Najlepiej sprzedające się SUV-y i crossovery w Europie

Jest jasne, że każdy segment rynkowy ma swoich bohaterów. Nie inaczej jest z SUV-ami. Niekwestionowanym liderem europejskiej sprzedaży jest Nissan Qashqai. Kto jeszcze rządzi na tym rynku?
Nissan Qashqai N-Tec Nissan Qashqai N-Tec Fot. Nissan

Kompaktowe SUV-y i crossovery

W pierwszym półroczu 2015 r. Nissan Qashqai znalazł prawie 125 000 nabywców. Ten model, co oczywiste, prowadzi też w zestawieniu sprzedaży kompaktowych aut rekreacyjnych. Drugi w kolejności VW Tiguan osiągnął wynik 75 517 sprzedanych egzemplarzy. W pierwszej piątce są jeszcze dwa koreańskie modele: Kia Sportage (56 691 szt) i Hyundai ix35 (56 476 szt). Depcze im po piętach Ford Kuga z wynikiem 51 884 szt. Dynamika sprzedaży tego segmentu wyniosła 11 % po 6 miesiącach 2015 r. Mocno pnie się do góry Nissan X-Trail, ze wzrostem sprzedaży na poziomie 586 %. Ale nie można też zapominać o debiutantach, którzy mają chrapkę na pierwszą dziesiątkę to 16. w zestawieniu Renault Kadjar i plasujący się na 27 pozycji Hyundai Tucson.

Używany Nissan Qashqai - ogłoszenia

Nowy Volkswagen Tiguanfot. Volkswagen | Tiguan

Kia Sportagefot. Kia | Kia Sportage

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD fot. Michał Dek

Duże SUV-y

Wśród dużych SUV-ów brylują samochody koreańskie. Hyundai Santa Fe sprzedał się w pierwszym półroczu w liczbie 8750 egzemplarzy. Za nim jest Kia Sorento, z wynikiem 7895 szt. Trzecia lokata należy do Toyoty Land Cruiser, dawniej klasyfikowanej jako terenówka, a obecnie zestawianej jako auto rekreacyjne. Ten segment rynku obniża loty, notując 28-procentowy spadek sprzedaży.

Hyundai Santa Fe - ogłoszenia

Nowa Kia SorentoFot. Kia

Toyota Land Cruiser V8Fot. Toyota

Renault Captur Renault Captur Fot. Renault

Małe crossovery

W segmencie małych SUV-ów, do których na dobre przylgnęło już określenie crossovery, nie ma sobie równych Renault Captur. Przekonał do siebie blisko 107 000 nabywców. Drugie miejsce na podium zajmuje Opel Mokka z wynikiem 87 034 sprzedanych egzemplarzy, a trzecie Peugeot 2008, którego wybrało 84 637 klientów. W pierwszej piątce są jeszcze Dacia Duster (68 596 szt) i Nissan Juke (55 362 szt). Dynamika sprzedaży w tym segmencie wynosi obecnie aż 49% (I półrocze 2015 r.), ale na niektórych pozycjach przyrosty są wielokrotnie większe. Tak jak w przypadku Citroena C4 Cactus, który z dynamiką sprzedaży 1231 % szybko opuści szóstą lokatę rankingu i mocno poszybuje w górę. Podobnie jak Ford EcoSport, nieobecny jeszcze w Polsce, który zanotował przyrost na poziomie 533 % i jak na razie jest dziewiąty. Bardzo dobrze zadebiutowały tegoroczne nowości - Fiat 500 X, Jeep Renegade oraz Suzuki Vitara - wskakując od razu do pierwszej dziesiątki półrocznego podsumowania.

Używany Renault Captur - ogłoszenia

Opel Mokkafot. GM

Salon Genewa 2013 | Peugeot 2008fot. Peugeot

Audi RS Q3 Audi RS Q3 fot. Audi

Crossovery klasy Premium

Spadek, ale zaledwie 4-procentowy, odnotował też segment mniejszych SUV-ów klasy Premium. Najlepiej radzi sobie w nim Audi Q3 (sprzedaż w pierwszym półroczu 43 216 szt), za nim plasują się Mercedes GLA (30 071 szt) i Mini Countryman (23 431 szt).

Mercedes GLAfot. Mercedes

2014 Mini Countrymanfot. Mini

Volvo XC60 Volvo XC60 Fot. Volvo

Komapktowe SUV-y klasy Premium

Za to segment "compact premium" radzi sobie znakomicie, lepiej niż tańsze, rekreacyjne kompakty. Tu dynamika sprzedaży sięga aż 29 %. Najmocniej zapracowało na ten wynik Volvo XC60 (38 735 szt), niewiele gorzej wypadło drugie w zestawieniu Audi Q5 (32 604 szt) i trzeci Range Rover Evoque (30 722 szt). Świetnie debiutował Lexusa NX, który od razu skoczył do pierwszej dziesiątki (9 lokata), ale prawdziwym bohaterem jest BMW X4, z dynamiką sprzedaży 1464 %. Po 6 miesiącach 2015 r. było na 6 pozycji, na koniec roku może być na podium.

Audi Q5Audi Q5, fot. Audi

Range Rover Evoquefot. Land Rover | Range Rover Evoque

Więcej o:
Copyright © Agora SA