Czwórka to dalsze ulepszanie sprawdzonej konstrukcji z trzeciej generacji. Disco IV otrzymał m.in. system stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSA), asystent holowania (Tow Assist), system zwiększający sterowność (Under Steer Control). Czwarte Discovery debiutowało w 2009, więc na pokładzie nie mogło zabraknąć takich nowinek jak pięć kamer dających kierowcy pełny obraz dookoła samochodu. Kamery znacznie ułatwiają manewrowanie i parkowanie nawet w ciasnych miejscach.
Żyjemy w czasach wszechobecnej ekologii, więc nie mogło obyć się bez oszczędnego silnika. Anglicy chwalą się przede wszystkim dieslem twin-turbo (3.0 litra, 241 KM i dwie turbosprężarki) - w porównaniu z poprzednim podstawowym silnikiem (2.7 litra) o około 10% spadło spalanie i emisja CO2, a moc i moment obrotowy wzrosły o 30%. Twórcy zachwalają swój nowy motor jako jeden z najlepszych i najbardziej ekologicznych diesli z tak wysokim momentem obrotowym (600 Nm).
Oprócz silnika panowie z Land Rovera są szczególnie dumni z wnętrza czwartej generacji. Ich zdaniem Discovery wraz z nową generacją przeskoczył na wyższą półkę. Jeżeli chodzi o wygląd zewnętrzny to mamy do czynienia z delikatnym rozwinięciem koncepcji doskonale znanej z trójki.
fot. Land Rover
fot. Land Rover
fot. Land Rover
Na 25-lecie modelu Discovery czwartej generacji doczekał się jubileuszowej edycji XXV Special Edition. XXV powstał na bazie najbogatszej wersji wyposażenia HSE. Czym wyróżnia się od zwykłych Discovery? Między innymi ma czarne obudowy lusterek i atrapę chłodnicy, srebrne relingi i nowe 20-calowe koła. Nie mogło oczywiście zabraknąć odpowiednich plakietek z "XXV" na drzwiach i bagażniku.
fot. Land Rover
fot. Land Rover
fot. Land Rover
W 2015 roku na drogach pojawi się "Baby Disco" - Land Rover Discovery Sport. Na pierwszy rzut oka rozpoznamy w nim raczej Range Rovera Evoque, a nie bohatera naszego tekstu. Oddani fani Discovery mogą również dostać zawału, kiedy przeczytają, że projektowano go głównie z myślą o utwardzonej nawierzchni (choć oczywiście Anglicy zarzekają się, że nie zapomnieli o spuściźnie nazwy Discovery i na pokładzie upchnęli mnóstwo systemów, które wspomogą Sporta w ciężkim terenie).
Discovery Sport ma mieć pod maską dwulitrowy 240-konny doładowany silnik benzynowy albo wysokoprężny motor o pojemności 2.2 litra i mocy 150 KM. Z czasem do palety silników dołączy turbodiesel z napędem na jedną oś...
Co to w ogóle za samochód ten Land Rover Discovery Sport? Zapowiedź nowych czasów dla marki Discovery. Rodzina Discovery zaczyna się zmieniać i rozrastać. Przyszłości Disco poświęcimy więcej miejsca na następnej stronie.
fot. Land Rover
fot. Land Rover
fot. Land Rover
Zanim przejdziemy do konceptu następcy czwartej generacji, wspomnimy jeszcze o bardzo przyjemnym wydarzeniu dla Land Rovera. W 2012 roku z taśmy produkcyjnej zjechał milionowy egzemplarz Discovery.
Z okazji jubileuszu Discovery dostał od twórców kolejne zadanie - milionowy egzemplarz ruszył z miejsca narodzin w Birmingham do stolicy Chin Pekinu. Podczas 50-dniowej przeprawy zebrano milion funtów na rzecz oczyszczania wody w Ugandzie.
fot. Land Rover
demkel
Oceniono 99 razy 77
Jeśli z Land Rovera nic nie cieknie, to znaczy że wszystko wyciekło.