Testy Euro NCAP | 8 nowości, sukces Volvo

Wakacje skończyły się także w Euro NCAP. W czasie przedfrankfurckiej gorączki poznaliśmy wyniki testów zderzeniowych kolejnych tegorocznych nowości. Sześć z ośmiu samochodów otrzymało komplet gwiazdek
Audi Q7 - test zderzeniowy Audi Q7 - test zderzeniowy Fot. Euro NCAP

Audi Q7

Grupę aut z maksymalną uzyskaną notą otwiera Audi Q7. Nowa generacja flagowego SUV-a bardzo dobrze chroni pasażerów - dorosłych (94%) i dzieci (88%). Testujący mieli drobne zastrzeżenia co do kolizji z pieszymi (70%) i braku seryjnego asystenta pasa ruchu. Niemiecki SUV może się za to pochwalić standardowymi systemami Audi pre sense city ostrzegający z wyprzedzeniem i hamujący awaryjnie w celu unikania zderzenia i ochrony pieszych (działa do 85 km/h) i Audi pre sense basic, który w sytuacjach zagrożenia kolizją napina pasy bezpieczeństwa oraz zamyka okna i uchylny dach.

>> Audi Q7 | Podróż po Kanadzie

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94%

Bezpieczeństwo dzieci: 88%

Bezpieczeństwo pieszych: 70%

Systemy bezpieczeństwa: 76%

Audi Q7 - test zderzeniowy

Audi Q7 - test zderzeniowy

Audi Q7 - test zderzeniowyFot. Euro NCAP

Ford Galaxy - test zderzeniowy Ford Galaxy - test zderzeniowy Fot. Euro NCAP

Ford Galaxy

Solidne wyniki uzyskał również Ford z modelem Galaxy. Nowa odsłona największego minivana marki w każdej kategorii wypadła bardzo dobrze. Samochód po raz pierwszy jest wyposażony w boczne poduszki powietrzne dla drugiego rzędu siedzeń, które dodatkowo chronią pasażerów w czasie uderzeń bocznych. Niższy wynik za systemy bezpieczeństwa jest spowodowany brakiem systemu AEB (automatycznego hamowania) w testowanym egzemplarzu.

>> Nowy Ford Galaxy | Pierwszy kontakt

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87%

Bezpieczeństwo dzieci: 87%

Bezpieczeństwo pieszych: 79%

Systemy bezpieczeństwa: 71%

Ford Galaxy - test zderzeniowy

Ford Galaxy - test zderzeniowy

Ford Galaxy - test zderzeniowyFot. Euro NCAP

Mazda CX-3 - test zderzeniowy Mazda CX-3 - test zderzeniowy Fot. Euro NCAP

Mazda CX-3

Nowy crossover Mazdy jest jedynym z dwóch samochodów w przetestowanej grupie, którego ogólny poziom bezpieczeństwa oceniono na 4 gwiazdki. Co poszło nie tak? CX-3 cechuje się wysoką ochroną pasażerów (dorośli - 85%, dzieci 79%), uzyskała też bardzo wynik w kolizji z pieszym (84%), ale niestety na utracie gwiazdki zaważyły braki na liście aktywnych systemów bezpieczeństwa (asystent pasa ruchu, ogranicznik prędkości i system AEB jako opcje).

>> Test Mazdy CX-3

Ogólny wynik: 4 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 85%

Bezpieczeństwo dzieci: 79%

Bezpieczeństwo pieszych: 84%

Systemy bezpieczeństwa: 64%

Mazda CX-3 - test zderzeniowy

Mazda CX-3 - test zderzeniowy

Mazda CX-3 - test zderzeniowyFot. Euro NCAP

Mitsubishi L200 - test zderzeniowy Mitsubishi L200 - test zderzeniowy Fot. Euro NCAP

Mitsubishi L200

Drugim wspomnianym autem z 4 gwiazdkami jest Mitsubishi L200. Powód jest dokładnie ten sam, co w przypadku Mazdy CX-3. Ogólny poziom bezpieczeństwa pickupa jest wysoki, ale nie traci on cenne punkty z powodu braku systemu awaryjnego hamowania AEB, który w ogóle nie jest dostępny dla tego modelu.

>> Mitsubishi L200 | Zupełnie nowe

Ogólny wynik: 4 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 81%

Bezpieczeństwo dzieci: 84%

Bezpieczeństwo pieszych: 76%

Systemy bezpieczeństwa: 64%

Mitsubishi L200 - test zderzeniowy

Mitsubishi L200 - test zderzeniowy

Mitsubishi L200 - test zderzeniowyFot. Euro NCAP

Renault Kadjar - test zderzeniowy Renault Kadjar - test zderzeniowy Fot. Euro NCAP

Renault Kadjar

Próg pięciu gwiazdek przekroczył nowy SUV Renault, uzyskując 71% w ocenie systemów bezpieczeństwa. Uwagi też tyczyły się braku AEB w testowym egzemplarzu (dostępny w opcji). Poza tym kompaktowy Kadjar zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa dorosłym i dzieciom.

>> Renault Kadjar | Ceny w Polsce | Bliźniak Qashqaia

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89%

Bezpieczeństwo dzieci: 81%

Bezpieczeństwo pieszych: 74%

Systemy bezpieczeństwa: 71%

Renault Kadjar - test zderzeniowy

Renault Kadjar - test zderzeniowyFot. Euro NCAP

Toyota Avensis - test zderzeniowy Toyota Avensis - test zderzeniowy Fot. Euro NCAP

Toyota Avensis

Zmodernizowany Avensis uzyskał doskonały wynik 93% za ochronę kierowcy i dorosłych pasażerów, 85% za ochronę dzieci, 78% za ochronę pieszych oraz 81% za systemy bezpieczeństwa czynnego. Ponadto flagowy samochód Toyoty uzyskał maksymalną liczbę punktów za wytrzymałość na uderzenie z boku oraz zapewnienie dobrej ochrony wszystkim najważniejszym partiom ciała. Najwyższą ocenę auto uzyskało także w zderzeniu 40% powierzchni przedniej części samochodu. Euro NCAP zwróciło uwagę na wysoką skuteczność systemu automatycznego hamowania, stanowiącego element pakietu Toyota Safety Sense.

>> Toyota Avensis FL | Pierwsza jazda | Trzecia twarz

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93%

Bezpieczeństwo dzieci: 85%

Bezpieczeństwo pieszych: 78%

Systemy bezpieczeństwa: 81%

Toyota Avensis - test zderzeniowy

Toyota Avensis - test zderzeniowy

Toyota Avensis - test zderzeniowyFot. Euro NCAP

Volkswagen Touran - test zderzeniowy Volkswagen Touran - test zderzeniowy Fot. Euro NCAP

Volkswagen Touran

Testy bezpieczeństwa z najwyższymi ocenami zdał również nowy Volkswagen Touran. Rodzinny minivan najnowszej generacji uzyskał bardzo dobre wyniki w kategorii ochrony dorosłych pasażerów (88%) oraz dzieci (89%). Ponadto samochód jest seryjnie wyposażony w niemal wszystkie punktowane systemy bezpieczeństwa, z wyjątkiem asystenta toru jazdy i systemu awaryjnego hamowania (opcje).

>> VW Touran | Ceny w Polsce | Nowszy i droższy

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 88%

Bezpieczeństwo dzieci: 89%

Bezpieczeństwo pieszych: 71%

Systemy bezpieczeństwa: 76%

Volkswagen Touran - test zderzeniowy

Volkswagen Touran - test zderzeniowy

Volkswagen Touran - test zderzeniowyFot. Euro NCAP

Volvo XC90 - test zderzeniowy Volvo XC90 - test zderzeniowy Fot. Euro NCAP

Volvo XC90

Volvo ma powody do dumy. Nowa generacja flagowego SUV-a uzyskała świetne wyniki w testach zderzeniowych. Ochrona dorosłych pasażerów (97%), jak i dzieci (87%) stoi na wysokim poziomie. XC90 zapunktowało również w kategorii systemów bezpieczeństwa - otrzymało 100%! To pierwszy samochód, który otrzymał komplet punktów Euro NCAP w kategorii samoczynnego, awaryjnego hamowania chroniącego przed uderzeniem w tył innego samochodu w mieście jaki i poza nim.

>> Volvo XC90 | Pierwsza jazda | Początek nowej ery

Przedstawiciele Volvo twierdzą, że niektóre systemy bezpieczeństwa Volvo XC90 są tak zaawansowane, że nie ma obecnie odpowiednich procedur testów, aby je zbadać. Osiągnięte, doskonałe wyniki Euro NCAP to kolejny krok do osiągnięcia długoterminowego celu Volvo Vision 2020. Już za 5 lat samochody Volvo mają osiągnąć taki poziom bezpieczeństwa, aby przestali w nich ginąć ludzie. Jest to możliwe tylko wtedy, gdy systemy bezpieczeństwa pojazdów będą w stanie zapobiegać zderzeniom.

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 97%

Bezpieczeństwo dzieci: 87%

Bezpieczeństwo pieszych: 72%

Systemy bezpieczeństwa: 100%

Volvo XC90 - test zderzeniowy

Volvo XC90 - test zderzeniowy

Volvo XC90 - test zderzeniowyFot. Euro NCAP

Więcej o:
Komentarze (35)
Testy Euro NCAP | 8 nowości, sukces Volvo
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Muskat

    Oceniono 14 razy 12

    "crossover Mazdy jest jedynym z dwóch samochodów w przetestowanej grupie". Co wy podajecie swoim autorom? Też chcę!

  • Gość: dada

    Oceniono 7 razy 5

    gdzie mozna kupic te bite samochody ?

  • Gość: Q.

    Oceniono 17 razy 5

    Trochę mnie śmieszą utyskiwania na dodatkowe punkty za elektroniczne systemy bezpieczeństwa. Otóż nie ma nic bezpieczniejszego, niż zapobieganie wypadkom. A ponieważ sam już 2-3 razy z dużym prawdopodobieństwem uniknąłem zderzenia/stłuczki dzięki takiemu systemowi (np. hamowanie samochodu z przodu późno zauważone z uwagi na słońce i awaryjne hamowanie auta) to potrafię docenić.
    Ale jeżeli ktoś nie jeździł,nie ma to może nie docenić. Dla niego będzie wciąż bezpieczniejsza wyciągnięta maska Poloneza Caro niż system którego nie zna.

  • marceli_zg

    Oceniono 18 razy 2

    Dla mnie bezpieczniejsze jest czterogwiazdkowe L200 bez jakiegoś gó...anego systemu, którego nazwy nie chce mi się nawet szukać, niż pięciogwiazdkowa Avensis z pogiętym słupkiem. Dziękuję.

  • zytkaa

    Oceniono 7 razy 1

    Dlaczego w tym Volvo nie otworzyły się kurtyny boczne?
    Przecież można przywalić głową w szybę lub słupek B.

  • Gość: dsfzsgzff

    0

    "Już za 5 lat samochody Volvo mają osiągnąć taki poziom bezpieczeństwa, aby przestali w nich ginąć ludzie. Jest to możliwe tylko wtedy, gdy systemy bezpieczeństwa pojazdów będą w stanie zapobiegać zderzeniom." tylko barany nie pomyslały o tym że ktos inny moze w nich wjechac ^^.

  • Gość: bezpieczny

    0

    Volovo ma jedne z wyższych wymagań bezpieczeństwa na testach więc chwała im za to. Powinniśmy brać przykład ze skandynawów.

  • hijodelsol

    Oceniono 6 razy 0

    Wypowiedź przedstawiciela Volvo jest szokująca, po tym jak na pokazie dla dziennikarzy ich samochód zamiast zatrzymać się przed przeszkodą (ciężarówką) wyrżnął w nią bez hamowania. Ich systemy są chińskie jak cała ich firma:)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX