Range Rover | To już 45 lat!

Słynne brytyjskie auto obchodzi w tym roku swoje 45. urodziny. Pierwszy Range Rover, dzisiaj znany jako Classic, debiutował na rynku w 1970 roku. Przez te wszystkie lata Range stał się jednym z najważniejszych samochodów w swojej klasie, a do rodziny dołączyły kolejne modele - Sport oraz Evoque
Range Rover 45 urodziny Range Rover 45 urodziny fot. Range Rover | Range Rover 45 urodziny

45 urodziny

Pierwszy Range Rover wyjechał na drogi w czerwcu 1970 roku. W zakładach Land Rovera projekt nowego samochodu nazwano VELAR, co było skrótem od Vee Eight LAnd Rover - miał to być Land Rover z potężnym silnikiem V8. Od debiutu Range Rovera mija dzisiaj równo 45 lat... Przez ten czas luksusowy model stał się jednym z najważniejszych samochodów marki, a jego rodzina powiększyła się o dwa kolejne auta. Do Range Rovera dołączył SUV ze sportową duszą, Range Rover Sport oraz znak naszych czasów, mały SUV Evoque. Rocznica to idealny moment, żeby przypomnieć sobie poprzednie wcielenia tego wspaniałego samochodu.

Na początek proponujemy film, który przygotowali w koncernie JLR dla swojego jubilata:

Jak zmieniał się Range Rover najlepiej pokażą nam okolicznościowe zdjęcia. Twórcy Range'a zestawili ze sobą wszystkie cztery generacje:

Range Rover 45 urodzinyfot. Land Rover | Cztery generacje Range Rovera

Range Rover 45 urodzinyfot. Land Rover | Cztery generacje

Range Rover 45 urodzinyfot. Land Rover | Cztery generacje

Range Rover 45 urodzinyfot. Land Rover | Cztery generacje

Urodziny bez tortu? Nie wypada.

Tort na 45 urodzinyfot. Land Rover | Tort na 45 urodziny

Nowy Range Roverfot. Land Rover | Cztery generacje razem

Po krótkim wstępie, czas przejść do szczegółów i ciekawostek na temat każdej generacji Range Rovera. Cofamy się o 45 lat i przyglądamy się Range Roverowi z 1970 roku, dzisiaj zwanemu Classic.

Pierwsza generacja Range Rovera (3d) Pierwsza generacja Range Rovera (3d) fot. Land Rover | Pierwsza generacja Range Rovera (3d)

Pierwsza generacja | Rok 1970

Land Rover rozpoczął pracę nad nowym modelem już w 1966 roku. Brytyjczycy chcieli zrewolucjonizować europejski rynek dużych, świetnie usposobionych terenowo (napęd 4x4) samochodów. Inspiracją dla nowego samochodu były Stany Zjednoczone, gdzie właśnie takie duże, przestronne samochody z potężnymi silnikami stawały się coraz popularniejsze i to nie tylko jako auta użytkowe, ale także jako wygodne rozwiązanie dla całej rodziny. Jednym z pierwszych samochodów tego typu był Jeep Wagoneer. Uwieńczeniem prac nad prototypem Land Rovera był rok 1970 i pierwsze Range Rovery, które wyjechały na drogi.

Zgodnie z założeniami Range Rover miał stały napęd na cztery koła i mocne "V-ósemki" pod maską. Pierwszy silnik zakupiono od Amerykanów z Buicka - 3,5-litrowy motor generował około 130 KM. Później wyciągnięto z niego dodatkowe 25 KM. Z biegiem lat do palety silnikowej Range Rovera dołączyły jeszcze dwie benzynowe "V-ósemki" - 3.9 l V8 (182 KM) i zdecydowanie najmocniejsza 4.2 l V8 (200 KM). Pierwsze jednostki wysokoprężne pojawiły się w 1986 roku. Moc 2,4 oraz 2,5-litrowych turbodiesli wahała się miedzy 111 KM a 120 KM.

Co ciekawe początkowo Range Rover nie był pozycjonowany jako luksusowy i w porównaniu z innymi modelami marki Range wcale nie był lepiej wyposażony... Nie o to w tym samochodzie chodziło. Land Rover podkreślał świetne właściwości terenowe, niezawodność oraz silniki V8. Dopiero z biegiem lat Range Rover stawał się tym, czym jest dzisiaj - dużym, świetnie jeżdżącym SUV-em z wyposażeniem z najwyższej półki.

Swoją świetną terenową formę Range Rover potwierdził kilka razy.  Pierwszym poważnym sprawdzianem był rok 1972 i rajd przez obie Ameryki. W morderczej próbie wzięły udział dwa Range Rovery i obydwa ukończyły wyzwanie. Prawdziwe problemy Brytyjczykom sprawił jedynie okryty złą sławą przesmyk Darien, oddzielający Panamę od Kolumbii. W 1974 roku Range Rovery stawiły czoła piaskom Sahary i pokonały przeszło 12 tysięcy kilometrów w tym trudnym terenie. Później był jeszcze istny maraton na trasie Londyn - Sydney. Jednak osiągnięciem, które wpisało Range Rovera złotymi zgłoskami do kronik offroadowych rajdów jest zwycięstwo w pierwszej edycji rajdu Paryż - Dakar w 1979. Range powtórzył sukces dwa lata później.

Pierwsza generacja Range Rovera (3d)fot. Land Rover | Pierwsza generacja Range Rovera (3d)

Pierwsza generacja Range Rovera (3d)fot. Land Rover | Pierwsza generacja Range Rovera (3d)

Pierwsza generacja Range Rovera (3d)fot. Land Rover | Pierwsza generacja Range Rovera (3d)

Pierwsza generacja Range Rovera (3d)fot. Land Rover | Pierwsza generacja Range Rovera (3d)

Pierwsza generacja Range Rovera (3d)fot. Land Rover | Pierwsza generacja Range Rovera (3d)

Pierwsza generacja Range Rovera (3d)fot. Land Rover | Pierwsza generacja Range Rovera (3d)

Pierwsza generacja Range Roverafot. Land Rover | Pierwsza generacja Range Rovera

Range Rover debiutował z trzydrzwiowym nadwoziem. Wielu kierowców domagało się wersji pięciodrzwiowej. Na przeciw oczekiwaniom wyszła szwajcarska firma Monteverdi i przerobiła kilka Range'ów. Na seryjnego Range Rovera 5d trzeba było poczekać do 1981 roku, dopiero po 11 latach Land Rover zdecydował się na dodanie do swojego flagowego modelu pary drzwi. W 1984 Range doczekał się pierwszego liftingu. Pięciodrzwiowy Range stał się najbardziej luksusową wersją SUV-a.

Wiele o samochodzie może nam powiedzieć fakt, że w w latach 70. ubiegłego wieku pierwsza generacja Range Rovera trafiła na wystawę do słynnego paryskiego muzeum, Luwru jako przykład nowoczesnej, przemysłowej sztuki. Range Rover to pierwsze auto, które dostąpiło takiego zaszczytu.

Pierwsza generacja Range Rovera (5d)fot. Land Rover | Pierwsza generacja Range Rovera (5d)

Pierwsza generacja Range Rovera (5d)fot. Land Rover | Pierwsza generacja Range Rovera (5d)

Pielgrzymka papieska na Wyspy Brytyjskie odbyła się na początku lat 80. Oczywiście Janowi Pawłowi II nie wypadało przemierzać ojczyzny tylu wspaniałych samochodów w Mercedesie. Range Rover Papamobil pasował znacznie bardziej.

Ranger Rover papieżafot. Land Rover | Ranger Rover papieża

Druga generacja Range Rovera Druga generacja Range Rovera fot. Land Rover | Druga generacja Range Rovera

Druga generacja | 1994 - 2002

Pierwszy Range Rover był tak udaną konstrukcją, że na nową generację modelu przyszło czekać aż 24 lata. Jedynka debiutowała w 1970 roku, a dwójka dopiero w 1994. Podobnie jak poprzednik, nowy Range Rover miał ramę i dwa sztywne mosty, ale SUV otrzymał nowe pneumatyczne zawieszenie, które znacznie poprawiło wygodę jazdy i prowadzenie, zwłaszcza na asfaltowych drogach.

Range Rover II to już auto, jakie znamy z dzisiejszych salonów Land Rovera. Druga generacja od samego początku była projektowana jako przestronny i luksusowy SUV. Na wyposażeniu standardowym znajdował się zestaw poduszek powietrznych, elektrycznie sterowane szyby i lusterka oraz klimatyzacja. Za dopłatą Land Rover dorzucał nawigację satelitarną, zestaw audio z najwyższej półki, monitory w zagłówkach, czy dwustrefową klimatyzację. Range Rover coraz śmielej rzucał wyzwanie klasycznym limuzynom. Oczywiście inżynierowie nie zapomnieli o jednej z największych zalet Range Rovera - mocnych silnikach i świetnych właściwościach terenowych. Zawieszenie było regulowane (tę nowinkę techniczną wprowadzono już pod koniec życia pierwszej generacji) i pozwalało Range Roverowi adaptować się do terenu, po którym miał jeździć.

Co pod maską? Przede wszystkim znacznie ulepszony, aluminiowy, benzynowy silnik V8 Rovera. Występował w dwóch wersjach - 4.0 i 4.6. Z mocniejszą "V-ósemką" sprint do pierwszej setki zabierał Range Roverowi 9,3 sekundy i mógł rozpędzić się maksymalnie do 200 km/h. Później do silników dołączył jeszcze 2,5-litrowy diesel konstrukcji BMW. Moc była przekazywana na wszystkie cztery koła przez 4-biegowy automat albo pięciostopniowego manuala.

Ciekawostka związana z dwójką to prototyp z jeszcze mocniejszym silnikiem. BMW testowało Range Rovera z silnikiem V12 na pokładzie (pochodził z serii 7). Jak dokładnie prototyp się sprawował nie wiemy, ale pogłoski mówią, że Range musiał mieć przedłużony przód, żeby zmieścić nowy silnik. Co myślicie o takim pomyśle? Range Rover z "V-dwunastką"?

Druga generacja Range Roverafot. Land Rover | Druga generacja Range Rovera

Druga generacja Range Roverafot. Land Rover | Druga generacja Range Rovera

Druga generacja Range Roverafot. Land Rover | Druga generacja Range Rovera

Druga generacja Range Roverafot. Land Rover | Druga generacja Range Rovera

Druga generacja Range Roverafot. Land Rover | Druga generacja Range Rovera

Druga generacja Range Roverafot. Land Rover | Druga generacja Range Rovera

Jedna z najciekawszych wersji specjalnych Range Rovera to Linley z 1999 roku. Inspiracją dla tego projektu był projektant mebli Lord Linley. Luksusowy Range Rover powstał tylko w 10 egzemplarzach, a każdy kosztował 100 tysięcy funtów.

Limitowana edycja Linley z 1999 rokufot. Land Rover | Limitowana edycja Linley z 1999 roku

Niezawodny SUV, który nie bał się ciężkiej pracy, dostał powołanie do służby w brytyjskiej policji.

Range Rover II w policyjnym mundurzefot. Land Rover | Range Rover II w policyjnym mundurze

Range Rover II w policyjnym mundurzefot. Land Rover | Range Rover II w policyjnym mundurze

Trzecia generacja Range Rovera Trzecia generacja Range Rovera fot. Land Rover | Trzecia generacja Range Rovera

Trzecia generacja | 2002 - 2012

Nowa, trzecia, generacja Range Rovera pojawiła się na drogach na początku 2002 roku (Land Rover zaprezentował ją rok wcześniej). Samochód znacznie urósł - długość to 4,95 m, szerokość 1,92 m, wysokość 1,86 oraz rozstaw osi 2,88 metra. Stał się przez to przestronniejszy i wygodniejszy, a kolejne liftingu dokładały jeszcze trochę milimetrów. Największą rewolucją w Range Roverze III było nadwozie samonośne i rezygnacja z tradycyjnej ramy. Pneumatyczne zawieszenie trójki było niezależne na wszystkie koła i pozwalało regulować wysokość. Mimo ciągłego podążania w kierunku "zwykłych" SUV-ów, Range Rover nie zapominał o dziedzictwie poprzedników. Trzecia generacja również nie musiała wstydzić się swoich terenowych możliwości.

Range Rover starał się łączyć luksus, świetne prowadzanie na ulicach miast i autostradach z duchem rasowej terenówki 4x4.

Land Rover otwarcie celował już w najwyższą półkę luksusowych samochodów. Nie dość, że wiele elementów pochodziło z BMW serii 7, to projektanci głośno mówili o stylistycznych inspiracjach najdroższymi jachtami, z kolei wnętrze miało przywodzić na myśl pierwszą klasę w samolotach. Brytyjczycy mówili o "najbardziej luksusowym samochodowym wnętrzu na świecie".

Jako że w tamtych czasach Land Rover należał do BMW, Range Rover debiutował z dwoma silnikami stworzonymi w Bawarii. Była to benzynowa "V-ósemka" o pojemności 4,4 litra i mocy 286 KM oraz diesel R6 (3 litry i 177 KM). Land Rover został później zakupiony przez Ford Motor Company - w 2005 roku pojawiła się nowa jednostka V8, konstrukcja Jaguara o tej samej pojemności (4,4 litra) i mocy 306 KM, a rok później 3.6 L TDV8 Diesel. Do palety silników trafiła też doładowana "V-ósemka", która z 4,2 litra pojemności generowała moc 396 KM. Pod sam koniec życia trzeciej generacji (w 2009 r.) pod maską zagościła potęzn, pięciolitrowy silnik V8 o mocy 375 KM i 510 KM w doładowanej odmianie. Ostatnim silnikiem był nowy Diesel 4.4 TDV8 (313 KM) z 2010 roku. Land Rover zrezygnował z manualnych skrzyń biegów. Kierowcy mogli wybierać tylko między automatami (5, 6 albo 8 biegów).

Trzecia generacja zakończyła swoją karierę w 2012 roku.

Trzecia generacja Range Roverafot. Land Rover | Trzecia generacja Range Rovera

Trzecia generacja Range Roverafot. Land Rover | Trzecia generacja Range Rovera

Trzecia generacja Range Roverafot. Land Rover | Trzecia generacja Range Rovera

Trzecia generacja Range Roverafot. Land Rover | Trzecia generacja Range Rovera

Trzecia generacja Range Roverafot. Land Rover | Trzecia generacja Range Rovera

Trzecia generacja Range Roverafot. Land Rover | Trzecia generacja Range Rovera

Trójka doczekała się dwóch większych faceliftingów. Pierwszy, ten z 2005 roku prezentujemy na przykładzie wersji Autobiography, czyli Range Rovera z najbardziej luksusowym wyposażeniem.

Range Rover III Autobiography z 2005fot. Land Rover | Range Rover III Autobiography z 2005

Range Rover III Autobiography z 2005fot. Land Rover | Range Rover III Autobiography z 2005

Ostatnie wcielenie Range Rovera III pojawiło się w 2009 roku. SUV otrzymał nowe przednie reflektory i przemodelowany zderzak. Na zdjęciach Range Rover Supercharged z 510-konną bestią pod maską.

Range Rover III Supercharged z 2009fot. Land Rover | Range Rover III Supercharged z 2009

Range Rover III Supercharged z 2009fot. Land Rover | Range Rover III Supercharged z 2009

Nowy Range Rover Nowy Range Rover fot. Land Rover

Tu i teraz | Najnowszy Range Rover

Aktualna generacja Range Rovera zajechała na salon motoryzacyjny w Paryżu w 2012 roku. Miłośnicy marki mogli odetchnąć wtedy z ulgą - ich ulubione auto nie straciło nic ze swojego charakteru.

W wyglądzie auta nie było mowy o rewolucji. Range Rover to nie miejsce na eksperymenty, na te panowie z JLR pozwolili sobie w przypadku mniejszego modelu, Evoque, tutaj postawiono na sprawdzone klasyczne kształty. Oczywiście nie obyło się bez paru zmian, ale nikt nie powinien się krzywić. Auto wciąż jest eleganckie i prezentuje się mocarnie. Jednak w porównaniu z poprzednikiem jest wyraźnie lżejsze - i nie mamy tu na myśli prawdziwej wagi (Range Rover zrzucił aż 420 kg!), ale też wygląd.

Dla najbardziej wymagających klientów Land Rover przygotował w 2013 roku przedłużoną wersję LWB. Range Rover LWB mierzy aż 5,2 metra. W tym samym roku we Frankfurcie zaprezentowano także Range'a z napędem hybrydowym.

W środku także nie znajdziemy rewolucyjnych zmian - Brytyjczycy raz jeszcze raczą nas luksusem z najwyższej półki. W końcu mówimy o samochodzie, którego cena na polskiej stronie Land Rovera obwieszcza groźnie "od 499 800 PLN". W takim aucie nie może być mowy o słabych materiałach. Kokpit wyraźnie inspirowany jest tym z Evoque'a.

Po więcej informacji zapraszamy do naszego obszernego artykułu.

Nowy Range Roverfot. Land Rover

Nowy Range Roverfot. Land Rover

Nowy Range Roverfot. Land Rover

Nowy Range Roverfot. Land Rover

Nowy Range Roverfot. Land Rover

Nowy Range Roverfot. Land Rover

Nowy Range Roverfot. Land Rover

Najnowszy Range Rover służy wiernie królowej.

Range Rover Hybrid LWB Elżbiety IIfot. JLR | Range Rover Hybrid LWB Elżbiety II

Z kolei dla tych, którym wciąż mało bogatego wyposażenia, Range Rover zaprezentował ostatnio w Nowym Jorku najbogatszą odmianę swego SUVa. Range Rover SVAutobiography powinien zadowolić wszystkich, których nie ogranicza zasobność portfela.

Range Rover SVAutobiographyFot. Land Rover | Range Rover SVAutobiography

Range Rover SVAutobiographyFot. Land Rover | Range Rover SVAutobiography

Range Rover Sport Range Rover Sport Fot. JLR

Sportowy pazur | Ranger Rover Sport

Range Rover Sport jest z nami już od 2005 roku. Co oferuje najnowsze wcielenie drapieżnego Range Rovera? Dwójka odmiany Sport pojawiła się w 2013 roku w Nowym Jorku i od razu zrobiła duże zamieszanie. Jedną z pierwszych osób, która zasiadła za kierownicą był Daniel Craig, aktor znany z roli agenta 007.

W takim samochodzie oczywiście najważniejsze są silniki. Kierowcy mogą wybrać między dwoma benzyniakami. Ten rozsądniejszy i słabszy, trzylitrowe V6 generuje moc 340 KM. Najwięcej emocji wywoła oczywiście flagowa, pięciolitrowa jednostka V8, która generuje aż 510 KM. Dla miłośników silników wysokoprężnych również przygotowano 3.0 TDV6 (258 KM), 3.0 SDV6 (292 KM) oraz 4.4 SDV8.

Sport to kawał samochodu - mierzy 4,85 metra długości i 1,81 szerokości. Waży ponad 2100 kg. A to i tak wielki postęp w porównaniu z poprzednią generacją - pierwszy Sport był mniejszy, a ważył ponad 400 kilogramów więcej. Range'a odchudzono głównie poprzez zastosowanie aluminiowej konstrukcji. Oprócz potężnych silników i niższej wagi, Land Rover przyłożył się do zupełnie nowego zawieszenia i znacznie zmodyfikowanego układu kierowniczego. Najnowszy Range Rover Sport jest zdecydowanie najszybszym samochodem w historii Land Rovera. Oferuje też świetne prowadzenie.

Range Rover SportFot. JLR

Range Rover SportFot. JLR

Range Rover SportFot. JLR

Potwierdzeniem wysokiej formy Land Rovera jest popis, jaki dał Sport SVR na słynnym torze Nurburgring. Sportowy SUV pokonał Północną Pętlę w czasie 8 minut i 14 sekund. To zdecydowanie najlepszy wynik w klasie SUV. W wersji SVR pracuje doładowana "V-ósemka", którą podrasowano o 40 KM i ma teraz 550 KM.

Range Rover Sport SVRFot. Land Rover

A jak prezentował się pierwszy Range Rover Sport? Wbrew nazwie głównym dawcą podzespołów dla nowego modelu nie był Range Rover, a trzecia generacja Land Rovera Discovery. Najmocniejszym silnikiem, który pracował początkowo pod wielką maską była 4,2-litrowa "V-ósemka" Jaguara o mocy 390 KM.

Range Rover Sportfot. Land Rover | Range Rover Sport I

Range Rover Sportfot. Land Rover | Range Rover Sport I

Range Rover Sportfot. Land Rover | Range Rover Sport I

Range Rover Sportfot. Land Rover | Range Rover Sport I

Range Rover Evoque Range Rover Evoque fot. Land Rover | Range Rover Evoque

Mały hit sprzedaży | Range Rover Evoque

Dominujące trendy w motoryzacji ostatnich lat? Na pewno wielu wymieni tu downsizing, turbo oraz zielone technologie. Nie można też zapominać o swoistej obsesji kierowców na punkcie wszelkiej maści SUV-ów. Dzisiaj każdy szanujący się producent po prostu musi mieć w swojej ofercie samochód typu crossover i SUV. I nie mówimy tu tylko o "zwykłych" markach jak np. Renault (niedawno do Koleosa i Captura dołączył nowy model Kadjar), ale też o rasowych sportowych firmach z najwyższej półki. Porsche ma Macana oraz Cayenne, a wielkimi krokami zbliża się nawet SUV Lamborghini... W takiej rzeczywistości Range Rover nie mógł ograniczać się tylko do dwóch dużych modeli. Koncern JLR w 2011 roku zaprezentował najmniejsze auto z rodziny Range Rover. I jak się okazało był to strzał w dziesiątkę - Evoque jest zdecydowanie najlepiej sprzedającym się modelem marki.

Evoque, jeszcze pod roboczą nazwą LRX, pojawił się po raz pierwszy w Detroit w 2008 roku. Koncept spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem, mimo że wielu nie uważało go za rasowego Range Rovera. Evoque jest zdecydowanie mniejszy od swojego klasycznego brata, JLR wsadził na pokład słabsze silniki, a także zrezygnował z charakterystycznej dla Range'a kanciastości. Jednak moc w Evoque wciąż jest silna - to porządny, luksusowy SUV z dobrymi silnikami, który może się pochwalić świetnymi właściwościami terenowymi. Trudno znaleźć konkurenta w jego klasie lepiej radzącego sobie na bezdrożach. Choć oczywiście trzeba pamiętać, że Evoque prawdziwą terenówką nie jest!

Pierwsze Range Rovery Evoque wyjechały na drogi w 2011 roku z fabryki JLR w Anglii, w Halewood. Evoque występuje w dwóch wersjach nadwozia - trzydrzwiowej (Evoque Coupe) oraz pięciodrzwiowej. Podczas jednych targów w Genewie Range Rover pochwalił się też konceptem wersji bez dachu. Czym oprócz nowoczesnej stylistyki nowy Range Rover zjednał sobie kierowców? Na pewno ceną... W Polsce Range Rovera można mieć od 499 tysięcy złotych, Sporta od 332, a najmniejszy Evoque kosztuje "tylko" 162 tysiące złotych.

Na zdjęciach prezentujemy Evoque w wersji Dynamic.

Range Rover Evoquefot. Land Rover | Range Rover Evoque

Range Rover Evoquefot. Land Rover | Range Rover Evoque

Range Rover Evoquefot. Land Rover | Range Rover Evoque

Range Rover Evoquefot. Land Rover | Range Rover Evoque

Range Rover Evoquefot. Land Rover | Range Rover Evoque

Po 4 latach od premiery najlepiej sprzedający się samochód z rodziny Range Rover doczekał się liftingu. Zmiany wizualne nie są drastyczne, ale dostrzeżemy je błyskawicznie. Brytyjczycy przeprojektowali zderzak oraz wykończenia chłodnicy. Evoque otrzymał też nowe koła i w pełni LED-owe reflektory. We wnętrzu też nie ma co spodziewać się rewolucji - zmieniono obicia foteli i dodano parę opcji personalizacji. Za to pod maską pojawi się nowy silnik wysokoprężny (TD4 o mocy 150 KM). Z nowym motorem Range Rover Evoque ma być "najoszczędniejszym Land Roverem w historii".

Po więcej szczegółów i zdjęć, serdecznie zapraszamy do naszego artykuły z Genewy 2015.

Range Rover Evoque po liftinguFot. Land Rover | Range Rover Evoque po liftingu

Range Rover Evoque po liftinguFot. Land Rover | Range Rover Evoque po liftingu

Range Rover Evoque po liftinguFot. Land Rover | Range Rover Evoque po liftingu

Więcej o:
Komentarze (16)
Range Rover | To już 45 lat!
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • nc221

    Oceniono 6 razy 6

    No nie wiem, ja od mechaników LR słyszałem opinię zgoła odmienną. 2 lata temu byłem zainteresowany zakupem używanego egzemplarza. Podobno bardzo awaryjny i zasadniczo tylko do miasta.

  • pamejudd

    Oceniono 7 razy 3

    Nie ma Range Rovera II, ćwoki. Jest P38.

  • sonix24

    Oceniono 1 raz 1

    Podobno właściciel LR i Jaguar, firma TATA Motors ma wybudować fabrykę/montownię w Polsce. Ciekawe co z tego wyjdzie?

  • Gość: PeterX

    0

    Reno Kadźiar zabija go na starcie, że o kaszkaju nie wspomnę, buuuahhhaaaaaa, :)

  • Gość: Sajmon

    Oceniono 4 razy -2

    zagazowałem mojego RR V8 (2011 z USA) i lata jak pszczółka, nie maa na mnie bata między Grójcem i White Coast, a i do Warszawy jest czym pojechać w sobotę

  • mniklasp

    Oceniono 26 razy -4

    RR HSE Sport to najlepszy samochod jaki kupilem 3 lata temu,kosztowal 69 tyd dolarow(mieszkam w Kalifornii) to V8, 5 litrowy silnik i moc 510 KM, jest szybszy niz na 100 km niez niejeden mercedes czy BMV. To jest auto absolutnie wygodne i na jazde w teren i na freeway. Duza przyjemnosc prowadzic to auto, to jest auto mojej zony. Najwieksza zaleta jest prowadzenie na zakretach przy 80 mil na godzine , gdzie auto przesuwa srodek ciezkosci i dzialaja niezalezne na kolach zawieszenie.Auto przy 80-90 mil jedzie bez odczuwania predkosci, ma swietna radio -video, natomiast ma kiepska nawigacje w porowaniu z Mercedesem

  • Gość: Tita

    Oceniono 25 razy -7

    Matko, Evoque jest po prostu paskudny.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX