Przegląd używanych kompaktów do 10 tys. zł

15.07.2015 12:53
Mając ograniczony budżet wcale nie jesteśmy skazani na stare wysłużone auta. Macie do wydania 10 tys. zł? Oto modele segmentu C kosztujące tyle, że jeszcze zostanie na konieczne naprawy i serwis [x]
1 Ford Focus I (1998-2004) Ford Focus I (1998-2004) Ford Focus I (1998-2004)

Ford Focus I (1998-2004)

Focus pierwszej generacji okazał się przełomem dla Forda. Wniósł świeżość stylistyczną pod postacią New Edge Design, oraz stał się krokiem naprzód pod względem jakości i niezawodności. Auto jest trwałe, pojemne, oferuje szeroką gamę nadwoziową i silnikową. Największą zaletą Focusa jest podwozie. Samochód doskonale się prowadzi dając kierowcy sporo przyjemności. Do dynamicznej jazdy wystarczy już silnik benzynowy 1.6. Jedynym poważnym problemem pierwszego Focusa jest korozja atakująca sukcesywnie od spodu podwozie, drzwi, nadkola i tylną klapę. Aby przez kilka lat mieć spokój z "rudą", należy poszukać auta "zdrowego" i zainwestować w zabezpieczenie antykorozyjne podwozia. Zobacz ogłoszenia.

Polecamy: silnik benzynowy 1.6 (100 KM) - jest dynamiczny i stosunkowo oszczędny

Ford Focus I 5d (1998-2004)Ford Focus I 5d (1998-2004)

Ford Focus I 3d (1998-2004)Ford Focus I 3d (1998-2004)

Ford Focus I Tournier (1998-2004)Ford Focus I Tournier (1998-2004)

Ford Focus I 4d (1998-2004)Ford Focus I 4d (1998-2004)

Ford Focus I - wnętrzeFord Focus I - wnętrze

2 Honda Civic VI (1995-2000) Honda Civic VI (1995-2000) Honda Civic VI (1995-2000)

Honda Civic VI (1995-2000)

Za kwotę 10 tys. zł można znaleźć tzw. "żelazko", czyli Civika VII gen., ale jest to dolna granica cenowa. Zdecydowanie bardziej polecamy VI gen. z końca produkcji, gdzie w tym przedziale cenowym możemy przebierać do woli. Oferta japońskiego producenta jest w tym przypadku dość skomplikowana. Z czystym sercem możemy polecić produkowanego w Japonii 3-drzwiowego hachbacka z niezbyt obszernym wnętrzem i bagażnikiem, ale za to bezawaryjnego. Ma doskonałe podwozie: świetnie się prowadzi i wytrzymuje trudy naszych dróg. Japońską rodzinę Civica zamyka czterodrzwiowy sedan. Coupe to model importowany z USA, napędzany niezbyt żwawym silnikiem 1.6 (105 KM) i skrzynią o długich przełożeniach. Zobacz ogłoszenia.

Polecamy: silnik 1.4 (90 KM) jest wystarczająco dynamiczny, 1.5 VTEC-e (115 KM) jest mocny i najoszczędniejszy w gamie, choć trudno go znaleźć.

Oddzielną historią jest pięciodrzwiowy hatchback i kombi. Te modele opuszczały fabrykę w Swindon (Wielka Brytania) i nie są uważane są tak trwałe, jak modele japońskie. Oferują za to większe wnętrze i bardziej przypadną do gustu młodym rodzinom.

Honda Civic VI 3d (1995-2000)Honda Civic VI 3d (1995-2000)

Honda Civic VI 4dHonda Civic VI 4d

Honda Civic VI coupeHonda Civic VI coupe

Honda Civic VI 5d z europejskiej fabryki w SwindonHonda Civic VI 5d z europejskiej fabryki w Swindon

Honda Civic VI Aerodeck z europejskiej fabryki w SwindonHonda Civic VI Aerodeck z europejskiej fabryki w Swindon

3 Alfa Romeo 147 5d (2000-2004) Alfa Romeo 147 5d (2000-2004) Alfa Romeo 147 5d (2000-2004)

Alfa Romeo 147 (2000-2010)

Obok tego samochodu nie sposób przejść obojętnie. Zza jego kierownicy także wysiada się z bardzo konkretnym zdaniem na temat małej Alfy. Model 147 nie bez powodu zdobył tytuł Samochodu Roku 2001. Ma dopracowane podwozie, którego najsłabszą stroną jest dość miękko zestrojony układ kierowniczy. Silniki bardzo chętnie odpowiadają na muśnięcie pedału gazu i zapewniają dobrą dynamikę. Zobacz ogłoszenia.

Polecamy: silnik 1.6 Twin Spark (120 KM) - jest mniej skomplikowany, niż większa i mocniejsza jednostka 2.0 TS (150 KM)

Alfa Romeo 147 3d (2000-2004)Alfa Romeo 147 3d (2000-2004)

Alfa Romeo 147 3d (2000-2004)Alfa Romeo 147 3d (2000-2004)

Alfa Romeo 147 - wnętrzeAlfa Romeo 147 - wnętrze

4 Citroen Xsara FL 5d (2001-2004) Citroen Xsara FL 5d (2001-2004) Citroen Xsara FL 5d (2001-2004)

Citroen Xsara FL (2001-2004)

Citroen Xsara to solidny i wytrzymały samochód, który dodatkowo z racji pochodzenia jest całkiem komfortowy. Na rynku jest sporo wyeksploatowanych egzemplarzy, ale w kwocie do 10 tys. zł można szukać wśród modeli po liftingu z 2001 roku i przebierać wśród wersji silnikowych. Największe zalety auta to całkiem przestronne wnętrze, spory bagażnik (zwłaszcza w kombi) i nieskomplikowana konstrukcja, z którą poradzi sobie każdy mechanik. Zobacz ogłoszenia.

Polecamy: silniki benzynowe 1.6 (88-109 KM) i 1.8 (90-110 KM)

Citroen Xsara FL 5d (2001-2004)Citroen Xsara FL 5d (2001-2004)

Citroen Xsara FL 3d (2001-2004)Citroen Xsara FL 3d (2001-2004)

Citroen Xsara FL Break (2001-2004)Citroen Xsara FL Break (2001-2004)

Citroen Xsara FL - wnętrzeCitroen Xsara FL - wnętrze

5 Peugeot 307 5d (2000-2008) Peugeot 307 5d (2000-2008) Peugeot 307 5d (2000-2008)

Peugeot 307 (2000-2008)

Peugeot 307 zapowiadał się w momencie debiutu bardzo dobrze. To ładny, obszerny i bardzo wygodny samochód. Szybko wyszło na jaw, że niektóre egzemplarze cierpią na szereg mankamentów. Złą sławę 307 zyskał dzięki akcjom nawrotowym mającym wyeliminować ryzyko samozapłonu. Problem dotyczył modułów ABS i ESP, z którym poradzono sobie pod koniec produkcji. Podczas zakupu warto sprawdzić, czy dany egzemplarz przeszedł wymagane naprawy w tym zakresie. W codziennej eksploatacji najbardziej denerwujące są ciągle przepalające się żarówki. Zobacz ogłoszenia.

Polecamy: silnik benzynowy 1.6

Peugeot 307 5d (2000-2008)Peugeot 307 5d (2000-2008)

Peugeot 307 3dPeugeot 307 3d

Peugeot 307 3dPeugeot 307 3d

Peugeot 307 BreakPeugeot 307 Break

Peugeot 307 CCPeugeot 307 CC

Peugeot 307 - wnętrzePeugeot 307 - wnętrze

6 Renault Megane II (2002-2008) Renault Megane II (2002-2008) Renault Megane II (2002-2008)

Renault Megane II (2002-2008)

Renault Megane drugiej generacji oferowany był w pięciu wersjach nadwoziowych, pozwala więc na dopasowanie się do potrzeb klienta. Do największych zalet auta należą komfort podróży, bogate wyposażenie, oraz wysoki poziom bezpieczeństwa w stosunku do konkurencji z tamtego okresu. Nie każdemu za to przypadnie do gustu specyficznie ukształtowane nadwozie, zwłaszcza wersji hatchback. Zobacz ogłoszenia.

Polecamy: silnik benzynowy 1.6 16V

Renault Megane II 3dRenault Megane II 3d

Renault Megane II 4dRenault Megane II 4d

Renault Megane II BreakRenault Megane II Break

Renault Megane II CCRenault Megane II CC

Renault Megane II - wnętrzeRenault Megane II - wnętrze

7 Volkswagen Golf IV 5d Volkswagen Golf IV 5d Volkswagen Golf IV 5d

Volkswagen Golf IV / Bora (1997-2004)

Czwarta generacja Golfa sukcesywnie wypiera swojego poprzednika z rynku samochodów używanych w Polsce. Golf IV ma dobrze zaprojektowane wnętrze, bezpieczne nadwozie i podwozie oraz oferuje szeroką gamą ekonomicznych silników. Jego eksploatacja powinna być też mniej kłopotliwa, gdyż uważany jest za mniej awaryjny od Golfa III. Poszukując klasycznego sedana musimy wpisywać w wyszukiwarkę nazwę Bora, zaś bardziej praktyczne nadwozie kombi występowało zarówno jako Golfa (zobacz ogłoszenia), jak i Bora (zobacz ogłoszenia).

Polecamy: silnik benzynowy 1.6 (101 KM), lub Diesla 1.9 TDI (69-150 KM).

Volkswagen Golf IV 5dVolkswagen Golf IV 5d

Volkswagen Golf IV 3dVolkswagen Golf IV 3d

Volkswagen Golf IV / Bora - wnętrzeVolkswagen Golf IV / Bora - wnętrze

Volkswagen BoraVolkswagen Bora

Volkswagen Bora VariantVolkswagen Bora Variant

8 Fiat Stilo 5d i 3d Fiat Stilo 5d i 3d Fiat Stilo 5d i 3d

Fiat Stilo (2001-2007)

Fiat Stilo w codziennej eksploatacji sprawdza się całkiem nieźle. Jest komfortowy, wygodny, dobrze się prowadzi. Wnętrze jest obszerne, a bagażnik całkiem spory, a w kombi nawet ogromny. Wadą samochodu jest elektronika, która potrafi przysporzyć problemów. Chcąc ich uniknąć należy omijać wersje napędzane kłopotliwym silnikiem 1.8 16V (133 KM). Zobacz ogłoszenia.

Polecamy: silnik benzynowy 1.6 16V (103 KM)

Fiat Stilo 5dFiat Stilo 5d

Fiat Stilo 5dFiat Stilo 5d

Fiat Stilo Multi WagonFiat Stilo Multi Wagon

Fiat Stilo - wnętrzeFiat Stilo - wnętrze

9 Toyota Corolla E11 5d (1997-1999) Toyota Corolla E11 5d (1997-1999) Toyota Corolla E11 5d (1997-1999)

Toyota Corolla E11 (1997-2002)

Nie każdemu podoba się jej wygląd, zwłaszcza wersji sprzed liftingu, z charakterystycznymi okrągłymi reflektorami. Układ jezdny także nie jest jej mocna stroną. Ale Toyota Corolla E11 ma asa w rękawie. Jest bowiem uznawana za najbardziej dopracowaną generację, a co za tym idzie kojarzy się z bezawaryjnością. Zdarzają się problemy z centralnym zamkiem, czy uszczelką reflektorów (przed liftingiem), ale nie wpływają one na rynkowy image tego modelu. Zobacz ogłoszenia.

Polecamy: silniki benzynowe 1.6 16V (110 KM), 1.8 16V (110 KM)

Toyota Corolla E11 5d (1999-2001)Toyota Corolla E11 5d (1999-2001)

Toyota Corolla E11 3dToyota Corolla E11 3d

Toyota Corolla E11 4dToyota Corolla E11 3d

Toyota Corolla E11 WagonToyota Corolla E11 Wagon

Toyota Corolla E11 3d - wnętrzeToyota Corolla E11 3d - wnętrze

10 Nissan Almera II 3d (2000-2006) Nissan Almera II 3d (2000-2006) Nissan Almera II 3d (2000-2006)

Nissan Almera II (2000-2006)

Almera drugiej generacji to pierwszy kompakt Nissana produkowany w Europie. Auto było oferowane w trzech wersjach nadwoziowych, jako 3 i 5-drzwiowy hatchback oraz 4-drzwiowy sedan. Paleta silników była nader skromna i ograniczała się do dwóch jednostek benzynowych, uzupełnionych Dieslem ze stajni Renault. Zobacz ogłoszenia.

Polecamy: silnik benzynowy 1.5 - słaby, lecz bezproblemowy

Nissan Almera II FL 5dNissan Almera II FL 5d

Nissan Almera II FL 4dNissan Almera II FL 4d

Nissan Almera II FL - wnętrzeNissan Almera II FL - wnętrze

11 Opel Astra II 5d (1998-2004) Opel Astra II 5d (1998-2004) Opel Astra II 5d (1998-2004)

Opel Astra II (1998-2004)

Opel Astra drugiej generacji to bardzo lubiany w Polsce samochód. Prosta konstrukcja, sześć wersji nadwoziowych, 20 wersji silnikowych, miłe dla oka nadwozie z przestronnym wnętrzem, atrakcyjne ceny i ogromny rynek części zamiennych (oryginalnych, zamienników, używanych) oraz dobra współpraca silników z instalacjami LPG (zwłaszcza do 2000 roku) to zalety, którym ciężko się oprzeć szukając niedrogiego w eksploatacji samochodu. Nie bez znaczenia jest też duża odporność na korozję, która zjadła już większość Astr pierwszej generacji. Zobacz ogłoszenia.

Polecamy: silnik benzynowy 1.6 16V

Opel Astra II 3dOpel Astra II 3d

Opel Astra II 4dOpel Astra II 4d

Opel Astra II CaravanOpel Astra II Caravan

Opel Astra II CoupeOpel Astra II Coupe

Opel Astra II CabrioOpel Astra II Cabrio

12 Seat Leon I (1999-2005) Seat Leon I (1999-2005) Seat Leon I (1999-2005)

Seat Leon I / Toledo II (1999-2005)

Seat Leon pierwszej generacji jest technicznym odpowiednikiem Golfa IV generacji i to z nim dzieli większość komponentów. To samo dotyczy Toledo II, czyli wersję sedan. W stosunku do Golfa i Bory, Leon i Toledo prezentują zbliżony poziom jakościowy, choć po latach mogą pojawić się odgłosy trzeszczenia we wnętrzu. Dotyczy to zwłaszcza modeli z początku produkcji, co widać nawet w statystykach awaryjności. Późniejsze modele otrzymują zdecydowanie lepsze noty. Zobacz ogłoszenia Leona i Toledo.

Polecamy: silnik benzynowy 1.6, bardziej dynamiczny 1.8, lub Diesla 1.9 TDI (69-150 KM).

Seat Leon I (1999-2005)Seat Leon I (1999-2005)

Seat Toledo II (1999-2005)Seat Toledo II (1999-2005)

Seat Toledo II - wnętrzeSeat Toledo II - wnętrze

13 Mazda 323 5d (1998-2003) Mazda 323 5d (1998-2003) Mazda 323 5d (1998-2003)

Mazda 323 VI (1998-2003)

Ostatnia generacja Mazdy 323 nie należy do najpiękniejszych, ani przyciągających wzrok aut w swoim segmencie, ale ma niezaprzeczalne zalety. Należą do nich dopracowane podwozie zapewniające całkiem dobre własności jezdne, oraz bezawaryjność. Co prawda 323 nie jest tak bezproblemowa, jak 626, czy MX-5, ale niewiele jej brakuje. Problem może stanowić fakt, że niemal wszystkie egzemplarze pochodzą z importu. Mazda w tamtym czasie nie była oficjalnie obecna w Polsce. Trudno więc znaleźć auto z udokumentowaną przeszłością. Zobacz ogłoszenia.

Polecamy: silniki benzynowe 1.5 16V i 1.6 16V

Mazda 323 5d (1998-2003)Mazda 323 5d

Mazda 323 3dMazda 323 3d

Mazda 323 4dMazda 323 4d

Mazda 323 - wnętrzeMazda 323 - wnętrze

14 Skoda Octavia I Skoda Octavia I Skoda Octavia I

Skoda Octavia(1996-2001)

Skoda Octavia to samochód trzymający wartość. W cenie do 10 tys. zł możemy jedynie szukać egzemplarza pierwszej generacji. Odradzamy modele z samego początku produkcji, które można poznać po specyficznej desce rozdzielczej z materiałów niskiej jakości. Do wad wnętrza można zaliczyć małą ilość miejsca w drugim rzędzie, do zalet ogromne bagażniki, zarówno w liftbacku, jak w kombi. Nadwozie jest mocne i bez problemów wytrzymuje trudy eksploatacji, niewiele gorzej wypada podwozie. Octavię pierwszej generacji produkowano pod nazwą Octavia Tour do 2010 roku, ale w cenie do 10 tys. zł znajdziemy tylko starsze egzemplarze. Zobacz ogłoszenia.

Polecamy: silniki benzynowe 1.6 (100 KM), 2.0 (116 KM), 1.8T (150 KM)

Skoda Octavia ISkoda Octavia I

Skoda Octavia I CombiSkoda Octavia I Combi

Skoda Octavia I / Octavia I FLSkoda Octavia I / Octavia I FL

Skoda Octavia I - wnętrzeSkoda Octavia I - wnętrze

15 BMW Seria 3 Compact (E36) BMW Seria 3 Compact (E36) BMW Seria 3 Compact (E36)

Reszta, czyli co można jeszcze rozważyć

BMW Seria 3 Compact (ogłoszenia)

BMW 3 Compact=BMW 3 Compact (1994-2000)

Gaz: dobre prowadzenie
Hamulec: trudno znaleźć zadbane egzemplarze


Hyundai Accent (ogłoszenia)

Hyundai Accent (1999-2005)Hyundai Accent (1999-2005)

Gaz: trwałe i niezawodne silniki
Hamulec: korozja


Subaru Impreza I FL (ogłoszenia)

Subaru Impreza I FL (1996-2000)Subaru Impreza I FL (1996-2000)

Gaz: doskonały napęd 4x4 w opcji
Hamulec: wersje niesportowe prawie tylko z importu, korozja


Suzuki Liana (ogłoszenia)

Suzuki Liana (2001-2007)Suzuki Liana (2001-2007)

Gaz: wysoka niezawodność
Hamulec: przeciętne własności jezdne, egz. sprzed 2004 roku i 4x4 tylko z importu


Lancia Lybra (ogłoszenia)

Lancia Lybra (1999-2005)Lancia Lybra (1999-2005)

Gaz: wysoki komfort, dobre wyposażenie
Hamulec: nietrwałe zawieszenie, kłopotliwe silniki


Mitsubishi Lancer (ogłoszenia)

Mitsubishi Lancer (1995-2004)Mitsubishi Lancer (1995-2004)

Gaz: żwawe silniki
Hamulec: mało miejsca w środku


Rover 45 (ogłoszenia)

Rover 45 (1999-2005)Rover 45 (1999-2005)

Gaz: bazuje na Hondzie Civic (5d)
Hamulec: trudno dostępne części

Komentarze (116)
Przegląd używanych kompaktów do 10 tys. zł
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Piotr Zukowski

    Oceniono 99 razy 65

    A ja z innej beczki. Jeżeli dysponujemy na zakup auta kwotą 10 tysięcy to znaczy że ogólnie nie mamy za dużo na jego utrzymanie. Proponuję więc znaleźć wzorowo utrzymanego Lanosa od starszego pana, (najlepiej w silniku 1.5 8v - nieśmiertelny). Takiego da się kupić za 5 - 7k w naprawdę świetnym stanie. Wsadzić do niego dobry gaz i jeździć bez żadnego stresu (wymieniając za wczasu pasek rozrządu, bo tutaj producent nie żartował podając maksymalny interwał). Bo pomimo iż auto kojarzy się z dziadkami na działce i wskaźnik prestiżu ma na minusie, to jest naprawdę niezawodne, zupełnie przyzwoicie jeździ, w środku wykonane jest bardzo podobnie jak wspomniana corolla, jest do tego w miarę wygodne a jego utrzymanie jest wręcz śmiesznie tanie.

  • Gość: 3 słowa do ojca

    Oceniono 70 razy 64

    Walcie się z tym klikaniem. Jakby nie można było wrzucić wszystkiego na jedną stronę..

  • Gość: abc

    Oceniono 31 razy 27

    Bez sensu trochę... Golf IV, leon I i octavia I to bliźniacze auta, w których występowały te same silniki. A przy każdym z nich polecacie inne. Pewnie kopiowaliście informacje z internetu dla każdego auta osobno i nikomu nie przyszło do głowy chwilę pomyśleć...
    Pomijając ten fakt to za 10tys polecam kupić jakieś małe miejskie auto a nie kompakta. Będzie w lepszym stanie.

  • liczbynieklamia

    Oceniono 46 razy 20

    Kupienie za 10 tysięcy samochodu kompaktowego w rozsądnym wieku i stanie jest bardzo trudne. Jeżeli odliczymy na to pieniądze na naprawy i serwis, to trzeba liczyć na cud. Jak ktoś jeszcze zaczyna przebierać, że ten model nie, a tamten nie bardzo, a jeszcze mi się podoba czarny, to może się co najwyżej wpakować na minę.

  • Krzysztof P

    Oceniono 23 razy 15

    Mi udało się kupić półtora roku temu Focusa 5d 1.8 TDDI z 2001 roku. Pełna elektryka, poduszki, klima, nie wiem jaka to wersja, ale wyposażenie ma topowe jak na ten okres. Miał naloty na drzwiach, klapie-widoczne, widać było, że miał robiony błotnik, wymieniony reflektor. Paradoksalnie naloty rdzy świadczyły o tym, że nie było większych przygód. W przebieg 220 tys też nie wierzyłem - po prostu sprawdziłem jak jeździ. Po pięciu minutach kupiłem... za 6300 zł. Jeździ bezbłędnie, mało pali, wymieniałem tylko świece żarowe i łożysko w tylnym kole. Prawda jest jednak taka, że zanim znalazłem taki egzemplarz, sporo się naszukałem...

  • Gość: rollo

    Oceniono 77 razy 11

    wczoraj widzialem octavie na awaryjnych na srodku skrzyzowania, znajomym pewnie opowiada ze tylko leje paliwo i klocki wymienia, typowy vag owner

  • Gość: none

    Oceniono 29 razy 9

    Buahahaha..... Jakby Wasz redakcyjny kolega Kublik przeczytał ten artykuł to zszedłby na zawał serca.
    A tak na poważnie to za 10kPLN można kupić dużo ciekawsze samochody, np. Civic VII czy Volvo S/V40/Mitsubishi Carisma/Mitsubishi Space Star.

  • mcguirre

    Oceniono 15 razy 7

    Zanim ktokolwiek zdecyduje sie na zakup samochodu, szczególnie ponad 10 letniego to niech najpierw dobrze zastanowi sie czy go na ten samochod stać. Nie mowię o samym zakupie ale serwisie, naprawach, ubezpieczeniach, oponach itd. Niestety wielu ludzi kupuje samochód i... jeździ na łysych oponach, bez sprawnych amortyzatorow i hamulców a popsute części wymienia na takie ze szrotu itp. ryzykując życie swoje i innych użytkowników bo nie ma kasy na naprawy. Samochód to nie zabawka.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX