Mazda 2 | Prezentacja modelu

Mazda to jeden z najciekawszych producentów na rynku. Samochody z Kraju Kwitnącej Wiśni wyróżniają się na drodze nie tylko ciekawą stylistyką, ale też silnikami. Mazda zdaje się też opierać modzie na downsizing. Dzisiaj przyjrzymy się bliżej japońskiemu mieszczuchowi
Nowa Mazda 2 Nowa Mazda 2 Fot. Mazda

Mazda 2

Mazda 2 to najmniejszy samochód, jaki ma w swojej ofercie Mazda. To typowe miejskie auto, reprezentant segmentu B. Na rynku konkuruje m.in. z Volkswagenem Polo, Oplem Corsą, Toyotą Yaris czy Fordem Focusem. Dwójka (znana też na niektórych rynkach jako Demio) debiutowała w 1996 roku, a ostatnio w 2014 roku, podczas Targów Motoryzacyjnych w Genewie Mazda pochwaliła się czwartą już generacją modelu.

Używana Mazda 2 - sprawdź ogłoszenia

Nowa Mazda 2Fot. Mazda

Nowa Mazda 2Fot. Mazda

Nowa Mazda 2Fot. Mazda

Mazda 2fot. Mazda

Zdjęcie Continental ContiWintCont TS850 165/65/R14 79T Zdjęcie Nankang Snow SL-6 215/75/R16 113/111R Zdjęcie Pirelli Winter 240 SottoZero II 245/40/R20 99V
Continental ContiWintCont T... Nankang Snow SL-6 215/75/R1... Pirelli Winter 240 SottoZer...
Sprawdź ceny Porównaj ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Nowa Mazda 2 Nowa Mazda 2 Fot. Mazda

Mazda 2 | Stylistyka

Najmniejsza Mazda podąża tą samą stylistyczną ścieżką, co reszta współczesnych modeli japońskiego producenta. Najnowsze Mazdy powstają w myśl filozofii KODO. Słowo Kodo - oznacza duszę ruchu. Nowa stylistyka Mazdy ma wyrażać witalność, emocje i aktywność. Nawet w małym mieszczuchu, na pierwszym miejscu jest ruch i dynamika. Przy tworzeniu nowego języka stylistycznego marki Japończycy czerpali inspiracje z gepardów. Tak twierdzi producent. Co wynika z tych zawiłych słów marketingowców?

Że Mazda 2 może się podobać! Bez wątpienia, nowe Mazdy są teraz jednymi z najciekawszych samochodów na rynku, a klientów przyciągają do siebie właśnie pięknym, ciekawym wyglądem. Nie inaczej jest z modelem 2. Miejska Mazda na tle konkurencji wyróżnia się atrakcyjną i dynamiczną stylizacją i ostrymi, nowoczesnymi liniami. Naszym zdaniem, pod względem wyglądu, to jeden z fajniejszych maluchów na rynku.

Nowa Mazda 2Fot. Mazda

Nowa Mazda 2Fot. Mazda

Nowa Mazda 2Fot. Mazda

Nowa Mazda 2Fot. Mazda

Nowa Mazda 2Fot. Mazda

Nowa Mazda 2Fot. Mazda

Nowa Mazda 2Fot. Mazda

Nowa Mazda 2Fot. Mazda

Nowa Mazda 2Fot. Mazda

Nowa Mazda 2 Nowa Mazda 2 Fot. Mazda

Mazda 2 | Wnętrze

Równie przyjemnie prezentuje się wnętrze małej Mazdy. Jest przyjemnie i nowocześnie. Kabina nie jest przeładowana mnóstwem przycisków i przełączników, a wszystko rozplanowano bardzo rozsądnie, nikt nie powinien mieć problemów z odnalezieniem się we wnętrzu dwójki. Pozycja za kierownicą jest wygodna, a auto bardzo dobrze wyciszone.

Przy pierwszym kontakcie z Mazdą w oczy rzucają się od razu bardzo ciekawie zaprojektowane, okrągłe nawiewy, nowoczesny ekran dotykowy, pełniący funkcję centrum dowodzenia i wielofunkcyjna kierownica. Z nowinek technicznych na pokładzie znajdziemy przezierny wyświetlacz Active Driving System.

Mazda 2 to małe miejskie auto z segmentu B, ale nie powinniśmy narzekać na brak miejsca w środku. Kabina jest bardzo przestronna, zwłaszcza z przodu, gdzie znajdziemy też parę schowków i uchwytów na napoje. Na tylnej kanapie bez problemu można przewozić dorosłych pasażerów i nie martwić się o stan ich kolan i nóg. Bagażnik w "dwójce" ma 280 litrów pojemności. Oczywiście można go łatwo powiększyć poprzez złożenie tylnej kanapy.

Nowa Mazda 2Fot. Mazda

Nowa Mazda 2Fot. Mazda

Nowa Mazda 2Fot. Mazda

Nowa Mazda 2Fot. Mazda

Nowa Mazda 2Fot. Mazda

Nowa Mazda 2Fot. Mazda

Nowa Mazda 2Fot. Mazda

Mazda 2 1.5 SKY-Gfot. Rene Pieters

Mazda 2 1.5 SKY-Gfot. Rene Pieters

Mazda 2fot. Mazda

Mazda 2fot. Mazda

Mazda 2fot. Mazda

Nowa Mazda 2 Nowa Mazda 2 Fot. Mazda

Mazda 2 | Silniki i skrzynie biegów

Sercem najmniejszej Mazdy jest 4-cylindrowy silnik benzynowy 1.5 Skyactive-G o pojemności 1,5 litra. Mazda to jedna z niewielu firm, która odrzuca downsizing i stawia na "rightsizing". Nie ma więc w przypadku jednostek napędowych Japończyków mowy o turbodoładowaniu - to klasyczny, wolnossący motor. 1.5 Skyactiv-G występuje w trzech wariantach mocowych: 75 KM, 90 KM oraz 115 KM.

Spalanie? W zależności od wariantu silnika i skrzyni biegów w cyklu mieszanym waha się od 4,5 do 4,9 litra na 100 km. W swoim naturalnym, miejskim środowisku apetyt "dwójki" na benzynę to według Mazdy od 5,9 do 6,4 litra na 100 km.

Moc przenoszona jest na przednie koła przez ręczną skrzynię biegów (5 albo 6 biegów, w zależności od mocy silnika) albo sześciobiegową skrzynię automatyczną Skyactiv-Drive.

Na wybranych rynkach Mazda oferuje jeszcze wysokoprężną jednostkę 1.5 Skyactiv-D o mocy 105 KM i 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Niestety, musimy zmartwić wszystkich miłośników silników Diesla, w polskich salonach Mazda 2 dostępna jest tylko z jednostkami benzynowymi. Jak na razie, pojawienie się w ofercie silnika Diesla na naszym rynku znajduje się "w planach".

Nowa Mazda 2Fot. Mazda

Mazda 2 1.5 SKY-Gfot. Rene Pieters

Mazda 2 Mazda 2 fot. Michał Dek

Mazda 2 | Nasze wrażenia z jazdy

Za kierownicą Mazdy 2 od razu wiadomo, że prowadzimy auto z Japonii. Testowana przez nas wersja miała 90 KM i była wyposażona w automatyczną skrzynię biegów. Takie zestawienie wydaje się być idealne dla miejskiego auta. W ruchu ulicznym automat bardzo się przyda, a 90 KM i 148 Nm momentu obrotowego dobrze radzą sobie z ważącym nieco ponad 1000 kg autem. 100 km/h na liczniku pojawia się po 12 sekundach, a średnie spalanie oscyluje w okolicach 6 litrów.

Najmniejszą z Mazd jeździ się bardzo przyjemnie, nie tylko z uwagi na osiągi i charakterystykę jednostki napędowej, która łatwo wchodzi na wyższe obroty (co wynika z m.in. niskich oporów mechanicznych nowych silników Mazdy z rodziny Skyactiv), ale także ze względu na bardzo bezpieczne, stabilne zachowanie auta na zakrętach. Zawieszenie Mazdy 2, całkowicie przekonstruowane w porównaniu z zawieszeniem poprzedniczki, charakteryzuje się teraz większym kątem odchylenia od pionu kolumn McPhersona. Ponadto, jeszcze bardziej do tyłu przesunięto punkty mocowania belki skrętnej. Układ jezdny "dwójki" sprawia, że małą Mazdę prowadzi się tak pewnie, jak samochody o klasę większe. Na podobnym poziomie są również komfort resorowania i poziom hałasu wewnątrz. Ani praca zawieszenia, ani powietrze opływające karoserię nie zakłócają spokoju w kabinie.

Mazda 2fot. Michał Dek

Mazda 2fot. Michał Dek

Mazda 2fot. Michał Dek

Mazda 2fot. Michał Dek

Mazda 2fot. Michał Dek

Mazda 2fot. Michał Dek

Nowa Mazda 2 Nowa Mazda 2 Fot. Mazda

Mazda 2 | Polski cennik

Cennik Mazdy 2 otwiera kwota 53 400 złotych. W tej cenie dostaniemy miejskie auto w podstawowej wersji wyposażenia SkyGO, z 1.5-litrowym, wolnossącym benzyniakiem o mocy 75 KM. Na tle konkurencji, nie jest tanio, ale Mazda podkreśla, że już w standardzie dostajemy naprawdę dobrze wyposażone auto.

Czy tak jest naprawdę? Do dokładnego wyposażenia zaraz przejdziemy, a teraz czas jeszcze na oficjalny polski cennik. Trzeba pamiętać, że cenę można jeszcze podbić różnymi dodatkowymi opcjami i zestawami.

Oficjalny polski cennik Mazdy 2:

Oficjalny polski cennik Mazdy 2Oficjalny polski cennik Mazdy 2

Nowa Mazda 2Fot. Mazda

Mazda 2 Mazda 2 fot. Mazda

Mazda 2 | Wersje wyposażenia

Mazdę 2 można wybrać w czterech różnych wersjach wyposażenia. Przyjrzymy się teraz najważniejszym rzeczom, które oferuje każda z nich.

Najtańsza i podstawowa wersja to SkyGO. Na wyposażeniu znajdziemy m.in.: zestaw poduszek i kurtyn powietrznych; ABS; system dynamicznej stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji; system monitorowania ciśnienia w ogumieniu; system wspomagania ruszania na wzniesieniu; system automatycznego wyłączania silnika w trakcie postoju; elektrycznie sterowane lusterka boczne; elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne; regulowaną wysokość fotela kierowcy; centralny zamek ze zdalnym sterowaniem; przycisk uruchamiania silnika; radio AM/FM z RDS z odtwarzaniem plików MP3 (4 głośniki); przyciski sterowania radiem na kierownicy; gniazdo AUX oraz port USB; klimatyzację manualną; komputer pokładowy; materiałową tapicerkę, półkę bagażnika, składaną tylną kanapę oraz gniazdko 12V w konsoli środkowej.

Półka wyżej to wersja SkyMOTION. W tej wersji klient dostaje jeszcze: podgrzewane lusterka boczne; zestaw głośnomówiący Bluetooth ze sterowaniem przyciskami na kierownicy; układ utrzymywania stałej prędkości (tempomat) z regulowanym ogranicznikiem; tapicerkę materiałową Medium (Black Navy) i lakierowane elementy wnętrza Piano Black; skórzaną kierownicę; skórzaną gałkę dźwigni zmiany biegów; skórzaną dźwignię hamulca ręcznego; oparcie tylnej kanapy dzielone w proporcji 60:40; niezależne oświetlenie sufitowe dla kierowcy i pasażera.

W SkyENERGY pojawiają się: system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDW); przednie światła przeciwmgielne; czujnik deszczu (inteligentne wycieraczki); czujnik zmierzchu (automatyczne światła mijania); podgrzewane fotele przednie; wyświetlacz centralny 7" ze sterowaniem dotykowym (dostępnym w trakcie postoju); multimedialny system rozrywki i łączności MZD Connect2; ergonomiczny system sterowania HMI (pokrętło wielofunkcyjne); dodatkowy port USB; dodatkowe 2 głośniki; odtwarzacz CD oraz czujniki parkowania z tyłu. Z zewnątrz SkyENERGY rozpoznamy po 15-calowych aluminiowych felgach oraz przyciemnianych tylnych szybach.

Najwięcej przyjdzie zapłacić za SkyPASSION. Stylistyka malucha zostaje wzbogacona o ozdobną końcówkę rury wydechowej, 16-calowe alufelgi oraz grill z lakierowanym wykończeniem Piano Black oraz listwą w kolorze nadwozia. Co znajdziemy na pokładzie SkyPASSION? M.in. tapicerkę materiałową Premium (Black z czerwonym przeszyciem) i skórzane elementy wnętrza; elektrycznie składane lusterka boczne; klimatyzację automatyczną; łopatki zmiany biegów przy kierownicy (dla automatycznej skrzyni biegów); system wspomagający hamowanie i zmniejszający ryzyko kolizji przy małej prędkości (SCBS); przednie reflektory diodowe (LED) z autopoziomowaniem; diodowe światła do jazdy dziennej (LED).

Mazda 2fot. Mazda

Mazda 2fot. Mazda

Mazda 2 Mazda 2 fot. Michał Dek

Mazda 2 | Kolory i felgi

Jak przystało na modne, miejskie auto, Mazda oferuje dość szerokie możliwości personalizacji Mazdy 2. Klienci mogą wybrać z 9 różnych kolorów lakieru i sześciu wzorów felg (najdroższe 16-stki występują w dwóch wariantach).

Kolory nadwozia:

Mazda 2 | KoloryMazda 2 | Kolory

Wzory felg:

Mazda 2 | Wzory felgMazda 2 | Wzory felg

Nowa Mazda 2Fot. Mazda

Mazda 2 Mazda 2 fot. Mazda

Mazda 2 | Nowoczesne technologie

Nowoczesne technologie i systemy, w jakie wyposażono Mazdę 2 to:

MZD Connect - multimedialny system rozrywki i łączności. Można do niego podłączyć telefon za pomocą łącza Bluetooth.

System sterowania HMI - specjalne pokrętło, dzięki któremu można wygodnie sterować multimediami, takimi jak system audio, zestaw głośnomówiący oraz system nawigacji. Stanowi ciekawe dopełnienie dla dotykowego ekranu.

Skyactiv - obok stylistycznej filozofii KODO słowo klucz w najnowszych Mazdach. To cała filozofia konstruowania samochodów, w której pierwsze skrzypce odgrywają wydajne silniki o niskim spalaniu, lekkie i bezpieczne nadwozie oraz zawieszenie, zapewniające radość z jazdy. Jeżeli KODO to wygląd Mazdy, to Skyactiv to cała strona techniczna pojazdu.

System bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE - cały szereg nowoczesnych systemów i rozwiązań konstrukcyjnych, opracowanych z myślą o bezpieczeństwie.

Mazda 2 | Nowoczesne technologiefot. Mazda

Przednie reflektory diodowe LED - Mazda zachwala swoje nowoczesne reflektory, podkreślając, że LED daje znacznie lepszą widoczność i poprawia bezpieczeństwo w porównaniu z tradycyjnymi żarówkami.

LDW - system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu.

BSM - system monitorowania martwego pola.

RCTA - system monitorowania ruchu poprzecznego przy cofaniu.

HBC - system automatycznie przełączający światła drogowe na mijania.

SCBS - system wspomagający hamowanie i zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach.

Bezawaryjność - Mazda chwali się tym na każdym kroku. Mazda 2 jest najmniej awaryjnym samochodem w swoim segmencie. Zdobyła nawe tytuł najmniej usterkowego samochodu w kategorii "Auta małe" w niemieckim rankingu TUV 2015.

Mazda 2 | Nowoczesne technologiefot. Mazda

Nowa Mazda 2 Nowa Mazda 2 Fot. Mazda

Mazda 2 | Wideo

Na sam koniec mamy dwa oficjalne filmy z mieszczuchem Mazdy w głównej roli.

Mazda 2: Na pierwszy rzut oka

Mazda 2: Prezentacja modelu

 

Nowa Mazda 2Fot. Mazda

Więcej o:
Komentarze (18)
Mazda 2 | Prezentacja modelu
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Onen

    Oceniono 42 razy 40

    "Konkuruje z Fordem Focusem" - co za pier...ła pisała ten artykuł sponsowany

  • Gość: driwer

    Oceniono 11 razy 5

    mazda ludzie nie ma zadnego problemu bo mazda w swojej klasie jest de best jezdzilem 6stka 5 lat 300 000 km wszystkie przeglady o czasie lalem i jechalem zadnych usterek zero korozij ale jak ktos sprowadzi zkads jakiegos zbitka to i narzeka ww czy reno czy ford to szmelc wedlog mazdy

  • Gość: 123

    Oceniono 4 razy 2

    wszystko fajnie , tylko dlaczego najmocniejsza wersja wystepuje tylko w najdrozszej wersji wyposazenia ?

  • fakit.pl

    Oceniono 11 razy 1

    W dizlu sprzedajo?

  • Gość: Henio

    0

    Ludzie, SEAT. Ibiza to auto bezkonkurencyjne. Mazda 2 - 300 tys. 12 lat i na złom. Moja ibiza - 20 lat, 450 tys. i jeździ całkiem nieźle. Zamówiłem już nową - 95 KM, silnik 3c. i co z tego. To mocne auto, a mazda to pudełko z papieru.

  • 3tibet

    Oceniono 3 razy -1

    czyli jednak. Filip Trusz to Filip Otto. bo ciężko mi uwierzyć abyście znaleźli kolejnego idiotę, który nie umie pisać ani poprawnie po polsku, ani na temat oraz używa znaku zapytania raz na dwa akapity, o tym samym imieniu. Gazeto tak pogrywasz z czytelnikami?

  • Gość: bbb

    Oceniono 6 razy -2

    Mazda ma jeden problem: grubość (a właściwie cienkość) powłoki lakierniczej.
    Gdyby nie to, były by to fajne auta.

  • Gość: AmowiliZeSkodaaNajlepsza

    Oceniono 15 razy -3

    a w polszy mowia, ze mazda gnije hmmm, a polo srolo bolo maly wypierdek...

    tak jak w szkole zawsze takie male wypierdki mialy problem i chcialy sie bic , no chcesz sie bic, no chesz ... male napinki malych ludzikow w polo golf czy inny szajss

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX