Raport awaryjności | Najlepsze SUV-y

Od paru lat SUV-y niezmiennie biją kolejne rekordy sprzedaży. Jak wygląda sprawa z ich niezawodnością? Oto wyniki raportu usterkowości niemieckiego instytutu TUV [x]
Honda CR-V 1.6 i-DTEC Honda CR-V 1.6 i-DTEC Najlepsze SUV-y | Raport awaryjności

Auta 2-3 letnie

TUV opublikował najnowszy raport awaryjności modeli SUV. Niemcy wzieli pod lupę wszystkie samochody, od najmniejszych mieszczuchów po terenówki.

Procenty przy aucie to odsetek samochodów danego modelu, który zmagał się z awariami - sprawa jest prosta, im niższy procent tym lepiej. TUV przyporządkowuje badane auta do czterech grup oznaczonych przez kolory. Kolory od najlepszego do najgorszego: ciemnozielony, jasnozielony, żółty, jasnoczerwony i ciemnoczerwony.

Większość zdjęć samochodów wzięliśmy z serwisu ogłoszeniowego autotrader.pl, żeby pokazać jak naprawdę prezentują się dane auta. Zdjęcia prasowe (te sprzed 10 lat również) zawsze są wypięknione i mało przydatne dla osoby chcącej kupić samochód na rynku wtórnym.

Strefa ciemnozielona

05. Audi Q5 - 5,5%

07. Mercedes GLK - 5,6%

12. Honda CR-V - 6%

13. BMW X1 - 6,1%

16. Volkswagen Tiguan - 6,4%

20. Hyundai ix35 - 6,6%

23. Porsche Cayenne - 6,7%

Strefa jasnozielona

28. Skoda Yeti - 6,9%

28. Volvo XC60 - 6,9%

34. Audi Q7 - 7,1%

34. Toyota RAV4 - 7,1%

41. BMW X3 - 7,6%

45. Mercedes M - 7,9%

Strefa żółta

61. Ford Kuga - 8,6%

66. BMW X5 - 9%

66. Volkswagen Touran - 9%

71. Suzuki SX4 - 9,3%

Strefa jasnoczerwona

86. Nissan Qashqai - 10,3%

97. Volkswagen Touareg -11%

Strefa ciemnoczerwona

119. Chevrolet Captiva - 14,2%

Audi Q5 Audi Q5 fot. Autotrader.pl | Audi Q5

Audi Q5 | Najlepszy z 2-3 latków

Najlepszym SUV-em pośród dwu i trzylatków okazało się Audi Q5. Tylko 5,5% użytkowników nowych Audi narzekało na usterki w swoich autach. Na podium znalazł się jeszcze Mercedes GLK (5,6%) i Honda CR-V (6%). Zdecydowanie najmniej godnym zaufania samochodem z badanych okazał się Chevrolet Captiva - jedyny SUV, który trafił do najgorszej, ciemnoczerwonej strefy.

Wracając do zwycięzcy, Audi Q5 jest z nami od 2008, kiedy to zadebiutował na salonie w Paryżu. To drugi reprezentant rodziny Q niemieckiej marki premium. Q5 dzieli płytę podłogową z Audi A4, Audi A5 i najnowszym autem ze stajni Porsche modelem Macan. Średni SUV Audi w 2012 przeszedł delikatny facelifting.

Audi Q5 już od...

Audi Q5fot. Autotrader.pl | Audi Q5

Audi Q5fot. Autotrader.pl | Audi Q5

Audi Q5fot. Autotrader.pl | Audi Q5

Ford Kuga Ford Kuga fot. Ford

Auta 4-5 letnie

Strefa ciemnozielona

02. Ford Kuga - 7,8%

03. Porsche Cayenne - 8,1%

07. Volkswagen Tiguan - 8,8%

18. Suzuki SX4 - 10,5%

Strefa jasnozielona

26. BMW X5 - 11,8%

26. Honda CR-V - 11,8%

31. Toyota RAV4 - 12,5%

40. Audi Q7 - 13,2%

Strefa żółta

51. Volkswagen Touareg - 14%

51. Mercedes M - 14%

Strefa jasnoczerwona

75. BMW X3 - 16,1%

80. Nissan Qashqai - 16,3%

Strefa ciemnoczerwona

101. Hyundai Tucson - 19,2%

102. Nissan X-Trail - 19,6%

113. Chevrolet Captiva - 22,1%

Ford Kuga Ford Kuga fot. Autotrader.pl | Ford Kuga

Ford Kuga | Najlepszy z 4-5 latków

To małe zaskoczenie biorąc pod uwagę pozycję Forda w autach dwu i trzy letnich. Tam amerykański SUV zasłużył na przeciętny, żółty kolor i został daleko w tyle za konkurencją. Pośród cztero i pięciolatków to właśnie Ford Kuga okazał się bezkonkurencyjny i to nie tylko w kategorii SUV. Zajął świetne drugie miejsce, ulegając tylko... Toyocie Prius.

Podobnie jak Audi Q5, Kuga została zaprezentowana w 2008. Stylistyką nawiązuje do innych modeli z błękitnym owalem na masce. Każdy rozpozna w nim kuzyna Focusa, S-Maxa czy Mondeo. Druga generacja Forda wyjechała na drogi w 2012 roku.

Mały SUV Forda daje sobie świetnie radę na europejskich rynkach, raz za razem plasując się na czele bestsellerów segmentu SUV. Tak jest w Niemczech (trzecie miejsce), ale również i w Polsce. Jeżeli jesteśmy przy popularnych autach nad Wisłą to na pewno smucić musi pozycja Nissan Qashqaia. Ten chwalony i często kupowany SUV został oznaczony kolorem jasnoczerwonym (16,3% 3/4-letnich Qashqai cierpi na różnego rodzaju usterki). Z kolei Chevrolet Captiva znowu znalazł się na samym dnie...

Ile za zadbanego Forda?

Ford Kugafot. Autrotrader.pl | Ford Kuga

Ford Kugafot. Autotrader.pl | Ford Kuga

Ford Kugafot. Autotrader.pl | Ford Kuga

Toyota RAV4 Toyota RAV4 fot. Autotrader.pl | Toyota RAV4

Auta 6-7 letnie

Strefa ciemnozielona

07. Toyota RAV4 - 13,6 %

14. Porsche Cayenne - 15,3%

18. Honda CR-V - 15,9 %

Strefa jasnozielona

38. Audi Q7 - 18,4%

43. Mercedes M - 18,9%

Strefa żółta

47. Volkswagen Touareg - 19,5%

53. BMW X3 - 20,5 %

63. Volkswagen Touran - 21,6%

64. Nissan X-Trail - 21,8%

Strefa jasnoczerwona

75. Hyundai Tucson - 24,3%

91. BMW X5 - 26,7%

Toyota RAV4 Toyota RAV4 fot. Autotrader.pl | Toyota RAV4

Toyota RAV4 | Najlepsza z 6-7 latków

W tej kategorii autem najbardziej godnym zaufania okazała się propozycja z Kraju Kwitnącej Wiśni. W ogóle, niezależnie od rocznika, Toyota RAV4 to jeden z najmniej zawodnych SUV-ów, w każdej kategorii wiekowej plasuje się w samej czołówce.

SUV Japończyków to jeden z najbardziej "doświadczonych" samochodów typu SUV na rynku. Toyotę na drodze możemy spotkać już od 1994 roku. Aktualnie od 2013 w salonie kupimy już czwartą generację uznanego i lubianego SUV-a.

W Toyocie mogą być dumni, ponieważ za plecami zostawili nawet auto klasy premium z o wiele wyższej półki cenowej, jakim jest Porsche Cayenne. Z kolei najgorszym testowanym przez TUV sześcio/siedmioletnim SUV-em okazało się BMW X5. Jak widać, w tym przypadku nie ma co polegać na "niemieckiej solidności".

Toyota RAV4 - najlepsze ceny

Toyota RAV4fot. Autotrader.pl | Toyota RAV4

Toyota RAV4fot. Autotrader.pl | Toyota RAV4

Toyota RAV4fot. Autotrader.pl | Toyota RAV4

Toyota RAV4fot. Autotrader.pl | Toyota RAV4

Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg fot. Autotrader.pl | Volkswagen Touareg

Auta 8-9 letnie

Strefa ciemnozielona

03. Toyota RAV4 - 16,2 %

15. Honda CR-V - 20,4 %

Strefa jasnozielona

24. BMW X3 - 24,2 %

26. Volkswagen Touareg - 24,4 %

Strefa żółta

44. Nissan X-Trail - 28,1 %

51. BMW X5 - 28,9 %

Strefa ciemnoczerwona

95. Mercedes M - 42,7 %

Honda CR-V Honda CR-V fot. Autotrader.pl | Honda CR-V

Honda CR-V | Najlepszy z 8-9 latków

I jak tu nie wierzyć w opowieści (wręcz legendy) o japońskiej niezawodności, skoro nawet w niemieckim badaniu wśród starszych aut bezkonkurencyjne okazują się właśnie auta z Azji? Jeżeli szukamy starszego SUV-a to lepiej przyglądać się tym z koncernów z Dalekiego Wschodu.

W tej kategorii znowu triumfowała Toyota RAV4, więc przyjrzymy się bliżej miejscu drugiemu, czyli Hondzie CR-V. Podobnie jak konkurent z ojczyzny Honda w każdej kategorii wiekowej utrzymuje się w ścisłej czołówce. CR-V nie wypada z koloru zielonego.

Może to kwestia stażu na rynku? Honda CR-V znajduje się w produkcji nieprzerwanie od 1995 roku. Najnowsza generacja popularnego SUV-a (mieści się nawet w dziesiątce bestsellerów na całym świecie) oznaczona jest już numerem IV.

Szukasz niezawodnej Hondy? Sprawdź oferty

Honda CR-Vfot. Autotrader.pl | Honda CR-V

Honda CR-Vfot. Autotrader.pl | Honda CR-V

Honda CR-Vfot. Autotrader.pl | Honda CR-V

BMW X5 BMW X5 fot. Autotrader.pl | BMW X5

Auta 10-11 letnie

Strefa ciemnozielona

02. Toyota RAV4 - 18,5 %

Strefa jasnozielona

26. Honda CR-V - 30,8 %

Strefa żółta

34. Nissan X-Trail - 32,3 %

48. BMW X5 -35 %

Strefa ciemnoczerwona

67.  Mercedes M - 41 %

Nissan X-Trail Nissan X-Trail fot. Autotrader.pl | Nissan X-Trail

Najlepszy z 10-11 latków

Pierwsza dwójka znowu taka sama - Toyota RAV4, a na drugim miejscu Honda CR-V. Rzućmy więc okiem na najniższy stopień podium, gdzie znajdziemy... tak, to również auto z Japonii, ale tym razem reprezentant koncernu Nissan.

Pierwsza generacja X-Traila to rok 2001. Przez 13 lat produkcji Nissan zdążył wprowadzić na rynek już trzy odsłony swojego SUVa - najnowsza miała premierę w 2013 roku we Frankfurcie.

Wśród aut dziesięcio i jedenastoletnich konkurencja nie jest duża, ponieważ moda na samochody sportowo-użytkowe majaczyła dopiero gdzieś na horyzoncie.

Nissan X-Trail już od...

Nissan X-Trailfot. Autotrader.pl | Nissan X-Trail

Nissan X-Trailfot. Autotrader.pl | Nissan X-Trail

Nissan X-Trailfot. Autotrader.pl | Nissan X-Trail

Komentarze (83)
Raport awaryjności | Najlepsze SUV-y
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: plujka macius

    Oceniono 32 razy -18

    audi q7 , Cayenne , bmw x3 ,x5 to sa samochody . Jak widze jakiegos typa w szrocie jak honda crv to zawsze pluje na jego samochod przez okno. Volvo 90 i toyota rav daja rade ale reszta to tak jak wyzej , pluje na nich. Pozdrawiam . Plujka Macius

  • Gość: bunia

    Oceniono 20 razy -12

    Tylko Bmw x5 e53 z lat 2000 - 2006 . Czesci zamiene tanie ze starych bmw 5 i praktycznie nie ma awarii , silniki mocne malo awaryjne nie to co nowsze 3,4 cilindrowe dziwactwa :D nadal samochod ma klase i prestiz a kobiety leca na takie auta.

  • Gość: taxidriver

    Oceniono 14 razy -8

    Mercedes M rządzi.

    Ciekawe, ze 10-11 letnie mniej awaryjne niz 9-letnie

  • Gość: lubie.szybkie.fury

    Oceniono 4 razy -2

    Trzeba być idiotom żeby zakupować suv'a, no sorry, taka prawda

  • Gość: wlascicielHondyCRV

    Oceniono 3 razy -1

    rozlatujace sie sprzegla _1400 Euro wymiana, pekajace maglownice 10 tys ZL wymiana, przyklejenie zderzaka po drobnej stluczce 2 tys zl, glosny silnik, fatalne materialy, kiepskie radio, maska na patyku, b tandetne siedzenia zapadajce sie, wychodzace druty z seidzen, haczaca skrzynia biegow, auto kupilem nowe u dilera, nigdy wiecej tej marki.

  • student_zebrak

    Oceniono 3 razy -1

    buahaha, Honda najlepszym SUVem? Chyba u znajomego dealera dzialu moto.pl/

  • Gość: pavel

    Oceniono 1 raz -1

    mam Q7 3.0 tdi 240 km 2010 r. kupiony nowy przebieg teraz 220 tys km .Auto spisało się bardzo dobrze przez te lata urzytkowania jedna większa naprawa kilka drobnych rzeczy eksploatacyjnych, zawieszenie (pneumatyka) nie dotykane wcale wymiana EGR i to wszystko. Oceniam jak bardzo mało awaryjny samochód, wygodny i wystarczająco dynamiczny. Dodam tylko że przez większość czasu urzytkowany za granią więc i drogi inne. Polecam. Obecnie zamówiłem już nowy model mam nadzieję że będzie jeszcze lepszy. D.B

  • etdt

    Oceniono 13 razy -1

    Honda CR-V? Mam pierwszego od 25lat diesla, nowego CR-V III. kupiony w 2007.
    Po 4 latach i 65 000 km półośki do wymiany (oczywiście na mój koszt, już po gwarancji), od trzech lat problem z DPF. Dwa razy filtr był płukany i czyszczony. Wreszcie w tamtym roku znowu czyszczony w firmie, która regeneruje filtry DPF cena 1000 €, dostałem na to rok gwarancji.
    A silnik dostał nagrodę za najlepszy silnik 2007 roku. Pali jak smok, w mieście 10-12 l, na autostradzie 9-10 l. A chciałem zaoszczędzić na dieslu, nigdy więcej diesla. Tą samą drogę szwagier może BMW 320 (benzyna) przejechać 1200 km, a ja tylko 600 km (diesel 2,2).

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX