Najtańsze SUV-y i crossovery na polskim rynku

Szukasz dla siebie SUV-a albo crossovera, ale nie chcesz wydać kosmicznych pieniędzy i nie interesują Cię samochody z drugiej ręki? Przygotowaliśmy dzisiaj zestawienie najtańszych aut z tego popularnego segmentu
Kia Sportage FL Kia Sportage FL fot. Kia

Kia Sportage

Nasze zestawienie otwieramy SUV-em z Półwyspu Koreańskiego. W oficjalnym cenniku ceny Kii zaczynają się od niecałych 70 tysięcy złotych, ale z rabatem zapłacimy za nią trochę mniej. To jeden ze starszych samochodów w dzisiejszym zestawieniu. Na rynku debiutował już w 1994 roku. Aktualnie w sprzedaży znajduje się trzecia generacja (w 2013 roku przeszła facelifting).

Cena: od 67 490 zł.

Za niecałe 70 tysięcy złotych otrzymamy m.in. 16-calowe koła, dwa gniazdka 12V, lampki do czytania, elektrycznie regulowane szyby, wspomaganie układu kierowniczego, zestaw audio (6 głośników, wejście USB, AUX, iPod) oraz oczywiście wiele układów dbających o nasze bezpieczeństwo - poduszki powietrzne czołowe dla kierowcy i pasażera, poduszki powietrzne boczne i kurtyny powietrzne, napinacze pasów oraz systemy takie jak ESC (stabilizacja toru jazdy), TCS (system kontroli trakcji), HAC (pokonywanie podjazdów), ABS itp.

Silniki:

Pod maską Kii mogą pracować dwa silniki benzynowe 1.6 GDI (135 KM) oraz 166-konny 2.0 GDI (dostępny w wersji z napędem 4x4). Z diesli dostępne są trzy jednostki: 1.7 CRDi (115 KM), 2.0 CRDi (136KM) i mocniejszy 2.0 CRDi (184 KM).

A może jednak rynek wtórny? Sprawdź oferty

Kia Sportagefot. Kia

Kia Sportagefot. Kia

Kia Sportagefot. Kia

KAUFMANN Organizer na fotel samochodowy
w okazje.info
Opel Mokka Opel Mokka Opel Mokka

Opel Mokka

Opel Mokka to kolejny z małych, miejskich SUV-ów, który debiutował niedawno na fali popularności tego segmentu. Mokkę zaprezentowano w 2012 roku podczas targów w Genewie. Jak się okazało dla Opla był to strzał w dziesiątkę i ich nowy model na stałe zagościł na szczycie zestawień najpopularniejszych samochodów w wielu europejskich krajach.

Cena: od 63 950 zł.

W podstawowej wersji Active otrzymamy m.in.: tapicerkę materiałową,  układ ESP, przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz kurtynowe poduszki powietrzne, klimatyzację manualną, zestaw audio, przyciski sterowania na kierownicy, komputer pokładowy, tempomat, elektrycznie sterowane szyby, podgrzewane lusterka, 16-calowe koła.

Silniki:

Do wyboru są trzy silniki: benzynowe, wolnossące 1.6 o (115 KM), doładowane 1.4 (140 KM) albo wysokoprężne 1.7 (130 KM). Standardowo, auta będą wyposażane w pięcio- i sześciostopniowe skrzynie manualne, a za dopłatą - w sześciobiegowy automat. Mokka dostępna będzie w wersji z napędem na przód i 4x4.

A może jednak rynek wtórny? Sprawdź oferty

Opel MokkaFot. Opel

Opel MokkaFot. Opel

Opel MokkaFot. Opel

Opel MokkaFot. Opel

Alcotecter Alkomat Alcovisor Pluto
w okazje.info
Skoda Yeti FL Skoda Yeti FL fot. Skoda

Skoda Yeti

Mały SUV Skody jest z nami już od 2009 roku. Skoda zdecydowała się na gruntowne odświeżenie swojego modelu w 2013 roku. Wszystkim zainteresowanym Skodą Yeti polecamy nasz TEST.

Cena: od 60 100 zł.

Najtańsza Skoda Yeti to wersja z 1.2-litrowym silnikiem TSI (105KM), napędem 4x2 i w wersji wyposażenia Easy. Co dostaniemy w absolutnej podstawie?  Zadbano oczywiście o bezpieczeństwo - na pokładzie dostajemy zestaw poduszek i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Nie zabrakło oczywiście systemu ESP (z ABS, EBV, MSR, ASR itd. itp.). O komfort kierowcy zadba m.in. elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, parę schowków,  termometr, uchwyt na kwity parkingowe, dwa gniazdka 12V, relingi dachowe i trójramienna kierownica. Niestety za klimatyzację manualną Climatic trzeba dopłacić 4 800 złotych.

Silniki:

Yeti ma dość bogatą ofertę silnikową. Możemy wybrać pomiędzy trzema benzyniakami (1.2 TSI 105 KM, 1.4 TSI 122 KM oraz 1.8 TSI 160 KM) i trzema Dieslami (2.0 TDI CR DPF 110 KM, 2.0 TDI CR DPF 140 KM i 2.0 TDI CR DPF 170 KM).

A może jednak rynek wtórny? Sprawdź oferty

Skoda Yeti FLfot. Skoda

Skoda Yeti FLfot. Krzysztof Słomski

Skoda Yeti FLfot. Skoda

Skoda Yeti FLfot. Skoda

Skoda Yeti FLfot. Skoda

Zdjęcie Dignity Nawigacja GPS VORDON 45
Dignity Nawigacja GPS VORDON 45" Europa 4GB
w okazje.info
Mitsubishi ASX MY2015 Mitsubishi ASX MY2015 Fot. Mitsubishi

Mitsubishi ASX

Bardzo ciekawą propozycją dla wszystkich zainteresowanych małym SUV-em jest Mitsubishi ASX. Auto przyszło na świat w 2010 roku jako wynik współpracy Japończyków z Francuzami z koncernu PSA. W 2012 w Paryżu Mitsubishi pochwaliło się odświeżoną wersją modelu ASX.

Cena: od 61 900 zł.

Najtańsza wersja wyposażenia ASX-a to pakiet Inform. Zawiera on m.in. układ ABS, czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, kolanową poduszkę dla kierowcy, system wspomagania ruszania na wzniesieniu, system wspomagania nagłego hamowania, klimatyzację manualną, zestaw audio, 4 głośniki, centralny zamek, dwa gniazdka 12V oraz centralny podłokietnik ze schowkiem dla pasażerów pierwszego rzędu siedzeń.

Silniki:

W ofercie znajduje się jeden silnik benzynowy 1.6/117 KM z napędem na przednie koła oraz jednostka wysokoprężna 1.8 DID o mocy 150 KM i napędem 4WD. W sprzedaży jest również RalliArt 4WD z automatyczną skrzynią biegów i silnikiem Diesla o pojemności 2,2 litra.

A może jednak rynek wtórny? Sprawdź oferty

Mitsubishi ASX MY2015Fot. Mitsubishi

Mitsubishi ASX MY2015Fot. Mitsubishi

Mitsubishi ASX MY2015Fot. Mitsubishi

Mitsubishi ASX MY2015Fot. Mitsubishi

Zdjęcie Lafayette Atena
Lafayette Atena
1 opinia w okazje.info
d d d

Suzuki SX4 S-Cross

Crossover Suzuki wyglądem i rozmiarem wyraźnie celuje w jedno z najpopularniejszych aut segmentu, czyli Nissana Qashqaia. Nad rodakiem z Kraju Kwitnącej Wiśni ma jedną dużą przewagę - cenę. Suzuki SX4 S-Cross musiał zmierzyć się z naszym testem długodystansowym i poradził sobie w nim bardzo dobrze. Jeżeli jesteście ciekawi jak sprawdza się S-Cross to zapraszamy do zapoznania się z pierwszą częścią.

Cena: od 59 900 zł.

Co otrzymamy decydując się na crossovera od Suzuki? Cały zestaw poprawiający bezpieczeństwo - m.in. czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, poduszkę kolanową, system ABS + EBD + BAS, system ESP oraz 3-punktowe pasy bezpieczeństwa. W bazowej wersji dostajemy również klimatyzację manualną, zestaw audio z 4 głośnikami, gniazdo USB, tempomat, elektryczne wspomaganie kierownicy, wielofunkcyjny wyświetlacz, dwa gniazdka 12V czy schowek między przednimi fotelami z przesuwanym podłokietnikiem.

Silniki:

Decydując się na zakup SX4 S-Cross mamy do wyboru dwa silniki o pojemności 1.6 - diesel i benzyna (obydwa o mocy 120 KM). Obie wersje dostępne są z napędem na cztery koła ALLGRIP.

A może jednak rynek wtórny? Sprawdź oferty

Suzuki SX4 S-Crossfot. Piotr Sielicki

Suzuki SX4 S-Crossfot. Piotr Sielicki

Suzuki SX4 S-Crossfot. Piotr Sielicki

Suzuki SX4 S-Crossfot. Piotr Sielicki

Suzuki SX4 S-Crossfot. Piotr Sielicki

Zdjęcie Głośniki JBL GTO 329
Głośniki JBL GTO 329
w okazje.info
SsangYong Korando po liftingu SsangYong Korando po liftingu fot. SsangYong

SsangYong Korando

To dość egzotyczna propozycja. SsangYongi nie mają w naszym kraju zbyt dobrej opinii i raczej rzadko widuje się je na drodze, ale może warto się im przyjrzeć? Najnowszy mały SUV koreańskiej marki dzięki niezbyt wysokiej cenie ma szansę trochę namieszać na rynku.

Cena: od 58 800 zł.

Ostatnio SsangYong przeprowadził ofensywę cenową i nowe Korando możemy mieć już od niecałych 59 tysięcy złotych. Bazowa wersja Crystal obejmuje m.in.: systemy ABS i ESP; kontrolę trakcji; zdalnie sterowany centralny zamek; przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne; aluminiowe obręcze kół w rozmiarze 16 cali; światła do jazdy dziennej w technologii LED; radio CD/MP3 z 6 głośnikami i sterowaniem w kierownicy; system Blueetooth; komputer pokładowy' tempomat i ręczną klimatyzację.

Silniki:

Silniki w Korando są trzy - dwulitrowa benzyna o mocy 150 KM (to ona znajduje się na pokładzie najtańszego Korando) oraz dwa dwulitrowe diesle: jeden o mocy 150 KM i drugi o mocy 175KM.

A może jednak rynek wtórny? Sprawdź oferty

SsangYong Korando po liftingufot. SsangYong

SsangYong Korando Cfot. SsangYong

SsangYong Korando Cfot. SsangYong

SsangYong Korando Cfot. SsangYong

Zdjęcie GOOBAY USB samochodowa 2A 43563
GOOBAY USB samochodowa 2A
w okazje.info
Renault Captur Renault Captur fot. Renault | Renault Captur

Renault Captur

Stosunkowo nieduże pieniądze kosztuje crossover znad Sekwany - Renault Captur. To kolejny przedstawiciel coraz popularniejszego ostatnio segmentu miejskich SUV-ów. Zbudowany na płycie podłogowej Clio Captur zadebiutował w 2013 roku w Genewie.

Cena: od 54 900 zł.

Oprócz podstawowej wersji Life z salonu możemy wyjechać lepiej wyposażonymi Capturami: Zen, Intens oraz Helly Hansen. My dzisiaj kierujemy się ceną, więc najbardziej interesuje na Captur Life. Co dostaniemy za niecałe 54 tysięcy? Na liście wyposażenia standardowego znajdują się m.in.: LED-owe światła do jazdy dziennej, systemy ABS, ESC i ASR, przednie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne, tempomat, system wspomagania ruszania pod górę, komputer pokładowy, elektrycznie regulowane przednie i tylne szyby, kierownica z regulacją w dwóch płaszczyznach oraz 16-calowe, stalowe obręcze kół. Dopłata do klimatyzacji manualnej wynosi 2000 zł, a za podstawy system audio trzeba dodatkowo zapłacić 1000 zł.

Silniki:

Francuzi przygotowali 4 jednostki napędowe. Dwa silniki benzynowe - Energy TCe 90 (0.9 litra, 90 KM) i TCe 120 EDC (1.2 litra, 120 KM). Dla zwolenników Diesla jeden silnik w dwóch wariantach: Energy dCi 90 (1.5 litra, 90KM) i dostępny z automatem dCi EDC (1.5 litra, 90 KM).

A może jednak rynek wtórny? Sprawdź oferty

Renault CapturFot. Renault

Renault CapturFot. Renault

Renault CapturRenault Captur

Renault CapturRenault Captur

Renault CapturFot. Renault

FOTELIK SAMOCHODOWY ANGUGU
  • Waga dziecka: 0 - 13 kg
  • Certyfikat: ECER 4404
  • System mocowania: Pasy samochodowe
w okazje.info
Citroen C4 Cactus Citroen C4 Cactus Fot. Citroen

Mieszczuchy od PSA | 2008 i C4 Cactus

Do naszego zestawienia załapały się też dwa samochody z koncernu PSA. Obydwa bardzo blisko ze sobą spokrewnione, ponieważ C4 Cactus to technicznie brat bliźniak Peugeota 2008, ale Citroen dostał wolną rękę jeżeli chodzi o stylistykę... i to widać na pierwszy rzut oka. Citroen C4 Cactus to jeden z najoryginalniejszych samochodów, na jakie możemy się natknąć na drodze.

Cena: od 51 900 zł.

Wielu narzeka, że Citroen pogrzebał szanse na rynku zbyt wygórowaną ceną. Podstawowa wersja Start kosztuje 51 900. Ma co prawda niemal pełne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, oraz system audio CD/MP3 z wejściami USB i AUX, ale niewiele więcej. Przykładowo klimatyzacja ręczna i relingi dachowe oferowane są standardowo od wersji Feel, a obręcze ze stopów lekkich od Feel Edition. Tak więc należy się liczyć z większymi wydatkami niż niecałe 52 tysiące. Ceny Cactusa kończą się na 82 400 złotych.

Silniki:

Citroen oferuje Cactusa z 1.2- litrowym silnikiem benzynowym (trzy warianty mocy: 75, 82 i 110 KM) oraz z 1.6-litrowym silnikiem wysokoprężnym.

Citroen C4 Cactusfot. Citroen

Citroen C4 Cactusfot. Citroen

Citroen C4 CactusCitroen C4 Cactus

Peugeot 2008

Salon Genewa 2013 | Peugeot 2008fot. Peugeot

Podstawowa wersja 2008 kosztuje około 5 tysięcy więcej niż Cactus. Nic dziwnego, ponieważ koncern PSA pozycjonuje Peugeota pomiędzy "tanim" Citroenem i bardziej ekskluzywną linią DS. Crossover Peugeota to stosunkowo młode auto - na rynku pojawił się w 2013 roku podczas genewskich targów motoryzacyjnych.

Cena: od 55 300 zł.

W najtańszej odmianie crossovera na liście wyposażenia standardowego znajdują się m.in.: systemy ABS i ESP, czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne dla pierwszego rzędu siedzeń, kurtyny powietrzne dla obu rzędów siedzeń, reflektory z LED-owymi światłami do jazdy dziennej, światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów, centralny zamek, immobiliser, regulacja kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach, elektrycznie sterowane szyby przednie, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, komputer pokładowy, relingi dachowe, spojler dachowy i 15-calowe, stalowe obręcze kół. Klimatyzacja manualna wymaga dopłaty w wysokości 3000 zł, a podstawowy system audio kosztuje 1000 zł.

Silniki:

Podstawowym silnikiem jest trzycylindrowy 1.2 VTi występujący w trzech wariantach mocy: 82, 110 i 130 KM. Dostępny jest również 1.6 VTi (120 KM) oraz dwa silniki wysokoprężne: 1.4 HDI (68 KM) i 1.6 HDI (92 lub 115 KM).

A może jednak rynek wtórny? Sprawdź oferty

Salon Genewa 2013 | Peugeot 2008fot. Peugeot

Salon Genewa 2013 | Peugeot 2008fot. Peugeot

Salon Genewa 2013 | Peugeot 2008Peugeot 2008

Zdjęcie APOLLO BETA
APOLLO BETA
  • Port USB
  • Obsługiwane formaty plików: MP3
  • Obsługa kart pamięci
  • Wejście AUX
2 opinie w okazje.info
Fiat Sedici Fiat Sedici fot. Fiat

Fiat Sedici

Jeżeli szukacie małego suvopodobnego jeździdełka w rozsądnej cenie, to warto przyjrzeć się Fiatowi Sedici. Prawdopodobnie to już ostatnie chwile tego samochodu w salonach, ponieważ wielkimi krokami zbliża się premiera Fiata 500X (zapraszamy do zapoznania się z naszymi wrażeniami z pierwszej jazdy). Fiata Sedici zaprezentowano w 2006 roku w Genewie. W 2009 mały SUV Fiata doczekał się liftingu.

Cena: od 48 400 zł.

Istnieją trzy wersje wyposażenia: Fresh, Dynamic oraz Emotion. Co dostaniemy w podstawie? Między innymi: klimatyzację manualną, elektryczne wspomaganie kierownicy, zestaw audio, elektrycznie sterowane lusterka, światła przeciwmgielne, dzieloną i składaną kanapę (40/60), czołowe i boczne poduszki powietrzne, ABS oraz relingi dachowe.

Silniki:

Aktualnie w ofercie znajdują się trzy wersje silnikowe - 1.6-litrowa (120 KM) benzyna w dwóch odmianach z napędem na 4x2 i 4x4 oraz mocniejszy 2-litrowy Diesel dostępny tylko z napędem na wszystkie cztery koła.

A może jednak rynek wtórny? Sprawdź oferty

Fiat Sedicifot. Fiat

Fiat Sedicifot. Fiat

Fiat Sedici (fot. Fiat)fot. Fiat

Automax Uniwersalny bagażnik na narty
w okazje.info
Dacia Duster po lifitngu Dacia Duster po lifitngu fot. Dacia | Dacia Duster

Dacia Duster

Zdecydowanie najtańszym SUV-em, jakim możemy wyjechać w Polsce z salonu jest Dacia Duster. To pierwszy samochód sportowo-użytkowy w ofercie rumuńskiej marki. Do produkcji wszedł w 2010 roku, a trzy lata później twórcy zaserwowali mu facelifting, który wyraźnie unowocześnił wygląd taniego SUV-a.

Głównym atutem Dacii jest cena - od drugiego najtańszego SUV-a jest tańsza o prawie 10 tysięcy złotych.

Cena: od 39 900 zł.

Niecałe 40 tysięcy złotych kosztuje oczywiście podstawowa wersja Dustera (nazwana w cenniku po prostu Duster) ze 105-konnym silnikiem 1.6. Pamiętajmy, że to bardzo podstawowa wersja, wyłącznie z obowiązkowym wyposażeniem dotyczącym bezpieczeństwa, w tym z seryjnym ESP.

Rumuni przygotowali dla klientów jeszcze 4 inne wersje wyposażenia - Ambiance, Laureate, Blackstorm (seria limitowana) oraz Prestige. Najdroższy Duster z napędem 4x4, silnikiem 1.5 dCi 110 i w wersji Prestige to wydatek rzędu 74 200 złotych.

Silniki:

Bazowy silnik Dacii to benzynowa jednostka 1.6 litra (105 KM). Mamy też dwa silniki wysokoprężne 1.5 dCi o mocy 90 albo 110 KM. Dacia oferuje także silnik 1.6 wyposażony w fabryczną instalacją gazową oraz najmocniejszą jednostkę 1.2 TCe o mocy 125 KM.

A może jednak rynek wtórny? Sprawdź oferty

Dacia Duster po lifitnguFot. Dacia

Dacia Duster po lifitnguFot. Dacia

Dacia Duster po lifitngufot. Dacia

Dacia Duster po lifitngufot. Dacia

Dacia Duster po lifitnguFot. Dacia

Zdjęcie Avantree Joytune
Zestaw głośnomówiący Avantree Joytune
w okazje.info
Więcej o:
Komentarze (57)
Najtańsze SUV-y i crossovery na polskim rynku
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Enriqe

    Oceniono 27 razy 25

    To ciekawe, że Skoda Yeti z klimatyzacją jest droższa niż Suzuki SX4 Cross i Mitsubishi ASX z klimatyzacją.

  • mmeydey

    Oceniono 11 razy 11

    aut w najniższych cenach oczywiście nie ma a wersje 4x4 lub pseudo 4x4 (suzuki sx4 s-cross) są znacznie droższe, dla mnie mokka na ulicy wygląda jak auto uderzone z przodu i tyłu, przez co całkowicie brak mu proporcji, a już silniki małolitrażowe to całkowita porażka, czyli koniec silnika nastąpi po zjechaniu z asfaltu i przy niewielkim zabuksowaniu kół

  • Cyryl Ładziński

    Oceniono 13 razy 11

    Czy ktoś może wie (z realnego doświadczenia) czy Duster jest istotnie bardziej awaryjna od pozostałych tu prezentowanych względnie czy jego utrzymanie od strony serwisu jest znacznie droższe?

  • mich64

    Oceniono 19 razy 9

    Mokka - wg reklamy dla brodacza goniącego się po lesie z niedźwiedziem. Jednym słowem hi[ster na wakacjach. Aaaaaa przepraszam to fiat 500. Mokka to ten brodacz w podziemnym garażu.

  • Gość: fiu fiu

    Oceniono 91 razy 5

    Czy ktoś mi wreszcie wytłumaczy jaki jest sens kupowania takiego samochodu? Od "zwykłego" kompaktu, z którego jest to zrobione, crossovery są dużo droższe, cięższe i - co za tym idzie - więcej palą. Przy okazji muszą się gorzej prowadzić, bo są wyższe. Od samochodu dostępnego za porównywalne pieniadze (czyli porządnego kombi/sedana) są zauważalnie mniejsze. Mógłbym zrozumieć kupowanie czegoś takiego na wieś żeby móc dojechać na pole (aczkolwiek tu raczej coś pokroju starego dobrego tarpana by się przydało), ale nie w mieście!

  • januus

    Oceniono 3 razy 3

    suzuki sx4 4x4 1,9 ddis lub 2,0 ddis-niejeden samochód typu kompakt lub sportowy wymiękka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!naprawde-przyśpieszenie do 100-9,5s-mozna szybciej?-może! ale jest to suv-19 cm prześwit napęd 4x4 i duże opony! zaletą tego suzuki jest niska masa wałasna 1300około kg! rav4 (2 gen)bierze !z palcem w d...dodatkowo ma rozłańczny napęd czego ravka nie ma!awaryjność -porównywalna z ravką!

  • It Consulting

    Oceniono 5 razy 3

    Pół roku jeździłem po salonach oglądając SUVy, morał: Żaden nie jest wart swoich pieniędzy, może jedynie Mokka, ale gdyby była po 30 cm szersza i dłuższa. IX35 -> Ten kto projektował to płakał, w środku jak Suzuki Maruti, Grand Vitara -> Szału nie, buda niezmiennie od prawie 10ciu lat, na plus napęd 4x4, wcześniej wspomniana Mokka -> piękna w środku, wersja Cosmo niczym nie ustępuje Insigni, spalanie ok, no i jedyny na rynku FABRYCZNY LPG, Tiguana i Yeti nawet nie brałem pod uwagę, po tym jak VW T5 wali się od 6 lat prawie w każdym tygodniu, RAV4 -> niestety przekraczała budżet (100k), więc jedyną opcją między ceną, rozsądkiem, wyglądem i wielkością była Kia Sportage. Czy wymarzony? Nie sądzę, ale Land Cruiser zaczyna się od 260k...

  • brutusnaidiotos

    Oceniono 25 razy 1

    MAM DOŚĆ TYCH PYTAŃ "PO CO KOMU TAKI SUV ?" Po to że się fajnie jeździ i jest przestronnie i że się idealnie wsiada i wysiada. W kompaktach mam ciasno a słupek a dotyka mi głowy. Mam dwa auta Yeti I Tiguana yesti się trochę rozbiła i muszę pomykać autem zastępczym KIa Ceed (I generacja) i Reanault Megane i NIE JESTEM W STANIE ZROZUMIEĆ JAK MOŻNA JEŹDZIĆ TAKIMI MAŁYMI I NIEPRAKTYCZNYMI PUDEŁECZKAMI ?
    Yeti nowa z klimatronikiem kosztowała 53000 zł JAKI SENS KUPOWAĆ cEEDA CZY mEGANE JAKI????

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX