Dobre auto w przedziale 5-10 tys. zł? To nie jest łatwe zadanie, ale mimo wszystko postaramy się doradzić, co wybrać [x]
Audi A3 Audi A3
Audi A3 - segment C premium
Nie chcemy polecać zbyt starych modeli, a jednocześnie chcielibyśmy zawrzeć w zestawieniu choć jedno auto segmentu premium. Padło na Audi A3 z 1996 roku. Solidna baza, jaką stanowi platforma Golfa IV, wytrzymałe silniki wysokoprężne 1.9 TDI i lepsze materiały przyciągają spore grono zainteresowanych. W ofercie były dwie wersje nadwoziowe: 3- i 5-drzwiowy hatchback (Sportback - od 1998 r.).
Co polecamy? Podstawowy silnik 1.6 (101 i 102 KM) może być za słaby dla większości kierowców, ale te wersje najłatwiej trafić z niewielkim przebiegiem. Wolnossąca jednostka 1.8 będzie mocniejsza, ale nie należy bać się odmiany 1.8T (150 i 180 KM). Jeśli turbina jest w dobrym stanie, silnik może posłużyć dłużej, niż wersja jej pozbawiona. Diesle są wytrzymałe, ale mogą mieć przebiegi znacznie większe od deklarowanych.
Audi A3
Audi A3
Audi A3 - wnętrze
Audi A3 Sportback
REKLAMA
Citroen Xsara Picasso Citroen Xsara Picasso
Citroen Xsara Picasso - minivan, segment C
Coś dla miłośników samochodów na literę F. Citroen Xsara Picasso to jednocześnie propozycja dla licznej rodziny, gdyż pojemne wnętrze pomieści ją razem z pokaźnym bagażem. Produkcję rozpoczęto w 1999 roku, a model cieszył się sporym powodzeniem. W ofercie utrzymał się do 2008 roku. Dzięki temu na rynku wtórnym znajdziemy sporo używanych minivanów Citroena.
Silniki benzynowe (1.6 i 1.8) są stosunkowo bezproblemowe, miłośnicy Diesli są skazani na jednostkę 2.0 HDI, mniejszy 1.6 HDI dołączył do oferty w 2004 roku i w cenie do 10 tys. zł nie znajdziemy sensownego egzemplarza.
Citroen Xsara Picasso
Citroen Xsara Picasso
Citroen Xsara Picasso
Citroen Xsara Picasso - wnętrze
Fiat Panda Fiat Panda
Fiat Panda - segment A
"Polski" Fiat Panda zadebiutował w 2003 roku. Ten model nie należy do tanich. Powód jest prosty. W swoim czasie nie miał godnej konkurencji, a do tego jest mało problematyczny w eksploatacji. Silniki nie są może najmocniejsze, ale poszukując samochodu do miasta z pewnością się na małym Fiacie nie zawiedziemy.
Najrozsądniejszy wybór to podstawowe silniki 1.1 Fire (55 KM) oraz 1.2 Fire (60 KM). Nie są problematyczne i łatwo będzie znaleźć do nich części. Zakup Pandy 1.3 JTD w cenie do 10 tys. zł to spore ryzyko. Takie auta mają najczęściej za sobą dość ciężką eksploatację i spore przebiegi (nie mylić ze stanem licznika). Czego unikać? Białego nadwozia - to oznaka "firmowej" przeszłości.
Fiat Panda
Fiat Panda
Fiat Panda Dynamic
Fiat Panda - wnętrze
Ford Fusion Ford Fusion
Ford Fusion - minivan, segment B
Czy Ford potrafi zaprojektować i wyprodukować bezawaryjny samochód pozbawiony problemów z rdzą? Owszem, Fusion to najlepszy dowód tego twierdzenia. Zaprezentowany w 2002 roku do dziś uchodzi za bezproblemowy model, a do tego jest lubiany za wysoką pozycję za kierownicą oraz przestronne wnętrze.
Nie ma wersji, które sprawiają jakieś poważniejsze problemy. Ruda pojawia się gdzieniegdzie, ale nie jest to tak poważne zjawisko, jak w Focusach I-gen. Szukając używanego Fusiona należy zatem skupić się na dobrym stanie technicznym.
Ford Fusion
Ford Fusion
Ford Fusion
Ford Fusion - wnętrze
Honda Accord Honda Accord
Honda Accord - segment D
Honda to jedna z tych firm, które znajdą się niemal w każdym rankingu bezawaryjności. Dlatego nie mogło zabraknąć jakiegoś modelu tego japońskiego producenta w naszym zestawieniu. Wybraliśmy Accorda szóstej generacji.
Prezentowany Accord zadebiutował w 1998 roku, a jego produkcję zlokalizowano w angielskim Swindon. W ofercie były dwa rodzaje nadwozia, 4-drzwiowy sedan i 5-drzwiowy liftback. Pod maską znajdziemy głównie silniki benzynowe cechujące się niskim poziomem awaryjności. W tym przedziale cenowym nie znajdziemy Type-R, są one ponad dwukrotnie droższe.
Honda Accord 4D
Honda Accord 5D
Honda Accord 4D
Honda Accord - wnętrze
Mitsubishi Carisma Mitsubishi Carisma
Mitsubishi Carisma - segment D
Mitsubishi Carisma to jeden z dwóch modeli produkowanych od 1995 roku w holenderskiej fabryce Ned-Car (drugi to Volvo S40/V40). Jego szwedzki "bliźniak" cierpiał na szereg chorób wieku dziecięcego, Carisma była o wiele lepiej zaprojektowana, ale nie obyło się bez wpadek.
Egzemplarze z początku produkcji wyposażone w silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa (GDI) były problematyczne, jednak poza tym "szczegółem" to auto godne polecenia. Najstarsze egzemplarze cierpią już z powodu rdzy, ale dobrze zachowane auto będzie w stanie przejechać kilkaset tysięcy km.
Mitsubishi Carisma 5D
Mitsubishi Carisma 5D
Mitsubishi Carisma 4D
Mitsubishi Carisma 4D
Mitsubishi Carisma - wnętrze
Seat Leon Seat Leon
Seat Leon - segment C
Seat Leon pierwszej generacji to techniczny bliźniak prezentowanego wcześniej Audi A3 oraz Golfa IV. Od tego ostatniego jest nieco tańszy, ale na dużą różnicę w cenie nie ma co liczyć. Za podobną kwotę można co najwyżej oczekiwać, że Leon będzie o rok (góra dwa) młodszy od Volkswagena.
Najsłabszy silnik wysokoprężny 1.9 SDI jest wyłącznie dla ludzi o mocnych nerwach i lekkiej nodze. Polecamy silniki 1.6 zarówno 8V, jak i 16V. Na Cuprę (zwłaszcza topową Cuprę 4 - 2.8 VR6) w tym przedziale cenowym nie ma szans.
Seat Leon
Seat Leon
Seat Leon
Seat Leon - wnętrze
Skoda Fabia Skoda Fabia
Skoda Fabia - segment B
Skoda Fabia to jeden z najpopularniejszych samochodów na naszym rynku i... trudno go (nie) polecać. To naprawdę udana konstrukcja. Ze znalezieniem części zamiennych też jeszcze przez wiele lat nie będzie problemu. Skoda oferowała trzy rodzaje nadwozia: hatchback, kombi i sedan.
W sumie Fabia pierwszej generacji była oferowana z silnikami w 17 specyfikacjach. Najlepszy wysokoprężny vRS, ale w Polsce jego oferta jest znikoma. Nasz typ to 1.4 MPI (60-68 KM), ewentualnie 1.2 HTP (54-64 KM). Wśród silników wysokoprężnych "uważać" trzeba na najsłabszą wersję 1.9 SDI, bo jej 64 KM nie oferują nawet akceptowalnej dynamiki. Za to odwdzięcza się wyjątkowo niskim spalaniem.
Skoda Fabia
Skoda Fabia
Skoda Fabia Combi
Skoda Fabia Combi
Skoda Fabia Sedan
Skoda Fabia - wnętrze
Toyota Yaris Toyota Yaris
Toyota Yaris - segment B
Toyota Yaris zastąpiła w 1999 roku model Starlet. Dziś już wiadomo, że na zmianie modelu i nazwy nie ucierpiały jakość i niezawodność. Yaris to jedno z najmniej awaryjnych aut na rynku i ma to odzwierciedlenie w cenach modeli używanych. Pierwsza generacja była oferowana z nadwoziem trzy- i pięciodrzwiowym typu hatchback. Na rynku używanych dominują silniki benzynowe 1.0 i 1.33 z systemem VVT-i. W ofercie był też zwinny Diesel 1.4 (75 KM).
Nieduże samochody miejskie potrafią procentowo najmniej stracić na wartości. Doskonałym przykładem jest Toyota Yaris, gdzie nawet za kilkunastoletnie egzemplarze trzeba zapłacić ponad 10 tys. zł. Na szczęście oferta w przedziale 8-10 tys. zł także jest pokaźna i można w niej znaleźć auta kupione w polskim salonie.
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris
Toyota Yaris - wnętrze
Toyota Celica GT Toyota Celica GT
Toyota Celica - sportowe
Szansa na kupienie samochodu sportowego z mocnym silnikiem, w dobrym stanie technicznym, do 10 tys. zł jest nikła, ale można pójść na kompromis. Toyota Calica z 1993 roku (T200) to mało problematyczne coupe (i kabriolet), które potrafi dać sporo frajdy młodym kierowcom.
Najwięcej na rynku jest ofert z silnikiem 1.8 o mocy 116 KM, ale przy odrobinie cierpliwości uda się znaleźć wersję GT z silnikiem 2.0 o mocy 175 KM. Warto jej poszukać, bo ceny nawet za naszą zachodnią granicą potrafią zmieścić się w założonym przez nas limicie. Niestety, wersja GT4 z napędem obu osi i bardzo mocnym silnikiem (242 KM) kosztuje ponad dwukrotnie więcej.
żadnego auta nie można byc pewnym ---a tym bardziej takiego za 10 tysi.
Gość: klm
Oceniono 15 razy
5
poza Pandą i Fusionem, za 10 tys. to będą same złomy
Gość: rownowaznik
Oceniono 4 razy
4
Silniki toyoty 1,33 vvti były od bodajże 3 generacji (i jak dobrze pamiętam, to było jakieś rozwinięcie vvti), może w końcowym okresie 2. W jedynce tylko 1,0 vvti ok 68km, 1,3 vvti ok 87km, 1,5 vvti ok 105km (TS) i d4d 1,4 nie wiem ile km.
Na bank nie kupisz na wolnym rynku yariski II w dobrym stanie za mniej niż 10 000pln (nie mówiąc o III). Ale ogólnie zgoda, za te pieniądze to najlepsze leciwe autko do miasta (ekonomia i wytrzymałość).
Gość: karol12
Oceniono 3 razy
3
Toyotę Corollę z 2003 z silnikiem 1.4 można kupić za około 9500 zł bezwypadkową. Kumpel ma do sprzedania, z tego co zauważyłem to żadnych większych problemów nie miał z tym samochodem, kontrole wszystkie przechodził bez problemu
joe_brody
Oceniono 8 razy
2
Kiedy ostatnio Autor widział w stanie jeżdżącym Carismę? Za to Volvo S40/V40 jeździ całe mnóstwo... Może i cierpiały na choroby wieku dziecięcego, ale, jak to w przypadku Volvo, usterki były systematycznie poprawiane. Accord VI jest czarną owcą, wyjątkiem (być może potwierdzającym regułę, ale jednak) wśród długiego rodu bezawaryjnych Accordów, i należy się przygotować na wydatki. Dla odmiany Celica cabrio jest białym krukiem - to już większa szansa na zakup następnej generacji coupe, z zastrzeżeniem, że przy cenie do 10 tys będzie wymagała dopracowania. No i sakramentalne pytanie: skąd na liście tyle aut z grupy VW? Przecież niczym szczególnym się nie wyróżniają, poza dobrym 'szeptanym' marketingiem, sprawiającym, że za dany rocznik cena wywoławcza będzie taka, jak u konkurencji za auto ładnych parę lat młodsze. Ja, na przykład, gdybym rozglądał się za autkiem 'premium' segmentu C, do 10 tys z podstawowym silnikiem, to z pewnością zamiast A3 1.6 wybrałbym Alfę 147 1.6 105 KM - przynajmniej byłaby już z obecnego tysiąclecia :-) Uzasadnienie? Lepiej wygląda, lepiej jeździ, a w wersji bazowej, bez wariatora, selespeeda i innych bajerów, po prostu nie ma co się psuć...
Gość: artur
Oceniono 1 raz
1
Oj to zdecydowanie odesłałbym Was na tą stronę motomi.pl/ To tak w temacie zakupu auta we wspomnianej przez Ciebie kwocie. Zdecydowanie na tym portalu masz najlepszy i największy wybór.
Gość: Picnic
Oceniono 1 raz
1
Toyota picnic, produkcja w Japonii
qsarq
Oceniono 5 razy
1
Jestem bardzo ciekaw, co autor miał na myśli, używając kilka razy słowa: "problematyczny". Poniżej lista synonimów, które nijak nie pasują do kontekstu. Znajomość tematyki motoryzacyjnej (PROBLEMATYCZNA, sądząc po artykule) nie zwalnia piszącego od znajomości języka polskiego. Oto synonimy słowa "problematyczny":dyskusyjny, fałszywy, kontrowersyjny, kręty, mętny, mglisty, niejasny, niemiarodajny, niepewny, nieprawdziwy, nieprzekonujący, nieprzekonywający, niewiarygodny, niewyraźny, palcem na wodzie pisany, podejrzany, pokrętny, pozorny, rzekomy, sporny, śliski, wątpliwy, złudny, chwiejny, kapryśny, nieodgadniony, wahliwy, zawodny, niejednoznaczny, niełatwy, nieprosty, skomplikowany, trudny, zagmatwany, zawiły, złożony, ambarasujący, kłopotliwy, konfundujący, krępujący, niepokojący, nieprzyjemny, nietaktowny, niezręczny, przykry, zajmujący, żenujący, niechciany, niemile widziany, niepożądany, nieproszony, niewskazany, niewygodny, przeciwwskazany, uciążliwy, zbyteczny, delikatny, drażliwy, dyskretny, poufny, krytyczny, niedogodny, podbramkowy, problemowy, konfliktowy, nierozstrzygnięty, nieuzasadniony, polemiczny, sprzeczny, otwarty, pod znakiem zapytania, podlegający kwestii, nienależyty, nieodpowiedni, niewłaściwy, budzący kontrowersje, podlegający dyskusji, wzbudzający wątpliwości, budzący wątpliwość, nieoczywisty, mało sugestywny,
Gość: rnrr
Oceniono 13 razy
1
ldi a3 segment c premium
??
przecie to golf 4 i skoda oktawia czyli ciasny subkompakt
a o premium to mona sobie tylko POpisac na temat aldi
Gość: gosc
Oceniono 29 razy 13
żadnego auta nie można byc pewnym ---a tym bardziej takiego za 10 tysi.