Testy Euro NCAP | Tucson, MX-5 i Karl

Organizacja Euro NCAP opublikowała wyniki testów zderzeniowych kolejnych nowych modeli samochodów. Sprawdźmy jak w kontakcie ze ścianami, słupami i innymi przeszkodami wypadły SUV Hyundaia, roadster Mazdy i miejski Opel
Hyundai Tucson - test zderzeniowy Hyundai Tucson - test zderzeniowy Fot. Euro NCAP

Hyundai Tucson

Hyundai Tucson jako jedyny z przetestowanej trójki otrzymał maksymalną notę pięciu gwiazdek. Nowa generacja kompaktowego SUV-a uzyskała wysokie noty we wszystkich kategoriach oceny - najlepsze w przypadku ochrony dorosłych pasażerów oraz dzieci. Tucson dobrze wypada też podczas kolizji z pieszym. Samochód wyposażony jest w aktywną maskę, która w razie kolizji czołowej z pieszym unosi się, aby zamortyzować uderzenie.

>> Hyundai Tucson | Pierwsza jazda | Nowe otwarcie

W badaniach Euro NCAP zwrócono także uwagę na system utrzymywania pasa ruchu oraz system informacji o znakach ograniczenia prędkości, podczas gdy Tucson wyposażony jest w szereg innych funkcji pozwalających uniknąć lub zminimalizować konsekwencje wypadków. Należą do nich: system automatycznego hamowania awaryjnego - ostrzegający kierowcę o niespodziewanych sytuacjach i w razie potrzeby zatrzymujący samochód, system monitorowania martwego pola, system ostrzegania o ruchu poprzecznym, czy systemy kontroli trakcji i stabilizacji pojazdu.

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86%

Bezpieczeństwo dzieci: 85%

Bezpieczeństwo pieszych: 71%

Systemy bezpieczeństwa: 71%

Hyundai Tucson - test zderzeniowy

Hyundai Tucson - test zderzeniowy

Hyundai Tucson - test zderzeniowyFot. Euro NCAP

Mazda MX-5 - test zderzeniowy Mazda MX-5 - test zderzeniowy Fot. Euro NCAP

Mazda MX-5

Cztery gwiazdki otrzymała Mazda MX-5. Ogólny wynik jest jednak trochę mylący, ponieważ japoński roadster stracił jedną gwiazdkę z powodu braku zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, w tym układu automatycznego hamowania awaryjnego, którego nie ma nawet w opcji (AEB City).

>> Mazda MX-5 | Pierwsza jazda | Tak to się robi w Japonii

W pozostałych kategoriach MX-5 wypadła bardzo dobrze, uzyskując ponad 80-procentowe wyniki. Wyjątkową wysoko oceniono kolizje z pieszym - aż 93%.

Ogólny wynik: 4 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84%

Bezpieczeństwo dzieci: 80%

Bezpieczeństwo pieszych: 93%

Systemy bezpieczeństwa: 64%

Mazda MX-5 - test zderzeniowy

Mazda MX-5 - test zderzeniowy

Mazda MX-5 - test zderzeniowyFot. Euro NCAP

Opel Karl - test zderzeniowy Opel Karl - test zderzeniowy Fot. Euro NCAP

Opel Karl

Najniższą ochronę z przetestowanej trójki zapewnia Opel Karl. Cztery gwiazdki to dobry wynik dla najtańszego i najmniejszego auta z segmentu A, ale eksperci z Euro NCAP podkreślają, że w kilku obszarach Karl mógłby zapewniać wyższy poziom bezpieczeństwa.

>> Opel Karl | Pierwsza jazda | Stara szkoła, nowy uczeń

"Maluch" Opla zapewnia słabą ochronę zwłaszcza podczas uderzenia bocznego w słup. Karl nie ma aktywnej maski, punkty traci także za brak systemu automatycznego hamowania awaryjnego. Można się było spodziewać, że nowy model wypadnie lepiej, ale ostateczny wynik pozwolił na uzyskanie czterech gwiazdek.

Ogólny wynik: 4 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 74%

Bezpieczeństwo dzieci: 72%

Bezpieczeństwo pieszych: 68%

Systemy bezpieczeństwa: 64%

Opel Karl - test zderzeniowy

Opel Karl - test zderzeniowy

Opel Karl - test zderzeniowyFot. Euro NCAP

Więcej o:
Copyright © Agora SA