Car of the Year 2016 | Kandydaci

Ostatnimi czasy producenci samochodów nie próżnują, doczekaliśmy się kilku faceliftingów, a także zupełnie nowych generacji modeli. Która premiera sięgnie po tytuł Samochodu Roku 2016? Właśnie poznaliśmy szeroką listę kandydatów
Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo Giulia Fot. Alfa Romeo

Kandydaci ze Słonecznej Italii

Samochód: Alfa Romeo Giulia

Co to za auto? Prezentacja nowego modelu Alfy Romeo wywołała niedawno naprawdę duże zamieszanie. Po MiTo i Giulietcie wszyscy ze zniecierpliwieniem oczekiwali nastepnej dużej premiery włoskiej marki. I doczekaliśmy się pięknej Giulii. Czy nowa Alfa okaże się godną następczynią kultowej 75 i jej kolejnych generacji o oznaczeniach 155, 156 i 159? My trzymamy kciuki!

Alfa Romeo GiuliaFot. Alfa Romeo

Alfa Romeo GiuliaFot. Alfa Romeo

Samochód: Fiat Aegea

Co to za auto? Po niezliczonych wcieleniach i odmianach Fiata 500, włoski koncern zdecydował się wreszcie ujawnić nowy samochód. Fiat Aegea to kompaktowy sedan, który będzie walczył o klientów na 40 rynkach Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki. W bezpośredniej walce zmierzy się m.in. z Corollą, Jettą i Hyundaiem Elantra.

Fiat Aegeafot. Fiat

Fiat Aegeafot. Fiat

Samochód: Ferrari 488 GTB

Co to za auto? Ferrari 488 GTB bazuje na dobrze nam znanym modelu 458 Italia. Nowe Ferrari to nie tylko nowy wygląd, chyba najważniejsze w tym modelu jest postawienie na silnik z turbodoładowaniem. Z 3,9-litrowej "V-ósemki" inżynierowie z Maranello wyciągnęli aż 670 KM i 760 Nm momentu.

Ferrari 488 GTBfot. Ferrari

Ferrari 488 GTBfot. Ferrari

Audi A4 B9 Audi A4 B9 fot. Audi

Silna reprezentacja koncernu VAG

Samochód: Audi A4

Co to za auto? Pod koniec czerwca Audi zaprezentowało dziewiąte wcielenie swojego sedana klasy średniej. Jak to zwykle z niemieckimi samochodami bywa, nie ma co się spodziewać wielkiej stylistycznej rewolucji. Audi postawiło raczej na spokojną ewolucję, pojawiły się nowe kształty LED-owych lamp, a wszystkie linie nadwozia stały się ostrzejsze. Jednak nie samym wyglądem człowiek żyje. A4 B9 urosło i schudło. Samochód oczywiście dopieszczono pod względem silników i zastosowanych technologii. Po więcej szczegółów zapraszamy do naszej prezentacji nowej generacji.

Audi A4 B9fot. Audi

Samochód: Audi Q7

Co to za auto? Także największy SUV marki z Ingolstadt doczekał się nowego wcielenia. Druga generacja Audi Q7 stawia przede wszystkim na niską wagę - to wciąż wielki i przestronny SUV, ale w porównaniu z pierwszą generacją zrzucił aż 325 kg, a jego masa własna nie przekracza dwóch ton. Odświeżono także stylistykę, wnętrze i paletę silników.

Audi Q7 fot. Audi

Audi Q7 fot. Audi

Samochód: Audi R8

Co to za auto? Był sedan klasy średniej, był SUV, to teraz czas na supersamochód Audi. Nowe R8 także trafiło do grona aut walczących o laur Samochodu Roku 2016. W "R8-ce" oczywiście najważniejszy jest silnik. Sportowe Audi jest napędzane potężnym, umieszczonym centralnie, silnikiem V10 FSI o pojemności 5,2 litra. Bazowo generuje on 540 KM mocy i 540 Nm momentu obrotowego, a w wersji V10 plus - aż 610 KM i 560 Nm. Nikt nie powinien narzekać na brak mocy...

Audi R8 V10Fot. Audi

Audi R8 V10Fot. Audi

Samochód: Skoda Superb

Co to za auto? Koncern Volkswagena posłał do boju także Skodę. Najnowsza generacja flagowca czeskiej marki zbiera bardzo pochlebne opinie. Parę dni temu Skoda zaprezentowała Superba Combi, który jest jeszcze przestronniejszy niż dotychczas.

Skoda Superb IIIFot. Michał Dek

Skoda Superb CombiFot. Skoda

Samochód: Volkswagen Touran

Co to za auto? Nowy Touran bazuje na modułowej płycie MQB. Oferuje trzy rzędy pojedynczych foteli dla w sumie siedmiu pasażerów, jeżeli zrezygnujemy z ostatniego rzędu to otrzymamy naprawdę duży bagażnik. Volkswagen nową generacją Tourana celuje przede wszystkim w rodziny z dziećmi.

2015 Volkswagen Touranfot. Volkswagen

2015 Volkswagen Touranfot. Volkswagen

BMW serii 7 2015 BMW serii 7 2015 fot. BMW

Dwa auta BMW

Samochód: BMW serii 7

Co to za auto? Jednym z kandydatów na Samochód Roku 2016 jest nowe BMW serii 7. Bawarczycy pokładają w tym modelu bardzo duże nadzieje. Nowa generacja "siódemki" ma zdominować konkurencję i odzyskać miejsce w ścisłej czołówce segmentu. Podkreślane przez BMW atuty nowej serii 7? Dynamika jazdy, komfort i nowoczesne systemy. Odstraszać klientów może cena, bo najtańsza wersja 730d to kwestia 408 tysięcy złotych.

BMW serii 7 2015fot. BMW

BMW serii 7 2015fot. BMW

Samochód: BMW X1

Co to za auto? Druga generacja najmniejszej "beemki" z rodziny X wyraźnie zmienia koncepcję. Pierwsze X1 miało porwać klientów sportową sylwetką wysokiego kombi. Nie porwało, a wyniki sprzedaży były cokolwiek niezadowalające. Dlatego nowe BMW X1 wygląda już jak prawdziwy SUV. Czy nowy pomysł na małego przedstawiciela BMW X okaże się strzałem w dziesiątkę?

2015 BMW X1fot. BMW

2015 BMW X1fot. BMW

2015 BMW X1fot. BMW

Ford Mustang Ford Mustang fot. Ford

Mustang ma szanse? | Ford

Samochód: Ford Mustang

Co to za auto? Tego samochodu nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Najnowszy Ford Mustang wreszcie zawita oficjalnie na Stary Kontynent. Pod maską czają się dwa mocne silniki: 2.3 EcoBoost o mocy 314 KM i 434 Nm momentu oraz coś dla tradycjonalistów - pięciolitrowa" V-ósemka" o mocy 418 KM i 524 Nm momentu. Wielkim atutem pięknego Forda będą ceny, europejska konkurencja ma czego się obawiać. W Polsce za Mustanga z EcoBoostem przyjdzie nam zapłacić 148 400 złotych! Wersja z V8 to wydatek minimum 186 400 złotych.

Ford Mustangfot. Ford

Samochód: Ford S-max

Co to za auto? Nowy S-Max to ewolucja, konsekwentne rozwinięcie poprzednika. Nie ma co oczekiwać żadnej rewolucji w charakterze auta. To ten sam samochód, tylko, że teraz dużo bardziej dopracowany. Odświeżono wygląd, wyeliminowano wady pierwszej generacji, pod maskę wsadzono nowoczesne jednostki napędowe, a na liście opcji wyposażenia pojawiła się cała masa nowości. Nowy Ford S-Max będzie mocnym graczem w segmencie.

Ford S-MAX IIFot. Ford

Ford S-MAX IIFot. Ford

Samochód: Ford Galaxy

Co to za auto? Również największy z fordowskich rodzinnych minivanów doczekał się nowej generacji. Siedmioosobowy van zyskał nowy, charakterystyczny dla aktualnych modeli Forda wygląd. Podobnie jak w przypadku S-Maxa nie ma mowy o żadnej rewolucji. Galaxy został przede wszystkim odświeżony, największe zmiany znajdziemy chyba w środku auta - nowy Galaxy zapatrzył się na Mondeo i oferuje teraz naprawdę wygodne i dopracowane wnętrze.

Ford Galaxy IIIFot. Ford

Ford Galaxy IIIFot. Ford

Honda HR-V Honda HR-V fot. Honda

Japonia | Honda i Subaru

Samochód: Honda HR-V

Co to za auto? Najnowsza Honda HR-V rzuca wyzwanie takim samochodom, jak Nissan Juke czy Renault Captur. Japończycy postanowili odważnie zaatakować segment crossoverów segmentu B. HR-V został konstrukcyjnie oparty na Hondzie Jazz. Wszyscy szukający nowoczesnego, niezawodnego i dopracowanego crossovera powinni przyjrzeć się nowej Hondzie uważnie. Szykuje się ciekawy samochód.

2015 Honda HR-Vfot. Honda

Samochód: Honda Jazz

Co to za auto? Druga Honda, która znalazła się wśród kandydatów na Samochód Roku 2016 to typowo miejski model, Honda Jazz. Nowy Jazz ma kusić klientów przestronnym wnętrzem, materiałami wysokiej jakości, dynamicznym silnikiem, który nie będzie cechował się zbyt wielkim apetytem na paliwo.

Honda Jazz IIIFot. Honda

Honda Jazz IIIFot. Honda

Samochód: Subaru Levorg

Co to za auto? Subaru nigdy nie znajdowało się w czołówce liderów sprzedaży, ale Japończycy zawsze mieli dla swoich klientów bardzo ciekawe samochody. Nowe Subaru Levorg mierzy 4,69 m długości, 1,78 m szerokości i 1,485 m wysokości. Rozstaw osi to 2,65 m. Zobaczymy czy Subaru zdecyduje się posłać Levorga do Europy.

Subaru Levorgfot. Subaru

Subaru Levorgfot. Subaru

Samochód: Subaru Outback

Co to za auto? Znacznie większe nadzieje na podbój europejskich rynków Subaru wiąże z piątą generacją uterenowionego kombi. Nowy Outback cechuje się nowocześniejszy, atrakcyjniejszym wyglądem, nowym wnętrzem i bardzo wysokim komfortem jazdy.

Subaru OutbackFot. Subaru

Subaru Outbackfot. Subaru

Infiniti Q30 Concept Infiniti Q30 Concept fot. Infiniti

Kolejni Japończycy

Samochód: Infiniti Q30

Co to za auto? Infiniti Q30 to pierwszy w historii marki kompaktowy samochód z segmentu C. W duże mierze auto będzie opierało się na Mercedesie klasy A. Oferowane w aucie silniki to miks jednostek niemieckiej marki i koncernu Nissan-Renault. Infiniti Q30 to część ofensywy modelowej japońskiej marki premium.

Infiniti Q30 Conceptfot. Infiniti

Samochód: Toyota Mirai

Co to za auto? Toyota zrewolucjonizowała rynek samochodów hybrydowych modelem Prius. Identyczne nadzieje wiązane są z Toyotą Mirai, nowym "zielonym" samochodem japońskiej marki. Mirai to dość spora limuzyna o długości 4,83 metra z napędem wodorowym. W motoryzacji nadszedł czas na rewolucję?

Toyota MiraiFot. Toyota

Toyota MiraiFot. Toyota

Samochód: Suzuki Vitara

Co to za auto? Suzuki Vitara to kolejny crossover segmentu B. Auto ma zupełnie inny charakter w porównaniu z ustępującą, większą Grand Vitarą, która miała stały napęd 4x4 i była wyposażona w reduktor. Za Vitarę z silnikiem benzynowym przyjdzie nam zapłacić 61 900 złotych (wersja Comfort, napęd na jedną oś).

Suzuki Vitarafot. Suzuki

Suzuki Vitarafot. Suzuki

Hyundai Tucson Hyundai Tucson Fot. Krzysztof Słomski

Korea Południowa w natarciu

Samochód: Hyundai Tucson

Co to za auto? Przy okazji nowej generacji Hyundai wraca do starego nazewnictwa. W Europie znaliśmy ten model jako ix35. Teraz Koreańczycy zdecydowali się na użycie nazwy Tucson, która od lat używana jest m.in. w USA. Nadwozie mierzy 4,47 metra i jest nieco dłuższe ix35. Wysokość i szerokość pozostały praktycznie bez zmian 1,85m szerokości i 1,64m wysokości (1,82m i 1,65m w ix35). Stylistycznie zmieniono absolutnie wszystko. Wystarczy spojrzeć na zdjęcia. Tucson to zupełnie nowe otwarcie Hyundaia w segmencie.

Hyundai TucsonFot. Krzysztof Słomski

Samochód: Kia Optima

Co to za auto? Kia Optima ma bardzo mocną pozycję w Stanach Zjednoczonych. Atrakcyjny sedan z segmentu D był jednym z największych bestsellerów marki za Oceanem. Nowa Optima ma wszystko, żeby powtórzyć sukces poprzedniej generacji - ciekawa, wyróżniająca się stylistyka, przestronna kabina, duży bagażnik, wysokiej jakości wykończenie, dobre prowadzenie i niezłe silniki. Kia może nową Optimą umocnić swoją pozycję.

Nowa Kia OptimaFot. Kia

Nowa Kia OptimaFot. Kia

Samochód: Kia Sorento

Co to za auto? Trzecie generacja Kii Sorento także ma oferować klientom wszystko, co najlepsze. W końcu to flagowy SUV koreańskiej marki. Producent chwali się ,że już podstawowa wersja jest bardzo bogato wyposażona. W Polsce za najtańsze Sorento przyjdzie nam zapłacić 144 900 złotych. Co ciekawe, w naszych salonach znajdziemy tylko Sorento z silnikiem wysokoprężnym.

Nowa Kia SorentoFot. Kia

Nowa Kia SorentoFot. Kia

Samochód: SsanYong Tivoli

Co to za auto? Marka SsangYong konsekwentnie podąża drogą zmian i budowania zupełnie nowego wizerunku. Pierwszym samochodem, zwiastującym nowe podejście, był Korando trzeciej generacji. Teraz nadszedł czas na crossovera segmentu B o nazwie Tivoli. Koreańczycy wiążą z nowym modelem wielkie nadzieje, tak więc możemy spodziewać się naprawdę ciekawego auta. Nowy SsangYong celuje głównie w ludzi młodych i aktywnych.

SsangYong Tivolifot. SsangYong

SsangYong Tivolifot. SsangYong

Jaguar XE S Jaguar XE S fot. JLR

Wielka Brytania

Samochód: Jaguar XE

Co to za auto? Także Brytyjczycy powalczą o tytuł Samochodu Roku 2016. Z Anglii na konkurs zjechały samochody z najwyższej półki. Zaczynamy od nowego Jaguara klasy średniej, modelu XE. To najmniejszy i najtańszy samochód z Jaguarem na masce. Czy sportowy sedan będzie miał szansę z silną niemiecką konkurencją? Zobaczymy, ale Jaguar wykonał kawał świetnej roboty. Zapraszamy do zapoznania się z wrażeniami z pierwszej jazdy.

Jaguar XE S 3.0 V6fot. JLR

Samochód: Jaguar XF

Co to za auto? Większy z Jaguarów jest bardzo podobny do modelu XE. Przed nowym wcieleniem XF trudne zadanie - to najpopularniejszy model w historii marki, a nowa generacja ma za zadanie radzić sobie równie dobrze, o ile nie lepiej. Jaguar wiąże z limuzyną bardzo duże nadzieje. W stosunku do poprzednika nadwozie jest niemal tej samej długości (-7 mm), ale znacząco zwiększył się rozstaw osi (+51 mm), co ma przełożyć się na rekordową ilość miejsca na nogi w drugim rzędzie w segmencie.

2015 Jaguar XFfot. JLR

2015 Jaguar XFfot. JLR

Samochód: McLaren 570S

Co to za auto? Ostatni reprezentant Albionu to supersamochód z Woking, McLaren 570S. To najtańsza i najmniejsza propozycja brytyjskiej marki. Jednak nie ma co się o McLarena martwić. 570S nie stracił nic ze swojego charakteru. Konstrukcję typu monocoque wykonano z włókien węglowych, a na pokładzie pracuje prawdziwa bestia - 3,8-litrowa "V-ósemka" o mocy 570 KM. Pierwsza setka pojawi się na liczniku po 3,2 sekundy, a auto rozpędzi się do 328 km/h.

McLaren 570Sfot. McLaren

McLaren 570Sfot. McLaren

Nowa Mazda 2 Nowa Mazda 2 Fot. Mazda

Mazda

Samochód: Mazda 2

Co to za auto? "Dwójka" to najmniejszy samochód, jaki ma w swojej ofercie Mazda. To typowe miejskie auto, reprezentant segmentu B. Na rynku konkuruje m.in. z Volkswagenem Polo, Oplem Corsą, Toyotą Yaris czy Fordem Fiestą. Mała Mazda wyróżnia się na ulicy dzięki atrakcyjnej, dynamicznej, charakterystycznej dla Mazdy stylizacji KODO, co na polski można przetłumaczyć jako Dusza Ruchu. Czy nowy mieszczuch Mazdy ma szansę na tytuł Samochodu Roku 2016?

Nowa Mazda 2Fot. Mazda

Samochód: Mazda CX-3

Co to za auto? O wysypie SUV-ów i crossoverów wspominaliśmy już przy okazji Renault. Również w gamie modelowej Mazdy nie mogło zabraknąć takich samochodu. Są to CX-3, CX-5 oraz największy Mazda CX-3 to typowy miejski crossover, który powstał na bazie Mazdy 2. Obydwa samochody mają ten sam rozstaw osi (2,57 m), ale CX-3 po "napompowaniu" stał się odrobinę większy, nie tylko optycznie - przykładowo długość wzrosła z 4,07 do 4,27 metra. CX-3 to bardzo młody samochód - debiutował w 2014 w Los Angeles.

Mazda CX-3fot. Mazda

Mazda CX-3fot. Mazda

Samochód: Mazda MX-5

Co to za auto? Właśnie takim hasłem Mazda świętuje pojawienie się czwartej odsłony swojego kultowego autka. Przepis na MX-5 pozostaje niezmienny od ponad 25 lat - jazda roadsterem ma dawać radość, przy zachowaniu lekkiej konstrukcji i idealnego rozkładu masy. A co powinniśmy wiedzieć o najnowszej generacji? To całkowicie nowa konstrukcja, powstała w myśl KODO i Skyactiv. Autko skrócono o 10,5 cm, obniżono o 2cm i poszerzono o 1 cm. Dzięki wykorzystaniu lekkich materiałów masę nowego MX-5 udało się obniżyć o zauważalne 100 kg.

2015 Mazda MX-5 1.5 Skyactiv-GMazda MX-5

2015 Mazda MX-5 1.5 Skyactiv-Gfot. Mazda

Mercedes AMG GT Mercedes AMG GT fot. Mercedes

Mercedes

Samochód: Mercedes AMG GT

Co to za auto? Nowy Mercedes, model AMG GT, to rasowy sportowy samochód, który stara się łączyć sportowe osiągi z komfortem. Mercedes rzuca tym modelem wyzwanie Porsche 911. Atutami AMG GT są nisko położony środek ciężkości, niewielka masa, aktywne zawieszenie i oczywiście czterolitrowy silnik V8 biturbo o mocy 462 lub 510 KM.

Mercedes AMG GTfot. Mercedes

Samochód: Mercedes GLC

Co to za auto? W Mercedesie doszło do rewolucji w nazewnictwie. Model GLC to nic innego jak następca popularnego SUV-a marki GLK. Nowy GLC jest opływowy, stylistycznie upodobniając się do najnowszych crossoverów i SUV-ów Mercedesa - modeli GLA czy GLE. Nowa generacja kompaktowego SUV-a jest  o 80 kg lżejsza, dzięki wykorzystaniu aluminium.

Mercedes GLCFot. Mercedes-Benz

Mercedes GLCFot. Mercedes-Benz

Samochód: Mercedes GLE

Co to za auto? Model GLE to gruntownie zmodernizowany Mercedes ML. Nowy SUV otrzymał bardziej ostre i wyraziste rysy, oszczędniejsze zespoły napędowe, całą masę systemów bezpieczeństwa i nowoczesne wyposażenie, które dba o komfort podróżujących. Najtańsza wersja GLE 250d to kwestia 274 500 złotych.

Mercedes GLE Fot. Mercedes-Benz

Mercedes GLEFot. Mercedes-Benz

2016 Opel Astra 2016 Opel Astra fot. Opel

Opel

Samochód: Opel Astra

Co to za auto? O tytuł Samochodu Roku 2016 powalczą także dwa Ople. Na pierwszy ogień bierzemy zupełnie nową generację Astry. Po dokładne informacje zapraszamy do naszego obszernego artykułu. Tu tylko najważniejsze informacje: nowa Astra będzie produkowana w Polsce, nowa stylistyka jest ostrzejsza, wnętrze odświeżono, auto odchudzono o 200 kg, a pod maskę trafią silniki od 95 do 200 KM.

2016 Opel Astrafot. Opel

2016 Opel Astrafot. Opel

Samochód: Opel Karl

Co to za auto? Opel wyraźnie stawia na miejskie samochody. Kiedy ogłoszono nowy mały model wielu spodziewano się następcy Opla Agila. Okazało się, że dostaliśmy mieszczucha bez aspiracji bycia malutkim MPV. Rozmiarowo Opel Karl jest najmniejszy w gamie, od Adama jest krótszy o 2 cm. Cennik Karla w Polsce otwiera kwota 35 990 złotych.

Opel KarlFot. Opel

Opel KarlFot. Opel

2015 Opel Karlfot. GM

Renault Kadjar Renault Kadjar fot. Renault

Renault

Samochód: Renault Kadjar

Co to za auto? W dobie szalonej popularności wszelkiej maści crossoverów i SUV-ów taki ruch Renault nie powinien nikogo dziwić. Do oferty francuskiej marki właśnie dołączył nowy model, pierwszy crossover segmentu C Renault, Kadjar. Auto wypełni lukę pomiędzy mniejszym Capturem i SUV-em Koleosem. W Polsce ceny Kadjara startują do niecałych 80 tysięcy złotych.

Renault KadjarFot. Renault

Samochód: Renault Espace

Co to za auto? Wszyscy narzekający na nudne, nic nie zmieniające nowe generacje powinni być zadowoleni z ruchu Renault. Pierwszy europejski minivan, model Espace doczekał się prawdziwej rewolucji. Renault przemieniło vana w coś na kształt rodzinnego SUV-a. Nowy Espace to naprawdę ciekawa, bardzo nowoczesna propozycja. Czy taki pomysł na rodzinne auto się przyjmie pokaże czas. A ile za tę nowoczesność przyjdzie nam zapłacić? W Polsce podstawowa wersja Espace to kwestia 119 tysięcy złotych.

Renault Espacefot. Renault

Nowe Renault EspaceFot. Renault

Renault Talisman

Co to za auto? Renault nie zwalnia tempa. Ostatnio zaprezentowano kolejny nowy model. Tym razem przyszedł czas na następce aż dwóch modeli. Z oferty Francuzów wypada Laguna i Latitude, a zajeżdża zupełna nowość, Renault Talisman. Czy nowe Renault poradzi sobie z konkurentami z segmentu D? Wydaje się, że ma wszystko, by rzucić wyzwanie Passatowi, czy Mondeo. Więcej o Talismanie znajdziecie w naszej prezentacji.

Salon Frankfurt 2015 | Renault Talismanfot. Renault

Salon Frankfurt 2015 | Renault Talismanfot. Renault

Tesla X 2015 Tesla X 2015 Tesla

Dwa SUV-y przyszłości

Samochód: Tesla Model X

Co to za auto? Tesla staje się coraz poważniejszym graczem na rynku. Nadszedł czas na zupełnie nowy, napędzany całkowicie elektrycznie model. Tym razem nie będzie to sportowe auto, a SUV. Wersja produkcyjna ma mieć w standardzie ciekawe, unoszone do góry drzwi. Model X bazuje na Modelu S. Oprócz platformy dzieli z nim również napęd, w którego skład wchodzą 40-, 60- lub 80-kilowatogodzinowe akumulatory. Najnowsze. SUV jest cięższy od "eSki", dlatego jego zasięg będzie mniejszy o około 10 proc.

Tesla X 2015 Tesla

Tesla X 2015 Tesla

Samochód: Volvo XC90

Co to za auto? Nowy XC90 ma być samochodem przełomowym - otwiera rozdział w historii Volvo pod względem designu i technologii. Volvo wiąże z tym modelem bardzo duże nadzieje. Szwedzi zrobili wszystko, aby dopracowany i dopieszczony SUV okazał się hitem sprzedażowym i przywrócił marce należne miejsce na mapie producentów samochodów. To także pierwsze szwedzkie auto, zbudowane na nowej platformie SPA, która ma znacznie uprościć i skrócić proces produkcji oraz, co równie ważne, obniżyć koszty.

2015 Volvo XC90fot. Volvo

2015 Volvo XC90fot. Volvo

Volvo XC 90 | Prezentacja modelufot. Volvo

Więcej o:
Copyright © Agora SA