Raport TUV 2015 | Najgorsi

Instytut TUV opublikował coroczny raport awaryjności. Do sporządzenia zestawienia najmniej i najbardziej awaryjnych samochodów Niemcy wykorzystali dane z 8,5 miliona przeglądów, które przeprowadzili. Sprawdźmy, które auta znalazły się na samym dnie. Na te samochody lepiej uważać
Dacia Logan Dacia Logan fot. Renault

Auta 2-3 letnie

TUV wziął pod lupę wszystkie samochody, od najmniejszych mieszczuchów po terenówki. Procenty przy aucie to odsetek samochodów danego modelu, który zmagał się z awariami - sprawa jest prosta, im niższy procent tym lepiej. TUV przyporządkowuje badane auta do czterech grup oznaczonych przez kolory, od najlepszego do najgorszego: ciemnozielony, jasnozielony, żółty, jasnoczerwony i ciemnoczerwony.

My dzisiaj na tapetę bierzemy samochody, które nie poradziły sobie podczas przeglądów - prezentujemy strefę ciemnoczerwoną dla każdego przedziału wiekowego. Część zdjęć samochodów wzięliśmy z serwisu ogłoszeniowego autotrader.pl, żeby pokazać jak naprawdę prezentują się dane auta. Zdjęcia prasowe (te sprzed 10 lat również) zawsze są wypięknione i mało przydatne dla osoby chcącej kupić samochód na rynku wtórnym.

Który samochód okazał się najbardziej awaryjny? Dacia Logan. Oprócz rumuńsko-francuskiej Dacii na "podium" jeszcze dwa auta ze słonecznej Italii - Fiat Panda i stosunkowo droga Alfa Romeo MiTo.

109. Dacia Sandero - 11,2%

109. Hyundai i30 - 11,2%

109. Peugeot 308- 11,2%

112. Alfa Romeo Giulietta -11,5%

112. Citroen C5 - 11,5%

112. Ford S-Max - 11,5%

112. Kia Sportage - 11,5%

116. Dacia Duster - 11,8%

117. Citroen C4 Picasso - 11,9%

118. Volkswagen Fox - 12,0%

119. Chevrolet Captiva - 13,1%

119. Ford Mondeo - 13,1%

119. Ford Galaxy - 13,1%

122. Fiat 500 - 13,4%

123. Chevrolet Spark - 13,7%

124. Fiat Punto - 14%

125. Ford Ka - 14,1%

126. Citroen Berlingo - 14,3%

127. Fiat Panda - 14,8%

128. Alfa Romeo MiTo - 15,6%

129. Dacia Logan - 15,7%

Fiat Panda 2012fot. Autotrader | Fiat Panda rocznik 2012

Fiat Doblo rocznik 2010 Fiat Doblo rocznik 2010 fot. Autotrader.pl | Fiat Doblo rocznik 2010

Auta 4-5 letnie

Wśród cztero i pięciolatków Dacia Logan również w niechlubnej czołówce, ale tym razem musiała oddać najwyższy stopień podium Fiatowi Doblo. Prawie 26% użytkowych Fiatów zmaga się z różnego rodzaju usterkami i awariami. W tym przedziale wiekowym można zaufać stereotypom o japońskiej i niemieckiej niezawodności - w strefie ciemnoczerwonej nie ma ani jednego Japończyka. Z niemieckich przy zakupie trzeba uważniej przyjrzeć się BMW X3 i Volkswagenowi Sharanowi.

108. BMW X3 - 18%

109. Citroen C2 - 19,0%

109. Fiat Punto - 19,0%

109. Kia Picanto - 19%

112. Volkswagen Sharan - 19,3%

113. Dacia Sandero - 20%

114. Renault Twingo - 20,2%

115. Fiat Bravo - 20,3%

117. Kia Sorento -20,9%

118. Citroen C4 - 21,4%

119. Fiat Panda - 21,7%

120. Chevrolet Captiva - 21,9%

121. Hyundai Tucson - 22,3%

122. Chevrolet Matiz - 25,1%

123. Renault Kangoo - 25,4%

124. Dacia Logan - 25,5%

125. Fiat Doblo - 25,8%

Chevrolet Matiz 2009fot. Autotrader.pl | Chevrolet Matiz rocznik 2009

Renault Laguna rocznik 2008 Renault Laguna rocznik 2008 fot. Autotrader. pl | Renault Laguna rocznik 2008

Auta 6-7 letnie

Najgorsza trójka to auta koncernu Renault. Dacia i dwa samochody z rombem na masce: użytkowe Kangoo oraz Laguna. Renault Laguna to model, który bardzo często pojawia się w zestawieniach o awaryjności. Na szczęście, w nowszych rocznikach Francuzi uporali się z problemami i próżno Laguny szukać wśród najbardziej awaryjnych samochodów. Jednak jeżeli chcecie kupić starsze auto, to decydując się na Lagunę przyjrzyjcie się jej bardzo uważnie - jak to ze starymi Francuzami często bywa możecie trafić na świetny i niezawodny egzemplarz albo wejść na bardzo kosztowną minę.

94. Citroen C2 - 26,4%

95. Volkswagen Fox - 26,6%

96. Volkswagen Sharan - 26,7%

97. Ford Ka -27%

98. Fiat Punto - 27,2%

100. Kia Sorento - 27,8%

101. Citroen Berlingo - 28,4%

102. Seat Ibiza - 28,5%

103. Chevrolet Matiz - 28,8%

103. Peugeot 307 - 28,8%

105. Renault Megane - 29,3%

106. Citroen C5 - 29,6%

107. Citroen C4 - 30%

108. Fiat Doblo - 30,8%

109. Renault Kangoo - 31,9%

110. Dacia Logan 32,8%

111. Renault Laguna - 33%

Renautl Kangoo 2008fot. Autotrader.pl | Renautl Kangoo 2008

Mercedes M W164 przed liftingiem Mercedes M W164 przed liftingiem fot. S 400 HYBRID | Wikimedia Commons | Mercedes M W164 przed liftingiem

Auta 8-9 letnie

Zwykle dużo mówi się o niemieckiej solidności, ale w przypadku starszych roczników Mercedesa klasy M precyzja naszych zachodnich sąsiadów gdzieś się zagubiła. Aż 43,2% SUV-ów z gwiazdą na masce boryka się z awariami. Mercedes jest zdecydowanym "liderem"... W przypadku aut z roczników 2005/2006 należy też uważać na Nissana Micrę. To jedyne japońskie auto, które trafiło do ciemnoczerwonej strefy.

80. Peugeot 307 - 33,5%

81. Nissan Micra - 33,6%

81. Opel Corsa - 33,6%

83. Chevrolet Matiz - 33,7%

84. Ford Ka - 33,8%

85. Renault Twingo - 34%

86. Alfa Romeo 147 - 34,3%

87. Renault Megane - 34,6%

88. Ford Galaxy - 34,7%

89. Volkswagen Sharan - 35,1%

90. Renault Laguna - 36%

91. Renault Kangoo - 37,1%

92. Kia Sorento - 37,2%

93. Fiat Doblo - 37,9%

94. Fiat Stilo - 41,1%

95. Mercedes klasy M - 43,2%

Fiat Stilofot. Fiat

Volkswagen Sharan rocznik 2004 Volkswagen Sharan rocznik 2004 fot. Autotrader.pl | Volkswagen Sharan rocznik 2004

Auta 10-11 letnie

Tutaj bardzo podobne wyniki - na samym dnie Mercedes klasy M, a po piętach depcze mu Fiat Stilo. Oprócz samochodów na "F" (jeżeli chodzi o starsze samochody to stereotypy zdają się sprawdzać) do strefy ciemnoczerwonej trafiły jeszcze: Volvo S40, Mini i dwa większe Volkswageny (Sharan oraz Touran).

64. Volvo S40/V40 -38,4%

65. Renault Twingo - 38,6%

66. Volkswagen Touran -38,7%

67. Renault Scenic - 39,3%

68. Renault Clio - 39,9%

69. Fiat Doblo - 40,3%

70. Renault Kangoo - 40,4%

71. Renault Laguna - 40,5%

72. Mini - 40,7%

73. Alfa Romeo 147 - 42,1%

74. Ford Ka - 42,4%

75. Ford Galaxy - 42,5%

76. Volkswagen Sharan - 43,6%

77. Fiat Stilo - 44,3%

78. Mercedes klasy M - 44,8%

Mini Cooper rocznik 2003fot. Autotrader.pl | Mini Cooper rocznik 2003

Więcej o:
Komentarze (108)
Raport TUV 2015 | Najgorsi
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • liczbynieklamia

    Oceniono 198 razy 190

    Raport TUV odnosi się raczej do usterkowości niż awaryjności. TUV zbiera dane podczas przeglądów technicznych, są to samochody które przyjeżdżają na kołach, zwykle bez usterek widocznych dla kierowcy. ADAC bada za to liczbę awarii na drodze, do których wzywana jest pomoc drogowa. Oba te wskaźniki są ważne dla kierowcy, bo usterki to koszty, a awarie to nie tylko koszty, ale przede wszystkim problemy. Jak ktoś dużo jeździ w trasy, powinien bardziej patrzeć na bezawaryjność, jak się jeździ po mieście - bezusterkowość, bo w razie awarii można zostawić samochód na parkingu i do celu dojechać taksówką.

    Na raport TUV trzeba jednak patrzeć z uwzględnieniem cen serwisu. Ja nie bałbym się aż tak bardzo usterkowości Logana, Sparka czy Pandy, bo usunięcie tych usterek będzie tanie i te samochody mogą być globalnie tańsze w naprawach niż dużo mniej usterkowe samochody tej samej klasy. Natomiast wysoka usterkowość Mercedesa ML czy BMW X3 będzie bardzo, ale to bardzo kosztowna.

  • Gość: KMS

    Oceniono 101 razy 77

    A VW na przeglądy nie są w stanie dojechać. Bo akurat padł rozrząd, wymaszerowała maską głowica lub całkiem wszystko padło. Ciekawe że w amerykańskich, angielskich rankingach satysfakcji konsumenckiej, kosztów eksploatacji, częstotliwości napraw auta niemieckie znacznie niżej w tych klasyfikacjach. Prowadzą proste do bólu popularne auta japońskie i amerykańskie.

  • Gość: 111

    Oceniono 130 razy 64

    To raczej raport tych, którzy nie opłacili ładnych wyników. Np. takie Pandy są powszechnie uznawane za bardzo mało awaryjne.

  • Gość: gh

    Oceniono 57 razy 55

    no nie wiem, TUV przygotowywał ranking usterkowości czołgów przed Kurskiem, wyszło, że ruskie mają usterkość 80% a niemieckie 0.01%.

  • konus33

    Oceniono 62 razy 54

    Te raporty są tak samo wiarygodne jak ich raporty na temat jakości opon ktore jak się okazało były zależne od tego kto ile płacił . na świecie toczy się wojna gosp. i wszystkie chwyty dozwolone . Z samochodami jest tak że jak kupisz dowolny model z salonu to będziesz jeździł bez awarii a jeśli kupisz to samo od handlarza mirka po wypadku z kręconym licznikiem to masz gwarantowane kłopoty nikt za granicą nie pozbywa się dobrych wozów wbrew obiegowym opinią są to pojazdy powypadkowe albo wyjeżdzone

  • Gość: 123

    Oceniono 45 razy 39

    Fajnie, fajnie, na zdjęciu Laguna III, samochód, który rankingu Warranty Direct bije niezawodnością Toyotę Avensis, Paska itd..., a tu... może chodziło im o Lagunę II?

  • jep23

    Oceniono 38 razy 36

    Montownie samochodów,jak wiadomo, nie produkują części i podzespołów(?).
    Dlaczego więc na przykład taki sam alternator firmy X w aucie jednej marki
    jest awaryjny,a innej nie?

    Nigdy nie natrafiłem na ranking firm,których części psują się najczęściej.
    I nie mam na myśli "tanich zamienników" tylko częśći,podzespoły montowane w FABRYCE.

  • Gość: gość

    Oceniono 42 razy 32

    jedno jest pewne że folcwagen jest najgorszy i do tego nie trzeba tabelek niemieckich

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX