Kia Soul | Prezentacja modelu

Nowa Kia Soul to zdecydowanie jeden z najciekawszych i najodważniejszych samochodów na polskim rynku. Zobaczmy, co oferują Koreańczycy
Nowa Kia Soul Nowa Kia Soul Fot. Krzysztof Słomski

Kia Soul

Kia Soul to nowatorski pomysł Koreańczyków na miejskiego crossovera segmentu B. Po raz pierwszy auto wyjechało na drogi w 2008 roku. Aktualnie w salonach znajdziemy już drugą generację modelu, która debiutowała w 2013 roku w Nowym Jorku.

W porównaniu z pierwszą generacją, Kia Soul II urosła. Ma teraz 4 410 mm długości, 1 800 mm szerokości i 1 593 mm wysokości. Rozstaw osi to 2 570 mm. Crossover został zbudowany na płycie podłogowej, którą dobrze znamy z najnowszego modelu Cee'd.

Używana Kia Soul na rynku wtórnym - sprawdź oferty

Na rynku Kia Soul musi zmierzyć się z utytułowanymi graczami pokroju Renault Captur, Nissan Juke, Opel Mokka czy Peugeot 2008.

Wielu uważa, że to właśnie Kia jest jest jednym z najciekawszych wyborów w tym segmencie. Czym crossover z Korei próbuje wybić się na tle tak mocnej konkurencji? Przyjrzymy się dzisiaj bliżej, co Kia Soul ma do zaoferowania.

Nowa Kia SoulFot. Krzysztof Słomski

Kia Soul 2014Kia Soul 2014

Kia Soul 2014Kia Soul 2014

Kia Soul EV Kia Soul EV fot. Kia

Kia Soul EV | Praktyczny elektryk

Nowa Kia Soul doczekała się w pełni elektrycznej odsłony. Niestety w Polsce trzeba ją traktować jako ciekawostkę, ponieważ Soul EV aktualnie nie znajduje się w ofercie Kia Motors Polska.

Sercem Kii Soul EV jest elektryczny motor o mocy 81,4 kW (około 110 KM) i 285 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Crossover może rozpędzić się do 145 km/h, a pierwsza "setka" na liczniku pojawi się po 12 sekundach. Teraz najważniejsze pytanie w przypadku samochodów elektrycznych - zasięg. Kia zapewnia, że litowo-jonowe polimerowe baterie o pojemności 27 kWh wystarczą na około 200 km na jednym ładowaniu.

W stacji szybkiego ładowania naładujemy akumulatory do 80% w 33 minuty. Jeżeli podłączymy Kię do normalnego gniazdka trzeba będzie uzbroić się w cierpliwość, ponieważ jak w każdym elektryku, 100% na wyświetlaczu pojawi się po kilku dłuższych godzinach (Kia mówi o 5).

Najbardziej przyjazna środowisku Kia Soul wyróżnia się na drodze jeszcze bardziej niż spalinowe rodzeństwo. Soul EV ma bardzo ładne felgi, wyraźnie zmieniony grill, gdzie za odsuwaną klapką czeka gniazdo ładowania i nowe zderzaki. Występuje też w 4 nowych kolorach, z czego najciekawiej wyglądają chyba te 2-tonowe, które łączą biel z niebieskim. Wnętrze również doczekało się zmian, które przypominają, że siedzimy w wyjątkowej wersji crossovera.

Kia Soul EVfot. Kia

Kia Soul EVfot. Kia

Kia Soul EVfot. Kia

Kia Soul EVfot. Kia

Kia Soul EVfot. Kia

Kia Soul EVfot. Kia

Kia Soul EVfot. Kia

Kia Soul EVfot. Kia

Kia Soul Kia Soul fot. Kia

Kia Soul | Stylistyka

Zdecydowanie mocnym atutem Kii Soul jest jej wygląd. To jeden z najciekawszych samochodów w swoim segmencie i półce cenowej - projekt obok, którego raczej trudno przejść obojętnie. Auto na pewno wyróżnia się na drodze i nie można go nazwać nudnym.

Za pudełkowate nadwozie odpowiada kalifornijski oddział marki. Projektanci inspiracji szukali w koncepcie Track'ster. Aktualna Kia Soul bardzo przypomina poprzednią generację poddaną mocniejszemu liftingowi, ale Koreańczycy zapewniają, że to zupełnie nowa konstrukcja. Żaden panel karoseryjny nie pochodzi z poprzednika.

Nową Kią Soul Kia celuje przede wszystkim w młodych i aktywnych kierowców. Częścią tej strategii są bardzo szerokie możliwości personalizacji samochodu. Przykładowo w katalogu znajdziemy 11 kolorów lakieru, z czego parę zestawów to ciekawie wyglądające 2-tonowe kolory nadwozia.

Kia Soulfot. Kia

Kia Soulfot. Kia

Kia Soulfot. Kia

Kia Soulfot. Kia

Kia Soulfot. Kia

Kia Soulfot. Kia

Nowa Kia SoulFot. Krzysztof Słomski

Nowa Kia SoulFot. Krzysztof Słomski

Kia Soulfot. Kia

Kia Soul Kia Soul fot. Kia

Kia Soul | Wnętrze

Wnętrze Kii Soul również może się podobać. Koreańczycy postanowili na bardzo ciekawy i praktyczny projekt środka. Jest nowocześnie, ale Kia z pewnością nie przekombinowała. Wszystko jest rozsądnie rozplanowane i nikt nie powinien mieć trudności z odnalezieniem się w kabinie crossovera. Bardzo pozytywnie zaskakuje poziom wykończenia wnętrza - jak na tę półkę cenową, materiały są bardzo wysokiej jakości.

Projektanci Kii pozwolili sobie na parę ciekawych motywów. W oczy rzucają się przede wszystkim przeszycia żółtą nicią i wyloty powietrza połączone z głośnikami. Motywem przewodnim wnętrza są okrągłe i owalne kształty. Pudełkowate nadwozie to przestronne wnętrze i dużo miejsca na nogi, również na tylnej kanapie. W środku znajdziemy też kilka praktycznych schowków, a bagażnik ma pojemność 354 litrów.

Duża zaletą Soula jest bardzo dobre wyciszenie wnętrza, co przekłada się na wysoki komfort podróżowania nawet przy szybkiej jeździe na autostradzie.

Niestety centrum dowodzenia kierowcy w postaci 8-calowego ekranu dotykowego (z wbudowaną nawigacją i zestawem audio Infinity) jest dość drogą opcją - kosztuje aż 6 tysięcy złotych.

Nowa Kia SoulFot. Krzysztof Słomski

Nowa Kia SoulFot. Kia

Nowa Kia SoulFot. Kia

Kia Soulfot. Kia

Kia Soulfot. Kia

Kia Soulfot. Kia

Nowa Kia SoulFot. Krzysztof Słomski

Kia Soul IIFot. Kia

Kia Soulfot. Kia

Nowa Kia SoulFot. Kia

Nowa Kia SoulFot. Kia

Nowa Kia SoulFot. Kia

Nowa Kia Soul Nowa Kia Soul Fot. Krzysztof Słomski

Kia Soul | Polskie ceny

Bazową wersję Kii Soul jest "M" z 1,6-litrowym benzynowym silnikiem i 6-biegową skrzynią biegów. Jej ceny startują z poziomu 59 900 złotych.

Tak prezentuje się oficjalny polski cennik:

 

Kia Soul | Polski CennikKia Soul | Polski Cennik

Nowa Kia SoulFot. Kia

Nowa Kia Soul Nowa Kia Soul Fot. Kia

Kia Soul | Silniki i skrzynie biegów

W polskich salonach Kia Soul oczekuje na klientów z dwoma silnikami. Koreańczycy przyszykowali po jednej propozycji dla miłośników jednostek benzynowych i wysokoprężnych.

Benzynowy: 1.6 GDI

Wolnossąca jednostka 1.6 GDI oferuje kierowcy 132 KM mocy i 161 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi? Praktyczny crossover segmentu B nawet nie aspiruje do miana sportowca. 185 km/h prędkości maksymalnej i 11 sekund do pierwszej "setki" (11,7 z automatem).

Średnie zużycie paliwa z 1.6 GDI pod maską to według Kii 6,8 - 7,2 litra benzyny na 100 km.

Benzyniak Kii może współpracować z dwiema skrzyniami biegów: 6-biegową ręczną oraz automatem o tej samej liczbie przełożeń.

Diesel: 1.6 VGT CRDi

Koreańscy inżynierowie wycisnęli z 1,6-litrowego turbodiesla 136 KM i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Kia Soul z Dieslem również nie jest demonem prędkości - maksymalnie rozpędzi się do 180 km/h, a pierwsza "setka na liczniku" to kwestia 11,2 sekundy ze skrzynią ręczną albo 12,2 sekundy z DCT.

Przyjemnie zaskoczyć może spalanie crossovera. Producent zapewnia, że średnio waha się między 4,8 i 5,2 litra. Trzeba do tej wartości podejść z lekką rezerwą, ale i tak apetyt na olej napędowy Kii Soul nie powinien zbyt mocno odbić się na portfelu kierowcy.

Również Diesel współpracuje z dwoma skrzyniami: 6-biegowym manualem oraz skrzynią DCT o 7 przełożeniach.

Nowa Kia SoulFot. Kia

Kia Soul 2014 Kia Soul 2014 Kia Soul 2014

Kia Soul | Wersje wyposażenia

Na polskim rynku możemy zamówić Kię Soul w trzech różnych wersjach wyposażenia:

Wyposażenie wersji M

W podstawowej wersji wyposażenia, której ceny startują z pułapu 59 900 złotych dostaniemy m.in.: 6 poduszek powietrznych; ESC; wspomaganie kierownicy KiaFlexSteer z 3 trybami pracy; funkcję zdalnego sterowania centralnym zamkiem; elektrycznie regulowane szyby drzwi przednich i tylnych; elektrycznie regulowane lusterka; klimatyzację maualną z filtrem powietrza; radiootwarzacz MP3 z funkcją sterowania z kierownicy; 6 głośników; złącza USB i AUX oraz lakierowane w kolorze nadwozia zderzaki i klamki.

Wyposażenie wersji L

W wyższej wersji wyposażenia standardowo otrzymamy: światła do jazdy dziennej LED; światła mijania projekcyjne; przednie lampy przeciwmgłowe; automatyczne światła; tylne lampy wykonane w technologii LED; konsola centralna z podłokietnikiem i schowkiem;  skórzana kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów; pakiet Komfortowy z klimatyzacją automatyczną i kamerą cofania; aluminiowe obręcze kół z oponami w rozmiarze 215/55 R17 i relingi dachowe.

Wyposażenie wersji XL

Topowa odmiana Kii Soul to XL. Dwie poprzednie zostają poszerzone o: czujniki parkowania tyłem; tempomat z ogranicznikiem prędkości; elektrycznie składane lusterka; zestaw zegarów SupervisionCluster; podgrzewana kierownica i fotele przednie; przyciemniane szyby z tyłu; elementy wnętrza w kolorze fortepianowym; system otwierania drzwi bez użycia kluczyka KiaSmartKey; 18? aluminiowe obręcze kół oraz podłokietnik dla pasażerów tylnych siedzeń.

Oczywiście w cenniku znajduje się jeszcze parę dodatków, do których trzeba dodatkowo dopłacić. Przykładowo: panoramiczny dach (4000 zł); system multimedialny z nawigacją satelitarną i 8-calowym ekranem dotykowym (6000 zł) czy skórzana tapicerka (5000 zł).

Nowa Kia SoulFot. Kia

Kia Soul 2014Kia Soul 2014

Nowa Kia Soul Nowa Kia Soul Fot. Kia

Kia Soul | Kolory, tapicerki i felgi

Kia Soul chce przyciągać klientów bardzo bogatymi opcjami indywidualizacji swojego samochodu.

Wybór lakierów:

Kia Soul KoloryKia Soul Kolory

Wzory Felg:

Kia Soul FelgiKia Soul Felgi

Wzory tapicerek:

Kia Soul TapicerkiKia Soul Tapicerki

Kia Soulfot. Kia

Kia Soul 2014 Kia Soul 2014 Kia Soul 2014

Kia Soul | Wideo

Jak prezentuje się Kia Soul możemy zobaczyć także na oficjalnym filmie Koreańczyków:

Kia nie zapomniała również o promocji elektrycznej odmiany Soula. W tej reklamówce pierwsze skrzypce oprócz samego samochodu odgrywają jeszcze... psy.

Więcej o:
Komentarze (12)
Kia Soul | Prezentacja modelu
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • hiszpan25

    Oceniono 4 razy 2

    Sercem Kii Soul EV jest elektryczny motor o mocy 81,4 kW (około 110 KM) i 285 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Crossover może rozpędzić się do 145 km/h, a pierwsza "setka" na liczniku pojawi się po 12 sekundach. Teraz najważniejsze pytanie w przypadku samochodów elektrycznych - zasięg. Kia zapewnia, że litowo-jonowe polimerowe baterie o pojemności 27 kWh wystarczą na około 200 km na jednym ładowaniu. - ale chyba tylko w miescie gdzie akumulatory moga sie doladowywac podczas hamowania. na autostradzie czyli jadac przepisowe 130-140km/h silnik pracuje na niemal pelnej mocy pochalaniajac 81.4kW co powoduje ze bateria jest pusta juz po 20 minutach co daje mocno teoretyczny zasieg 43km :) teoretyczny bo najpierw trzeba sie rozpedzic do tej predkosci czyli pewnie okolice 40-50km to wszystko co da sie na autostradzie osiagnac w praktyce. jak dla mnie jest to wiec kolejna zabawka do miasta a nie samochod...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX