczy ani nie odstaje.

Na pokładzie nie mogło oczywiście zabraknąć nowoczesnych technologii i inteligentnych asystentów. To np. system rozpoznawania znaków drogowych, układ utrzymania pasa ruchu, system ostrzegania przed kolizją, czy kamera Opel Eye.

Jednak Opel najbardziej jest dumny z systemu OnStar, czyli osobistego asystenta łączności i usług. Opel OnStar zapewnia użytkownikowi dostęp do szerokiej gamy usług podnoszących bezpieczeństwo i komfort. Przykład? Otwarcie poduszki powietrznej powoduje wysłanie wiadomości alarmowej przez system. Po otrzymaniu takiej wiadomości doradca skontaktuje się z pojazdem w celu ustalenia, czy kierowca potrzebuje pomocy. W przypadku braku odpowiedzi na miejsce zdarzenia natychmiast wysłane zostaną służby ratunkowe.

Mimo wspomnianego zmniejszenia auta (jest trochę krótsze i niższe), to nie utraciła na tym przestronność wnętrza. Największą zmianą są chyba zupełnie nowe fotele, poprzednie grube zastąpiono znacznie cieńszymi i lżejszymi. Dzięki temu udało się nawet zaoszczędzić trochę miejsca, a to docenią to pasażerowie podróżujący na tylnej kanapie (+ 35 mm miejsca na nogi) oraz bardzo wysocy kierowcy (+ 22 mm przestrzeni nad głową). Inżynierom Opla udało się także utrzymać pojemność bagażnika na poziomie 370 litrów. Jednak, ze względu na obniżoną wysokość, zmniejszyła się pojemność załadunkowa przy złożonej kanapie - spadła o 25 litrów do 1210 litrów. Powierzchnia załadunkowa jest płaska, co znacząco poprawia wygodę użytkowania.

Opel Astra piątej generacjifot. Opel

2016 Opel Astrafot. Opel

Opel Astra Vfot. Marcin Lewandowski

Opel Astra Vfot. Marcin Lewandowski

Opel Astra Vfot. Marcin Lewandowski

Opel Astra Vfot. Marcin Lewandowski

Opel Astra Vfot. Marcin Lewandowski

Opel Astra Vfot. Marcin Lewandowski

Opel Astra Vfot. Marcin Lewandowski

2016 Opel Astrafot. Opel

Opel Astra Vfot. Marcin Lewandowski

2016 Opel Astra 2016 Opel Astra fot. Opel

Opel Astra | Polskie ceny

Oficjalny polski cennik nowej Astry:

Cennik nowego Opla AstryCennik nowego Opla Astry

2016 Opel Astrafot. Opel

2016 Opel Astra 2016 Opel Astra fot. Opel

Opel Astra | Silniki i skrzynie biegów

Co znajdziemy pod maską nowej Astry?

Podstawową jednostką benzynową jest trzycylindrowy 1.0 Ecotec DIT (z bezpośrednim wtryskiem paliwa i doładowaniem) o mocy 105 KM i 170 Nm maksymalnego momentu. Możemy go zestroić albo z 5-biegowym manualem, albo 5-biegowym automatem Easytronic.

Dla uczulonych na turbodoładowanie w ofercie zostawiono wolnossącą jednostkę 1.4 Ecotec o mocy 100 KM, która współpracuje tylko z 5-biegową ręczną skrzynią.

Powyżej znajdują się nowe silniki 1.4 Turbo. Stworzono je na bazie wolnossącego Ecoteca, ale wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie. 1.4 Turbo występuje w dwóch wariantach mocowych: 125 KM i 245 NM oraz 150 KM i 245 Nm. Niezależnie od mocy silniki Turbo wyposażono w system Start/Stop. W wersji 150-konnej Opel Astra rozpędzi się do 215 km/h, a pierwszą "setkę" osiągnie w 8,5 sekundy. Spalanie? Według zapewnień twórców nie powinno przekroczyć w cyklu mieszanym 5,7 litra na 100 km.

W ofercie jednostek wysokoprężnych znalazł się jeden turbodiesel 1.6 CDTI w trzech wariantach mocowych: 95 KM, 110 KM i 136 KM. Wszystkie trzy parowane są z sześciobiegową skrzynią ręczną, najmocniejszy w opcji także z automatem. 110- i 136-konne Diesle wyposażono w system Start/Stop. Oszczędni powinni zainteresować się wariantem o mocy 110 KM, Opel zapewnia, że turbodiesel będzie średnio spalał 3,5 litra na 100 km.

Na koniec warto jeszcze wspomnieć o najmocniejszej jednostce w ofercie, która jeszcze nie dotarła do polskich salonów. To benzynowe 1.6 Turbo o mocy 200 KM i 280 Nm momentu obrotowego, który można krótkotrwale podnieść do 300 Nm korzystając z funkcji "overboost". Najmocniejsza Astra nowej generacji rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,8 sekundy i może osiągnąć prędkość 235 km/h.

Opel Astra Vfot. Marcin Lewandowski

2016 Opel Astra 2016 Opel Astra fot. Opel

Opel Astra | Wersje wyposażenia

Teraz sprawdźmy, co kryje się pod nazwami poszczególnych wersji wyposażenia. W standardzie na pokładzie każdego Opla Astry znajdziemy: elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESP), ABS oraz układ wspomagający ruszanie na pochyłościach (HSA), przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz kurtynowe poduszki z tyłu i z przodu, system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS), elektrycznie podgrzewane lusterka zewnętrzne, oparcie tylnej kanapy dzielone w proporcji 60/40, dwa zaczepy ISOFIX na skrajnych tylnych siedzeniach, światła do jazdy dziennej LED.

W bazowej wersji wyposażenia ESSENTIA znajdziemy: radio R 300 BT, klimatyzację sterowaną ręcznie, elektrycznie sterowane szyby przednie, fotel kierowcy regulowany w 6 kierunkach, fotel pasażera regulowany w 4 kierunkach, czarną listwę z logo na osłonie chłodnicy oraz 15-calowe stalowe obręcze kół.

Wyższa wersja ENJOY rozszerza wyposażenie o: system multimedialny R 4.0 IntelliLink, komputer pokładowy, aktywny tempomat z ogranicznikiem prędkości, pokrytą skórą kierownicę z przyciskami sterowania, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, chromowaną listwę z logo na osłonie chłodnicy i 16- calowe strukturalne obręcze kół.

Dalej w ofercie znajduje się wersja DYNAMIC, a w niej dostajemy jeszcze: Opel OnStar, czyli osobistego opiekuna kierowcy, kamerę przednią Opel Eye, dwustrefową klimatyzację sterowaną elektronicznie, tryb jazdy Sport, sportowe fotele, czarną podsufitkę, podłokietnik w konsoli środkowej, chromowane listwy ozdobne wzdłuż linii szyb bocznych, przednie światła przeciwmgielne i 17-calowe obręcze ze stopów lekkich.

Na samym szczycie znajduje się wersja ELITE. Do wyposażenia z wersji Enjoy dorzucono: OnStar, kamerę przednią Opel Eye, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, dwustrefową klimatyzację sterowaną elektronicznie, dyskretne oświetlenie wnętrza, wybrane elementy wnętrza tapicerowane skórą sztuczną Morrocana, system automatycznego odblokowywania zamków drzwi i sterowania zapłonem Open & Start, podłokietnik i elektrycznie sterowany hamulec postojowy, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, chromowane listwy ozdobne wzdłuż linii szyb bocznych, przednie światła przeciwmgielne, chromowane nakładki progów drzwi z napisem Opel i 17-calowe obręcze ze stopów lekkich.

2016 Opel Astrafot. Opel

Opel Astra | Kolory i felgi

Mimo że do zdjęć Astra pozuje praktycznie tylko w czerwonym kolorze, to oczywiście Opel przygotował znacznie większą liczbę dostępnych lakierów.

Kolory:

Nowy Opel Astra koloryNowy Opel Astra kolory

Felgi:

Nowy Opel Astra felgiNowy Opel Astra felgi

2016 Opel Astra 2016 Opel Astra fot. Opel

Opel Astra | Wideo

Jak prezentuje się Opel Astra możemy zobaczyć na filmie promującym technologię Opel Eye.

A w reklamach nowa Astra podgryza "klasę" wyższą:

Więcej o:
Komentarze (9)
Opel Astra V | Prezentacja modelu
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: zielak

    Oceniono 8 razy 8

    "Podstawową jednostką benzynową jest trzylitrowy 1.0 Ecotec DIT".
    Trzylitrowy silnik 1.0. Brawo.

  • Gość: szasza

    Oceniono 6 razy 2

    dużo lepszy od poprzednika, trochę mi przypomina VW Scirocco, ale przecież to komplement :)

  • Gość: dtch

    Oceniono 3 razy 1

    Szkoda, że nie napisano nic o najmocniejszej wersji diesel, która również jeszcze nie dotarła do polskich salonów. Mam tu na myśli 1.6 CDTI bi-turbo 160 KM. Przy moich przebiegach chciałbym mieć samochód równie dynamiczny co 1.4 150 KM benzyna przy niskim zużyciu paliwa.

  • Gość: rossr

    Oceniono 6 razy -2

    Jak czytam niektóre komentarze znawców motoryzacji to nóż w kieszeni mi się otwiera. Panie "szasza", jakie do k___y nędzy sciricco pytam!? Toż to krzyzowka alfy Romeo giulietty z tylu z profilem lancii delty ostatniej generacji obdartej ze skiry po prostu żywcem. Dzis każdy samochod zaczyna przypominać ten, który powstał juz jakiś czas temu. Opel jak woda stal się w tym wybitny.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX