Co oferuje rynek w segmencie A?

Małe samochody miejskie nie cieszą się w Polsce dużym zainteresowaniem. Nie oznacza to jednak, że wybór auta z tego segmentu jest bezsensowny. Oto przegląd modeli dostępnych na polskim rynku
Citroen C1 Citroen C1 Citroen C1

Citroen C1

Citroen C1 w swojej drugiej odsłonie zadebiutował w 2014 roku. Auto wyróżnia się oryginalną i odważną stylistyką nadwozia, na którą składają się m.in. podwójne przednie lampy, czy podobnie jak u poprzednika, przeszklona tylna klapa. Produkcja odbywa się w czeskiej fabryce wybudowanej wspólnie przez PSA i Toyotę.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

hatchback 3-drz. (3,46 x 1,62 x 1,46 m; 196/780 l)
hatchback 5-drz. (3,46 x 1,62 x 1,46 m; 196/780 l)

Silniki benzynowe:

R3 1.0 (68 KM), M5, A5
R3 1.2 (82 KM), M5

Wersje wyposażenia:

Start
Live
Feel
Shine

Euro NCAP:

2014: 4 gw. (80%, 80%, 62%, 56%)

Ceny:

35 700 zł - 52 700 zł (w promocji od 33 700 zł)

Naszym zdaniem:

Citroen C1 oferuje komfortowe zawieszenie i dwa silniki benzynowe, z których mniejszy można zamówić ze zautomatyzowaną skrzynią ETG. Wśród opcjonalnego wyposażenia znajdziemy duży odsuwany materiałowy dach Airscape, dający namiastkę jazdy kabrioletem.

Polecamy:

Polecamy (co najmniej) wersję Live z podstawowym silnikiem i ręczną przekładnią. W razie większych wymagań odnośnie dynamiki można zdecydować się na silnik 1.2 skracający przyspieszenie 0-100 km/h o ponad 3 sekundy (dopłata 2 tys. zł).

Citroen C1Citroen C1

Citroen C1Citroen C1

Citroen C1Citroen C1

Fiat 500 Cult Fiat 500 Cult Fiat 500 Cult

Fiat 500

Fiat 500 nie jest nową konstrukcją (2007), ale upływające lata obchodzą się z nim łaskawie. W 2014 roku przeszedł nawet lifting. Zmieniono kilka listewek i zegary w środku. "500-ka" nadal jest produkowana w Polsce i nadal jej ceny są jak z wyższego segmentu. Ale za modne produkty zawsze trzeba było więcej płacić.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

hatchback 3-drz. (3,55 x 1,63 x 1,49 m; 185/610 l)
kabriolet 2-drz. (3,55 x 1,63 x 1,49 m; 182 l)

Silniki benzynowe:

R4 1.2 (69 KM), M5
R2 0.9 (85 KM), M5
R2 0.9 (105 KM), M5

R4 1.4 T (135 KM), M5 [Abarth 500]
R4 1.4 T (160 KM), M5 [Abarth 595, Abarth Turismo]

Silniki wysokoprężne:

1.3 JTD (95 KM), M5

Wersje wyposażenia:

Pop
Lounge
Sport
Cult

Euro NCAP:

2007: 5 gw., 3 gw., 2 gw.

Ceny:

45 600 zł - 69 600 zł (w promocji od 37 900 zł)
70 500 zł - 87 000 zł [Abarth 500, 595]

Nasze testy:

Fiat 500 TwinAir | Test | Pierwsza jazda

Fiat 500C 1.3 Multijet | Test | Za kierownicą

Fiat 500 vs Ford Ka | Test porównawczy

Citroen DS3 Cabrio i Fiat 500C | Test | Miejski styl

Naszym zdaniem:

Największą zaletą Fiata 500 jest jego wygląd oraz coraz to nowe wersje specjalne. Można zamówić kabriolet 500C (choć tak naprawdę tego typu nadwozie nazywa się landaulet) z materiałowym dachem (od 59 500 zł), czy sportowego Abartha. Jedną z nielicznych wad jest dość specyficzna pozycja za kierownicą.

Polecamy:

Podstawowy silnik 1.2 jest dość ospały, ale do jazdy w mieście będzie wystarczający. Dwucylindrowe TwinAiry 0.9 dużo palą i dużo kosztują, więc ciężko je polecić. Diesel jest drogi, ale dynamiczny. Najwięcej frajdy dają sportowe Abarthy, ale przed zakupem należy zapytać o rabat. W podobnej cenie dostaniemy bowiem nie mniej jadowitą Fiestę ST (182 KM).

Fiat 500 CultFiat 500 Cult

Fiat 500 CultFiat 500 Cult

Fiat 500 CultFiat 500 Cult

Fiat 500CFiat 500C

Abarth 500 esseesseAbarth 500 esseesse

Fiat Panda Fiat Panda Fiat Panda

Fiat Panda

Fiat Panda trzeciej generacji (2011) nie jest już produkowany w Tychach. Poza stylistyką nie wnosi też niczego nowego do segmentu A, czego można było się spodziewać po miejskim Fiacie. Wybór wersji jest szeroki i obejmuje Pandy z napędem 4x4.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

hatchback 5-drz. (3,65 x 1,64 x 1,55 m; 225/940 l)

Silniki benzynowe:

R4 1.2 (69 KM), M5
R2 0.9 (85 KM), M5

Silniki wysokoprężne:

R4 1.3 JTD (95 KM), M5

R4 1.3 JTD (95 KM), M5 [4x4]

Wersje wyposażenia:

Fresh
Easy
Young
Lounge

Euro NCAP:

2011: 4 gw. (82%, 63%, 49%, 43%)

Ceny:

31 990 zł - 66 600 zł

Nasze testy:

Fiat Panda | Pierwsza jazda

Fiat Panda 4x4, Trekking, CNG, LPG - test | Pierwsza jazda

Fiat Panda vs. Kia Picanto vs. VW Up | Test porównawczy

Naszym zdaniem:

Fiat Panda nie jest złym samochodem, ale w niczym nie jest najlepsza. Po włoskiej marce spodziewaliśmy się czegoś więcej. Dodatkowo silnik TwinAir ma nieposkromione zapotrzebowanie na paliwo, więc rozsądny wybór jest pomiędzy słabą benzyną a drogim Dieslem.

Polecamy:

Polecamy Pandę z podstawową jednostką 1.2 o mocy 69 KM. To prosta, ale sprawdzona jednostka o nieposzlakowanej reputacji.

 

Fiat Panda YoungFiat Panda Young

Fiat Panda YoungFiat Panda Young

Fiat Panda YoungFiat Panda Young

Fiat Panda Cross 4x4Fiat Panda Cross 4x4

Ford Ka Ford Ka Ford Ka

Ford Ka

Choć mało kto pamięta o tym fakcie, to Ford Ka (2009) produkowany jest w Polsce na jednej linii montażowej z Fiatem 500. Jest też jednym z tańszych samochodów w segmencie A.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

hatchback 3-drz. (3,62 x 1,66 x 1,50 m; 224/747 l)

Silniki benzynowe:

R4 1.2 (69 KM), M5

Wersje wyposażenia:

Trend
Trend+
Titanium
Titanium+

Euro NCAP:

2008: 4 gw., 3 gw., 2 gw.

Ceny:

30 700 zł - 37 450 zł

Nasze testy:

Ford Ka | Test | Za kierownicą

Fiat 500 vs Ford Ka | Test porównawczy

Ford Ka 1.2 Trend+ | Test | Cena ma znaczenie

Naszym zdaniem:

Największą wadą Ka jest ograniczona oferta - dostępne jest jedynie trzydrzwiowe nadwozie oraz jeden silnik o mocy 69 KM. Jest on dosyć słaby i poza miastem z pewnością się nie sprawdzi. Na pochwałę zasługuje spory, jak na segment A, bagażnik.

Polecamy:

Polecamy wersję Trend+ dla niewymagających i Titanium dla potrzebujących komfortu.

Ford KaFord Ka (fot. Michał Dek)

Ford KaFord Ka (fot. Michał Dek)

Ford KaFord Ka (fot. Michał Dek)

Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai i10

Hyundai i10

Hyundai i10 zadebiutował pod koniec 2013 roku. Koreańczycy zrobili wszystko, by pod każdym względem był jednym z najlepszych aut w swojej klasie. Ma obszerne wnętrze, fabryczną instalację LPG i dynamiczne silniki. Do tego ceny nie odstają znacząco od konkurencji.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

hatchback 5-drz. (3,67 x 1,66 x 1,50 m; 252/1046 l)

Silniki benzynowe:

R3 1.0 (66 KM), M5, A4
R3 1.0 (67 KM), M5 [LPG]
R4 1.2 (82 KM), M5, A4

Wersje wyposażenia:

Access
Comfort
Premium

Euro NCAP:

2014: 4 gw. (79%, 80%, 71%, 56%)

Ceny:

35 900 zł - 51 900 zł

Nasze testy:

Hyundai i10 | Pierwsza jazda | Dobrze się zapowiada

Hyundai i10 1.0 Premium | Test | Skośnooki Europejczyk

Naszym zdaniem:

W ofercie są dwa silniki benzynowe. Już jednolitrowa jednostka zapewnia przyzwoite odczucia z jazdy, ale jeśli komuś nie odpowiada dźwięk trzech cylindrów może za dopłatą 2 tys. zł otrzymać mocniejszy motor. Wersja 1.0 LPG wymaga dopłaty 5 tys. zł - to dużo, ale otrzymujemy (tudzież nie tracimy) fabryczną gwarancję (5 lat).

Polecamy:

Polecamy co najmniej średnią wersję wyposażenia. Obydwa silniki godne są polecenia, ich wybór zależy od naszych preferencji i zasobności portfela.

Hyundai i10Hyundai i10

Hyundai i10Hyundai i10

Hyundai i10Hyundai i10

Hyundai i10Hyundai i10 (fot. Michał Dek)

Kia Picanto Kia Picanto Kia Picanto

Kia Picanto

Kia Picanto (2011) nie jest tak duża, jak nowy Hyundai i10, ale także ma całkiem obszerne wnętrze, fabryczną instalację LPG i dynamiczne silniki. Do tego kosztuje mniej, niż i10 oraz oferuje wersję trzydrzwiową. Wisienką na torcie jest wersja Kia Lotos Race nawiązująca do wyścigowych modeli startujących w tej serii.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

hatchback 3-drz. (3,60 x 1,60 x 1,48 m; 200/870 l)
hatchback 3-drz. (3,60 x 1,60 x 1,48 m; 200/870 l)

Silniki benzynowe:

R3 1.0 (66 KM), M5
R3 1.0 (67 KM), M5 [LPG]
R4 1.2 (82 KM), M5, A4

Wersje wyposażenia:

M
L
XL

Euro NCAP:

2011: 4 gw. (86 %, 83%, 47 %, 43 %)

Ceny:

32 690 zł - 44 490 zł (w promocji od 31 490 zł)

Nasze testy:

Kia Picanto | Pierwsza jazda

Fiat Panda vs. Kia Picanto vs. VW Up | Test porównawczy

Naszym zdaniem:

W ofercie są dwa silniki benzynowe. Już jednolitrowa jednostka zapewnia przyzwoite odczucia z jazdy, ale jeśli komuś nie odpowiada dźwięk trzech cylindrów może za dopłatą 2 tys. zł otrzymać mocniejszy motor. Wersja 1.0 LPG wymaga dopłaty 4,5 tys. zł - to dużo, ale nie tracimy fabrycznej gwarancji na samochód (7 lat).

Polecamy:

Polecamy co najmniej średnią wersję wyposażenia L. Za 1 tys. zł można dostać pakiet obejmujący m.in. skórzane wykończenie kierownicy, gałki zmiany biegów i 15-calowe koła ze stopów lekkich. Jeszcze lepsza oferta czeka na tych, co zdecydują się na topową wersję XL. Obydwa silniki godne są polecenia, ich wybór zależy od naszych preferencji i zasobności portfela.

Kia PicantoKia Picanto

Kia PicantoKia Picanto

Kia PicantoKia Picanto

Kia Picanto Kia Lotos RaceKia Picanto Kia Lotos Race

Kia Picanto Kia Lotos RaceKia Picanto Kia Lotos Race

Kia PicantoKia Picanto

Lancia Ypsilon Elle Lancia Ypsilon Elle Lancia Ypsilon Elle

Lancia Ypsilon

Lancia Ypsilon (2011) powstała na tej samej platformie, co Panda, ale dłuższe nadwozie ma dać jej przepustkę do segmentu B. Lepiej jednak spojrzeć na Ypsilona jak na małe autko "ocierające się" o segment premium. A za to trzeba płacić, w przypadku Lancii sporo, bo w stosunku do Pandy ceny są o ok. 10 tys. zł wyższe.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

hatchback 5-drz. (3,84 x 1,68 x 1,67 m; 245/895 l)

Silniki benzynowe:

R4 1.2 (69 KM), M5
R2 0.9 (85 KM), M5, A5

Silniki wysokoprężne:

R4 1.3 JTD (95 KM), M5

Wersje wyposażenia:

Elefantino
Gold
Momo
Platinum

Euro NCAP:

2011: 4 gw. (82%, 63%, 49%, 43%) - wyniki dla Fiata Panda

Ceny:

44 910 zł - 67 310 zł

Nasze testy:

Lancia Ypsilon | Pierwsza jazda

Lancia Ypsilon 1.3 MultiJet Platinum | Test | Za kierownicą

Naszym zdaniem:

Mała Lancia to samochód dla ludzi nawet w małych autach poszukujących wykończenia wysokiej jakości. Materiały są wyraźnie lepsze, niż u konkurencji, ale wysokie nadwozie jest ciasne (z tyłu jest bardzo mało miejsca na wysokości głowy), a bagażnik nie zmieści więcej, niż u krótszych konkurentów.

Polecamy:

Paleta silników jest ta sama, co w Fiacie Panda. Jeśli zależy nam na dynamice jesteśmy skazani na Diesla. W kwestii wyposażenia wszystko zależy od indywidualnych upodobań - nie każdemu przypadną do gustu wersje specjalne o specyficznej kolorystyce.

Lancia Ypsilon MomodesignLancia Ypsilon Momodesign

Lancia Ypsilon MomodesignLancia Ypsilon Momodesign

Lancia Ypsilon ElleLancia Ypsilon Elle

Lancia Ypsilon ElefantinoLancia Ypsilon Elefantino

Mitsubishi Space Star Mitsubishi Space Star Mitsubishi Space Star

Mitsubishi Space Star

Mitsubishi bardzo by chciało, żeby Space Star (2014) nie znalazł się w tym zestawieniu. Powodem jest chęć pozycjonowania tego modelu jako przedstawiciela segmentu B. Niestety (dla Mitsubishi) wymiary, stosowane jednostki napędowe, własności jezdne, czy oferowane wyposażenie bezlitośnie określają jego pozycję. Z segmentu B Space Star ma jedynie... cenę. Ale tylko podstawową, najbogatsza wersja jest w pełni konkurencyjna.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

hatchback 5-drz. (3,71 x 1,67 x 1,49 m; 235/912 l)

Silniki benzynowe:

R3 1.0 (71 KM), M5
R4 1.2 (80 KM), M5, CVT

Wersje wyposażenia:

Inform
Invite
Intense

Euro NCAP:

2013: 4 gw. (90%, 72%, 73%, 55%)

Ceny:

38 900 zł - 47 990 zł

Naszym zdaniem:

Do największych zalet Space Stara trzeba zaliczyć dużą ilość miejsca w środku, zwłaszcza dla pasażerów tylnej kanapy. Bagażnik jest już przeciętnej wielkości. Podstawowy silnik o trzech cylindrach nie jest promowany przez Mitsubishi i rzeczywiście warto rozważyć dopłatę 2 tys. zł do jednostki 1.2 otrzymując jednocześnie wyższy poziom wyposażenia. Zawieszenie jest miękkie, przez co auto mocno pochyla się na zakrętach.

Polecamy:

Polecamy najbogatszą wersję 1.2 Intense, której stosunek wyposażenia do ceny jest atrakcyjny nawet, jak na segment A.

Mitsubishi Space StarMitsubishi Space Star

Mitsubishi Space StarMitsubishi Space Star

Mitsubishi Space StarMitsubishi Space Star

Mitsubishi Space StarMitsubishi Space Star

Opel Adam Opel Adam Opel Adam

Opel Adam

Opel Adam (2013) jest równie drogi, co Lancia Ypsilon, ale za to jeszcze mniej praktyczny. Trzydrzwiowe nadwozie można przyozdobić odcinającymi się akcentami, kontrastującym dachem, grafikami, lub poszaleć z "urządzaniem" wnętrza. Adam to nie ekonomiczne autko miejskie, tylko modny gadżet pozwalający wyróżnić się z tłumu.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

hatchback 3-drz. (3,70 x 1,80 x 1,48 m; 170/663 l)

Silniki benzynowe:

R4 1.2 (70 KM), M5
R4 1.4 (87 KM), M5
R4 1.4 (87 KM), M5 [LPG]
R4 1.4 (100 KM), M5
R3 1.0T (90 KM), M6
R3 1.0T (115 KM), M6

Wersje wyposażenia:

Adam
Jam
Glam
Slam

Euro NCAP:

2013: 4 gw. (87%, 72%, 65%, 81%)

Ceny:

43 300 zł - 64 000 zł (w promocji od 40 800 zł)

Naszym zdaniem:

Opel Adam nie jest typowym przedstawicielem segmentu A. Szerokość auta (1,8 m), wpływająca na komfort podróży, jest na poziomie aut segmentu C! Ma to niestety wpływ na masę własną, która ogranicza dynamikę nawet mocniejszych wersji silnikowych. Bagażnik w Adamie w zasadzie nie istnieje, zakupy trzeba wozić w kabinie.

Polecamy:

Polecamy co najmniej wersję Jam, która ma już całkiem przyzwoite wyposażenie. Glam jako jedyna ma w standardzie okno dachowe bez dopłaty, zaś topowa wersja Slam ma w standardzie obniżone sportowe zawieszenie.

Opel AdamOpel Adam

Opel AdamOpel Adam

Opel AdamOpel Adam

Opel AdamOpel Adam

Renault Twingo Renault Twingo Renault Twingo

Renault Twingo

Renault Twingo (2014) to dowód, że miejskie samochody z silnikiem umieszczonym z tyłu nie są jedynie reliktem przeszłości. Jednostka napędowa znajduje się pod podłogą bagażnika i dostęp do niej jest utrudniony. Co ciekawe z przodu nie ma drugiego bagażnika. Mimo to nowe Twingo jest równie bezpieczne, co konkurencja.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

hatchback 5-drz. (3,60 x 1,65 x 1,56 m; 219/980 l)

Silniki benzynowe:

R3 1.0 (70 KM), M5
R3 0.9T (90 KM), M5

Wersje wyposażenia:

Life
Zen
Intens

Euro NCAP:

2014: 4 gw. (78%, 81%, 68%, 56%)

Ceny:

35 900 zł - 45 900 zł

Naszym zdaniem:

Nowe Twingo ma dość ubogie wyposażenie, za to oferowane jest w jaskrawych ciepłych kolorach. Atutem tego modelu ma być możliwość personalizacji. Dużą zaletą jest niesamowita zwrotność.

Polecamy:

Polecamy co najmniej wersję Zen oferującą m.in. dzielone oparcie tylnej kanapy. Taki luksus jak oświetlenie bagażnika oferuje tylko najdroższa wersja Intens.

Renault TwingoRenault Twingo

Renault TwingoRenault Twingo

Renault TwingoRenault Twingo

Renault TwingoRenault Twingo

Seat Mii Seat Mii Seat Mii

Seat Mii

Seat Mii (2011) to najmniej popularny model spośród trojaczków Volkswagena. Ma te same zalety Skoda Citigo i VW Up, różnice widać w wyposażeniu i poziomie cen.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

hatchback 3-drz. (3,56 x 1,64 x 1,49 m; 238/951 l)
hatchback 5-drz. (3,56 x 1,64 x 1,49 m; 238/951 l)

Silniki benzynowe:

R3 1.0 (60 KM), M5
R3 1.0 (75 KM), M5, A5

Wersje wyposażenia:

Entry
Reference
Style

Euro NCAP:

2011: 5 gw. (89%, 80%, 46%, 86%)

Ceny:

33 700 zł - 49 000 zł

Naszym zdaniem:

Obszerne nadwozie, dobre własności jezdne i wysoka jakość wykonania to główne zalety tej konstrukcji. Przydałby się mocniejszy silnik, choć 75-konna wersja spełni oczekiwania większości miejskich kierowców.

Seat MiiSeat Mii

Seat MiiSeat Mii

Seat MiiSeat Mii

Seat MiiSeat Mii

Seat MiiSeat Mii

Skoda Citigo Skoda Citigo Skoda Citigo

Skoda Citigo

Skoda Citigo (2011) konstrukcyjnie nie różni się od Volkswagena Up, czy Seata Mii. Jej główną zaletą jest możliwość zamówienia instalacji LPG montowanej u dilera.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

hatchback 3-drz. (3,56 x 1,64 x 1,49 m; 251/959 l)
hatchback 5-drz. (3,56 x 1,64 x 1,49 m; 251/959 l)

Silniki benzynowe:

R3 1.0 (60 KM), M5
R3 1.0 (60 KM), M5 [LPG]
R3 1.0 (75 KM), M5 [LPG]
R3 1.0 (75 KM), M5, A5

Wersje wyposażenia:

Ambition
Elegance
Monte Carlo

Euro NCAP:

2011: 5 gw. (89%, 80%, 46%, 86%)

Ceny:

35 090 zł - 47 215 zł (w promocji od 34 090 zł)

Nasze testy:

Skoda Citigo | Pierwsza jazda

Skoda Citigo Elegance | Test | Mały, ale...

Naszym zdaniem:

Obszerne nadwozie, dobre własności jezdne i wysoka jakość wykonania to główne zalety tej konstrukcji. Przydałby się mocniejszy silnik, choć 75-konna wersja spełni oczekiwania większości miejskich kierowców.

Polecamy:

Polecamy mocniejszą wersję silnikową (+1 500 zł), ale nie trzeba się silić na wersję Elegance. Już w Ambition znajdziemy w standardzie klimatyzację manualną i radio CD/MP3. Instalacja LPG wymaga dopłaty 2,5 tys. zł (60 KM), lub 3,75 tys. zł (75 KM).

Skoda CitigoSkoda Citigo

Skoda CitigoSkoda Citigo

Skoda CitigoSkoda Citigo

Skoda Citigo Elegance - wnętrzeSkoda Citigo Elegance - wnętrze

Suzuki Celerio Suzuki Celerio Suzuki Celerio

Suzuki Celerio

Suzuki Celerio (2014) to zupełnie nowy model Suzuki w segmencie aut miejskich. Zastąpił model Alto, w stosunku do którego ma oferować bardziej przestronne wnętrze.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

hatchback 5-drz. (3,60 x 1,60 x 1,54 m; 240/726 l)

Silniki benzynowe:

1.0 (68 KM), M5

Wersje wyposażenia:

Comfort
Premium

Euro NCAP:

2014: 3 gw. (61%, 74%, 68%, 38%)

Ceny:

39 900 zł - 42 900 zł

Naszym zdaniem:

W stosunku do Alto nowe Suzuki prezentuje wyższy poziom bezpieczeństwa i ma dwukrotnie większy bagażnik, do którego zapakujemy już coś więcej, niż tylko damską torebkę. Cena jest wysoka, ale już podstawowa wersja wyposażenia oferuje m.in.: klimatyzację, elektrycznie regulowane przednie szyby, centralny zamek, ESP, TPMS, 6 poduszek powietrznych, system audio oraz system komunikacji bezprzewodowej Bluetooth.

Suzuki CelerioSuzuki Celerio

Suzuki CelerioSuzuki Celerio

Suzuki CelerioSuzuki Celerio

Toyota Aygo Toyota Aygo Toyota Aygo

Toyota Aygo

Toyota Aygo (2014) to bliźniak Citroena C1 i Peugeota 108, ale wyraźnie inny. Mocną stroną małej Toyoty jest atrakcyjny wygląd z charakterystycznym motywem w kształcie litery X na pasie przednim. Nowością są też spore możliwości dostosowania kolorystyki Aygo do własnych upodobań.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

hatchback 3-drz. (3,46 x 1,62 x 1,46 m; 168/780 l)
hatchback 5-drz. (3,46 x 1,62 x 1,46 m; 168/780 l)

Silniki benzynowe:

1.0 (69 KM), M5, A5

Wersje wyposażenia:

X
X-Play
X-Wave

Euro NCAP:

2014: 4 gw. (80%, 80%, 62%, 56%)

Ceny:

33 900 zł - 51 100 zł (w promocji od 33 700 zł)

Nasze testy:

Toyota Aygo | Pierwsza jazda | X możliwości

Toyota Aygo X-Clusiv | Test | X-Rayed

Naszym zdaniem:

Nowa Toyota Aygo to przyzwoity samochód miejski. Na plus można zaliczyć wysoką jakość wykonania i wygodne fotele, wadą jest mały bagażnik.

Polecamy:

Jeden silnik nie daje dużego pola do manewrów, poszaleć można jedynie z wyposażeniem. Poszukując indywidualnego stylu warto rozważyć wersje specjalne X-Cite i X-Clusiv.

Toyota AygoToyota Aygo

Toyota AygoToyota Aygo

Toyota AygoToyota Aygo

Toyota AygoToyota Aygo

Volkswagen Up Volkswagen Up Volkswagen Up

Volkswagen Up

Volkswagen Up (2011) jest pozycjonowany nieco powyżej Skody Citigo i Seata Mii. Róznice widać na pierwszy rzut oka. Up przyozdobiony jest dodatkowymi listwami malowanymi w kolorze nadwozia, a wykończenie wnętrza jest bardziej stylowe. Jednocześnie cennik jest wyjątkowo atrakcyjny. Obecnie Up w podstawowej wersji jest w promocji tańszy od swoich braciszków.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

hatchback 3-drz. (3,54 x 1,64 x 1,49 m; 251/951 l)
hatchback 5-drz. (3,54 x 1,64 x 1,49 m; 251/951 l)

Silniki benzynowe:

R3 1.0 (60 KM), M5, A5
R3 1.0 (75 KM), M5, A5

Wersje wyposażenia:

take up
move up
high up

cross up

Euro NCAP:

2011: 5 gw. (89%, 80%, 46%, 86%)

Ceny:

32 590 zł - 50 680 zł (w promocji od 28 590 zł)

Nasze testy:

Volkswagen Up | Pierwsza jazda

Fiat Panda vs. Kia Picanto vs. VW Up | Test porównawczy

Volkswagen Cross Up | Pierwsza jazda | Miejski gadżet

Naszym zdaniem:

Obszerne nadwozie, dobre własności jezdne i wysoka jakość wykonania to główne zalety tej konstrukcji. Przydałby się mocniejszy silnik, choć 75-konna wersja spełni oczekiwania większości miejskich kierowców. Wersja Cross ma minimalnie podniesione nadwozie, ale nie oferuje napędu obu osi.

Polecamy:

Polecamy wersje z serii Perfectline (od 33 880 zł). Oferują bogatsze wyposażenie w atrakcyjnych cenach. Choć cent w stosunku do Skody Citigo wydają się atrakcyjne, to trzeba zwrócić uwage na wyposażenie. Za radio i klimatyzację w Up-ie (take up, move up) trzeba zapłacić 2,29 tys. zł (Pakiet Cool&Sound).

Volkswagen UpVolkswagen Up

Volkswagen UpVolkswagen Up

Volkswagen UpVolkswagen Up

Volkswagen UpVolkswagen Up

Volkswagen UpVolkswagen Up

Volkswagen UpVolkswagen Up

Volkswagen Up ( fot. Euro NCAP) Volkswagen Up ( fot. Euro NCAP) Volkswagen Up ( fot. Euro NCAP)

Podsumowanie

Przed zakupem ekonomicznego autka miejskiego dobrze jest odpowiedzieć sobie na pytanie, jakie wyposażenie chcemy mieć na pokładzie - radio, klimatyzacja, alufelgi, a może otwierany dach? Następnie przeanalizować oferty kilku wybranych producentów.

Bezpieczeństwo

Największy poziom bezpieczeństwa zapewnią trojaczki Grupy Volkswagena, które jako jedyne otrzymały 5 gwiazdek w testach Euro NCAP. Up jako pierwszy samochód w tej klasie zaoferował w opcji system City Safety ograniczający skutki kolizji bądź pozwalający na ich uniknięcie przy niskich prędkościach. Dobry wynik Euro NCAP otrzymał też Fiat 500, ale pamiętajmy że dotyczy to ochrony dorosłych, a testy przeprowadzono w 2007 roku, gdy obowiązywały inne zasady przyznawania punktów.

Przestrzeń

Przestrzeń dla pasażerów jadących z przodu jest porównywalna u wszystkich. Na szerokość wybija się Opel Adam (180 cm), ale jest to bardziej modny dodatek do właściciela, aniżeli tani samochód miejski. Na tylnej kanapie najwięcej miejsca na nogi znajdziemy w Mitsubishi Space Star, który rzeczywiście pod tym względem jest mistrzem przestrzeni.

Pod względem przestrzeni bagażowej do końca 2013 roku najlepszy w klasie był Volkswagen Up i spółka. Pokonał go Hyundai i10 oferujący obecnie największy w klasie bagażnik (252 l) i największą przestrzeń ładunkową (1046 l).

Dynamika

Większość modeli w segmencie A oferowana jest z silnikami o mocach od 60 do ok. 90 KM. W poszukiwaniu sportowej dynamiki można udać się do salonu Fiata i zamówić np. Abartha 500 (135 KM) lub 595 (160 KM).


ZOBACZ TAKŻE:

Co oferuje rynek crossoverów segmentu B?

Co oferuje rynek crossoverów segmentu B?

Więcej o:
Komentarze (18)
Co oferuje rynek w segmencie A?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: BOJ

    Oceniono 28 razy 10

    Jak cos jest do wszystkiego, to znaczy, że jest to do niczego, Tak samo jak ktoś produkuje wszystko, to nie ma nic dobrego. VW przechodzą test Euro NCAP i rozpadają się na smaal overlap w USA. W środku wręcz otepiające i beznadziejne. Jakość tylko panom pisarzom się podoba, bo dla mnie tandeta i byle jak poskładane i takie sa fakty. Ale rodacy kupują bo pełno szrotu i mają na wymiany, nawet jak wiecznie zepsute co jest faktem

  • mmeydey

    Oceniono 15 razy 7

    vag to prawie auto, w środku blacha, silnik na niewielki przebieg a cena jak za prawdziwy samochód, ale ludzie to kupją dając się strasznie robić w bambuko

  • Gość: kutafon

    Oceniono 26 razy 6

    Nowy C1 to prawdziwa ślicznotka. Podobnie jak nowe Twingo.

  • Gość: ziwzih

    Oceniono 9 razy 3

    hyundai i10 zadebiutował w 2008 roku, w 2013 zadebiutowała kolejna wersja

  • Gość: nabywca

    Oceniono 2 razy 2

    co,jest najlepsze ? wódka , a może mleko (zależy kiedy -dla kogo ) a może ogórki dla organisty ,a księdza jego córki ? To właśnie wasza filozofia ,że to albo tamto. Ja dzisiaj kupiłem Mitsubishi -znajomy ma 14 lat i zero napraw i co?(a ile pali i co?)dla mojej żony akurat. A jak bym kupił Ypsylon to co też fajny o ile nie najładniejszy . A jaka jest łyżka od zupy wklęsła czy wypukła -a z której strony patrzysz . Co napiszecie to właśnie tak jest.Jak siedzisz na kiblu to widzisz umywalkę(przeważnie) a jak w fotelu to telewizor. Piszcie chłopy dalej w/g. widzimisie i taka ot co! ocena.

  • Gość: zz

    Oceniono 1 raz 1

    A co z Nissanem Micra i Suzuki Swift?

  • krzysw73

    Oceniono 9 razy 1

    Nie ma to jak goła blacha w środku i suwakowy wybór trybu opływu powietrza w kabinie :)
    Brawo za postęp (Seat, Skoda, VW). Najciekawsze jest to, że do salonów jelenie w dalszym ciągu zaglądają...

  • Gość: KMS

    0

    Biorę Abartha.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX