12 cylindrów pod maską | Kto oferuje jeszcze takie silniki?

Silniki V12 lub W12 to zagrożony gatunek, który powinien być pod ochroną, ponieważ niedługo wyginie. Niestety obecne regulacje są bezlitosne dla tak potężnych motorów. Sprawdźmy którzy producenci mają je jeszcze w swojej ofercie
6.0 V12 6.0 V12 Fot. Aston Martin

Aston Martin

Zestawienie otwiera brytyjski Aston Martin. Ulubiona marka Jamesa Bonda oferuje silniki V12 we wszystkich obecnie dostępnych modelach, wciąż skutecznie opierając się trendowi downsizingu.

DB9

Pojemność: 5935 ccm
Typ: V12
Moc: 517 KM
Moment obr.: 620 Nm
0-100 km/h: 4,6 s
V-max: 295 km/h

Aston Martin DB9Aston Martin DB9

Aston Martin - sprawdź ogłoszenia aut używanych

V12 Vantage S

Pojemność: 5935 ccm
Typ: V12
Moc: 573 KM
Moment obr.: 620 Nm
0-100 km/h: 3,9 s
V-max: 328 km/h

Aston Martin V12 Vantage SFot. Aston Martin

Rapide S

Pojemność: 5935 ccm
Typ: V12
Moc: 560 KM
Moment obr.: 630 Nm
0-100 km/h: 4,4 s
V-max: 327 km/h

2013 Aston Martin Rapide Sfot. Aston Martin

Vanquish

Pojemność: 5935 ccm
Typ: V12
Moc: 568 KM
Moment obr.: 630 Nm
0-100 km/h: 3,8 s
V-max: 324 km/h

2015 Aston Martin Vanquishfot. Aston Martin

Zdjęcie CASTROL Castrol Magnatec 15W40 5L Zdjęcie DEXELIA 5W30 ULTRA 5L Zdjęcie SHELL HELIX ULTRA 5W40 4l
CASTROL Castrol Magnatec 15... DEXELIA 5W30 ULTRA 5L SHELL HELIX ULTRA 5W40 4l
Sprawdź ceny Sprawdź ceny Porównaj ceny
źródło: Okazje.info
Audi A8 L W12 6.3 FSI quattro Audi A8 L W12 6.3 FSI quattro Fot. Audi

Audi

12-cylindrowe silniki to już w zasadzie przeszłość w Audi. Ostatnim rodzynkiem jest flagowy model A8 w wersji wydłużonej. A pomyśleć, że jeszcze kilka lat temu w nawet w SUV-ie Q7 mogliśmy spotkać turbodiesla 6.0 V12...

A8 L W12 quattro

Pojemność: 6299 ccm
Typ: W12
Moc: 500 KM
Moment obr.: 625 Nm
0-100 km/h: 4,6 s
V-max: 250 km/h

Audi A8 L W12 6.3 FSI quattro

Audi A8 L W12 6.3 FSI quattroFot. Audi

Audi A8 - sprawdź ogłoszenia samochodów używanych

6.0 W12 6.0 W12 Fot. Bentley

Bentley

Znacznie więcej oferuje Bentley, należący razem z Audi do Grupy Volkswagen. Luksusowo-sportowa marka z Anglii proponuje motor W12 w dwóch modelach.

Continental GT

Pojemność: 5998 ccm
Typ: W12
Moc: 575 KM
Moment obr.: 700 Nm 
0-100 km/h: 4,5 s
V-max: 318 km/h

Bentley Continental po faceliftingufot. Bentley

Zamierzasz kupić używanego Bentleya?

Flying Spur

Pojemność: 5998 ccm
Typ: V12
Moc: 625 KM
Moment obr.: 800 Nm
0-100 km/h: 4,6 s
V-max: 320 km/h

Bentley Flying SpurFot. Bentley

Silnik V12 Silnik V12 Fot. Ferrari

Ferrari

Ferrari coraz chętniej wykorzystuje turbodoładowane silniki, zmniejszając ich pojemność (patrz. nowe 488 GTB), ale zwolennicy klasycznych "V12-ek" nie maja jeszcze powodów do obaw. Takie silniki napędzają trzy modele, w tym hybrydowe LaFerrari.

F12 Berlinetta

Pojemność: 6262 ccm
Typ: V12
Moc: 740 KM
Moment obr.: 690 Nm
0-100 km/h: 3,1 s
V-max: 340 km/h

Ferrari F12 BerlinettaFot. Ferrari

Szukasz używanego Ferrari?

FF

Pojemność: 6262 ccm
Typ: V12
Moc: 660 KM
Moment obr.: 683 Nm
0-100 km/h: 3,7 s
V-max: 335 km/h

Ferrari FF

LaFerrari

Hybryda - łączna moc: 963 KM, maksymalny moment obrotowy: 900 Nm
0-100 km/h: 3,0 s
V-max: 350 km/h

Silnik benzynowy
Pojemność: 5998 ccm
Typ: V12
Moc: 800 KM
Moment obr.: 700 Nm

Silnik elektryczny
Moc: 163 KM

Ferrari LaFerrariFot. Ferrari

Lamborghini Aventador Lamborghini Aventador fot. forums.vwvortex.com | Lamborghini Aventador

Lamborghini

Włoski konkurent z Sant'Agata Bolognese oferuje silnik 12-cylindrowy tylko w najwyższym modelu Aventador i jego wielu odmianach (Roadster i specjalne). Huracan, tak jak Audi R8, wykorzystuje motor V10.

Aventador

Pojemność: 6498 ccm
Typ: V12
Moc: 700 KM
Moment obr.: 690 Nm
0-100 km/h: 2,9 s
V-max: 350 km/h

Sprawdź ile kosztuje używane Lamborghini Aventador

Lamborghini Aventador LP700-4

Lamborghini Aventador LP700-4Fot. Lamborghini

Mercedes-Maybach S 600 Mercedes-Maybach S 600 Fot. Michał Dek

Mercedes-Benz

Najwięcej propozycji dla zwolenników silników V12 ma Mercedes. Tak potężną jednostkę napędową można spotkać nawet w Klasie G! Oczywiście w topowym wydaniu AMG. To samo tyczy się roadstera SL, flagowej wersji Klasy S czy nowego Maybacha.

Mercedes- mnóstwo ofert sprzedaży aut używanych

G 65 AMG

Pojemność: 5980 ccm
Typ: V12
Moc: 612 KM
Moment obr.: 1000 Nm
0-100 km/h: 5,3 s
V-max: 230 km/h

fot. Mercedes

SL 65 AMG

Pojemność: 5980 ccm
Typ: V12
Moc: 630 KM
Moment obr.: 1000 Nm
0-100 km/h: 4,0 s
V-max: 250 km/h

Mercedes SL 65 AMG

S 600

Pojemność: 5980 ccm
Typ: V12
Moc: 530 KM
Moment obr.: 830 Nm
0-100 km/h: 4,6 s
V-max: 250 km/h

Mercedes S 600

Mercedes-Maybach S 600

Pojemność: 5980 ccm
Typ: V12
Moc: 530 KM
Moment obr.: 830 Nm
0-100 km/h: 5,0 s
V-max: 250 km/h

Mercedes-Maybach S 600Fot. Mercedes

Być może zdziwi Was w tym miejscu obecność Pagani, ale włoski producent supersamochodów również korzysta z "V-dwunastek" AMG.

Pagani Huayra

Pojemność: 5980 ccm
Typ: V12
Moc: 730 KM
Moment obr.: 1000 Nm
0-100 km/h: 3,3 s
V-max: 378 km/h

Pagani HuayraFot. Pagani

Rolls-Royce Ghost V Specification Rolls-Royce Ghost V Specification fot. Rolls-Royce

Rolls-Royce

Na koniec został nam Rolls-Royce, czyli marka dla prawdziwych dżentelmenów. W tych samochodach luksusu musi łączyć się ze świetnymi osiągami i wysoką kulturą pracy. To wszystko zapewniają właśnie silniki V12.

Phantom

Pojemność: 6749 ccm
Typ: V12
Moc: 453 KM
Moment obr.: 720 Nm
0-100 km/h: 5,9 s
V-max: 240 km/h

Ghost

Pojemność: 6592 ccm
Typ: V12
Moc: 563 KM
Moment obr.: 780 Nm
0-100 km/h: 4,9 s
V-max: 250 km/h

Rolls-Royce Ghost V Specification

Wraith

Pojemność: 6592 ccm
Typ: V12
Moc: 624 KM
Moment obr.: 800 Nm
0-100 km/h: 4,6 s
V-max: 250 km/h

Rolls Royce Wraithfot. Rolls-Royce

Więcej o:
Komentarze (58)
12 cylindrów pod maską | Kto oferuje jeszcze takie silniki?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • holtzwagen

    Oceniono 45 razy 39

    Już za rok: "8 cylindrów, gdzie się ostało"
    Już za da lata: "6 cylindrów, gdzie się ostało"

    Takie czasy ;/

  • Gość: skromniutki

    Oceniono 32 razy 22

    Eee tam z waszymi monstrami...Najlepszy był silnik od trabanta, bez wody, bez oleju, nie bał się mrozu ani upału ani nawet radarowych pułapek.
    albo od 2CV, potrzebował wprawdzie oleju, ale wymiana na motor po przeglądzie trwała całą godzinę i kosztowała np. w RFN (w 70ych latach) 50 DM.

  • Expert 325

    Oceniono 21 razy 17

    jak mawiał swego czasu (a były to późne lata 50te) główny konstruktor Opla, "nic nie zastąpi większej pojemności skokowej, no chyba że większa pojemność skokowa"; i jest w tym jakaś uniwersalna mądrość

  • Gość: juzew

    Oceniono 18 razy 14

    tych pseudoekologów i innych co to myślą że z 1,2 - 200 km się wyciągnie to będzie z wydechu para leciała powinno się wsytrzelać.

  • Gość: jkb

    Oceniono 23 razy 13

    jezdziłem w12 audi a8, poezja, na wolnych obrotach silnika nie ma, zero drgań, a jak dasz ogień to odgłos niesamowity. W trasie do 140km/h brało 11,5, w mieście masakra nawet 20:)

  • Gość: przegość

    Oceniono 14 razy 12

    Cegielski ma w ofercie V12 tylko, że diesle...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX