Czym jeżdżą Francuzi? 30 bestsellerów roku 2014

Pod względem sprzedaży Francja jest drugim, największym rynkiem Europy. Czy Francuzi są wierni swoim rodzimym markom, czy może wybierają producentów spoza granic?
1 Peugeot 5008 Peugeot 5008 fot. Peugeot | Peugeot 5008

Miejsca 30 - 21

30. Peugeot 5008 - 14 357 szt.

Renault Twingofot. Renault | Renault Twingo

29. Renault Twingo III - 14 566 szt.

Opel Mokkafot. Opel | Opel Mokka

28. Opel Mokka - 15 851 szt.

Audi A3 Limousine 1.8 TFSI S-Tronic Ambitionfot. Michał Dek | Audi A3 Limousine

27. Audi A3 - 15 995 szt.

Nissan Jukefot. Nissan | Nissan Juke

26. Nissan Juke - 16 283 szt.

Citroen C3 Picassofot. Citroen | Citroen C3 Picasso

25. Citroen C3 Picasso - 17 262 szt.

Citroen DS3 FLfot. Citroen | Citroen DS3

24. Citroen DS3 - 17 471 szt.

Volkswagen Tiguanfot. Volkswagen | Volkswagen Tiguan

23. Volkswagen Tiguan - 17 904 szt.

Peugeot 508 fot. Peugeot | Peugeot 508

22.  Peugeot 508 - 18 357 szt.

Opel Corsafot. Opel | Opel Corsa

21. Opel Corsa - 18 633 szt.

2 Fiat 500 Fiat 500 fot. Fiat | Fiat 500

Miejsca 20 -11

20. Fiat 500 - 22 099 szt.

Ford Fiestafot. Ford | Ford Fiesta Black i Red Edition

19. Ford Fiesta - 24 916 szt.

Citroen C4fot. Michał Dek | Citroen C4

18. Citroen C4 - 26 158 szt.

Toyota Yaris FLfot. Toyota | Toyota Yaris po faceliftingu

17. Toyota Yaris - 27 234 szt.

Renault Twingofot. Renault | Renault Twingo

16. Renault Twingo II - 27 452 szt.

Nissan QashqaiFot. Nissan | Nissan Qashqai

15. Nissan Qashqai - 30 024 szt.

Volkswagen Golf VIIfot. Volkswagen | Volkswagen Golf VII

14. Volkswagen Golf - 37 131 szt.

Peugeot 3008 FLfot. Peugeot | Peugeot 3008

13. Peugeot 3008 - 37 970 szt.

Dacia Duster po lifitngufot. Dacia | Dacia Duster

12. Dacia Duster - 40 167 szt.

Volkswagen Polo fot. Volkswagen | Volkswagen Polo

11. Volkswagen Polo - 40 407 szt.

3 Nowa Dacia Sandero Nowa Dacia Sandero Fot. Dacia | Dacia Sandero

10. Dacia Sandero

Liczba sprzedanych aut: 44 357

Pierwszą dziesiątkę francuskich bestsellerów otwiera Dacia Sandero. Oczywiście rumuńska Dacia ma w sobie dużo francuskiej krwi, marka należy do Renault. Na budżetowe Sandero z segmentu B w 2014 zdecydowało się prawie 45 tysięcy Francuzów.

Inna Dacia, która była bardzo wysoko w dzisiejszym zestawieniu to SUV Dacia Duster - miejsce 12.

Dacia SanderoFot. Dacia | Dacia Sandero

Nowa Dacia SanderoFot. Dacia | Dacia Sandero

Dacia Sanderofot. Dacia | Dacia Sandero

Dacia Sandero już od...

4 Renault Megane Renault Megane fot. Renault | Renault Megane

09. Renault Megane

Liczba sprzedanych aut: 44 791

Co nie może dziwić, w swojej ojczyźnie Renault ma bardzo mocną pozycję, a Megane to nie jedyny samochód z rombem na masce w pierwszej dziesiątce. W zeszłym roku na drogi wyjechało 44 791 nowych Megane - to niewielka przewaga nad Dacią Sandero, ale też niewielka strata do ósmego miejsca.

Renault Meganefot. Renault | Renault Megane

Renault MeganeFot. Renault | Renault Megane

Renault Megane już od...

5 Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso fot. Citroen | Citroen C4 Picasso

08. Citroen C4 Picasso

Liczba sprzedanych aut:  45 339

Oczko wyżej uplasował się inny Francuz, Citroen C4 w wersji Picasso. Minivan znad Sekwany wyróżnia się przede wszystkim nowatorską stylistyką i przestronnym wnętrzem. Najnowsza generacja debiutowała w 2013 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Pierwsze Picasso pojawiło się w salonach Citroena w 2006 i jak widzimy od tamtego czasu wywalczyło sobie poważną pozycję na rynku.

Citroen C4 Picassofot. Citroen | Citroen C4 Picasso

Citroen C4 PicassoFot. Citroen | Citroen C4 Picasso

Citroen C4 PicassoFot. Citroen | Citroen C4 Picasso

Citroen C4 Picasso już od...

6 Renault Scenic Renault Scenic fot. Renault | Renault Scenic

06. Renault Scenic

Liczba sprzedanych aut: 49 068

Znacznie dłuższy staż na rynku ma popularny Renault Scenic. Pierwsza generacja to rok 1996. Aktualnie z salonu Renault można wyjechać już trzecią generację (debiut 2009, gruntowny facelifting 2013). Francuzi oferują Scenica w dwóch rozmiarach: podstawowym i większym Grand Scenic. Istnieje również stylizowana na terenowego crossovera wersja XMOD.

Renault Scenicfot. Renault | Renault Scenic

Renault Scenicfot. Renault | Renault Scenic

Renault Scenicfot. Renault | Renault Scenic

Renault Scenic już od...

7 Peugeot 2008 Peugeot 2008 fot. Peugeot | Peugeot 2008

07. Peugeot 2008

Liczba sprzedanych aut: 54 161

Peugeot 2008 to reprezentant segmentu, na którego punkcie Europejczycy wprost oszaleli. Crossover segmentu B Peugeota bazuje oczywiście na modelu 208 - możemy powiedzieć, że to nadmuchany mieszczuch.

Małe suvopodobne jeździdełko okazało się dla francuskiego producenta strzałem w dziesiątkę. W samej Francji w 2014 roku kupiono ponad 54 tysięcy nowych Peugeotów 2008. W innych krajach sprzedaż również jest satysfakcjonująca dla Peugeota.

Peugeot 2008 już od...

Salon Genewa 2013 | Peugeot 2008fot. Peugeot | Peugeot 2008

Salon Genewa 2013 | Peugeot 2008fot. Peugeot | Peugeot 2008

Salon Genewa 2013 | Peugeot 2008Peugeot 2008

8 Citroen C3 Citroen C3 fot. Citroen | Citroen C3

05. Citroen C3

Liczba sprzedanych aut: 59 627

Koncern PSA w ojczyźnie radzi sobie bardzo dobrze. Mały Citroen z segmentu B skusił w 2014 prawie 60 tysięcy Francuzów. Jeżeli ciekawi Was, jak miejski Francuz sprawuje się na drodze, to zapraszamy do naszego TESTU, tam znajdziecie wiele ciekawych informacji o modelu C3.

Citroen C3fot. Citroen | Citroen C3

Citroen C3fot. Michał Dek | Citroen C3

Citroen C3 już od...

9 Nowy Peugeot 308 SW Nowy Peugeot 308 SW fot. Peugeot | Peugeot 308

04. Peugeot 308

Liczba sprzedanych aut: 60 842

Zaraz za podium znalazł się Peugeot 308. Będąca na rynku od 2007 roku 308-ka (od 2013 w salonach na klientów czeka już druga generacja) to samochód z segmentu C. Oprócz podstawowego hatchbacka do produkcji weszło także kombi (SW). Rok temu we Francji pojawiło się 60 842 nowych Peugetów.

Nowy Peugeot 308 SWfot. Peugeot | Peugeot 308

Nowy Peugeot 308fot. Peugeot | Peugeot 308

Nowy Peugeot 308fot. Peugeot | Peugeot 308

Peugeot 308 już od...

10 Renault Captur Renault Captur fot. Renault | Renault Captur

03. Renault Captur

Liczba sprzedanych aut: 62 985

Wszelkiej maści crossovery i SUVy robią prawdziwą furorę na rynku, a moda na nie wcale nie zamierza słabnąć. Z tego trendu najlepiej we Francji skorzystało Renault. Captur to bardzo młody samochód, do produkcji wszedł dopiero w 2013. Nie przeszkodziło mu to przebiciu się do szerokiego grona klientów.

W 2014 we Francji Renault Captur był trzecim najlepiej sprzedającym się samochodem na rynku. Do drugiego miejsca zabrakło 20 tysięcy sprzedanych aut.

Renault Capturfot. Renault | Renault Captur

Renault CapturFot. Renault | Renault Captur

Renault CapturFot. Renault | Renault Captur

Renault Captur już od...

11 Peugeot 208 Peugeot 208 fot. Peugeot | Peugeot 208

02. Peugeot 208

Liczba sprzedanych aut: 83 895

Najlepiej we Francji sprzedają się mieszczuchu z segmentu B. Obydwa pierwsze miejsca to właśnie typowe miejskie samochody.

Sprzedaż na poziomie 84 tysięcy sprzedanych samochodów pozwolił Peugeotowi na zajęcie drugiego miejsca. Mała 208-ka to oczywiście bezpośredni następca innych popularnych aut Francuzów sprzed lat Peugeotów 207, 206 i 205.

Peugeot 208fot. Peugeot | Peugeot 208

Peugeot 208fot. Peugeot | Peugeot 208

Peugeot 208fot. Peugeot | Peugeot 208

Peugeot 208 już od...

12 Renault Clio Renault Clio Fot. Renault | Renault Clio

01. Renault Clio

Liczba sprzedanych aut: 105 182

Prestiżowy, wewnętrzny pojedynek PSA-Renault wygrało Renault. W 2014 we Francji Renault Clio nie miał sobie równych. Bezpośredniego konkurenta z Peugeota pokonał aż o ponad 20 tysięcy sprzedanych samochodów.

Francuski hit sprzedażowy debiutował już w 1990 roku, a w 2012 roku doczekał się nowocześnie wyglądającej, czwartej generacji.

Renault Cliofot. Renault | Renault Clio

Renault Cliofot. Renault | Renault Clio

Renault Cliofot. Renault | Renault Clio

Renault Clio już od...

Komentarze (56)
Czym jeżdżą Francuzi? 30 bestsellerów roku 2014
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • lato-zima

    Oceniono 48 razy 48

    sprzedaż nowych aut w 2014
    Francja 1 milionem 795 tys. (liczba mieszkańców ok 65 mln)
    Polska 320 tys (liczba mieszkańców 38 mln)

    smutne...

  • kontra.punkt

    Oceniono 76 razy 36

    Kto raz się przejechał Clio III lub IV to nigdy nie będzie chciał jeździć autem niemieckim.

  • hiszpan25

    Oceniono 26 razy 24

    to dosc normalne ze w kraju ktory ma swoj przemysl motoryzacyjny wiekszosc sprzedawanych aut beda stanowic krajowe... szkoda ze w Polsce gdy mielismy np Daewoo FSO (choc montownia to zdecydowanie nie to samo co fabryka) rzad np na radiowozy wolal zakupic VW a potem Skode...

  • aprox99

    Oceniono 15 razy 15

    Kupcie sobie to co komu pasuje a najlepiej na co kogo stać.Dość tego bełkotu

  • Gość: mamoń

    Oceniono 39 razy 15

    I to jest patriotyzm. A nie jak u nas królują złomiarze z Niemiec. Polacy chyba zapomnieli co było 76 lat temu ...

  • aprox99

    Oceniono 7 razy 1

    Raz w dubaju leciałem na dywanie.Tego komfortu nie ma nawet francuskie auto

  • Gość: azi

    0

    akurat kupowaliśmy malucha dla dziewczyny, clio bardziej się nam podobało ale silnik 0.9 nie przypadł nam do gustu i sposób prowadzenia więc wybór padł na fiestę silnik 1l ekoboost był bardziej skory do współpracy i zawieszenie sprawiało wrażenie jakby maluszek był przyklejony do jezdni ale ani do renault ani do forda zaufania nie mam ciekawi mnie też jak te silniczki będą się sprawowały

  • Gość: zniesmaczony

    Oceniono 35 razy -13

    Niemcy nr 1 - Golf (klasa C) >180000 sprzedanych aut; Francja n1 Clio (klasa B) > 100000 sprzedanych aut. Czy tu trzeba coś dodawać?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX