Raport | W tych modelach montowano wadliwe silniki TDI

Skandal z zaniżaniem emisji spalin w silnikach TDI dotyczy nie tylko Volkswagena, ale też Skody, Audi i Seata. Których konkretnie samochodów? Okazuje się, że lista zagrożonych modeli jest naprawdę długa
Volkswagen Golf Volkswagen Golf fot. Volkswagen

Volkswagen | Golf, Jetta, Beetle, Tiguan

Samochód: Volkswagen Golf

Silniki: 1.6 TDi i 2.0 TDI

Podejrzane roczniki: 2008 - 2012

Okazuje się, że na liście podejrzanych znajduje się ponad 20 różnych modeli! Wiele z nich to samochody bardzo popularne w Polsce, tak jak Volkswagen Golf, od którego zaczynamy. Manipulacje w oprogramowaniu silników (we wszystkich wymienionych dzisiaj samochodach, nie tylko w Golfie) dotyczyły dwóch jednostek wysokoprężnych - 1.6 TDI i 2.0 TDI. W przypadku Golfa zagrożona jest szósta generacja modelu i roczniki 2008 - 2012.

Volkswagen | Volkswagen JettaFot. Volkswagen | Volkswagen Jetta

Samochód: Volkswagen Jetta

Silniki: 1.6 TDI i 2.0 TDI

Podejrzane roczniki: 2008 - 2015

Bardzo blisko spokrewniona z Golfem, Jetta również nie ustrzegła się wadliwych silników. Warto tu przypomnieć, że cała afera z silnikami TDI wybuchła w Stanach Zjednoczonych, gdzie Jetta jest jednym z najpopularniejszych samochodów Volkswagena.

Volkswagen BeetleFot. VW

Samochód: Volkswagen Beetle

Silniki: 1.6 TDI i 2.0 TDI

Podejrzane roczniki: 2011 - 2014

Volkswagen Tiguanfot. Volkswagen | Volkswagen Tiguan

Samochód: Volkswagen Tiguan

Silniki: 2.0 TDI

Podejrzane roczniki: 2007 - 2015

Na pokładzie kompaktowego SUV-a Volkswagena montowano tylko jeden podejrzany silnik. To 2.0 TDI, którego moc wahała się od 110 KM do 177 KM. Wszystko wskazuje na to, że do Tiguanów trafiały "skręcone" Diesle aż do końca produkcji poprzedniej generacji. Na szczęście dla niemieckiego koncernu, nowy Tiguan, który debiutował we Frankfurcie, jest już wolny od wad.

Volkswagen Passat Volkswagen Passat fot. Volkswagen

Volkswagen | Passat, Touran, Caddy, Sharan, Transporter

Samochód: Volkswagen Passat

Silniki: 1.6 TDI i 2.0 TDI

Podejrzane roczniki: 2008 - 2014

Bardzo możliwe, że i pod maskę Volkswagena Passata trafiały silniki 1.6 TDI i 2.0 TDI, które nie do końca przejmowały się restrykcyjnymi normami emisji spalin. Które roczniki zagrożone są wezwaniem do serwisów w celu usunięcia usterki? 2008 - 2014, a więc końcowe egzemplarze Passata B6 oraz Passat B7.

2010 Volkswagen Touranfot. VW | Volkswagen Touran

Samochód: Volkswagen Touran

Silniki: 1.6 TDI i 2.0 TDI

Podejrzane roczniki: 2008 - 2014

Do polskich salonów wjechał właśnie nowy Touran. Volkswagen dalej oferuje w nim dwa silniki Diesla: 1.6 TDI (110 KM) oraz 2.0 TDI (150 KM), ale to już jednostki po modernizacji, które nie muszą oszukiwać podczas testów. Natomiast wszyscy ekologowie powinni uważać na starsze roczniki (2008 - 2014).

Volkswagen Cross CaddyFot. Volkswagen

Samochód: Volkswagen Caddy

Silniki: 1.6 TDI i 2.0 TDI

Podejrzane roczniki: 2008 - 2014

Również użytkowy Caddy nie jest wolny od problemów.

Volkswagen Sharanfot. Volkswagen | Volkswagen Sharan

Samochód: Volkswagen Sharan

Silniki: 2.0 TDI

Podejrzane roczniki: 2008 - 2015

W Sharanach montowano podejrzane silniki aż do 2015 roku, kiedy to van doczekał się liftingu podczas którego zaktualizowano także ofertę silnikową. Nowe Sharany nie oszukują już podczas testów emisji.

Audi A1 Sportback Audi A1 Sportback Fot. Michał Dek | Audi A1 Sportback

Audi | A1, A3, A4, A6

Samochód: Audi A1

Silniki: 1.6 TDi i 2.0 TDI

Podejrzane roczniki: 2010 - 2014

Zamieszanie z silnikami Diesla nie ominęło marki premium koncernu. Audi równeiż korzystało z silników 1.6 i 2.0 TDI. W najmniejszym modelu Audi były to 1.6 TDI (90 i 105 KM) oraz 143-konny 2.0 TDI.

Audi A3 2010fot. Audi

Samochód: Audi A3

Silniki: 1.6 TDI i 2.0 TDI

Podejrzane roczniki: 2008 - 2013

Audi A4Fot. Audi

Samochód: Audi A4

Silniki: 2.0 TDI

Podejrzane roczniki: 2007 - 2013

Popularny model A4 rozmijał się z prawdą przy okazji poprzedniej, ósmej generacji i podstawowego silnika Diesla w ofercie 2.0 TDI (120 - 170 KM). W 2013 w samochodach Audi silniki z wadliwym oprogramowaniem zostały wycofane.

Audi A6 2011fot. Audi

Samochód: Audi A6

Silniki: 2.0 TDI

Podejrzane roczniki: 2008 - 2014

Swoje za uszami ma także limuzyna z klasy średniej-wyższej. Wolne od podejrzeń w Inglostadt są tylko dwa flagowe modele - Audi A8 oraz Audi Q7. No i supersamochód Audi R8, w nim oczywiście nie mogło być miejsca dla dwulitrowego Diesla.

Audi TT Audi TT fot. Audi

Audi | TT, Q3, Q5

Samochód: Audi TT

Silniki: 2.0 TDI

Podejrzane roczniki: 2008 - 2013

Wadliwy silnik Diesla trafił także na pokład sportowego modelu. Mowa tu o drugiej generacji TT. W lekkim Audi pracował Diesel o mocy 170 KM. Najnowsze wcielenie modelu wolne jest już od problemów poprzednika.

Farbe: GletscherweissFot. Audi | Audi Q3

Samochód: Audi Q3

Silniki: 2.0 TDI

Podejrzane roczniki: 2011 - 2013

Również na pokład dwóch SUV-ów Audi trafiły silniki ze zmodyfikowanym oprogramowaniem. Chodzi tu o Q3 oraz Q5 i 2.0 TDI, montowane do 2013 roku. Największy przedstawiciel rodziny "Q", model Q7 jest wolny od podejrzeń - najmniejszy Diesel w nim dostępny to 3.0 TDI, któremu nie można nic zarzucić.

Audi Q5fot. Audi

Samochód: Audi Q5

Silniki: 2.0 TDI

Podejrzane roczniki: 2008 - 2013

Skoda | Rapid, Octavia, Superb

Samochód: Skoda Rapid

Silniki: 1.6 TDI

Podejrzane roczniki: 2012 - 2015

Problemy i oszustwa nie ominęły także tak popularnej i lubianej w naszym kraju Skody. Dotknięte aferą są praktycznie wszystkie modele czeskiej marki, na listach nie znajdziemy tylko Fabii i malutkiego Citigo. W większości samochodów na dzisiejszej liście wadliwe roczniki kończą się na 2013 albo 2014 roku, ale w przypadku Skody Rapid wszystko wskazuje, że w 1.6 TDI instalowano specjalne programowanie jeszcze w 2015.

Skoda Octavia II liftbackFot. Skoda

Samochód: Skoda Octavia

Silniki: 1.6 TDI i 2.0 TDI

Podejrzane roczniki: 2009 - 2013

W ostatnich latach to właśnie Skoda Octavia najczęściej znajduje się na szycie polskiej listy bestsellerów. Może się więc okazać, że potencjalna akcja serwisowa obejmie bardzo dużo polskich Octavii. W lubianym przez Polaków modelu montowano obydwa wadliwe silniki w latach 2009 - 2013.

Skoda Superbfot. Skoda

Samochód: Skoda Superb

Silniki: 1.6 TDI i 2.0 TDI

Podejrzane roczniki: 2008 - 2013

W przypadku największej Skody podejrzenia padają na drugą generację modelu.

Skoda Yeti po liftingu | Ceny Skoda Yeti po liftingu | Ceny Skoda Yeti po liftingu

Skoda | Yeti, Roomester

Samochód: Skoda Yeti

Silniki: 1.6 TDI i 2.0 TDI

Podejrzane roczniki: 2009 - 2014

Kolejne dwie Skody, w których montowano oszukujące podczas testów jednostki, to Yeti oraz Roomster.

Skoda RoomsterFot. Skoda

Samochód: Skoda Roomster

Silniki: 1.6 TDI

Podejrzane roczniki: 2010 - 2015

Seat Leon Seat Leon fot. Seat

Seat | Leon, Altea, Alhambra

Samochód: Seat Leon

Silniki: 1.6 TDI i 2.0 TDI

Podejrzane roczniki: 2010 - 2012

Ostatnią marką koncernu Volkswagen, której dotyczą problemy z silnikami Diesla jest oczywiście Seat. Hiszpanie w Leonie montowali podejrzane o przekręty TDI w latach 2010 - 2012.

Seat Alteafot. Seat

Samochód: Seat Altea

Silniki: 1.6 TDI i 2.0 TDI

Podejrzane roczniki: 2009 - 2015

Znacznie więcej Seatów może być wezwanych do serwisów, jeżeli chodzi o model Altea. Tutaj wskazuje się samochody z lat 2009 - 2015.

Seat Alhambrafot. Seat

Samochód: Seat Alhambra

Silniki: 2.0 TDI

Podejrzane roczniki: 2008 - 2015

W Alhambrze sytuacja identyczna, jak w droższym bliźniaku, Volkswagenie Sharan.

Seat Exeo Seat Exeo fot. Seat

Seat | Exeo, Toledo

Samochód: Seat Exeo

Silniki: 2.0 TDI

Podejrzane roczniki: 2008 - 2013

Ostatnie dwa samochody, które rozmijały się z prawdą w testach emisji spalin, to Seat Exeo oraz Seat Toledo.

Seat Toledofot. Seat

Samochód: Seat Toledo

Silniki: 1.6 TDI

Podejrzane roczniki: 2012 -2015

Więcej o:
Komentarze (32)
Raport | W tych modelach montowano wadliwe silniki TDI
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • jep23

    Oceniono 42 razy 40

    U nas na wiosce nie znam żadnego właściciela VW,który by się tym przejął.
    Gruba rura,wywalony katalizator,byle dużo hałasu!

  • Gość: Sebastian

    Oceniono 25 razy 15

    Jakie "wadliwe" silniki. One są w pełni sprawne tylko oprogramowanie jest podkręcone tak, żeby spełniać Euro 6 na przeglądzie. Ludzie chcieliby mieć wykręcone 200KM z 2.0 TDI, niestety trzeba się liczyć z tym, że na oparach to nie będzie jeździć. Moc kosztuje, jeżeli silniki miałyby spełniać Euro 6 to miałyby maksymalnie 90KM

  • Gość: matalan

    Oceniono 21 razy 9

    Podejrzane? Przecież to już jest fakt, okradli ludzi od kilku dobrych lat teraz powinno się ich zlikwidować a winnych wsadzić do więzienia jako przykład Jak cała niemiecka gospodarka jest oparta na takich sytuacjach to już wiemy dlaczego im się tak powodzi ale do czasu...

  • Gość: el_kooba

    Oceniono 8 razy 8

    Afera sztucznie nakręcona przez ekoterrorystów. Większość właścicieli aut z koncernu VAG ma w dupie emisję spalin. Chcą, żeby ich samochody miały moc i moment obrotowy na takim, a nie innym poziomie. Gdybyśmy normy emisji spalin mieli na sensownym poziomie, to nie byłoby konieczne oszukiwanie na testach.

  • hiszpan25

    Oceniono 6 razy 6

    pierwszego dnia bylo wiadomo ze jak VW ma klopoty to i reszta aut z grupy VAG tez je ma. Cala grupa VAG ma te same komponenty kluczowe w tym silniki. Jak wpadl VW to bylo oczywiste ze Audi, Skoda, Seat tez maja problemy z tymi silnikami. Jak sie okaze ze inne silniki tez mialy klopoty z emisja spalin to moze sie okazac ze i Porsche z silnikami V6 3.0TDI tez podpada... chyba ze tu udalo sie grupie VAG uzyskac wymagane wyniki emisji bez oszukiwania...

  • Gość: gosc

    Oceniono 34 razy 4

    program do mapowania tych silnikow pisał emerytowany gefrajter --w młodosci obslugiwał komory gazowe w oswięcimiu.--i tak już mu zostało.

  • polokokt

    Oceniono 3 razy 3

    Brakuje Fabii. Moja służbowa Fabia 1.6 TDI 90KM z 2012 roku, wyświetlana jest na stronie Skody jako "wadliwa" :)

  • Gość: RBRT

    Oceniono 29 razy 3

    Byłoby mi wstyd tym jeździć... na szczęście mam wolnossącą benzynę z dalekiej Azji.

  • Gość: jebe vw i kaszebe

    Oceniono 8 razy 2

    Przestańcie pie rdolić i reklamować ten chłam podajcie kody silników !!!!!!!!!!!!!!!!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX