Raport TUV 2015 | Najlepsi

Instytut TUV opublikował coroczny raport awaryjności. Do sporządzenia zestawienia najmniej i najbardziej awaryjnych samochodów Niemcy wykorzystali dane z 8,5 miliona przeglądów, które przeprowadzili. Sprawdźmy, które auta znalazły się na samym szczycie
Mercedes SLK Mercedes SLK Mercedes SLK

Auta 2-3 letnie

TUV wziął pod lupę wszystkie samochody, od najmniejszych mieszczuchów po terenówki. Procenty przy aucie to odsetek samochodów danego modelu, który zmagał się z awariami - sprawa jest prosta, im niższy procent tym lepiej. TUV przyporządkowuje badane auta do czterech grup oznaczonych przez kolory, od najlepszego do najgorszego: ciemnozielony, jasnozielony, żółty, jasnoczerwony i ciemnoczerwony.

My dzisiaj na tapetę bierzemy ścisłą czołówkę bezawaryjności - po pięć najmniej awaryjnych samochodów w każdym przedziale wiekowym. Część zdjęć samochodów wzięliśmy z serwisu ogłoszeniowego autotrader.pl, żeby pokazać jak naprawdę prezentują się dane auta. Zdjęcia prasowe (te sprzed 10 lat również) zawsze są wypięknione i mało przydatne dla osoby chcącej kupić samochód na rynku wtórnym.

Który samochód okazał się najmniej awaryjny? Mercedes SLK. W czołówce dwu i trzylatków same niemieckie samochody. Jednak fani japońskiej motoryzacji nie mają się czego bać - auta z Japonii pokazują pazur w starszych rocznikach.

01. Mercedes SLK - 2,4%

02. Audi A6 - 2,9%

03. Mercedes GLK - 3,6%

04. Porsche 911 - 3,9%

05. BMW Z4 - 4%

Tak w ramach ciekawostki wrzucamy jeszcze po jednym samochodzie z przeciwległego bieguna. Wśród samochodów 2 i 3 letnich zdecydowanie najmniej godna zaufania jest Dacia Logan.

129. Dacia Logan - 15,7%

Dacia Loganfot. Renault

Zdjęcie Pirelli Winter 210 SottoZero zimowe Zdjęcie Goodyear Ultra Grip 8 195/65/R15 91H Zdjęcie Bridgestone Blizzak LM-32 225/45/R17 94V
Pirelli Winter 210 SottoZero zimowe
Goodyear Ultra Grip 8 opony zimowe Bridgestone Blizzak LM-32 opony zimowe
Porównaj ceny ? Porównaj ceny ? Porównaj ceny ?
Indeksy
Prędkość H - do 210 km/h H - do 210 km/h V - do 240 km/h
Nośność 690 kg 615 kg 670 kg
Parametry fizyczne
Średnica R16 R15 R17
Szerokość 225 195 225
Profil 55 65 45
Podstawowe informacje
Typ pojazdu Osobowe Osobowe Osobowe
dane dostarcza:
Mazda 3 rocznik 2009 Mazda 3 rocznik 2009 fot. Autotrader.pl | Mazda 3 rocznik 2009

Auta 4-5 letnie

5,4% Mazd 3 boryka się z różnego rodzajami awariami - to zdecydowanie najlepszy wynik w całej grupie samochodów 4 i 5-letnich. Nieco gorzej niż Mazdy 3 sprawują się Porsche 911. W czołówce duży ścisk. Pomiędzy Porsche, dwoma Toyotami i Volkswagenem Polo nie ma praktycznie większych różnic.

01. Mazda 3 - 5,4%

02. Porsche 911 - 6,4%

03. Toyota iQ - 6,5%

03. Toyota Avensis - 6,5%

03. Volkswagen Polo - 6,5%

Tym razem na niechlubnym ostatnim miejscu wylądowało użytkowe auto ze Słonecznej Italii. Fiat Doblo na miejscu nr 125 zamyka zestawienie samochodów 4 i 5-letnich. Co czwarty Fiat borykał się z jakimiś awariami.

125. Fiat Doblo - 25,8%

Fiat Doblo rocznik 2010fot. Autotrader.pl | Fiat Doblo rocznik 2010

Zdjęcie Maggi Power 8 80 195/65 R15 Zdjęcie THULE XB-16 grupa 210 Zdjęcie Veriga Compact=
Maggi Power 8 80 195/65 R15 THULE XB-16 grupa 210 Veriga Compact New 65
Sprawdź ceny ? Sprawdź ceny ? Sprawdź ceny ?
źródło: Okazje.info
Porsche 911 2007 Porsche 911 2007 fot. Autotrader.pl | Porsche 911 rocznik 2007

Auta 6-7 letnie

W dwóch poprzednich grupach Porsche znajdowało się w ścisłej czołówce, teraz wspięło się wreszcie na pierwsze miejsce. Srebrny medal przypadł w udziale Maździe, ale nie trójce, a mniejszemu modelowi Mazda 2. Podium zamyka popularny w całej Europie Volkswagen Golf - tyle że w praktycznej odmianie Plus.

01. Porsche 911 - 10,5%

02. Mazda 2 - 11,2%

03. Volkswagen Golf Plus - 11,5%

04. Toyota Auris - 11,8%

05. Mercedes klasy C - 13,1%

05. Toyota Corolla Verso - 13,1%

Nowsze modele Renault nie mają się już czego wstydzić, ale słynne powiedzenie o samochodach na "f"nie wzięło się znikąd. Starsze roczniki Francuzów bardzo często borykają się z mniejszymi bądź większymi problemami... złą sławę zdaje się potwierdzać Renault Laguna, która uplasowała się na szarym końcu wśród samochodów z roczników 2007-2008.

111. Renault Laguna - 33%

Renault Laguna rocznik 2008fot. Autotrader. pl | Renault Laguna rocznik 2008

Zdjęcie Mobil Mobilube Gx-A 80W 1L Zdjęcie ORLEN OIL HIPOL GL-5 80W90 1L Zdjęcie SHELL SPIRAX S2 ATF AX 1L
Mobil Mobilube Gx-A 80W 1L ORLEN OIL HIPOL GL-5 80W90 1L SHELL SPIRAX S2 ATF AX 1L
Sprawdź ceny ? Sprawdź ceny ? Sprawdź ceny ?
źródło: Okazje.info
Toyota RAV4 rocznik 2006 Toyota RAV4 rocznik 2006 fot. Autotrader.pl | Toyota RAV4 rocznik 2006

Auta 8-9 letnie

Zwycięzca znowu ten sam. Porsche 911 z dużą przewagą zgarnia dla siebie pierwsze miejsce. W czołówce coraz więcej Japończyków

Zaskoczeniem może być świetne piąte miejsce Forda Fusion. Starszych Fordów zwykle nie kojarzymy z samochodami bezawaryjnymi, jednak Fusion zdaje się zaprzeczać tej opinii.

01. Porsche 911 - 11,5%

02. Toyota Corolla Verso - 15,6%

03. Toyota RAV4 - 16,6%

04. Mazda 2 - 17,3%

05. Ford Fusion - 17,7%

W przypadku Mercedesa klasy M "niemiecka solidność" gdzieś się zagubiła... Aż 43,2% SUV-ów ze Stuttgartu zmaga się z awariami.

95. Mercedes klasy M - 43,2%

Mercedes M 2006fot. Autotrader.pl | Mercedes M rocznik 2006

Zdjęcie Mobil Mobilube Hd-A 85W90 1L Zdjęcie Olej do kosiarek CASTROL 5W 40-1L Zdjęcie OLEO-MAC OLEJ DO ŁAŃCUCHA ECOLUBE 001001549
Mobil Mobilube Hd-A 85W90
Olej do kosiarek CASTROL 5W OLEO-MAC OLEJ DO ŁAŃCUCHA ECOLUBE
Sprawdź ceny ? Sprawdź ceny ? Sprawdź ceny ?
źródło: Okazje.info
Toyota Avensis rocznik 2004 Toyota Avensis rocznik 2004 fot. Autotrader.pl | Toyota Avensis rocznik 2004

Auta 10-11 letnie

No cóż... Sprawa wydaje się prosta - jeżeli szukacie niezawodnego używanego samochodu to musicie kupić Porsche 911 (co za rada...). To już kolejna grupa wiekowa, w której 911-stka jest po prostu bezkonkurencyjna.

Z samochodów o bardziej przystępnych cenach dla kieszeni Polaka za tylnym spojlerem Porsche znalazła się cała masa Japończyków. Rozważając kupno auta z drugiej ręki najwyraźniej trzeba kierować się stereotypami. W starszych rocznikach samochody z Kraju Kwitnącej Wiśni są najbardziej godne zaufania.

01. Porsche 911 - 14,6%

02. Subaru Forester - 19,3%

03. Toyota RAV4 - 20,2%

04. Toyota Avensis - 21,1 %

05. Honda Jazz - 21,2%

Na ostatnim miejscu raz jeszcze Mercedes klasy M. Jeżeli chodzi o problemy z awaryjnością to chyba najgorszy model, jaki wypuściła niemiecka marka ostatnimi czasy, ponieważ inne samochody z gwiazdą na masce zwykle plasują się w czołówce takich zestawień. Jednak nie Mercedes klasy M...

77. Fiat Stilo - 44,3%

78. Mercedes klasy M - 44,8%

Fiat Stilo rocznik 2003fot. Autotrader.pl | Fiat Stilo rocznik 2003

Zdjęcie Płyn do spryskiwaczy NIGRIN - 22 C 73947 Zdjęcie Płyn zimowy do spryskiwaczy ZP5000 -20 C 5L Zdjęcie zimowy płyn do spryskiwaczy 5l,do -22 C
Płyn do spryskiwaczy NIGRIN zimowy Płyn zimowy do spryskiwaczy zimowy płyn do spryskiwaczy
Sprawdź ceny ? Sprawdź ceny ? Sprawdź ceny ?
źródło: Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (68)
Raport TUV 2015 | Najlepsi
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • saab900t

    Oceniono 87 razy 81

    Jak rozumiem "badanie awaryjności" przeprowadzono na podstawie wyników przeglądów na stacjach diagnostycznych, do których samochody dojechały samodzielnie, kierowane przez niespodziewających się niczego złego kierowców (w przeciwnym wypadku najpierw odwiedziliby warsztat naprawczy, a w następnej kolejności stację kontroli). W takim razie statystyka taka powinna zostać inaczej nazwana, gdyż nadmierne zużycie niektórych elementów pojazdu w stosunku do innych modeli nie jest awarią (chociaż może do niej doprowadzić), a stosowanie takiej nazwy jest niezwykle sugestywne i prowadzi do mylnych wniosków.

  • Gość: gość

    Oceniono 64 razy 54

    a folcwagen polo jakim cudem i z jakim silnikiem i skrzynia dojechał do 3 miejsca?

  • tylkoturbobenzyna

    Oceniono 43 razy 39

    Ciekawe ile kilometrów rocznie przejeżdża właściciel 911-tki a ile Dacii ...

  • Gość: amator włoszczyzny

    Oceniono 47 razy 27

    Statystyki usterkowości obarczone są bardzo dużymi błędami. Powstają na różna sposoby w zależności od organizacji. Niemniej jednak właściciel drogiego samochodu nie żałuje na wymianę części lub przeglądy. Znam wiele osób, które wymieniają części jak już padną bo po prostu oszczędzają na czym mogą. Są to pojazdy niedoinwestowane i bardziej podatne na usterki.
    Każdy też szczerze tylko sobie może odpowiedzieć na pytanie w jakim stopniu niezawodny jest jego samochód. Forum wszystko przyjmie - nawet Tojotę znajomego, który przez 10 lat nic kompletnie w niej nie wymieniał.
    Ja mam samochód na F, z przebiegiem 301 tys. km, w którym wymieniane były tylko materiały eksploatacyjne – część z nich znacznie rzadziej niż zaleca producent – bo też zawsze pilniejsze są inne wydatki.
    Przez te 300 tys. nigdy nie był holowany i nie potrzebował lawety.
    Chciałbym aby mój kolejny samochód (włoski) był tak awaryjny jak ten, który użytkuję.

  • redlumek

    Oceniono 26 razy 24

    Czy w statystykach liczy się tylko wiek samochodu czy tez przebieg? Bo takim SLK się dużo nie jeździ - a tu jednak przebieg bardziej powoduje usterki niż wiek samochodu.

  • Gość: 666

    Oceniono 36 razy 24

    Naszpikowane elektroniką A6 bezawaryjne? Chyba w snach, w nowych autach potrafią zawodzić przeróżne siłowniki, czujniki itd

  • keicamm83

    Oceniono 27 razy 23

    Czego się można spodziewać po niemieckim raporcie? Że japońskie wygrają? Bez jaj! Amerykanie mają odwrotną statystykę. Ja jeżdżę Hondą, moja żona Seatem (oba samochody mamy od nowości). Mimo że w tym samym wieku, Honda ma 2- krotnie większy przebieg. Ale chodzą tak, jakby to Seat więcej przejechał (zacinakące się klamki, coś trzeszczy spod deski rozdz, awarie zawieszenia, ogólny stan materiałów we wnętrzu). Jedno czym góruje Seat to faktycznie tańsze części (nie wszystkie).
    Nie mówię, że Seat jest zły, po prostu Honda jest lepsza.

  • zraluk7

    Oceniono 33 razy 23

    W badaniu niemieckiego TUV najmniej awaryjne okazały się niemieckie auta. Co za niespodzianka.

  • tomson288

    Oceniono 22 razy 18

    Porsche 911 niezawodne przez tyle lat? - no pewnie skoro 10 letnie porsze ma przebieg 90-120tyś. km. To się nie dziwię, normaly samochód już dojechał i wrócił z Księżyca w tym czasie.
    I powiedzmy sobie szczerze im więcej badziewia w samochodzie tym więcej rzeczy się może spitolić - zgodnie z zasadą Murphy'iego - jak coś się może zepsuć to na pewno się zepsuje.
    W mojej 19 letniej omedze A 89' nie miało się co zepsuć 125km, 2.0i masa 1300kg - gniła na potęgę - gdyby nie to jeździł bym nią do dziś. Nigdy się nie zepsuła - wzór auto. Wymieniałem tylko płyny, filtry, wycieraczki, opony.
    Eh... dziś już takich samochodów nie robią. Dziś mało który samochód mógłby stanąć obok i konkurować niezawodnością. Tylko ta rdza...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX