Euro NCAP | Już nie tak dobrze

Po zmianie przez Euro NCAP zasad przyznawania punktów ilość samochodów z pięcioma gwiazdkami na koncie wyraźnie zmalała. Czy małe auta mają jeszcze szansę na najwyższy wynik?
Toyota Aygo (fot. Euro NCAP) Toyota Aygo (fot. Euro NCAP) Toyota Aygo (fot. Euro NCAP)

Toyota Aygo, Citroen C1, Peugeot 108

Podobnie jak ich poprzednicy, druga generacja trojaczków z Kolina także różni się między sobą kształtem nadwozia. Mimo to Euro NCAP przebadało tylko Toyotę Aygo wierząc, że Citroen C1 i Peugeot 108 zachowają się w czasie wypadku w identyczny sposób.

Aygo


Wynik czterech gwiazdek można uznać za dobry. Cieszy równie wysoka ochrona dorosłych i dzieci i wysoki wynik za systemy bezpieczeństwa znajdujące się na pokładzie.

Toyota Aygo X-Clusiv | Test | X-Rayed
Renault Twingo (fot. Euro NCAP) Renault Twingo (fot. Euro NCAP) Renault Twingo (fot. Euro NCAP)

Renault Twingo

Nowe Twingo to model bezpośrednio konkurujący z przedstawioną wcześniej trójką. Konstruktorzy zdecydowali się na umieszczenie silnika z tyłu pojazdu. W dzisiejszych czasach nie oznacza to wcale pogorszenia poziomu bezpieczeństwa.

Renault Twingo - wyniki Euro NCAP


Jak widać po wynikach nieznacznie odbiegają one od tych, uzyskanych przez Aygo, C1 i 108-kę. Wynik końcowy: cztery gwiazdki.

Citroen Berlingo (fot. Euro NCAP) Citroen Berlingo (fot. Euro NCAP) Citroen Berlingo (fot. Euro NCAP)

Citroen Berlingo, Peugeot Partner

Citroena Berlingo drugiej generacji jedyny raz testowano na początku rynkowej kariery w 2008 roku. Choć facelifting przeprowadzono w 2012 roku, to Euro NCAP odświeżonym Berlingo zainteresowało się dopiero teraz.

Citroen Berlingo - wyniki Euro NCAP


Wyniki nie są rewelacyjne. Ostateczny wynik to zaledwie trzy gwiazdki. Jak osobowy dostawczak wypadł przed sześcioma laty? Za ochronę dorosłych i dzieci uzyskał wówczas po 4/5 gw., a za ochronę pieszych 2/4 gw. Wyniki dla Peugeot Partnera są oczywiście identyczne.

Citroen Berlingo 1.6 HDi XTR - test | Za kierownicą
Nissan e-NV200 Evalia (fot. Euro NCAP) Nissan e-NV200 Evalia (fot. Euro NCAP) Nissan e-NV200 Evalia (fot. Euro NCAP)

Nissan e-NV 200 Evalia

Nissan NV200 był już testowany przez Euro NCAP. Tym razem pora na wersję elektryczną.

Nissan e-NV200 Evalia - wyniki Euro NCAP


W stosunku do tego samego modelu, ale napędzanego konwencjonalnymi silnikami w poszczególnych kategoriach elektryczny e-NV200 otrzymał nieco odmienne oceny, ale ostateczne wyniki są podobne: trzy gwiazdki.

Nissan NV200 - test | Za kierownicą
Mercedes GLA (fot. Euro NCAP) Mercedes GLA (fot. Euro NCAP) Mercedes GLA (fot. Euro NCAP)

Mercedes GLA

Mercedes GLA to crossover zbudowany na bazie A Klasy. Podobnie jak wszystkie osobowe modele tej marki testowane wg nowych zasad (od 2009 roku) uzyskał wynik pięciu gwiazdek.

Mercedes-Benz GLA - wyniki Euro NCAP


Wśród pięciu przetestowanych modeli jedynie Mercedes GLA uzyskał najwyższy wynik. Złożyła się na to bardzo wysoka ocena za ochronę pasażerów i dobre wyniki za ochronę pieszych i systemy bezpieczeństwa.

Mercedes GLA 200 CDI 4Matic | Test | Wysokie A
Więcej o:
Komentarze (8)
Euro NCAP | Już nie tak dobrze
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: osa

    Oceniono 28 razy 22

    praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan głąb...

  • hrac

    Oceniono 7 razy 7

    Psieje nam wszystko . Testy też ! Post-hipisi...

  • Gość: Pan Mirek

    Oceniono 1 raz 1

    Trzeba było dać skodę na pierwszym zdjęciu, bo ludziom nie chce się klikać.

  • Gość: nikt

    Oceniono 1 raz 1

    i co to znaczy?, ze nie ma drogich czujnikow do samohamowania antykolizyjnego dla bab? Bo nie umie zahamaowac sama? Ale struktura, strefy zgniotu, poduszki sa. A cztery gwiazdki mi do auta wystarcza. Hamuje sam i mam w d...ie te czujniki antykolizyjne.

  • konus33

    Oceniono 5 razy -1

    śmiech na sali te testy niech robią takie co pokazują zderzenia z prędkością rzeczywistą 80 i więcej nie 50 w scianę . wtedy szansę na przeżycie mają tylko właściciele największych wozów . działają tutaj zwyczajne prawa fizyki .

  • chamsolo

    Oceniono 55 razy -27

    20 lat temu jeżdziłem citroenem cx ,którego początki produkcji sięgały bodaj 73 . Raz mercem gośc wyjechał mi na czołówke mieliśmy tak po 70 , ja bez pasów wyszedłem bez szwanku kabina nie ruszona , za rok innym cx wydachołem zimą na śniegu też nic . Auto było na ramie jak konstrukcje z lat 40 , z dużym turbodieslem i tymi bajerami typu klima aktywne wspomaganie itp . Ważyło ok 1250kg .Pokażcie auto tej wielkości teraz które by tyle ważyło i dawało takie bezpieczeństwo . Te wszystkie pastuchy , kojoty itp ważą po 1,5 t a po dzwonie wyglądają marnie

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX