Testy Euro NCAP | Auto miejskie i crossovery

Poznaliśmy wyniki testów zderzeniowych czterech tegorocznych nowości. Wszystkie samochody spisały się w nich bardzo dobrze, dwa straciły po jednej gwiazdce z powodu braków w wyposażeniu podnoszącym bezpieczeństwo czynne
Fiat 500X - test zderzeniowy Fiat 500X - test zderzeniowy Fot. Euro NCAP

Fiat 500X

Ta sytuacja dotyczy nowego Fiata 500X, który uzyskał bardzo dobre wyniki w zakresie ochrony dorosłych pasażerów i dzieci, ale pokłądowe systemy bezpieczeństwa oceniono tylko na 64% (do pięciu gwiazdek potrzeba minimum 70%). To efekt braku systemu awaryjnego hamowania, który automatycznie uruchamia hamulce po wykryciu przeszkody z przodu pojazdu, jeśli kierowca nie reaguje.

 

Ogólny wynik: 4 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86%

Bezpieczeństwo dzieci: 85%

Bezpieczeństwo pieszych: 74%

Systemy bezpieczeństwa: 64%

Fiat 500X - test zderzeniowy

Fiat 500X - test zderzeniowyFot. Euro NCAP

Test zderzeniowy Mazdy 2 Test zderzeniowy Mazdy 2 Fot. Euro NCAP

Mazda 2

Tak samo jest w przypadku Mazdy 2. Brak promowanego przez Euro NCAP systemu AEB spowodował, że nowa "dwójka" otrzymała tylko 4 gwiazdki. Należy podkreślić, że japońskie auto miejskie zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa w razie kolizji z pieszym.

 

Ogólny wynik: 4 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86%

Bezpieczeństwo dzieci: 78%

Bezpieczeństwo pieszych: 84%

Systemy bezpieczeństwa: 64%

Mazda 2 - test zderzeniowy

Mazda 2 - test zderzeniowyFot. Euro NCAP

Renault Espace - test zderzeniowy Renault Espace - test zderzeniowy Fot. Euro NCAP

Renault Espace

Problemu z otrzymaniem najwyższej łącznej noty tradycyjnie już nie miało Renault. Nowy Espace, który z minivana przeobraził się w rodzinnego crossovera, uzyskał bardzo dobre, równe, noty we wszystkich kategoriach. W sumie to już 16 samochód Renault z oceną 5 gwiazdek.

 

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82%

Bezpieczeństwo dzieci: 89%

Bezpieczeństwo pieszych: 70%

Systemy bezpieczeństwa: 80%

Renault Espace - test zderzeniowy

Renault Espace - test zderzeniowyFot. Euro NCAP

Suzuki Vitara - test zderzeniowy Suzuki Vitara - test zderzeniowy Fot. Euro NCAP

Suzuki Vitara

Pięciogwiazdkowym wynikiem może pochwalić się także Suzuki. Nowa Vitara wypadła bez zarzutu, zapewnia wysoką ochronę pasażerom, zarówno dorosłym jak i dzieciom, a za dopłatą również jest wyposażona w system Radar Brake Support, zapobiegający najechaniu (wykorzystujący radar do zapobiegania kolizjom lub łagodzenia ich skutków).

 

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89%

Bezpieczeństwo dzieci: 85%

Bezpieczeństwo pieszych: 76%

Systemy bezpieczeństwa: 75%

Suzuki Vitara - test zderzeniowy

Suzuki Vitara - test zderzeniowyFot. Euro NCAP

Więcej o:
Komentarze (5)
Testy Euro NCAP | Auto miejskie i crossovery
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: hco3

    Oceniono 23 razy 13

    Te wymagane systemy bezpieczeństwa są chyba projektowane dla pijanych i naćpanych. Normalny kierowca sobie poradzi.
    No może jeszcze może dla osób z demencją.
    Powinni jakoś oddzielić kwestię wyposażenia z zakresu ochrony biernej od ochrony aktywnej.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX