Raport TUV 2015 | Najgorsi

Instytut TUV opublikował coroczny raport awaryjności. Do sporządzenia zestawienia najmniej i najbardziej awaryjnych samochodów Niemcy wykorzystali dane z 8,5 miliona przeglądów, które przeprowadzili. Sprawdźmy, które auta znalazły się na samym dnie. Na te samochody lepiej uważać
Dacia Logan Dacia Logan fot. Renault

Auta 2-3 letnie

TUV wziął pod lupę wszystkie samochody, od najmniejszych mieszczuchów po terenówki. Procenty przy aucie to odsetek samochodów danego modelu, który zmagał się z awariami - sprawa jest prosta, im niższy procent tym lepiej. TUV przyporządkowuje badane auta do czterech grup oznaczonych przez kolory, od najlepszego do najgorszego: ciemnozielony, jasnozielony, żółty, jasnoczerwony i ciemnoczerwony.

My dzisiaj na tapetę bierzemy samochody, które nie poradziły sobie podczas przeglądów - prezentujemy strefę ciemnoczerwoną dla każdego przedziału wiekowego. Część zdjęć samochodów wzięliśmy z serwisu ogłoszeniowego autotrader.pl, żeby pokazać jak naprawdę prezentują się dane auta. Zdjęcia prasowe (te sprzed 10 lat również) zawsze są wypięknione i mało przydatne dla osoby chcącej kupić samochód na rynku wtórnym.

Który samochód okazał się najbardziej awaryjny? Dacia Logan. Oprócz rumuńsko-francuskiej Dacii na "podium" jeszcze dwa auta ze słonecznej Italii - Fiat Panda i stosunkowo droga Alfa Romeo MiTo.

109. Dacia Sandero - 11,2%

109. Hyundai i30 - 11,2%

109. Peugeot 308- 11,2%

112. Alfa Romeo Giulietta -11,5%

112. Citroen C5 - 11,5%

112. Ford S-Max - 11,5%

112. Kia Sportage - 11,5%

116. Dacia Duster - 11,8%

117. Citroen C4 Picasso - 11,9%

118. Volkswagen Fox - 12,0%

119. Chevrolet Captiva - 13,1%

119. Ford Mondeo - 13,1%

119. Ford Galaxy - 13,1%

122. Fiat 500 - 13,4%

123. Chevrolet Spark - 13,7%

124. Fiat Punto - 14%

125. Ford Ka - 14,1%

126. Citroen Berlingo - 14,3%

127. Fiat Panda - 14,8%

128. Alfa Romeo MiTo - 15,6%

129. Dacia Logan - 15,7%

Fiat Panda 2012fot. Autotrader | Fiat Panda rocznik 2012

Fiat Doblo rocznik 2010 Fiat Doblo rocznik 2010 fot. Autotrader.pl | Fiat Doblo rocznik 2010

Auta 4-5 letnie

Wśród cztero i pięciolatków Dacia Logan również w niechlubnej czołówce, ale tym razem musiała oddać najwyższy stopień podium Fiatowi Doblo. Prawie 26% użytkowych Fiatów zmaga się z różnego rodzaju usterkami i awariami. W tym przedziale wiekowym można zaufać stereotypom o japońskiej i niemieckiej niezawodności - w strefie ciemnoczerwonej nie ma ani jednego Japończyka. Z niemieckich przy zakupie trzeba uważniej przyjrzeć się BMW X3 i Volkswagenowi Sharanowi.

108. BMW X3 - 18%

109. Citroen C2 - 19,0%

109. Fiat Punto - 19,0%

109. Kia Picanto - 19%

112. Volkswagen Sharan - 19,3%

113. Dacia Sandero - 20%

114. Renault Twingo - 20,2%

115. Fiat Bravo - 20,3%

117. Kia Sorento -20,9%

118. Citroen C4 - 21,4%

119. Fiat Panda - 21,7%

120. Chevrolet Captiva - 21,9%

121. Hyundai Tucson - 22,3%

122. Chevrolet Matiz - 25,1%

123. Renault Kangoo - 25,4%

124. Dacia Logan - 25,5%

125. Fiat Doblo - 25,8%

Chevrolet Matiz 2009fot. Autotrader.pl | Chevrolet Matiz rocznik 2009

Renault Laguna rocznik 2008 Renault Laguna rocznik 2008 fot. Autotrader. pl | Renault Laguna rocznik 2008

Auta 6-7 letnie

Najgorsza trójka to auta koncernu Renault. Dacia i dwa samochody z rombem na masce: użytkowe Kangoo oraz Laguna. Renault Laguna to model, który bardzo często pojawia się w zestawieniach o awaryjności. Na szczęście, w nowszych rocznikach Francuzi uporali się z problemami i próżno Laguny szukać wśród najbardziej awaryjnych samochodów. Jednak jeżeli chcecie kupić starsze auto, to decydując się na Lagunę przyjrzyjcie się jej bardzo uważnie - jak to ze starymi Francuzami często bywa możecie trafić na świetny i niezawodny egzemplarz albo wejść na bardzo kosztowną minę.

94. Citroen C2 - 26,4%

95. Volkswagen Fox - 26,6%

96. Volkswagen Sharan - 26,7%

97. Ford Ka -27%

98. Fiat Punto - 27,2%

100. Kia Sorento - 27,8%

101. Citroen Berlingo - 28,4%

102. Seat Ibiza - 28,5%

103. Chevrolet Matiz - 28,8%

103. Peugeot 307 - 28,8%

105. Renault Megane - 29,3%

106. Citroen C5 - 29,6%

107. Citroen C4 - 30%

108. Fiat Doblo - 30,8%

109. Renault Kangoo - 31,9%

110. Dacia Logan 32,8%

111. Renault Laguna - 33%

Renautl Kangoo 2008fot. Autotrader.pl | Renautl Kangoo 2008

Mercedes M W164 przed liftingiem Mercedes M W164 przed liftingiem fot. S 400 HYBRID | Wikimedia Commons | Mercedes M W164 przed liftingiem

Auta 8-9 letnie

Zwykle dużo mówi się o niemieckiej solidności, ale w przypadku starszych roczników Mercedesa klasy M precyzja naszych zachodnich sąsiadów gdzieś się zagubiła. Aż 43,2% SUV-ów z gwiazdą na masce boryka się z awariami. Mercedes jest zdecydowanym "liderem"... W przypadku aut z roczników 2005/2006 należy też uważać na Nissana Micrę. To jedyne japońskie auto, które trafiło do ciemnoczerwonej strefy.

80. Peugeot 307 - 33,5%

81. Nissan Micra - 33,6%

81. Opel Corsa - 33,6%

83. Chevrolet Matiz - 33,7%

84. Ford Ka - 33,8%

85. Renault Twingo - 34%

86. Alfa Romeo 147 - 34,3%

87. Renault Megane - 34,6%

88. Ford Galaxy - 34,7%

89. Volkswagen Sharan - 35,1%

90. Renault Laguna - 36%

91. Renault Kangoo - 37,1%

92. Kia Sorento - 37,2%

93. Fiat Doblo - 37,9%

94. Fiat Stilo - 41,1%

95. Mercedes klasy M - 43,2%

Fiat Stilofot. Fiat

Volkswagen Sharan rocznik 2004 Volkswagen Sharan rocznik 2004 fot. Autotrader.pl | Volkswagen Sharan rocznik 2004

Auta 10-11 letnie

Tutaj bardzo podobne wyniki - na samym dnie Mercedes klasy M, a po piętach depcze mu Fiat Stilo. Oprócz samochodów na "F" (jeżeli chodzi o starsze samochody to stereotypy zdają się sprawdzać) do strefy ciemnoczerwonej trafiły jeszcze: Volvo S40, Mini i dwa większe Volkswageny (Sharan oraz Touran).

64. Volvo S40/V40 -38,4%

65. Renault Twingo - 38,6%

66. Volkswagen Touran -38,7%

67. Renault Scenic - 39,3%

68. Renault Clio - 39,9%

69. Fiat Doblo - 40,3%

70. Renault Kangoo - 40,4%

71. Renault Laguna - 40,5%

72. Mini - 40,7%

73. Alfa Romeo 147 - 42,1%

74. Ford Ka - 42,4%

75. Ford Galaxy - 42,5%

76. Volkswagen Sharan - 43,6%

77. Fiat Stilo - 44,3%

78. Mercedes klasy M - 44,8%

Mini Cooper rocznik 2003fot. Autotrader.pl | Mini Cooper rocznik 2003

Więcej o:
Copyright © Agora SA