Raport awaryjności | Najlepsze SUV-y

Od paru lat SUV-y niezmiennie biją kolejne rekordy sprzedaży. Jak wygląda sprawa z ich niezawodnością? Oto wyniki raportu usterkowości niemieckiego instytutu TUV [x]
Honda CR-V 1.6 i-DTEC Honda CR-V 1.6 i-DTEC Najlepsze SUV-y | Raport awaryjności

Auta 2-3 letnie

TUV opublikował najnowszy raport awaryjności modeli SUV. Niemcy wzieli pod lupę wszystkie samochody, od najmniejszych mieszczuchów po terenówki.

Procenty przy aucie to odsetek samochodów danego modelu, który zmagał się z awariami - sprawa jest prosta, im niższy procent tym lepiej. TUV przyporządkowuje badane auta do czterech grup oznaczonych przez kolory. Kolory od najlepszego do najgorszego: ciemnozielony, jasnozielony, żółty, jasnoczerwony i ciemnoczerwony.

Większość zdjęć samochodów wzięliśmy z serwisu ogłoszeniowego autotrader.pl, żeby pokazać jak naprawdę prezentują się dane auta. Zdjęcia prasowe (te sprzed 10 lat również) zawsze są wypięknione i mało przydatne dla osoby chcącej kupić samochód na rynku wtórnym.

Strefa ciemnozielona

05. Audi Q5 - 5,5%

07. Mercedes GLK - 5,6%

12. Honda CR-V - 6%

13. BMW X1 - 6,1%

16. Volkswagen Tiguan - 6,4%

20. Hyundai ix35 - 6,6%

23. Porsche Cayenne - 6,7%

Strefa jasnozielona

28. Skoda Yeti - 6,9%

28. Volvo XC60 - 6,9%

34. Audi Q7 - 7,1%

34. Toyota RAV4 - 7,1%

41. BMW X3 - 7,6%

45. Mercedes M - 7,9%

Strefa żółta

61. Ford Kuga - 8,6%

66. BMW X5 - 9%

66. Volkswagen Touran - 9%

71. Suzuki SX4 - 9,3%

Strefa jasnoczerwona

86. Nissan Qashqai - 10,3%

97. Volkswagen Touareg -11%

Strefa ciemnoczerwona

119. Chevrolet Captiva - 14,2%

Audi Q5 Audi Q5 fot. Autotrader.pl | Audi Q5

Audi Q5 | Najlepszy z 2-3 latków

Najlepszym SUV-em pośród dwu i trzylatków okazało się Audi Q5. Tylko 5,5% użytkowników nowych Audi narzekało na usterki w swoich autach. Na podium znalazł się jeszcze Mercedes GLK (5,6%) i Honda CR-V (6%). Zdecydowanie najmniej godnym zaufania samochodem z badanych okazał się Chevrolet Captiva - jedyny SUV, który trafił do najgorszej, ciemnoczerwonej strefy.

Wracając do zwycięzcy, Audi Q5 jest z nami od 2008, kiedy to zadebiutował na salonie w Paryżu. To drugi reprezentant rodziny Q niemieckiej marki premium. Q5 dzieli płytę podłogową z Audi A4, Audi A5 i najnowszym autem ze stajni Porsche modelem Macan. Średni SUV Audi w 2012 przeszedł delikatny facelifting.

Audi Q5 już od...

Audi Q5fot. Autotrader.pl | Audi Q5

Audi Q5fot. Autotrader.pl | Audi Q5

Audi Q5fot. Autotrader.pl | Audi Q5

Ford Kuga Ford Kuga fot. Ford

Auta 4-5 letnie

Strefa ciemnozielona

02. Ford Kuga - 7,8%

03. Porsche Cayenne - 8,1%

07. Volkswagen Tiguan - 8,8%

18. Suzuki SX4 - 10,5%

Strefa jasnozielona

26. BMW X5 - 11,8%

26. Honda CR-V - 11,8%

31. Toyota RAV4 - 12,5%

40. Audi Q7 - 13,2%

Strefa żółta

51. Volkswagen Touareg - 14%

51. Mercedes M - 14%

Strefa jasnoczerwona

75. BMW X3 - 16,1%

80. Nissan Qashqai - 16,3%

Strefa ciemnoczerwona

101. Hyundai Tucson - 19,2%

102. Nissan X-Trail - 19,6%

113. Chevrolet Captiva - 22,1%

Ford Kuga Ford Kuga fot. Autotrader.pl | Ford Kuga

Ford Kuga | Najlepszy z 4-5 latków

To małe zaskoczenie biorąc pod uwagę pozycję Forda w autach dwu i trzy letnich. Tam amerykański SUV zasłużył na przeciętny, żółty kolor i został daleko w tyle za konkurencją. Pośród cztero i pięciolatków to właśnie Ford Kuga okazał się bezkonkurencyjny i to nie tylko w kategorii SUV. Zajął świetne drugie miejsce, ulegając tylko... Toyocie Prius.

Podobnie jak Audi Q5, Kuga została zaprezentowana w 2008. Stylistyką nawiązuje do innych modeli z błękitnym owalem na masce. Każdy rozpozna w nim kuzyna Focusa, S-Maxa czy Mondeo. Druga generacja Forda wyjechała na drogi w 2012 roku.

Mały SUV Forda daje sobie świetnie radę na europejskich rynkach, raz za razem plasując się na czele bestsellerów segmentu SUV. Tak jest w Niemczech (trzecie miejsce), ale również i w Polsce. Jeżeli jesteśmy przy popularnych autach nad Wisłą to na pewno smucić musi pozycja Nissan Qashqaia. Ten chwalony i często kupowany SUV został oznaczony kolorem jasnoczerwonym (16,3% 3/4-letnich Qashqai cierpi na różnego rodzaju usterki). Z kolei Chevrolet Captiva znowu znalazł się na samym dnie...

Ile za zadbanego Forda?

Ford Kugafot. Autrotrader.pl | Ford Kuga

Ford Kugafot. Autotrader.pl | Ford Kuga

Ford Kugafot. Autotrader.pl | Ford Kuga

Toyota RAV4 Toyota RAV4 fot. Autotrader.pl | Toyota RAV4

Auta 6-7 letnie

Strefa ciemnozielona

07. Toyota RAV4 - 13,6 %

14. Porsche Cayenne - 15,3%

18. Honda CR-V - 15,9 %

Strefa jasnozielona

38. Audi Q7 - 18,4%

43. Mercedes M - 18,9%

Strefa żółta

47. Volkswagen Touareg - 19,5%

53. BMW X3 - 20,5 %

63. Volkswagen Touran - 21,6%

64. Nissan X-Trail - 21,8%

Strefa jasnoczerwona

75. Hyundai Tucson - 24,3%

91. BMW X5 - 26,7%

Toyota RAV4 Toyota RAV4 fot. Autotrader.pl | Toyota RAV4

Toyota RAV4 | Najlepsza z 6-7 latków

W tej kategorii autem najbardziej godnym zaufania okazała się propozycja z Kraju Kwitnącej Wiśni. W ogóle, niezależnie od rocznika, Toyota RAV4 to jeden z najmniej zawodnych SUV-ów, w każdej kategorii wiekowej plasuje się w samej czołówce.

SUV Japończyków to jeden z najbardziej "doświadczonych" samochodów typu SUV na rynku. Toyotę na drodze możemy spotkać już od 1994 roku. Aktualnie od 2013 w salonie kupimy już czwartą generację uznanego i lubianego SUV-a.

W Toyocie mogą być dumni, ponieważ za plecami zostawili nawet auto klasy premium z o wiele wyższej półki cenowej, jakim jest Porsche Cayenne. Z kolei najgorszym testowanym przez TUV sześcio/siedmioletnim SUV-em okazało się BMW X5. Jak widać, w tym przypadku nie ma co polegać na "niemieckiej solidności".

Toyota RAV4 - najlepsze ceny

Toyota RAV4fot. Autotrader.pl | Toyota RAV4

Toyota RAV4fot. Autotrader.pl | Toyota RAV4

Toyota RAV4fot. Autotrader.pl | Toyota RAV4

Toyota RAV4fot. Autotrader.pl | Toyota RAV4

Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg fot. Autotrader.pl | Volkswagen Touareg

Auta 8-9 letnie

Strefa ciemnozielona

03. Toyota RAV4 - 16,2 %

15. Honda CR-V - 20,4 %

Strefa jasnozielona

24. BMW X3 - 24,2 %

26. Volkswagen Touareg - 24,4 %

Strefa żółta

44. Nissan X-Trail - 28,1 %

51. BMW X5 - 28,9 %

Strefa ciemnoczerwona

95. Mercedes M - 42,7 %

Honda CR-V Honda CR-V fot. Autotrader.pl | Honda CR-V

Honda CR-V | Najlepszy z 8-9 latków

I jak tu nie wierzyć w opowieści (wręcz legendy) o japońskiej niezawodności, skoro nawet w niemieckim badaniu wśród starszych aut bezkonkurencyjne okazują się właśnie auta z Azji? Jeżeli szukamy starszego SUV-a to lepiej przyglądać się tym z koncernów z Dalekiego Wschodu.

W tej kategorii znowu triumfowała Toyota RAV4, więc przyjrzymy się bliżej miejscu drugiemu, czyli Hondzie CR-V. Podobnie jak konkurent z ojczyzny Honda w każdej kategorii wiekowej utrzymuje się w ścisłej czołówce. CR-V nie wypada z koloru zielonego.

Może to kwestia stażu na rynku? Honda CR-V znajduje się w produkcji nieprzerwanie od 1995 roku. Najnowsza generacja popularnego SUV-a (mieści się nawet w dziesiątce bestsellerów na całym świecie) oznaczona jest już numerem IV.

Szukasz niezawodnej Hondy? Sprawdź oferty

Honda CR-Vfot. Autotrader.pl | Honda CR-V

Honda CR-Vfot. Autotrader.pl | Honda CR-V

Honda CR-Vfot. Autotrader.pl | Honda CR-V

BMW X5 BMW X5 fot. Autotrader.pl | BMW X5

Auta 10-11 letnie

Strefa ciemnozielona

02. Toyota RAV4 - 18,5 %

Strefa jasnozielona

26. Honda CR-V - 30,8 %

Strefa żółta

34. Nissan X-Trail - 32,3 %

48. BMW X5 -35 %

Strefa ciemnoczerwona

67.  Mercedes M - 41 %

Nissan X-Trail Nissan X-Trail fot. Autotrader.pl | Nissan X-Trail

Najlepszy z 10-11 latków

Pierwsza dwójka znowu taka sama - Toyota RAV4, a na drugim miejscu Honda CR-V. Rzućmy więc okiem na najniższy stopień podium, gdzie znajdziemy... tak, to również auto z Japonii, ale tym razem reprezentant koncernu Nissan.

Pierwsza generacja X-Traila to rok 2001. Przez 13 lat produkcji Nissan zdążył wprowadzić na rynek już trzy odsłony swojego SUVa - najnowsza miała premierę w 2013 roku we Frankfurcie.

Wśród aut dziesięcio i jedenastoletnich konkurencja nie jest duża, ponieważ moda na samochody sportowo-użytkowe majaczyła dopiero gdzieś na horyzoncie.

Nissan X-Trail już od...

Nissan X-Trailfot. Autotrader.pl | Nissan X-Trail

Nissan X-Trailfot. Autotrader.pl | Nissan X-Trail

Nissan X-Trailfot. Autotrader.pl | Nissan X-Trail

Komentarze (83)
Raport awaryjności | Najlepsze SUV-y
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: strażak

    0

    Miałem Toyote Rav4 ale się zepsuła kilka razy...Kupiłem Hondę CRV i jest the best... od 5 lat - zero awarii!!!

  • Gość: bieszczadnik

    0

    Moja rav4 skończyła 6 lat prawie 100 tyś przejechane , na razie oprócz wymiany klocków no i oleju i filtrów nie robię nic , leje benzynę i jadę .

  • Gość: Sir Mario

    0

    Posiadam 10-cio letnią Hondę CR-V i mechanika widuję 2 razy w roku: gdy robię przegląd i jednoznacznie wymianę kół na zimowe i wiosna gdy przekładam koła z letnimi oponami. In tyle w temacie awaryjności aut japońskich.

  • Gość: Marcin DERKA

    0

    Tak czytam i widzę samych pasjonatów Hondy.........Ceny nowego CRV kosmiczne, ceny części względne a wnętrze nie powala i plastikowe, te plastiki trzeszczące na kostce i skrzypiąca karoseria na nierównym podłożu jazdy po terenie. Testowałem dwa dni nowego CRV i rozczarowałem się. Owszem z zewnątrz auto może się podobać na asfalcie jeździ sie przyjemnie ale za taką kwotę powinno też być złożone z wysokiej jakości tworzyw jak i materiałów. A biorąc pod uwagę że to suv powinien też jeździć dobrze po za asfaltem. Honda na pewno lepsza od nissana Qashai-a natomiast co do Audi Q5 i Volvo XC90 to kamień milowy. Pozdrawiam wszystkich

  • Gość: izdeb

    0

    A gdzie w tym zestawieniu podziała się Mazda? Od bardzo dawna jeżdze Mazdami, nigdy nic złego się nie działo, niedawno przesiadłem się na CX-3 i uważam, że jako nowy SUV naprawdę jest fenomenalny, cena tez ok w stosunku do jakosci klasy samochodu

  • diabelskipomiot

    0

    Najmniejszej awaryjności spodziewałbym się po japończykach (np. Mazda CX-3), gdzie auta są jednak, tak wizualnie jak i technicznie, bardziej dopracowane, a osiągi silników nie są sztucznie podkręcone.

  • Gość: Daniel Kokosiński

    0

    Moj Hyunday ix35 lepszy od Porsche Cayenne Urszuli Radwańskiej. Potwierdza sie że ona jest cienka

  • Gość: Cichy

    0

    Według portalu "ciemnozielony, jasnozielony, żółty, jasnoczerwony i ciemnoczerwony" to są cztery grupy :D
    Ja pier... kogo oni tam zatrudniają :)

  • susceptant

    0

    Hyundai Tucson w grupie aut 4-5 letnich? W 2010 r. zastąpił go ix35 - a to było już 6 lat temu...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX