Czym jeżdżą Francuzi? 30 bestsellerów roku 2014

Pod względem sprzedaży Francja jest drugim, największym rynkiem Europy. Czy Francuzi są wierni swoim rodzimym markom, czy może wybierają producentów spoza granic?
Peugeot 5008 Peugeot 5008 fot. Peugeot | Peugeot 5008

Miejsca 30 - 21

30. Peugeot 5008 - 14 357 szt.

Renault Twingofot. Renault | Renault Twingo

29. Renault Twingo III - 14 566 szt.

Opel Mokkafot. Opel | Opel Mokka

28. Opel Mokka - 15 851 szt.

Audi A3 Limousine 1.8 TFSI S-Tronic Ambitionfot. Michał Dek | Audi A3 Limousine

27. Audi A3 - 15 995 szt.

Nissan Jukefot. Nissan | Nissan Juke

26. Nissan Juke - 16 283 szt.

Citroen C3 Picassofot. Citroen | Citroen C3 Picasso

25. Citroen C3 Picasso - 17 262 szt.

Citroen DS3 FLfot. Citroen | Citroen DS3

24. Citroen DS3 - 17 471 szt.

Volkswagen Tiguanfot. Volkswagen | Volkswagen Tiguan

23. Volkswagen Tiguan - 17 904 szt.

Peugeot 508 fot. Peugeot | Peugeot 508

22.  Peugeot 508 - 18 357 szt.

Opel Corsafot. Opel | Opel Corsa

21. Opel Corsa - 18 633 szt.

Fiat 500 Fiat 500 fot. Fiat | Fiat 500

Miejsca 20 -11

20. Fiat 500 - 22 099 szt.

Ford Fiestafot. Ford | Ford Fiesta Black i Red Edition

19. Ford Fiesta - 24 916 szt.

Citroen C4fot. Michał Dek | Citroen C4

18. Citroen C4 - 26 158 szt.

Toyota Yaris FLfot. Toyota | Toyota Yaris po faceliftingu

17. Toyota Yaris - 27 234 szt.

Renault Twingofot. Renault | Renault Twingo

16. Renault Twingo II - 27 452 szt.

Nissan QashqaiFot. Nissan | Nissan Qashqai

15. Nissan Qashqai - 30 024 szt.

Volkswagen Golf VIIfot. Volkswagen | Volkswagen Golf VII

14. Volkswagen Golf - 37 131 szt.

Peugeot 3008 FLfot. Peugeot | Peugeot 3008

13. Peugeot 3008 - 37 970 szt.

Dacia Duster po lifitngufot. Dacia | Dacia Duster

12. Dacia Duster - 40 167 szt.

Volkswagen Polo fot. Volkswagen | Volkswagen Polo

11. Volkswagen Polo - 40 407 szt.

Nowa Dacia Sandero Nowa Dacia Sandero Fot. Dacia | Dacia Sandero

10. Dacia Sandero

Liczba sprzedanych aut: 44 357

Pierwszą dziesiątkę francuskich bestsellerów otwiera Dacia Sandero. Oczywiście rumuńska Dacia ma w sobie dużo francuskiej krwi, marka należy do Renault. Na budżetowe Sandero z segmentu B w 2014 zdecydowało się prawie 45 tysięcy Francuzów.

Inna Dacia, która była bardzo wysoko w dzisiejszym zestawieniu to SUV Dacia Duster - miejsce 12.

Dacia SanderoFot. Dacia | Dacia Sandero

Nowa Dacia SanderoFot. Dacia | Dacia Sandero

Dacia Sanderofot. Dacia | Dacia Sandero

Dacia Sandero już od...

Renault Megane Renault Megane fot. Renault | Renault Megane

09. Renault Megane

Liczba sprzedanych aut: 44 791

Co nie może dziwić, w swojej ojczyźnie Renault ma bardzo mocną pozycję, a Megane to nie jedyny samochód z rombem na masce w pierwszej dziesiątce. W zeszłym roku na drogi wyjechało 44 791 nowych Megane - to niewielka przewaga nad Dacią Sandero, ale też niewielka strata do ósmego miejsca.

Renault Meganefot. Renault | Renault Megane

Renault MeganeFot. Renault | Renault Megane

Renault Megane już od...

Citroen C4 Picasso Citroen C4 Picasso fot. Citroen | Citroen C4 Picasso

08. Citroen C4 Picasso

Liczba sprzedanych aut:  45 339

Oczko wyżej uplasował się inny Francuz, Citroen C4 w wersji Picasso. Minivan znad Sekwany wyróżnia się przede wszystkim nowatorską stylistyką i przestronnym wnętrzem. Najnowsza generacja debiutowała w 2013 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Pierwsze Picasso pojawiło się w salonach Citroena w 2006 i jak widzimy od tamtego czasu wywalczyło sobie poważną pozycję na rynku.

Citroen C4 Picassofot. Citroen | Citroen C4 Picasso

Citroen C4 PicassoFot. Citroen | Citroen C4 Picasso

Citroen C4 PicassoFot. Citroen | Citroen C4 Picasso

Citroen C4 Picasso już od...

Renault Scenic Renault Scenic fot. Renault | Renault Scenic

06. Renault Scenic

Liczba sprzedanych aut: 49 068

Znacznie dłuższy staż na rynku ma popularny Renault Scenic. Pierwsza generacja to rok 1996. Aktualnie z salonu Renault można wyjechać już trzecią generację (debiut 2009, gruntowny facelifting 2013). Francuzi oferują Scenica w dwóch rozmiarach: podstawowym i większym Grand Scenic. Istnieje również stylizowana na terenowego crossovera wersja XMOD.

Renault Scenicfot. Renault | Renault Scenic

Renault Scenicfot. Renault | Renault Scenic

Renault Scenicfot. Renault | Renault Scenic

Renault Scenic już od...

Peugeot 2008 Peugeot 2008 fot. Peugeot | Peugeot 2008

07. Peugeot 2008

Liczba sprzedanych aut: 54 161

Peugeot 2008 to reprezentant segmentu, na którego punkcie Europejczycy wprost oszaleli. Crossover segmentu B Peugeota bazuje oczywiście na modelu 208 - możemy powiedzieć, że to nadmuchany mieszczuch.

Małe suvopodobne jeździdełko okazało się dla francuskiego producenta strzałem w dziesiątkę. W samej Francji w 2014 roku kupiono ponad 54 tysięcy nowych Peugeotów 2008. W innych krajach sprzedaż również jest satysfakcjonująca dla Peugeota.

Peugeot 2008 już od...

Salon Genewa 2013 | Peugeot 2008fot. Peugeot | Peugeot 2008

Salon Genewa 2013 | Peugeot 2008fot. Peugeot | Peugeot 2008

Salon Genewa 2013 | Peugeot 2008Peugeot 2008

Citroen C3 Citroen C3 fot. Citroen | Citroen C3

05. Citroen C3

Liczba sprzedanych aut: 59 627

Koncern PSA w ojczyźnie radzi sobie bardzo dobrze. Mały Citroen z segmentu B skusił w 2014 prawie 60 tysięcy Francuzów. Jeżeli ciekawi Was, jak miejski Francuz sprawuje się na drodze, to zapraszamy do naszego TESTU, tam znajdziecie wiele ciekawych informacji o modelu C3.

Citroen C3fot. Citroen | Citroen C3

Citroen C3fot. Michał Dek | Citroen C3

Citroen C3 już od...

Nowy Peugeot 308 SW Nowy Peugeot 308 SW fot. Peugeot | Peugeot 308

04. Peugeot 308

Liczba sprzedanych aut: 60 842

Zaraz za podium znalazł się Peugeot 308. Będąca na rynku od 2007 roku 308-ka (od 2013 w salonach na klientów czeka już druga generacja) to samochód z segmentu C. Oprócz podstawowego hatchbacka do produkcji weszło także kombi (SW). Rok temu we Francji pojawiło się 60 842 nowych Peugetów.

Nowy Peugeot 308 SWfot. Peugeot | Peugeot 308

Nowy Peugeot 308fot. Peugeot | Peugeot 308

Nowy Peugeot 308fot. Peugeot | Peugeot 308

Peugeot 308 już od...

Renault Captur Renault Captur fot. Renault | Renault Captur

03. Renault Captur

Liczba sprzedanych aut: 62 985

Wszelkiej maści crossovery i SUVy robią prawdziwą furorę na rynku, a moda na nie wcale nie zamierza słabnąć. Z tego trendu najlepiej we Francji skorzystało Renault. Captur to bardzo młody samochód, do produkcji wszedł dopiero w 2013. Nie przeszkodziło mu to przebiciu się do szerokiego grona klientów.

W 2014 we Francji Renault Captur był trzecim najlepiej sprzedającym się samochodem na rynku. Do drugiego miejsca zabrakło 20 tysięcy sprzedanych aut.

Renault Capturfot. Renault | Renault Captur

Renault CapturFot. Renault | Renault Captur

Renault CapturFot. Renault | Renault Captur

Renault Captur już od...

Peugeot 208 Peugeot 208 fot. Peugeot | Peugeot 208

02. Peugeot 208

Liczba sprzedanych aut: 83 895

Najlepiej we Francji sprzedają się mieszczuchu z segmentu B. Obydwa pierwsze miejsca to właśnie typowe miejskie samochody.

Sprzedaż na poziomie 84 tysięcy sprzedanych samochodów pozwolił Peugeotowi na zajęcie drugiego miejsca. Mała 208-ka to oczywiście bezpośredni następca innych popularnych aut Francuzów sprzed lat Peugeotów 207, 206 i 205.

Peugeot 208fot. Peugeot | Peugeot 208

Peugeot 208fot. Peugeot | Peugeot 208

Peugeot 208fot. Peugeot | Peugeot 208

Peugeot 208 już od...

Renault Clio Renault Clio Fot. Renault | Renault Clio

01. Renault Clio

Liczba sprzedanych aut: 105 182

Prestiżowy, wewnętrzny pojedynek PSA-Renault wygrało Renault. W 2014 we Francji Renault Clio nie miał sobie równych. Bezpośredniego konkurenta z Peugeota pokonał aż o ponad 20 tysięcy sprzedanych samochodów.

Francuski hit sprzedażowy debiutował już w 1990 roku, a w 2012 roku doczekał się nowocześnie wyglądającej, czwartej generacji.

Renault Cliofot. Renault | Renault Clio

Renault Cliofot. Renault | Renault Clio

Renault Cliofot. Renault | Renault Clio

Renault Clio już od...

Więcej o:
Komentarze (56)
Czym jeżdżą Francuzi? 30 bestsellerów roku 2014
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • lato-zima

    Oceniono 48 razy 48

    sprzedaż nowych aut w 2014
    Francja 1 milionem 795 tys. (liczba mieszkańców ok 65 mln)
    Polska 320 tys (liczba mieszkańców 38 mln)

    smutne...

  • kontra.punkt

    Oceniono 76 razy 36

    Kto raz się przejechał Clio III lub IV to nigdy nie będzie chciał jeździć autem niemieckim.

  • hiszpan25

    Oceniono 26 razy 24

    to dosc normalne ze w kraju ktory ma swoj przemysl motoryzacyjny wiekszosc sprzedawanych aut beda stanowic krajowe... szkoda ze w Polsce gdy mielismy np Daewoo FSO (choc montownia to zdecydowanie nie to samo co fabryka) rzad np na radiowozy wolal zakupic VW a potem Skode...

  • aprox99

    Oceniono 15 razy 15

    Kupcie sobie to co komu pasuje a najlepiej na co kogo stać.Dość tego bełkotu

  • Gość: mamoń

    Oceniono 39 razy 15

    I to jest patriotyzm. A nie jak u nas królują złomiarze z Niemiec. Polacy chyba zapomnieli co było 76 lat temu ...

  • aprox99

    Oceniono 7 razy 1

    Raz w dubaju leciałem na dywanie.Tego komfortu nie ma nawet francuskie auto

  • Gość: azi

    0

    akurat kupowaliśmy malucha dla dziewczyny, clio bardziej się nam podobało ale silnik 0.9 nie przypadł nam do gustu i sposób prowadzenia więc wybór padł na fiestę silnik 1l ekoboost był bardziej skory do współpracy i zawieszenie sprawiało wrażenie jakby maluszek był przyklejony do jezdni ale ani do renault ani do forda zaufania nie mam ciekawi mnie też jak te silniczki będą się sprawowały

  • Gość: zniesmaczony

    Oceniono 35 razy -13

    Niemcy nr 1 - Golf (klasa C) >180000 sprzedanych aut; Francja n1 Clio (klasa B) > 100000 sprzedanych aut. Czy tu trzeba coś dodawać?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX