Mercedes klasy V | Prezentacja modelu

Nowy model Mercedesa ma zdominować swojego odwiecznego rywala Volkswagena Multivana. Prześwietlamy klasę V
Mercedes Klasy V Mercedes Klasy V fot. Mercedes-Benz

Klasa V

Według założeń projektantów Mercedes klasy V ma trafić do trzech grup klientów. Po pierwsze ma być świetną propozycją dla rodzin, które potrzebują dużego i komfortowego pojazdu do jazdy na co dzień, jak i na dłuższe wakacyjne wyjazdy. Druga grupa to aktywne osoby uprawiające sport, którym przyda się pojemny samochód do przewożenia sprzętu sportowego. Ostatni potencjalni klienci klasy V to firmy czy np hotele, dla których nowy Mercedes będzie spełniał rolę luksusowego minibusa, idealnego do odbioru ważnych gości z lotniska, przewiezienie ich do siedziby firmy, lub na konferencję.

Mercedes zapowiada, że klasa V wnosi do segmentu jakość na poziomie, jakiego dotąd nikt jeszcze nie oferował. Klasa V ma być dla vanów tym czym dla limuzyn jest klasa S. Ile w tych słowach prawdy? Zapraszamy na obszerną prezentację nowego Mercedesa.

Mercedes Klasy Vfot. Mercedes-Benz

 

Mercedes Klasy Vfot. Mercedes-Benz

Mercedes Klasy Vfot. Mercedes-Benz

Mercedes Klasy V Mercedes Klasy V fot. Mercedes-Benz

Stylistyka

Przy nadwoziu projektanci Mercedesa stanęli przed trudnym zadaniem. Niełatwo zaprojektować dużego i przestronnego vana. W tym segmencie najważniejsza jest wygoda, przestrzeń i wnętrze, a nie zewnętrzy wygląd. Poza tym z pudełkowatego auta ciężko wyrzeźbić coś pięknego. Jednak Mercedesowi się udało. Klasa V może się podobać.

Już na pierwszy rzut oka widzimy, że to Mercedes. Nie sposób pomylić klasy V z samochodem innej marki. Reflektory nawiązują do klasy S. Przy okazji ciekawostka, Mercedesa jest pierwszym vanem na rynku, w którym możemy zamówić lampy w technologii Full LED. Charakterystyczna osłona chłodnicy z dwoma listwami wraz ze wspomnianymi reflektorami tworzą muskularny przód klasy V. Wielka tylna szyba (otwierana niezależnie od klapy bagażnika) dominuje z tyłu. Przetłoczenia i wyraźne linie po bokach samochodu mają nadać dynamicznego wyglądu.

Panowie ze Stuttgartu ze swojego dzieła mogą by zadowoleni zwłaszcza, gdy stoi na największych w ofercie, 19-calowych felgach. A Wam jak się podoba nowy van na rynku? Naszym zdaniem prezentuje się całkiem nieźle.

Mercedes Klasy Vfot. Mercedes-Benz

Mercedes Klasy Vfot. Mercedes-Benz

Mercedes Klasy Vfot. Mercedes-Benz

Mercedes Klasy Vfot. Mercedes-Benz

Mercedes Klasy Vfot. Mercedes-Benz

Mercedes Klasy Vfot. Mercedes-Benz

Mercedes Klasy Vfot. Mercedes-Benz

Mercedes Klasy Vfot. Mercedes-Benz

Mercedes Klasy Vfot. Mercedes-Benz

Mercedes Klasy Vfot. Mercedes-Benz

Mercedes Klasy V Mercedes Klasy V fot. Mercedes-Benz

Wnętrze

Mercedes często podkreśla, że to klasa S, tyle że większych rozmiarów. Trudno Niemcom odmówić racji. Klasa V może pochwalić się najlepiej wykończoną kabiną w swoim segmencie, każdemu innemu vanowi trudno będzie nawiązać walkę z Mercedesem na tym polu. Takiego środka nikt nie powstydziłby się nawet w osobowym aucie klasy premium.

Mamy do czynienia z Mercedesem, za którego trzeba niemało zapłacić, więc nie ma sensu rozpisywać się o użytych w środku materiałach. Za te pieniądze i w aucie o tej renomie po prostu muszą być wysokiej jakości. I tak jest, Mercedes klasy V nie powinien nikogo zawieść.

Zegary są czytelne, a pomiędzy nimi upchnięto kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego. Ekran nawigacji umieszczono na górze deski rozdzielczej, by kierowca nie musiał odrywać wzroku od drogi. Obrotowy kontroler i touchpad to centrum dowodzenia, obsługujemy nimi wszystkie multimedialne funkcje, a tych oczywiście w nowoczesnym aucie znajdziemy całe mnóstwo. Wnętrze sprawia wrażenie jednego, dobrze rozplanowanego i skrojonego elementu. Jest przejrzyste i spójne - każdy powinien się w nim szybko odnaleźć.

Fotele można przesuwać, obracać i wyjmować. Kabinę bez większych problemów dostosujemy więc do naszych potrzeb. Innym ciekawym pomysłem jest półka w bagażniku, która organizuje przestrzeń do załadunku. Zamiast tylnych foteli możemy zamówić kanapy albo łóżko z szufladami na pościel. Dla każdego coś miłego.

Mercedes Klasy Vfot. Mercedes-Benz

Mercedes Klasy Vfot. Mercedes-Benz

Mercedes Klasy Vfot. Mercedes-Benz

Mercedes Klasy Vfot. Mercedes-Benz

Mercedes Klasy Vfot. Mercedes-Benz

Mercedes Klasy Vfot. Mercedes-Benz

Mercedes Klasy Vfot. Mercedes-Benz

Mercedes Klasy Vfot. Mercedes-Benz

Mercedes Klasy Vfot. Mercedes-Benz

Mercedes Klasy Vfot. Mercedes-Benz

Mercedes Klasy Vfot. Mercedes-Benz

Mercedes Klasy Vfot. Mercedes-Benz

Mercedes Klasy V Mercedes Klasy V fot. Mercedes-Benz

Silniki

Mercedes klasy V oferowany jest w trzech wariantach silnikowych:

V 200 CDI o mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym 330 Nm

V 220 CDI o mocy 163 KM i maksymalnym momencie obrotowym 380 Nm

V 250 BlueTec o mocy 190 KM i maksymalnym momencie obrotowym 440 Nm

Nie uświadczymy żadnej jednostki benzynowej, wszystkie silniki to diesle.

Niemcy najbardziej zadowoleni są z najmocniejszej jednostki. Wyposażono ją w nowatorską technologię overtorque2, która na krótką chwilę zwiększa moc i moment obrotowy silnika (o 14 KM i 40 Nm), co przyda się zwłaszcza przy wyprzedzaniu. Z najmocniejszym silnikiem klasa V potrzebuje do osiągnięcia pierwszej setki 9,1 sekundy.

Żyjemy w czasach parcia na ekologię, więc w vanie ze Stuttgartu nie mogło zabraknąć ekologicznych rozwiązań. Silniki wyposażono m.in w funkcje start-stop i alternator Fuel Efficiency, a klasa V spełnia nawet najbardziej rygorystyczne normy.

Nie inaczej jest ze spalaniem. Mercedes klasy V może pochwalić się spalaniem na poziomie około 6 litrów w cyklu mieszanym (różnice pomiędzy poszczególnymi silnikami nie są duże). To świetny wynik nawet biorąc pod uwagę, że dane producenta zawsze są trochę (albo i więcej niż trochę) podkoloryzowane.

Mercedes klasa V silnikfot. Mercedes-Benz

Mercedes Klasy V Mercedes Klasy V fot. Mercedes-Benz

Wersje wyposażenia i ceny

Mercedes klasy V występuje w trzech długościach nadwozia (od 4895 do 5370 mm) z dwoma rozstawami osi. Ceny jakie podajemy przy każdej wersji wyposażenia wahają się ze względu na długość samochodu oraz silnik, który pracuje pod maską.

Podstawowa wersja klasy V nazywa się po prostu klasa V (albo Classic). W standardzie dostaniemy m.in. stalowe 16-calowe obręcze, połyskujące srebrne listwy na osłonie chłodnicy, automatyczny układ włączania świateł w zależności od otoczenia, szyby atermiczne, reflektory odblaskowe do jazdy dziennej, fotele pokryte tkaniną Santiago, element ozdobny w kolorze piano black, półautomatyczną klimatyzację, elektryczny hamulec  postojowy, całą armię poduszek powietrznych czy zestaw Audio 20 USB.

CENY: 160 515 - 191 388 zł.

Bogatsza wersja AVANTGARDE to m.in. większe koła ze stopów lekkich, inteligentne światła ILS LED, oddzielnie otwierana szyba tylna, chromowane listwy, drugie drzwi przesuwne po lewej stronie, skóra Lugano na fotelach, ozdobne elementy imitujące jesionowe drewno, wielofunkcyjna kierownica wykończona skórą nappa z chromowaną wkładką.

CENY: 192 987 - 223 860 zł.

Z okazji premiery nowego modelu przygotowano także ekskluzywny model specjalny - Klasę V Edition 1. To najdroższa i najbardziej ekskluzywna wersja nowego vana. Rozpoznamy ją m.in. po 19-calowych felgach i specjalnych etykietkach na błotniku. W środku przywita nas imitacja hebanu i profesjonalny system nagłaśniający Burnester.

CENY: 300 628 zł. (topowa wersja występuje tylko w średniej długości z silnikiem V 250)

Oprócz tych zestawów Mercedes przygotował całe mnóstwo dodatków i dwa pakiety "sportowe" (Exterior Sport dotyczący nadwozia i Interior Sport dotyczący wnętrza).

No i nie zapominajmy o wersji MARCO POLO, która powstała we współpracy z firmą Westfalia.

Mercedes Klasy Vfot. Mercedes-Benz

Mercedes Klasy V Mercedes Klasy V fot. Mercedes-Benz

Nowoczesne technologie

BluEFFICIENCY standardowy pakiet obejmujący modyfikacje układu napędowego i aerodynamiki, które optymalizują wartość zużycia paliwa i emisję CO2.

AGILITY CONTROL układ jezdny z selektywnym systemem amortyzacji, który reguluje charakterystykę amortyzacji i stabilizację do stanu jezdni i warunków jazdy. Ma zapewniać równowagę pomiędzy komfortem jazdy i dynamiką.

Intelligent Drive to systemy wspomagania i bezpieczeństwa jazdy, zwiększające komfort i asystujące kierowcy. To między innymi: pakiet parkowania z kamerą cofania lub kamerą 360 stopni.

Distronic Plus wspomagany radiowo system automatycznego utrzymywania odległości.

Inteligentny system oświetlenie ILS LED posiada adaptacyjne reflektory, które automatycznie dostosowują się do sytuacji jezdnej. W skład systemu wchodzą: asystent świateł drogowych, przeciwdziałający oślepianiu kierowców z naprzeciwka oraz funkcja aktywnego doświetlania zakrętów.

Pakiet pasa ruchu to asystent martwego punktu (ostrzega o pojazdach w nim) i asystent utrzymania pasa ruchu (sygnalizuje wyjazd z pasa).

ATTENTION ASSIST rozpoznaje zmęczenie i ostrzega o nim kierowcę.

Asystent bocznego wiatru przeciwdziała utracie toru jazdy na skutek gwałtownego podmuchu bocznego wiatru.

PRE-SAFE prewencyjny system, który rozpoznaje niebezpieczne sytuacje i uruchamia mechanizmy ochrony pasażerów (napinacze pasów, zamknięcie otwartych okien, bezpieczne ustawienie foteli).

COLLISION PREVENTION ASSIST pomaga uniknąć wypadków polegających na najechaniu na inny pojazd. Utrzymuje minimalny odstęp od poprzedzającego samochodu i ostrzega przed jego przekroczeniem. Jeżeli nie zareagujemy Mercedes rozpocznie procedurę hamowania.

Asystent rozpoznawania znaków wyłapuje znaki na drodze i wyświetla je na ekranie pomiędzy zegarami. Dzięki temu wiemy np. z jaką prędkością możemy jechać i czy mamy pierwszeństwo.

Mercedes klasy V nowoczesnefot. Mercedes-Benz

Mercedes klasy V nowoczesnefot. Mercedes-Benz

Mercedes Klasy V Mercedes Klasy V fot. Mercedes-Benz

Kolory i felgi

Kolory:

 

Mercedes klasa V koloryfot. Mercedes-Benz

Felgi:

Mercedes klasa V felgifot. Mercedes-Benz

Mercedes klasa V felgifot. Mercedes-Benz

Tapicerka:

Mercedes klasa V tapicerkifot. Mercedes-Benz

Mercedes klasa V tapicerkifot. Mercedes-Benz

Mercedes Vito Mercedes Vito Fot. Mercedes

Szukasz czegoś użytkowego? | Vito

Klasa V celuje w duże rodziny, sportowców i biznesmenów. A co jeżeli potrzebujesz samochodu do brudnej roboty? Z pomocą przychodzi Mercedes Vito.

W telegraficznym skrócie, Vito to mniej prestiżowa (spójrzcie na plastikowe zderzaki) i o wiele bardziej użytkowa wersja bohatera dzisiejszego tekstu. Nowy van Mercedesa to największa przestrzeń załadunkowa w swojej klasie. Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej o Vito to zapraszamy do:

NASZEGO ARTYKUŁU O VITO

Mercedes VitoFot. Mercedes

Mercedes VitoFot. Mercedes

Mercedes VitoFot. Mercedes

Mercedes VitoFot. Mercedes

Mercedes VitoFot. Mercedes

Mercedes VitoFot. Mercedes

Mercedes VitoFot. Mercedes

Więcej o:
Komentarze (21)
Mercedes klasy V | Prezentacja modelu
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • dunedain_1975

    Oceniono 18 razy 18

    Ciekawe, czy niemiecki system rozpoznawania znaków rozpozna polski system umieszczania 3 lub 4 znaków drogowych na jednym słupku?

  • xsawer

    Oceniono 13 razy 11

    Chyba na jednym zdjęciu zauważyłem rdzawy odprysk? A może to mucha nasrała.

  • Gość: viem

    Oceniono 23 razy 7

    Jak można porownywac VW do Mercedesa ?? przesiadłem się z vw do MB 224KM,w automacie to inny swiat i inna epoka , jazda mesiem to bajka.

  • Gość: Franek

    Oceniono 19 razy 7

    Dla mnie największym vanem pozostaje Rodius. Jest paskudny, ale absurdalnie pojemny. Podobno projekt powstawał przy oparach palonego zioła, przynajmniej tak wyczytałem na "historia z kołem w tle".

  • lustereczko01

    Oceniono 7 razy 5

    Jaki ma okres pełnej biodegradacji 5 lat?

  • Agata F.

    Oceniono 13 razy 5

    Mamy w firmie Viano z 2012 auto jest pordzewiałe na klapie i na dole drzwi..
    Nie wróżę temu autu sukcesów

  • Gość: VW Mesiu

    Oceniono 7 razy 5

    Mercedes to Mercedes, ale nie sama "gwiazda" jeździ. Poczekamy rok, dwa i zobaczymy czy i kiedy wyjdą wady wieku dziecięcego.

  • fruqo3

    Oceniono 11 razy 3

    Chrup, chrup...
    To ja, ruda. Już sobie zęby ostrzę na kolejną gwiazdę :)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX