Najciekawsze koncepty Audi

Spośród wielu konceptów Audi wybraliśmy te najbardziej nietypowe i nowatorskie. Zobaczcie sami - kilka pomysłów może zaskoczyć [x]
Audi A9 Prologue Audi A9 Prologue fot. Audi | Audi A9 Prologue

Idzie nowe | Audi A9

Audi A9 Prologue to nie tylko zapowiedź tego jak może wyglądać nowy model marki, czyli, żadna niespodzianka, A9, ale ogólnie drogi, którą podąży niemiecka marka. Audi A9 Prologue to koncept ogłaszający nową erę w stylistyce marki.

Za zaprezentowane parę dni temu w Los Angeles auto odpowiada nowy szef stylistów i projektantów Audi, Marc Lichte. Podoba Wam się wygląd nowego Audi? Uważacie, że właśnie w tym kierunku powinny podążyć pozostałe modele Audi?

Naturalnym konkurentem dla nadchodzącego A9 wydaje się być Mercedes S Coupe. Zobaczymy, jak sportowa limuzyna z Inglostad poradzi sobie z przeciwnikiem z gwiazdą na masce.

Audi A9 Prologuefot. Audi | Audi A9 Prologue

Audi A9 Prologuefot. Audi | Audi A9 Prologue

Audi A9 Prologuefot. Audi | Audi A9 Prologue

Audi A9 Prologuefot. Audi | Audi A9 Prologue

Słów parę o samym A9 Prologue. Koncept otrzymał napęd na cztery koła (każde koło jest skrętne). Imponować może 4-litrowy, 8-cylindrowy silnik, który dostarcza kierowcy moc 605 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Tu ciekawostka, dzięki specjalnej funkcji Overboost moment obrotowy można zwiększyć do 750 Nm na 15 sekund.

Koncepcyjne coupe ma ważyć około dwóch ton, jednak dzięki potężnemu silnikowi nie będzie problemu z dynamiczną jazdą. Audi twierdzi, że wskazówka prędkościomierza będzie mijała pierwszą setkę po zaledwie 3,7 sekundy.

Luksusowe Audi już od...

Audi A9 Prologuefot. Audi | Audi A9 Prologue

Audi A9 Prologuefot. Audi | Audi A9 Prologue

Audi A9 Prologuefot. Audi | Audi A9 Prologue

Zdjęcie BLOW 580 SIROCCO Polska Zdjęcie Garmin NUVI 42 Europa Zdjęcie TomTom XXL IQ 42 Traffic Europa
BLOW 580 SIROCCO Polska Garmin NUVI 42 Europa TomTom XXL IQ 42 Traffic Eu...
Porównaj ceny ? Porównaj ceny ? Sprawdź ceny ?
źródło: Okazje.info
Audi Quartz Audi Quartz fot. Audi | Audi Quartz

Jeden z pierwszych | Audi Quartz

Ciekawie wyglądające coupe to projekt, a raczej prezent przyszykowany przez Sergio Pininfarinę z okazji 75 rocznicy powstania szwajcarskiego motoryzacyjnego magazynu "Automobil Reveu".

Za bazę dla Quartza posłużył słynny model Quattro, a podczas pracy włoski projektant mógł liczyć na pełne wsparcie Audi. Pininfarina postanowił zaprojektować nadwozie zupełnie od nowa, ale resztę pozostawił bez zmian. Projekt poddano testom w tunelu aerodynamicznym, gdzie zmierzono Cx na bardzo dobrym poziomie 0,45.

Audi Quartz był o 30 centymetrów krótszy od swojego dawcy, ale jak podkreślano dalej był praktycznym i przestronnym samochodem, który nie musiał się wstydzić nawet całkiem pojemnego bagażnika. W porównaniu z Quattro dwudrzwiowe coupe Quartz mogło się pochwalić wagą niższą o prawie 100 kg.

Audi Quartzfot. Audi | Audi Quartz

Audi Quartzfot. Audi | Audi Quartz

Audi Quartzfot. Audi | Audi Quartz

Audi Quartzfot. Audi | Audi Quartz

Jak to przełożyło się na osiągi? Dziennikarze wspomnianego magazynu przetestowali go na torze dopiero w 1986 roku (Quartz został zaprezentowany 5 lat wcześniej). Do osiągnięcia pierwszej setki koncept potrzebował 7 sekund, a prędkość maksymalna jaką udało się Szwajcarom osiągnąć to 217 km/h.

Sergio Pininfarina wpadł na pomysł nowatorskiego wydechu... co powiecie na cztery kółka z logo Audi zamiast klasycznej rury wydechowej?

Ile za Audi z drugiej ręki? Sprawdź oferty

Audi Quartzfot. Audi | Audi Quartz

Audi Quartzfot. Audi | Audi Quartz

Audi Quartzfot. Audi | Audi Quartz

Zdjęcie Alan 121 Zdjęcie MAGNUM MX Zdjęcie YOSAN CB-250
Alan 121 MAGNUM MX YOSAN CB-250
Sprawdź ceny ? Sprawdź ceny ? Sprawdź ceny ?
źródło: Okazje.info
Audi Rosemeyer Audi Rosemeyer fot. Audi | Audi Rosemeyer

Hołd dla historii | Audi Rosemeyer

W latach 30 ubiegłego wieku nie było mocnych na srebrzyste bolidy Auto Union. W 2000 roku Audi postanowiło oddać hołd historii najeżonej zwycięstwami i zaprezentowało światu spektakularny koncept Audi Rosemeyer.

Skąd w ogóle wzięła się nazwa? To również nawiązanie do dawnych czasów. Bernd Rosemeyer był kierowcą wyścigowym i największe triumfy święcił oczywiście za kierownicą samochodów Auto Union (m.in. w 1936 roku zdobył Mistrzostwo Europy). Kierowca zginął w 1938 podczas próby bicia rekordu prędkości - chciał pokonać Rudolfa Carraciolę, który w Mercedesie pojechał 432 km/h. Przy prędkości ponad 400 km/h silny podmuch wiatru doprowadził do tragicznego w skutkach wypadku.

Czym oprócz srebrnego koloru i charakterystycznego retro wyglądu Audi Rosemeyer zwraca uwagę? Inżynierowie z Inglostad wsadzili na pokład konceptu prawdziwego potwora - 8-litrowy motor W16. Potężny silnik generował moc 630 KM i 761 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jak taka moc przekładała się na osiągi? Prędkość maksymalna to oszałamiające 350 km/h, a pierwsza setka na liczniku to kwestia 3,8 sekundy. Podobno podczas testów podrasowane wersje Rosemeyera były w stanie przełamać barierę 400 km/h.

Koncept Audi Rosemeyer to świetny pomysł na przypomnienie o dziedzictwie marki z czterema okręgami na masce.

Audi Rosemeyerfot. Audi | Audi Rosemeyer

Audi Rosemeyerfot. Audi | Audi Rosemeyer

Audi Rosemeyerfot. Audi | Audi Rosemeyer

Audi Rosemeyerfot. Audi | Audi Rosemeyer

Audi Rosemeyerfot. Audi | Audi Rosemeyer

Audi Rosemeyerfot. Audi | Audi Rosemeyer

Nowe sportowe Audi - najlepsze oferty

Zdjęcie Głośniki JBL GTO 329 Zdjęcie JVC CS-V518 Zdjęcie Kenwood KFC-E1765
Głośniki JBL GTO 329 JVC CS-V518 Kenwood KFC-E1765
Sprawdź ceny ? Porównaj ceny ? Sprawdź ceny ?
źródło: Okazje.info
Audi Avus Quattro Audi Avus Quattro fot. Audi | Audi Avus Quattro

Prawdziwy supersamochód | Audi Avus Quattro

Audi Avus rzuca się w oczy przede wszystkim futurystycznym wyglądem. Karoserii nie pomalowano, dlatego lśniła czystym, gołym aluminium. To nie tylko zabieg stylistyczny, ale także hołd dla sportowych aut z dawnych czasów (jeszcze przed wojną), gdy srebrne auta Auto Union brylowały na torach. Nazwę pożyczono od odcinka autostrady i toru w Berlinie AVUS, który otwarto już w 1921 roku. Na berlińskiej nitce toru rozegrało się kiedyś nawet GP Formuły 1 (w 1959, wygrał Brytyjczyk Tony Brooks).

Inżynierowie z Inglostad wyposażyli Avusa w centralnie umieszczony silnik W12 (6 litrów pojemności, 509 KM i 540 Nm momentu obrotowego), co przekładało się na przyspieszenie do pierwszej setki na poziomie 2,8 sekundy i 340 km/h prędkości maksymalnej.

Niestety w Audi nigdy nie zdecydowano się na wprowadzenie supersamochodu do produkcji. Szkoda, nieprawdaż? Oryginalny, jedyny egzemplarz Avusa stoi teraz w muzeum Audi i czeka na zwiedzających.

Audi Avus Quattro poświęciliśmy niedawno osobny, dużo obszerniejszy artykuł, więc jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej o tym supersamochodzie to serdecznie zapraszamy.

Audi Avus Quattrofot. Audi | Audi Avus Quattro

Audi Avus Quattrofot. Audi | Audi Avus Quattro

Audi Avus Quattrofot. Audi | Audi Avus Quattro

Audi Avus Quattrofot. Audi | Audi Avus Quattro

Zdjęcie Avantree Cara Zdjęcie Gembird (BTCC-001) Zdjęcie Jabra Tour
Zestaw głośnomówiący Avantree Cara Zestaw głośnomówiący Gembird (BTCC-001) Zestaw głośnomówiący Jabra Tour
Sprawdź ceny ? Sprawdź ceny ? Porównaj ceny ?
źródło: Okazje.info
Audi Nanuk Concept Audi Nanuk Concept Fot. Audi | Audi Nanuk Concept

SUV-y i crossovery w natarciu | Audi Nanuk

Popularność wszelkiej maści SUV-ów i crossoverów zdaje się nie słabnąć. W dzisiejszych czasach każda szanująca się marka samochodowa musi mieć w ofercie takie auto, a najlepiej to kilka różnych przedstawicieli segmentu - od małych, miejskich, przez stricte terenowe, po duże SUV-y górujące nad innymi użytkownikami drogi. Klienci pokochali SUV-y!

Audi ma oczywiście świetnie sprzedającą się rodzinę Q, ale zgodnie z powiedzeniem, że żelazo trzeba kuć póki gorące inżynierowie z Inglostad nie zamierzają na modelach Q3, Q5 i Q7 poprzestać. Podczas Salonu Samochodowego Frankfurt 2013 zaprezentowano koncept Audi Nanuk, czyli... sportowego crossovera. Czyżby Audi szykowało się do zapełnienia kolejnej niszy?

Drapieżnie wyglądający crossover ma łączyć w sobie osiągi prawdziwie sportowego samochodu z użytecznością podczas normalnej, codziennej jazdy a to do pracy, a to na zakupy. Co więcej, Nanuka wyposażono w napęd quattro, który współpracuje z pneumatycznym zawieszeniem - według twórców Nanuk poradzi sobie nie tylko w mieście i na torze, ale także w o wiele trudniejszym terenie. Ciekawe tylko jak na bezdrożach będą się sprawować niskoprofilowe opony na 22-calowych felgach...

Pod maskę Nanuka wsadzono potężny, 5-litrowy podwójnie doładowany silnik V10 TDI o mocy 544 KM i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Niemal dwutonowa bestia ma przyspieszać do pierwszej setki w 3,8 sekundy, a prędkość maksymalną określono na 305 km/h.

Audi nanuk conceptFot. Audi | Audi Nanuk

Audi nanuk conceptFot. Audi | Audi Nanuk

Audi nanuk conceptFot. Audi | Audi Nanuk

Audi Nanuk conceptFot. Audi | Audi Nanuk

To jeden z najlepszych SUV-ów na rynku

Zdjęcie GOOBAY USB samochodowa 1A 43183 Zdjęcie Hama iPhone 89434 Zdjęcie Samsung ACADU10
GOOBAY USB samochodowa 1A
Hama iPhone ładowarka Samsung ładowarka samochodowa
Sprawdź ceny ? Porównaj ceny ? Porównaj ceny ?
źródło: Okazje.info
Audi RSQ Audi RSQ fot. Audi | Audi RSQ

Ja, robot | Audi RSQ

Audi RSQ to koncept z serii "wizja przyszłości". Niemcy przygotowali ten samochód specjalnie na potrzeby filmu "Ja, robot" - akcja rozgrywa się w 2035 roku, a futurystyczne Audi asystuje na ekranie Willowi Smithowi.

RSQ to typowa dla marki stylistyka (chyba każdy rozpozna z jakiej fabryki wyjechało to coupe) doprawiona kosmicznymi przyprawami. W oczy rzucają się przede wszystkim koła - koncept nie ma klasycznych felg i opon, wygląda raczej jakby poruszał się na ukrytych w nadkolach kulach. Inna ciekawa rzecz to "drzwi motyla" oraz lakier, który głównie lśni srebrzystym niebieskim, ale przy mocniejszym świetle przechodzi gładko w złoty połysk.

Choć to wciąż dobrze nam znane Audi to w odsłonie "rok 2035" wygląda jak przystało na film science fiction. Myślicie, że za lekko ponad 20 lat samochody dalej będą wyglądały dość "normalnie" czy doczekamy czegoś bardziej futurystycznego?

Audi RSQfot. Audi | Audi RSQ

Audi RSQfot. Audi | Audi RSQ

Audi RSQfot. Audi | Audi RSQ

Dla wszystkich uczulonych na przedrostek eko dobra wiadomość - Audi przyszłości napędza 5-litrowa V10 o mocy aż 618 KM. O prędkości maksymalnej twórcy się nie zająknęli, ale podano przyspieszenie do setki 4,1 sekundy.

Kabinę wyposażono w kubełkowy fotel, który ma sprawić, że kierowca poczuje się w środku niczym pilot w kabinie odrzutowca. Wnętrze jest ascetyczne i surowe - skupia się na najważniejszych elementach służących do kierowania samochodem. Takie "bajery" jak sprzęt grający, nawigacja i klimatyzacja zeszły na dalszy plan. Choć oczywiście na pokładzie ich nie zabrakło!

Audi RSQfot. Audi | Audi RSQ

Audi RSQfot. Audi | Audi RSQ

Audi RSQfot. Audi | Audi RSQ

Audi RSQfot. Audi | Audi RSQ

Zdjęcie Ładowarka samochodowa do Kamer Contour Zdjęcie Gembird MP3A-UC-CAR4 Zdjęcie Logilink PA0038
Ładowarka samochodowa Gembird MP3A-UC-CAR4 Logilink PA0038
Sprawdź ceny ? Porównaj ceny ? Sprawdź ceny ?
źródło: Okazje.info
Audi Urban Spyder Audi Urban Spyder fot. Audi | Audi Urban Spyder

Mieszczuch przyszłości | Audi Urban

Wśród konceptów nie mogło oczywiście zabraknąć próby zmierzenia się z ruchem miejskim. Producenci samochodów raz za razem starają się wymyślić sposób na korki, ciasne miejsca parkingowe i wąskie uliczki. Rozwiązaniem Audi jest zaprezentowany w 2011 roku Urban Concept.

W telegraficznym skrócie, to dwuosobowy ultralekki samochodzik mający się idealnie sprawdzać w miejskiej dżungli. Hasłem przewodnim, które przyświecało inżynierom podczas projektowania Urban Concept jest bez wątpienia "autko ma być jak najlżejsze!". Dzięki niewielkim rozmiarom, tylko dwóm fotelom (ten pasażera jest odrobinę cofnięty względem kierowcy, można więc mówić o wariacji na temat układu 1+1) i wykorzystaniu bardzo lekkich materiałów koncept waży tylko 480 kg.

Audi na pewno zaskoczyło agresywną stylistyką swojego miejskiego prototypu. Urban Concept zdaje się być mieszanką samochodu wyścigowego, roadstera, typowego mieszczucha i fun-cara. Wzrok przyciągają przede wszystkim duże 21-calowe felgi, które pewnie nie dotrwałyby do wersji produkcyjnej.

Audi Urban Spyderfot. Audi | Audi Urban Concept

Audi Urban Spyderfot. Audi | Audi Urban Concept

Audi Urban Spyderfot. Audi | Audi Urban Concept

Audi Urban Spyderfot. Audi | Audi Urban Concept

Audi Urban Spyderfot. Audi | Audi Urban Concept

Jak na małe miejskie auto XXI wieku przystało Urban Concept polega na napędzie elektrycznym, a dokładniej na dwóch silnikach elektrycznych. Dwa małe 21-konne motorki nie powinny mieć problemu z tak lekką konstrukcją. Twórcy twierdzą, że w ruchu miejskim  Urban Concept będzie dynamiczny i nikomu mocy nie powinno zabraknąć - do 60 km/h rozpędza się w 6 sekund. Za to prędkość maksymalna to tylko 100 km/h, ale przypomnijmy, że Urban Concept to studium auta przeznaczonego do jazdy w zatłoczonych miastach.

Audi przyszykowało dwie wersje Urban Concept - klasyczną i coś dla miłośników wiatru we włosach, czyli Spydera.

Audi A1 w mieście pali tyle co nic

Audi Urban Spyderfot. Audi | Audi Urban Concept

Audi Urban Spyderfot. Audi | Audi Urban Concept

Audi Urban Spyderfot. Audi | Audi Urban Concept

Audi Urban Spyderfot. Audi | Audi Urban Concept

Zdjęcie BLACKSYS CF100 Zdjęcie Camry CR 1122 Zdjęcie QUER KOM0673
BLACKSYS CF100 Camry CR 1122 QUER KOM0673
Sprawdź ceny ? Sprawdź ceny ? Sprawdź ceny ?
źródło: Okazje.info
Audi e-Tron Audi e-Tron fot. Audi | Audi e-Tron

Ekologia przede wszystkim | Audi e-Tron

Było o koncepcie SUV-a i koncepcie autka miejskiego, więc nie mogło zabraknąć jeszcze jednego znaku naszych czasów, czyli auta jak najbardziej ekologicznego.

W Audi powstała cała rodzina takich konceptów, w których eksperymentowano z zielonymi napędami. Pierwszy e-Tron pojawił się w 2009 we Frankfurcie i można go było śmiało nazwać "elektrycznym R8" - na pokładzie pracowały 4 silniki elektryczne, które generowały moc 313 KM. Rok później w Detroit pokazano niemal identycznie wyglądający koncept (my właśnie ten prezentujemy na zdjęciach). Tym razem e-Tron był mniejszy (troszkę mniejszy od TT) i słabszy, gdyż wyposażono go w dwa elektryczne motory o łącznej mocy 204 KM.

Audi na tych dwóch projektach oczywiście nie poprzestało. Później pojawiały się kolejne auta z dopiskiem e-Tron. Jednym z ciekawszy projektów jest na pewno Audi A3 Sportback e-tron ponieważ to samochód, który wszedł do produkcji seryjnej i można go dostać w polskim salonie. Więcej o ekologicznym Audi dowiecie się TUTAJ.

Audi e-Tronfot. Audi | Audi e-Tron

Audi e-Tronfot. Audi | Audi e-Tron

Audi e-Tronfot. Audi | Audi e-Tron

Najwyższa jakość w świetnej cenie

Audi e-Tronfot. Audi | Audi e-Tron

Audi e-Tronfot. Audi | Audi e-Tron

Zdjęcie Blaupunkt EMA 455 Zdjęcie CARPOWER POWER-4/400 Zdjęcie Magnat EDITION TWO
Wzmacniacz samochodowy Blaupunkt EMA 455 Wzmacniacz samochodowy CARPOWER POWER-4/400 Wzmacniacz samochodowy Magnat EDITION TWO
Sprawdź ceny ? Sprawdź ceny ? Porównaj ceny ?
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (20)
Najciekawsze koncepty Audi
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: NABU

    Oceniono 28 razy 14

    czy tylko mi się wydaje czy może jeszcze ktoś tu widzi połączenie veyron'a z r8 ?

  • pukahontas

    Oceniono 46 razy 12

    Bardzo polubiłem Audi od kiedy ... go sprzedałem . Lubię na nie patrzeć i rozmawiać z ludźmi w serwisie. Wychodzę stamtąd bardzo dowartościowany, że jeżdżę Japończykiem .

  • ksobier

    Oceniono 21 razy 9

    Większość tego to rysunki.

  • Gość: Janek

    Oceniono 23 razy 7

    A9 ma wnętrze wyjęte żywcem z filmów S-F z lat '80. Po prostu masakra.
    Poza tym, mam nieodparte wrażenie,że pierwsze zdjęcie A( obrazuje model skrajnie różny od tych na pozostałych zdjęciach.

  • Marcin Nowak

    Oceniono 6 razy 6

    Eee, tam, zaraz zaszaleć. Zaprojektowali fikuśne światła, bajerancką kierownicę itp. itd., ale jak to wszystko złożyli do kupy to i tak wyszło przeciwpancerne jakieś...

  • hansman

    Oceniono 4 razy 4

    fajnie ze gazeta pokazuje obrazki i pisze o koncepcie a od miesiąca już sa dostępne testy jezdzacych egzemplarzy...

    www.youtube.com/watch?v=bzIOnV3bEZs

  • pukahontas

    Oceniono 6 razy 4

    i jeszcze jedno : po co w audi kij do golfa ( zdjęcie trzecie od dołu ) ? Zarówno w Audi jak i BMW użytkownicy bardziej chwalą kij do baseballa , ale wożą go raczej w bagażniku . Chyba że to audi jest na rynek rosyjski .... a to przepraszam .

  • aprox99

    Oceniono 18 razy 4

    A gdzie to te polskie Inżyniery co to im ponoć ruscy bronili coś,,wymyśleć"Już 25 nikt nie broni i coś ta ,,Polska" myśl techniczna kuleje.

  • danekstraszynski

    Oceniono 5 razy 3

    Informacja dla tych,którzy poszukają wyższości Polaków nad resztą świata. Kształt karoserii Audi Proloque powstał całkowicie w polskiej głowie. Nazwiska nie podaję, ponieważ nie wiem, czy ma ochotę wystawić się na złośliwości polskiego internetu. Przy okazji zapytam, czy sobie tego życzy. Mój znajomy jest bardzo zdolny, bardzo skromny i jest... światową gwiazdą wśród samochodowych projektantów. Audi jest dumne z faktu, że zdołali go przekonać do siebie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX