Euro NCAP | Testy hybrydy, crossoverów i 'elektryka'

Koniec roku to wysyp wyników testów zderzeniowych. Po niedawnym sprawdzeniu poziomu bezpieczeństwa 12 pojazdów, tym razem Euro NCAP przedstawiła rezultaty kolejnych czterech tegorocznych nowości
Audi A3 Sportback e-tron Audi A3 Sportback e-tron Fot. Euro NCAP

Audi A3 Sportback e-tron

Jako pierwsze spotkanie mi.n. ze ścianą i słupem zaliczyło Audi A3 Sportback w wersji e-tron, czyli z benzynowo-elektrycznym źródłem napędu typu plug-in (z możliwością ładowania akumulatorów ze źródła zewnętrznego). Tak jak standardowa wersja modelu A3, pierwsza seryjna hybryda plug-ig marki z Ingolstadt uzyskała pięć gwiazdek.

Audi A3 Sportback e-tron w polskiej ofercie (ceny)

 

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82%

Bezpieczeństwo dzieci: 78%

Bezpieczeństwo pieszych: 66%

Systemy bezpieczeństwa: 68%

Audi A3 Sportback e-tron - test zderzeniowy

Audi A3 Sportback e-tron - test zderzeniowyFot. Euro NCAP

Jeep Renegade - test zderzeniowy Jeep Renegade - test zderzeniowy Fot. Euro NCAP

Jeep Renegade

W ostatnich testach w tym roku maksymalną ilość gwiazdek otrzymał również Jeep Renegade. Crossover, bliźniaczy z Fiatem 500X, może się jednak pochwalić lepszymi wynikami w poszczególnych kategoriach.

Pierwsza jazda Jeepem Renegade | Zaskoczenie

 

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87%

Bezpieczeństwo dzieci: 85%

Bezpieczeństwo pieszych: 65%

Systemy bezpieczeństwa: 74%

Jeep Renegade - test zderzeniowy

Jeep Renegade - test zderzeniowyFot. Euro NCAP

Kia Soul - test zderzeniowy Kia Soul - test zderzeniowy Fot. Euro NCAP

Kia Soul

Cztery gwiazdki otrzymała druga generacja modelu Soul. Oryginalna Kia nie wypadła źle w testach zderzeniowych, ale straciła szansę na maksymalny wynik z powodu braku seryjnych systemów bezpieczeństwa, które mają obecnie duże znaczenie.

Kia Soul II | Pierwsza jazda

 

Ogólny wynik: 4 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 75%

Bezpieczeństwo dzieci: 82%

Bezpieczeństwo pieszych: 59%

Systemy bezpieczeństwa: 56%

Kia Soul - test zderzeniowy

Kia Soul - test zderzeniowyFot. Euro NCAP

Kia Soul EV - test zderzeniowy Kia Soul EV - test zderzeniowy Fot. Euro NCAP

Kia Soul EV

W testach wzięła udział również elektryczna wersja crossovera Kii. Jak można przypuszczać, Soul EV dostał 4 gwiazdki, ale co ciekawe zapewnia nieco lepszą ochronę dorosłym pasażerom niż wariant z konwencjonalnym źródłem napędu. Powodem jest słabsza ochrona klatki piersiowej podczas uderzenia bocznego w autach z początkowego okresu produkcji. W nich Kia ma zainstalować najnowsze boczne poduszki powietrzne.

 

Ogólny wynik: 4 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84%

Bezpieczeństwo dzieci: 82%

Bezpieczeństwo pieszych: 59%

Systemy bezpieczeństwa: 56%

Kia Soul EV - test zderzeniowy

Kia Soul EV - test zderzeniowyFot. Euro NCAP

Więcej o:
Komentarze (22)
Euro NCAP | Testy hybrydy, crossoverów i 'elektryka'
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • saab900t

    Oceniono 61 razy 53

    Takie porównanie: Audi-Ogólny wynik: 5 gwiazdek. Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82%, bezpieczeństwo dzieci: 78%, bezpieczeństwo pieszych: 66%, systemy bezpieczeństwa: 68%. A teraz Citroen C4 Cactus-Ogólny wynik: 4 gwiazdki. Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 82%, bezpieczeństwo dzieci: 79%; bezpieczeństwo pieszych: 80%, systemy bezpieczeństwa: 56%. Czyli tak: Citroen Cactus, dwa razy tańszy, dwa razy oszczędniejszy, dwa razy (ale to już moja subiektywna ocena) ładniejszy od Audi, jest bezpieczniejszy w podstawowych kategoriach, ale otrzymał w testach o jedną gwiazdkę mniej. Taki wynik jest efektem słabszych systemów bezpieczeństwa. Te systemy nie wpływają na ocenę bezpieczeństwa dorosłych pasażerów, przewożonych dzieci i najechanych pieszych (patrz wyniki testów). Nasuwa się pytanie: Na co w takim razie wpływa nasycenie samochodu tymi tajemniczymi systemami bezpieczeństwa? W tym kontekście odpowiedź jest prosta: Na poprawienie wyniku auta w teście, jeżeli jego konstrukcja wykazuje mankamenty pod względem bezpieczeństwa.

  • aprox99

    Oceniono 16 razy 8

    Te wszystkie testy zderzeniowe to żart.Wypadki drogowe nie pokrywają się absolutnie z tymi wyreżyserowanymi zderzeniami.to tak jak z bezawaryjnością TÜV

  • konus33

    Oceniono 3 razy 3

    łebki naoglądają się fajnie wyglądających stłuczek w ścianę przy prędkości 55 km i szaleją na drogach . a nie zdają sobie sprawy jak ogromne przeciążenia działają na człowieka których nie jest w stanie wytrzymać nie mówiąc o tym że te stłuczki nie mają przełożenia na prawdziwe wypadki

  • Gość: Piotr

    Oceniono 6 razy 0

    Dachowałem kiią ceed i hondą accord 2001r. Powiem tak, zawsze wybierajcie większe auta a nie liczbę gwiazdek. po Accordzie nawet kark mnie nie bolal a kii to po półtora miesiącu jeszcze mnie wszystko boli.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX