Najlepiej sprzedające się SUV-y i crossovery w Europie

Jest jasne, że każdy segment rynkowy ma swoich bohaterów. Nie inaczej jest z SUV-ami. Niekwestionowanym liderem europejskiej sprzedaży jest Nissan Qashqai. Kto jeszcze rządzi na tym rynku?
Nissan Qashqai N-Tec Nissan Qashqai N-Tec Fot. Nissan

Kompaktowe SUV-y i crossovery

W pierwszym półroczu 2015 r. Nissan Qashqai znalazł prawie 125 000 nabywców. Ten model, co oczywiste, prowadzi też w zestawieniu sprzedaży kompaktowych aut rekreacyjnych. Drugi w kolejności VW Tiguan osiągnął wynik 75 517 sprzedanych egzemplarzy. W pierwszej piątce są jeszcze dwa koreańskie modele: Kia Sportage (56 691 szt) i Hyundai ix35 (56 476 szt). Depcze im po piętach Ford Kuga z wynikiem 51 884 szt. Dynamika sprzedaży tego segmentu wyniosła 11 % po 6 miesiącach 2015 r. Mocno pnie się do góry Nissan X-Trail, ze wzrostem sprzedaży na poziomie 586 %. Ale nie można też zapominać o debiutantach, którzy mają chrapkę na pierwszą dziesiątkę to 16. w zestawieniu Renault Kadjar i plasujący się na 27 pozycji Hyundai Tucson.

Używany Nissan Qashqai - ogłoszenia

Nowy Volkswagen Tiguanfot. Volkswagen | Tiguan

Kia Sportagefot. Kia | Kia Sportage

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD fot. Michał Dek

Duże SUV-y

Wśród dużych SUV-ów brylują samochody koreańskie. Hyundai Santa Fe sprzedał się w pierwszym półroczu w liczbie 8750 egzemplarzy. Za nim jest Kia Sorento, z wynikiem 7895 szt. Trzecia lokata należy do Toyoty Land Cruiser, dawniej klasyfikowanej jako terenówka, a obecnie zestawianej jako auto rekreacyjne. Ten segment rynku obniża loty, notując 28-procentowy spadek sprzedaży.

Hyundai Santa Fe - ogłoszenia

Nowa Kia SorentoFot. Kia

Toyota Land Cruiser V8Fot. Toyota

Renault Captur Renault Captur Fot. Renault

Małe crossovery

W segmencie małych SUV-ów, do których na dobre przylgnęło już określenie crossovery, nie ma sobie równych Renault Captur. Przekonał do siebie blisko 107 000 nabywców. Drugie miejsce na podium zajmuje Opel Mokka z wynikiem 87 034 sprzedanych egzemplarzy, a trzecie Peugeot 2008, którego wybrało 84 637 klientów. W pierwszej piątce są jeszcze Dacia Duster (68 596 szt) i Nissan Juke (55 362 szt). Dynamika sprzedaży w tym segmencie wynosi obecnie aż 49% (I półrocze 2015 r.), ale na niektórych pozycjach przyrosty są wielokrotnie większe. Tak jak w przypadku Citroena C4 Cactus, który z dynamiką sprzedaży 1231 % szybko opuści szóstą lokatę rankingu i mocno poszybuje w górę. Podobnie jak Ford EcoSport, nieobecny jeszcze w Polsce, który zanotował przyrost na poziomie 533 % i jak na razie jest dziewiąty. Bardzo dobrze zadebiutowały tegoroczne nowości - Fiat 500 X, Jeep Renegade oraz Suzuki Vitara - wskakując od razu do pierwszej dziesiątki półrocznego podsumowania.

Używany Renault Captur - ogłoszenia

Opel Mokkafot. GM

Salon Genewa 2013 | Peugeot 2008fot. Peugeot

Audi RS Q3 Audi RS Q3 fot. Audi

Crossovery klasy Premium

Spadek, ale zaledwie 4-procentowy, odnotował też segment mniejszych SUV-ów klasy Premium. Najlepiej radzi sobie w nim Audi Q3 (sprzedaż w pierwszym półroczu 43 216 szt), za nim plasują się Mercedes GLA (30 071 szt) i Mini Countryman (23 431 szt).

Mercedes GLAfot. Mercedes

2014 Mini Countrymanfot. Mini

Volvo XC60 Volvo XC60 Fot. Volvo

Komapktowe SUV-y klasy Premium

Za to segment "compact premium" radzi sobie znakomicie, lepiej niż tańsze, rekreacyjne kompakty. Tu dynamika sprzedaży sięga aż 29 %. Najmocniej zapracowało na ten wynik Volvo XC60 (38 735 szt), niewiele gorzej wypadło drugie w zestawieniu Audi Q5 (32 604 szt) i trzeci Range Rover Evoque (30 722 szt). Świetnie debiutował Lexusa NX, który od razu skoczył do pierwszej dziesiątki (9 lokata), ale prawdziwym bohaterem jest BMW X4, z dynamiką sprzedaży 1464 %. Po 6 miesiącach 2015 r. było na 6 pozycji, na koniec roku może być na podium.

Audi Q5Audi Q5, fot. Audi

Range Rover Evoquefot. Land Rover | Range Rover Evoque

Więcej o:
Komentarze (58)
Najlepiej sprzedające się SUV-y i crossovery w Europie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: gosc

    0

    czy ten Land Cruiser na zdjęciu który może kosztować 400.000 zł. to nie powinien być samochodem luksusowym w tym zestawieniu

  • Gość: imigl

    Oceniono 2 razy -2

    Takie trochę auta-zabawki. Musiałbym naprawdę nie mieć co z pieniędzmi robić, żeby kupić takie coś. Tak się gęsto w tej klasie zrobiło, że co jeden samochód, to bardziej krzywy. No jedyne co to jeszcze jakoś prezentuje się Dacia Duster, bo nie próbuje stylizacją zrobić z siebie błazna a używane kosztuje nawet sensowne pieniądze -2latek czesi wyceni na niecałe 50tys Stoi szeroko i twardo na kołach

  • roy_cohn

    Oceniono 2 razy 0

    Nie rozumiem tej mani pisania o ilosci sprzedaży danych samochodzów. Jakie to ma znaczenie ? I dla kogo ?

    Czy ktos pisze ile sprzedało się zegarków danej marki?

  • abxcd

    Oceniono 3 razy 3

    Moim zdaniem artykuł do bani...

  • abxcd

    Oceniono 6 razy 0

    A gdzie Honda CR-V?

  • abxcd

    Oceniono 6 razy 0

    A gdzie nowa Honda HR-V?

  • hiszpan25

    Oceniono 12 razy 12

    Jakie techniczne wymagania musi spelnic auto aby byc traktowane jako SUV?
    SUV Sport Utility Vehicle - czyli wg mnie:
    Sport wymagal by mocnego silnika a to mamy wynalazki z silniczkami 1.2,
    Utility wypadalo by bylo to AWD a czesc z aut nie ma AWD nawet w opcji...
    Czyli jakie to SUV? To kombi na szczudlach udajace SUV.

  • Gość: tola

    Oceniono 3 razy 3

    Infiniti też ma w ofercie suv'a, o wiele bardziej przypomina luksusową limuzynę niż auto na bezdroża, chciałabym mieć taki samochód, rewelacyjnie się prowadzi.

  • Gość: Jkb

    Oceniono 12 razy 6

    subaru forester jest jedynym prawdziwym suvem w tej klasie. Zajedzie tam gdzie te pseudo autka z dołączanym napędem nawet nie pomyślą. No i się nie psuje i prowadzi!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX