Przegląd silników V8 | Zapomnij o downsizingu

Czy nam się to podoba, czy nie motoryzacja naszych czasów stoi w cieniu obsesyjnego zmniejszania silników. 1,6-litrowe "V-szóstki" zawitały już nawet do królowej sportów motorowych... Przyjrzymy się dzisiaj samochodom, w których można jeszcze spotkać silnik V8
BMW M5 Competition Package BMW M5 Competition Package Fot. BMW

BMW

Zaczynamy od dobrze znanej w Polsce marki z południa Niemiec. Pierwszym samochodem Bawarczyków z silnikiem V8, jaki wybraliśmy jest...

BMW M5 Silnik: V8 4.4 litra 560 KM 680 Nm

Dla wszystkich kierowców uczulonych na słowo "downsizing" ta generacja M5 to powód do smutku. Niby potężna jednostka V8 (oczywiście doładowana) na pokładzie nie powinna dla nikogo stanowić problemu, ale pamiętajmy, że jeszcze niedawno zamiast niej pracowała V-dziesiątka. Jak widzimy downsizing dotknął i dział M... na pocieszenie, wzrosła liczba KM.

BMW M5 fot. BMW

BMW M5 fot. BMW

BMW M5 "30 Jahre" Silnik: V8 4.4 litra 600 KM 700 Nm

"30 Jahre" to specjalna edycja M5 przyszykowana przez BMW z okazji 30 urodzin modelu.

BMW M6 Coupefot. BMW

BMW M6 Coupe Silnik: V8 4.4 litra 560 KM 680 Nm

Oprócz "piątek" v-ósemki napędzają także całą rodzinę BMW M6. Oczywiście mowa tu o jednostkach podwójnie doładowanych.

BMW M6 Gran Coupefot. BMW

BMW M6 Gran Coupe Silnik: V8 4.4 litra 560 KM 680 Nm

BMW M6 convertiblefot. BMW

BMW M6 Convertible Silnik: V8 4.4 litra 560 KM 680 Nm

2015 BMW X6 Mfot. BMW

BMW X5M i X6M Silnik: V8 4,4 litra 575 KM

BMW 550i, 650i i 750i Silnik: V8 4,4 litra 450 KM

Nie tylko BMW z działu M otrzymały jednostki V8.

Nowe BMW X6fot. BMW

BMW X5 i X6 xdrive50i Silnik: 4,4 litra 450 KM 650 Nm

Mercedes SL500 Mercedes SL500 Fot. Mercedes

Mercedes

Mercedes SL 500 Silnik: V8 4.7 litra 435 KM 700 Nm

Druga niemiecka marka, która nie wzbrania się przed używaniem silników V8 jest Mercedes. Silniki te przypadły do gustu zwłaszcza nadwornemu tunerowi aut ze Stuttgartu, firmie AMG. Nie wszyscy będą zadowoleni, ponieważ większość V8 spod znaku trójramiennej gwiazdy jest doładowana. Potężne V-ósemki to nie tylko domena sportowych Merców, znajdziemy je także w limuzynach i suvach niemieckiego producenta.

Mercedes SL 63 AMGFot. Mercedes

Mercedes SL 63 AMG Silnik: V8 5.5 litra 585 KM 900 Nm

Mercedes C63 AMG CoupeFot. Mercedes

Mercedes C 63 AMG Silnik: V8 6.3 litra 487 KM 600 Nm

Mercedes CLS 500fot. Mercedes

Mercedes CLS 500 Silnik: V8 4.7 litra 408 KM 600 Nm

Mercedes CLS 63 AMGfot. Mercedes

Mercedes CLS 63 AMG Silnik: V8 5.5 litra 557 KM 720 Nm

Mercedes E 500fot. Mercedes

Mercedes E 500 Silnik: V8 Biturbo 4.7 litra 408 KM 600 Nm

Mercedes S 500 Silnik: V8 Biturbo 4,7 litra 455 KM 700 Nm

Mercedes E 63 AMGFot. Mercedes

Mercedes E 63 AMG Silnik: V8 5.5 litra 557 KM 720 Nm

Mercedes S 63 AMG Coupefot. Mercedes

Mercedes S 63 AMG Coupe Silnik: V8 5.5 litra 585 KM 900 Nm

Mercedes SLS AMG Black SeriesFot. Mercedes

Mercedes SLS AMG Coupe Black Series Silnik: V8 6.3 litra 631 KM 635 Nm

Mercedes SLK 55 AMGfot. Mercedes

Mercedes SLK 55 AMG Silnik: V8 5.5 litra 421 KM 540 Nm

Mercedes GL 63 AMGMercedes GL 63 AMG, fot. Mercedes

Mercedes GL 63 AMG Silnik: V8 5,5 litra 557 KM 760 Nm

Mercedes-AMG GT SFot. Krzysztof Słomski

Mercedes AMG GT Silnik: V8 4,0 litra 462 KM 600 Nm

Mercedes GLE Fot. Mercedes-Benz

Mercedes GLE 63 AMG Silnik: V8 5,5 litra 557 KM 700 NM

Mercedes GLE 500 Silnik: V8 4,7 litra 435 KM 700 Nm

Mercedes klasy G fot. Mercedes

Mercedes G 63 AMG Silnik: V8 5,5 litra 544 KM 760 Nm

Mercedes G 500 Silnik: V8 5,5 litra 387 KM

Audi R8 Audi R8 Fot. Audi

Audi

Audi R8 Coupe Silnik: V8 4.2 litra 430 KM 430 Nm.

Skoro był i Mercedes, i marka z Bawarii to nie mogła oczywiście zabraknąć trzeciego przedstawiciela niemieckiej Wielkiej Trójki. W wielu sportowych modelach marki premium koncernu VAG pracują właśnie silniki V8.

Audi R8Fot. Audi

Audi R8 Spyder Silnik: V8 4.2 430 KM 430 Nm

Oczywiście istnieją także modele R8 z większymi silnikami. Najnowsza generacja najszybszego Audi wjeżdża na rynek właśnie z V-dziesiątką (5,2 litra, 540 KM i 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego).

Audi RS4 (B8) Avant, (fot. Audi)fot. Audi

Audi RS4 Avant Silnik: V8 4.2 litra 450 KM 430 Nm

Audi RS5Fot. Audi

Audi RS5 Coupe Silnik: V8 4.2 litra 450 KM 430 Nm

Audi S6 Limousinefot. Audi

Audi S6 Limousine Silnik: V8 Biturbo 4.0 litra 420 KM 550 Nm

Audi RS6 AvantFot. Audi

Audi RS6 Avant Silnik: V8 Biturbo 4.0 litra 560 KM 700 Nm

Audi S7fot. Audi

Audi S7 Sportback Silnik: V8 Biturbo 4.0 litra 420 KM 550 Nm

Audi RS 7 Sportbackfot. Audi

Audi RS7 Sportback Silnik: V8 Biturbo 4.0 litra 560 KM 700 Nm

2014 Audi S8fot. Audi

Audi S8 Silnik: V8 Biturbo 4.0 litra 520 KM 650 Nm

Audi Q7fot. Audi

Audi Q7 Silnik: V8 4,2 litra 340 KM 440 Nm

Nie tylko sportowe, największy SUV Audi także może pochwalić się jednostką V8.

BMW Alpina B5 Biturbo BMW Alpina B5 Biturbo fot. Alpina

Alpina i Brabus

BMW Alpina B5 Biturbo Silnik: V8 4.4 litra 540 KM 730 Nm.

Podwójnie doładowaną V8 preferują także w niemieckiej firmie Alpina. Trzy modele marki używają 4.4-litrowego silnika V8 o mocy 540 KM. Samochody Alpiny powstają oczywiście na bazie BMW, jednak Alpina tworzy z nich nowe samochody - przykładowo każde auto otrzymuje nowy numer nadwozia.

BMW Alpina B6 Biturbofot. Alpina

BMW Alpina B6 Biturbo Silnik: V8 4.4 litra 540 KM 730 Nm

BMW Alpina B7 Biturbofot. Alpina

BMW Alpina B7 Biturbo Silnik: V8 4.4 litra 540 KM 730 Nm

Brabus 850 6.0 Biturbo iBusiness fot. Brabus

Brabus iBusiness 850 Silnik: V8 6,0 litra 850 KM

Jeden z najsłynniejszych tunerów Mercedesa również nie stroni od silników V8. Trafiają one na pokład limuzyn Brabusa (całej linii 850, nie tylko wybranego przez nas iBusiness 850) oraz podrasowanego SLS AMG.

fot. Brabusfot. Brabus

Brabus 700 Biturbo Silnik: V8 6,2 litra 700 KM

fot. Porsche fot. Porsche fot. Porsche

Porsche

Porsche Panamera Turbo Silnik: V8 4.8 litra 520 KM 700 Nm

Porsche montuje silniki V8 do swojej limuzyny, czyli modelu Panamera

Porsche Panamera GTSfot. Porsche

Porsche Panamera GTS Silnik: V8 4.8 litra 440 KM 520 Nm

Porsche Cayenne Turbo Sfot. Porsche

Porsche Cayenne Turbo S Silnik: V8 4,8 litra 570 KM 800 Nm

Oczywiście w ofercie Porsche znajdziemy słabsze Cayenne (również z V8 na pokładzie), my tu wzięliśmy flagową wersję, która pobiła ostatnio rekord toru Nurburgring w swojej klasie.

Porsche 918 Spyderfot. Porsche

Porsche 918 Spyder Silnik: 4,6 litra 608 KM

W przypadku modelu 918 Spyder trzeba oczywiście przypomnieć, że to jedna z nowoczesnych superhybryd - 608-konna V-ósemka wspierana jest przez dwa silniki elektryczne, a moc całkowita to oszałamiające 887 KM.

Ferrari 458 Speciale Ferrari 458 Speciale fot. Ferrari

Włoskie

Ferrari 458 Speciale Silnik: V8 4.5 litra 605 KM 540 Nm

Spece z Maranello zdecydowali się na V-ósemkę przy produkcji modelu 458 Speciale. Dzięki 605 KM Speciale jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 3 sekundy (458 Italia, na której bazuje robi to w 3,4), 200 km/h zobaczymy na liczniku po 9,1 sekundy.

Ferrari California  Tfot. Ferrari

Ferrari California T Silnik: V8 3.9 litra 560 KM 755 Nm

Najnowsza generacja pięknej Californii musiała pożegnać się ze starym silnikiem. Teraz za rozpędzanie Californii również będzie odpowiadała jednostka V8, ale w modelu T będzie to jednostka... turbodoładowana. Jak widać, również Ferrari musi stawić czoła downsizingowi.

Maserati Gran Turismofot. Maserati

Maserati Gran Turismo Silnik: V8 4.2 litra 405 KM 460 Nm.

Do naszego zestawienia trafiły jeszcze trzy auta od Maserati. Aktualnie włoska marka samochodów luksusowych należy do FIATA.

Maserati Gran Cabriofot. Maserati

Maserati Gran Cabrio Silnik V8 4.7 litra 450 KM 510 Nm

Maserati Quattroporte GTSfot. Maserati

Maserati Quattroporte GTS Silnik: V8 3.8 litra 530 KM 650 Nm

Koenigsegg One:1 Koenigsegg One:1 fot. Koenigsegg

Supersamochody

Koenigsegg One:1 Silnik: V8 5.0 litra 1360 KM 1371 Nm

Na rekordy i rzeczywiste osiągi Koenigsegga musimy jeszcze trochę poczekać. Jednak 1360 koni i szacowane wyniki podawane przez producenta nastrajają pozytywnie. Pięciolitrowe silniki w Koenigseggach są oczywiście doładowane. Podobnie jak wszystkie V-ósemki na tej stronie.

Koenigsegg Agera R Silnik: V8 5,0 litra 1140 KM

 

SSC Tuatrafot. SSC

SSC Tuatara Silnik: V87.0 1350 KM 1750 Nm

Pochodzący ze Stanów Tuatara to następca znanego SSC Ultimate Aero TT. 1350 koni jakie zapewnia wyżyłowana, doładowana v-ósemka ma pozwolić rozpędzić się do 442 km/h. Czy tak będzie? Musimy poczekać na oficjalne testy na prawdziwych torach. Na razie SSC jest papierowym rekordzistą, a palmę pierwszeństwa dzierżą wspólnie Bugatti Veyron Super Sport i Hennessey Venom GT.

Gumpert Apollo SFot. Gumpert

Gumpert Apollo Sport Silnik: V8 4.2 litra 700 KM 870 Nm

Zenvo ST1fot. Zenvo Automotive

Zenvo ST1 Silnik: V8 7.0 litra 1119 KM 1430 Nm

Zenvo ST1 ma bardzo nietypowe pochodzenie jak na supersamochód - na świat przyszedł w warsztacie w... Danii.

Noble M600fot. Noble

Noble M600 Silnik: V8 4.4 litra 650 KM 830 Nm

Z kolei Noble pochodzi z kraju z wielkimi tradycjami w motoryzacji - dwudrzwiowe superszybkie coupe to samochód rodem z Anglii. Ciekawostka - na torze słynnego Top Gear Noble M600 dał sobie radę z takimi uznanymi nazwami jak Veyron, Zonda F, Enzo czy Gallardo.

Hennessey Venom GTFot. Hennessey

Hennessey Venom GT Silnik: 7.0 litra 1261 KM 1565 Nm

Nieoficjalnie to do Hennsesseya Venom GT należy rekord najwyższej prędkości maksymalnej w samochodzie produkcyjnym. Venom pomknął aż 435 km/h. Jednak jego rekord nie został uznany, ponieważ wymaga się, aby rekordy prędkości były bite podczas dwóch przejazdów, raz z jednej raz z drugiej strony. Wynikiem jest średnia prędkości maksymalnych. Venom rozpędził się do 435 km/h tylko w jedną stronę.

Bentley Continental GT3-R Bentley Continental GT3-R fot. Bentley

Parę Brytyjczyków

Bentley Continental GT3-R Silnik: V8 4.0 litra 580 KM 700 Nm

Reprezentację Albionu w naszym zestawieniu zaczynamy od Bentleya. Angielscy inżynierowie w podwójnie doładowany silnik V8 wyposażają poszczególne warianty Continentala (inne modele również). Od 1931 roku Bentley należał do Rolls-Royce'a, jednak w 1998 trafił pod gościnne skrzydła Volkswagena. Przez formalne i prawne niedopatrzenia Rolls-Royce również wpadł w ręce Niemców, ale tych z BMW.

Bentley Continental GT V8 Sfot. Bentley

Bentley Continental GT Silnik: V8 4.0 litra 507 KM 660 Nm

Bentley Continental GT V8 Sfot. Bentley

Bentley Continental GTC Silnik: V8 4.0 litra 507 KM 660 Nm

Bentley Mulsanne Speedfot. Bentley

Bentley Mulsanne Silnik: V8 6,8 litra 537 KM 1100 Nm

Bentley Flying SpurFot. Bentley

Bentley Flying Spur Silnik: V8 4,0 litra 507 KM 660 Nm

McLaren P1fot. McLaren

McLaren P1 Silnik: V8 3,8 litra 737 KM

To drugi z trzech "supersamochodów XXI wieku" na dzisiejszej liście (łączna moc McLarena to 903 KM). Wcześniej pokazywaliśmy już Porsche 918 Spyder. Inżynierowie z Maranello zdecydowali się na większy silnik i do LaFerrari zapakowali jednostkę V12.

McLaren 650S Coupefot. McLaren

McLaren 650S Silnik: V8 3.8 litra 650 KM 678 Nm

Podwójnie doładowana V-ósemka trafiła do najnowszego McLarena 650 S. Angielski supersamochód w znacznej mierze bazuje na modelu MP4-12C. W Woking z 3.8 litra wyciśnięto aż 650 koni mechanicznych. Ta sama, ale lekko podkręcona jednostka V8 będzie również pracowała w McLarenie 675LT.

Aston Martin Vantagefot. Aston Martin

Aston Martin Vantage Silnik: V8 4.7 litra 426 KM 470 Nm

Silnik V8 zawitał również pod maskę Astona Martina - konkretnie modelu Vantage.

Jaguar F-Type Coupefot. Jaguar

Jaguar F-Type R Silnik V8 5,0 litra 550 KM 680 Nm

W podstawowych wersjach pięknego F-Type'a pracuje V6. Za dawanie frajdy w topowych edycjach Jaguara odpowiada jednak pięciolitrowa V-ósemka (w kabriolecie ma 495 KM, w coupe 550 KM).

2015 Jaguar XFfot. JLR

Jaguar XF-R Silnik: V8 5,0 litra 510 KM 625 Nm

Również pod maskę większego Jaguara oznaczonego drapieżną literką "R" trafiła potężna V-ósemka.

Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Fot. Chevrolet

Chevrolet

Chevrolet Camaro V8 MT6 Silnik: V8 6.2 432 KM 569 Nm

Ostatnim bastionem opierającym się downsizingowi są Stany Zjednoczone Ameryki... choć i za oceanem małe doładowane silniki stają się coraz popularniejsze. Przegląd amerykańskich aut z v-ósemkami zaczynamy od Chevroleta i legendarnego modelu Camaro. Jak pewnie już wiecie Chevrolet żegna się z Europą i od 2015 roku nie będzie można już kupić Aveo, Cruze'a czy Captivy. Jednak pogłoski mówią, że dwa modele zostaną na Starym Kontynencie - właśnie Camaro i równie rozpoznawalna Corvette.

Chevrolet Camaro ZL1 Convertiblefot. Chevrolet

Chevrolet Camaro ZL1 Convertible Silnik: V8 6.2 litra 587 KM 556 Nm

Corvette C7 Stingrayfot. Corvette

Corvette C7 Stingray Silnik: V8 450 KM 610 Nm

Drugie auto z General Motors, które wita kierowcę pomrukiem rasowego silnika V8 to wspomniana już Corvette.

Corvette Z06 Convertiblefot. Chevrolet

Corvette Z06 Convertible Silnik: V8 6.2 litra 635 KM 861 Nm

Corvette Z06fot. Chevrolet

Corvette Z06 Coupe Silnik: V8 6.2 litra 635 KM 861 Nm.

Chevrolet Suburban Texas Editionfot. Chevrolet

Chevrolet Suburban LTZ Silnik: V8 5,3 litra 360 KM

V-ósemki pracują również w o wiele większych i mniej sportowych modelach Chevroleta. Suburban i Tahoe były dostępne na niektórych rynkach europejskich, po wycofaniu się marki, obydwa modele staną się jeszcze rzadszym widokiem na drogach naszego kontynentu.

Chevrolet Tahoe Z71 fot. Chevrolet

Chevrolet Tahoe LTZ Silnik: V8 5,3 litra 360 KM

Dodge Challenger Dodge Challenger fot. Dodge

Dodge

Dodge Challenger Silnik: V8 6.4 litra 492 KM 644 Nm

Dodge Challenger to bezpośredni konkurent dla Chevroleta Camaro i Forda Mustanga. Nie mogło więc pod jego maską zabraknąć potężnej (aż 6.4 litra...) jednostki V8.

2015 Dodge Challenger SRT Hellcatfot. Dodge

Dodge Challenger SRT Hellcat Silnik: V8 6.2 litra 717 KM 881 Nm

Jeszcze groźniejsza jest V-ósemka z drugiego Challengera na naszej liście. To "najmocniejszy muscle car w historii". Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej o tym potworze to zapraszamy do naszego obszernego artykułu. Tu wspomnimy tylko, że 717 koni mechanicznych potrzebuje zaledwie 3,5 sekundy, aby dorwać się do pierwszej setki.

Dodge Chargerfot. Dodge

Dodge Charger Silnik: V8 5.7 litra 375 KM 536 Nm

Oprócz Challengera Dodge umieszcza silniki V8 również w modelu Charger. Prezentujemy tu podstawową wersję i mocniejszą o niemal 100 KM odmianę SRT.

Dodge Charger SRTfot. Dodge

Dodge Charger SRT Silnik: V8 6.4 470 KM 637 Nm

Dodge Durango Citadelfot. Dodge

Dodge Durango Citadel Silnik: V8 5,7 364 KM

Na polskich drogach SUV Dodge'a o nazwie Durango to raczej rzadki widok. Nic dziwnego... Dodge w ogóle nie prowadzi oficjalnej sprzedaży w Europie od 2011 roku. Jednak prywatni dealerzy ściągają niektóre modele. My na przykład wybraliśmy Durango.

Ram Rebel 1500fot. Dodge

Ram 1500 Silnik: V8 5,7 litra 396 KM

Znacznie częściej można spotkać Rama 1500. Od pewnego czasu model Ram stracił przedrostek Dodge i stał się oddzielną podmarką w portfolio Fiat Chrysler Automobiles.

Cadillac CTS-V Coupe Cadillac CTS-V Coupe fot. Cadillac

Cadillac i Ford

Cadillac CTS-V Coupe Silnik: V8 6.2 litra 564 KM 747 Nm.
Należący do General Motors Cadillac również pakuje pod maskę swoich samochodów potężne silniki V8. W modelu CTS-V pracuje jednostka o pojemności 6.2 litra i mocy 564 koni mechanicznych. CTS należy do klasy średniej wyższej, a CTS-V to usportowiona wersja zwykłego CTS. Znaczącą różnicą jest właśnie silnik - w zwykłym CTS'ie pracuje V6.

Cadillac CTS-V Sedanfot. Cadillac

Cadillac CTS-V Sedan Silnik: V8 6.2 litra 564 KM 747 Nm

Jeszcze ciekawsza będzie najnowsza generacja Cadillaca CTS-V - pod maską ma pracować aż 640 KM. Na tego potwora będzie trzeba chwilę poczekać, ponieważ dopiero co zaprezentowano go na targach w Detroit.

2014 Cadillac Escaladefot. GM

Cadillac Escalade Silnik: V8 6,2 litra 420 KM 620 Nm

Duża V-ósemka trafiła również do potężnego SUVa, Cadillaca Escalade.

2015 Ford Mustang GTfot. Ford

Ford Mustang Silnik: V8 5.0 426 KM i 529 Nm

Ostatnim producentem zza Wielkiej Wody, którego nie mogliśmy oczywiście pominąć jest Ford i jego legendarny już Mustang. Najnowszą generację wyposażono w 5-litrową V-ósemke, która generuje 426 konie mechaniczne. Jednak w Fordzie zdecydowano się na mały zamach na legendę - Mustanga można także nabyć z 2.3-litrowym EcoBoostem. Mniejszy silnik został przygotowany głównie z myślą o Europie.

Ford Raptor SuperCrew SVTfot. Ford

Ford Raptor SuperCrew SVT Silnik: V8 6,2 litra 416 KM 589 Nm

F-150 to zdecydowanie najpopularniejszy samochód w Stanach Zjednoczonych. W Europie natkniemy się na niego zdecydowanie rzadziej. Miłośników silników V8 na pewno zaciekawi ta wersja amerykańskiego pickupa.

Lexus LS Lexus LS fot. Lexus

Japońskie

Lexus LS 600 Silnik: V8 5,0 litra 394 KM

Kraju Kwitnącej Wiśni nie kojarzymy raczej z wielkimi silnikami, ale Japończycy mają parę samochodów z V-ósemkami. Zaczynamy od flagowej limuzyny Lexusa. W tańszej i słabszej wersji modelu LS (LS 460) również pracuje jednostka V8, tylko, że odrobinę mniejsza i słabsza.

Toyota Land Cruiser V8Fot. Toyota

Toyota Land Cruiser V8 Silnik: 4,5 litra 272 KM

Tutaj niestety bardzo smutna informacja. To już ostatnie chwile Land Cruisera z tak dużym silnikiem. Ze względu na normy emisji spalin, Toyota lada chwila wycofa ten model z Europy.

Infiniti QX70fot. Infiniti

Infiniti QX70 Silnik: V8 5.0 litra 390 KM

Topowa wersja suva Infiniti także została wyposażona w V-ósemkę. W podstawowych pracuje silnik mniejszy o dwa cylindry.

Toyota Tundrafot. Toyota

Toyota Tundra Crew Max Silnik: V8 5,7 litra 381 KM 544 Nm

W tak dużym pickupie nie mogło zabraknąć mocnego silnika.

2015 Lexus RC Ffot. Lexus

Lexus RC-F Silnik: V8 5,0 litra 470 KM 530 Nm

Mały sportowy Lexus to nowość w ofercie japońskiej marki, która ma zachwycać osiągami. Wszystkie dzięki potężnemu silnikowi V8.

Range Rover SVAutobiography Range Rover SVAutobiography Fot. Land Rover

Pozostałe

To oczywiście nie wszystkie modele z silnikami V8, jakie możemy spotkać na rynku. Mamy ich jeszcze kilka. Zaczynamy od bardzo mocnego suva z Wysp Brytyjskich.

Range Rover Silnik: V8 557 KM 680 Nm

Range Rover Sport SVRfot. Land Rover

Range Rover Sport SVR Silnik: V8 557 KM 680 Nm

Ta sama bestia drzemie również pod maską Range Rovera Sport. Z nią na pokładzie Sport ustanowił rekord toru Nurburgring, który dość niedawno odebrało mu Porsche Cayenne. Oprócz 557 konnej, w Range Roverach znajdziemy jeszcze mniejsze jednostki V8.

Volkswagen Touareg po liftinguFot. Volkswagen

VW Touareg V8 TDI Silnik: V8 4,2 litra 340 KM 800 Nm

W ofercie Volkswagena także znajdziemy V8 - topowa wersja Touarego otrzymała 4,2 litrowe TDI.

Volkswagen PhaetonFot. Volkswagen

VW Phaeton Silnik: V8 4,2 litra 335 KM 430 Nm

Limuzyny Volkswagena nie można uznać za udany projekt (to świetne auto, ale nie przyjęło się na rynku), jednak model wciąż znajduje się na niemieckiej stronie producenta, a zarząd VW potwierdził, że trwają prace nad drugą generacją.

Jeep Grand Cherokee SRT8fot. Michał Dek

Jeep Grand Cherokee SRT8 Silnik: V8 6,5 litra 468 KM 624 Nm

W Jeepach montowane są jeszcze mniejsze V8 o pojemności 5,7 litra i mocy 360 KM.

Więcej o:
Copyright © Agora SA