Najczęściej złomowane auta w Niemczech

Żart o płaczącym Niemcu zna każdy... Jednak są samochody, po których Niemcy nie płaczą i nie wysyłają ich na dalsze podróże na wschód Europy. Przedstawiamy najczęściej złomowane auta za naszą zachodnią granicą
Mazda 626 V Mazda 626 V Fot. Mazda

Mazda 626 V

Zestawienie najczęściej złomowanych samochodów w Niemczech rozpoczynamy samochodem rodem z Kraju Kwitnącej Wiśni. By uspokoić miłośników japońskiej motoryzacji możemy powiedzieć, że to jeden z dwóch azjatyckich aut w piętnastce. Model 626 wszedł do produkcji w 1979, a na niemieckie złomowiska najczęściej zajeżdża piąta generacja Mazdy z segmentu D.

Lata produkcji: 1997 - 2002

Ceny: od 3 000 do 12 000 złotych

Szukasz taniego auta z Japonii? Sprawdź Mazdę

Mazda 626 V

Fot. Mazda

Mazda 626 VFot. Mazda

Mazda 626 VFot. Mazda

Mazda 626 VFot. Mazda

Seat Ibiza II Seat Ibiza II Fot. Seat

Seat Ibiza II

Zaprezentowany w 1984 roku Seat Ibiza jest uważany za jeden najważniejszych samochodów w historii hiszpańskiej marki. Dzięki niemu Seat stał się popularny w całej Europie i wydarł dla siebie kawałek tortu o nazwie "segment B". Do zezłomowania trafiają Seaty drugiej generacji.

Lata produkcji: 1993 - 1999

Ceny: od 1 000 do 7 000 złotych

Seat Ibiza - idealny na pierwsze auto

Seat Ibiza II

Fot. Seat

Seat Ibiza IIFot. Seat

Audi 80 B4 Audi 80 B4 Fot. Audi

Audi 80 B4

Do rankingu najczęściej złomowanych samochodów trafiło także Audi z modelem 80. Chodzi tu o czwartą generację popularnego Audi sprzed lat. Nie ma chyba się co dziwić, mowa tu o autach, którym dawno stuknęła już pełnoletność.

Lata produkcji: 1991 - 1994

Ceny: od 2 000 do 12 500 złotych

Audi w okazyjnej cenie? Zobacz

Audi 80 B4

Fot. Audi

Audi 80 fot. Audi

Audi 80 fot. Audi

Nissan Micra II Nissan Micra II Fot. Nissan

Nissan Micra II

Drugi reprezentant Japonii to małe miejskie auto ze znaczkiem Nissana na masce. Niemcy na złom zawożą drugą generację Nissana Micry, oznaczoną jako Micra K11.

Lata produkcji: 1993 - 2003

Ceny: od 1 200 do 8 900 złotych

Małe oszczędne autko idealne do miasta

Nissan Micra II

Fot. Nissan

Nissan Micra IIFot. Nissan

Nissan Micra IIFot. Nissan

Renault Clio I Renault Clio I Fot. Renault

Renault Clio I

Złośliwi powiedzą teraz "wreszcie" - bo co to za zestawienie aut, których nikt tak bardzo nie chce, że aż trafiają na złom bez słynnych samochodów na literę F? Ford, Fiat i Francuzi po prostu musieli zagościć na naszej liście. Jako pierwszy mieszczuch od Renault - Renault Clio pierwszej generacji.

Lata produkcji: 1990 - 1998

Ceny: od 1 150 do 3 200 złotych

Oszczędny maluch z Francji w okazyjnej cenie

Renault Clio I

Fot. Renault

Renault Clio IFot. Renault

Renault Clio IFot. Renault

Peugeot 106 Peugeot 106 Fot. Peugeot

Peugeot 106

Drugi Francuz to również małe autko, tym razem z segmentu A i od rywala Renault, czyli marki Peugeot. Na niemieckich złomowiska bardzo często gości Peugeot 106, ale ten produkowany w latach 1991 - 1996. Wersja po liftingu (1996 - 2003) dalej cieszy się zaufaniem Niemców.

Lata produkcji: 1991 - 1996

Ceny: od 1 400 do 7 400 złotych

Peugeot 106

Fot. Peugeot

Peugeot 106fot. Peugeot

Peugeot 106fot. Peugeot

Volkswagen Polo Volkswagen Polo Fot. Volkswagen

Volkswagen Polo

Samochody na F przedziela auto niemieckie - stary już, bo produkowany w latach 1990 -1994 Volkswagen Polo również kończy swój żywot w kraju Goethego na złomowisku.

Lata produkcji: 1990 - 1994

Ceny: od 800 do 2 850 złotych

Dobre auto do nauki jazdy

Volkswagen Polo

Ford Ka Ford Ka Fot. Ford

Ford Ka I

Pierwszy (tak, nieostatni...) Ford z naszego zestawienia to również małe autko stworzone z myślą o miejskich korkach i wąskich uliczkach. Fordowi Ka pierwszej generacji trzeba przyznać, że był jednym z najciekawszych projektów swoich czasów. Nowsza odsłona małego Forda, bardzo blisko spokrewniona z Fiatem 500 nie wyróżnia się już tak z tłumu miejskich maluchów.

Lata produkcji: 1996 - 2008

Ceny: od 950 do 12 900 złotych

Wyróżniające się na drodze miejskie autko

Ford Ka

Fot. Ford

Ford Kafot. Ford

Ford Kafot. Ford

Ford Escort Ford Escort Fot. Ford

Ford Escort

Swoją ostatnią podróż coraz częściej odbywa także Escort z lat 1995 - 1998. Popularny Ford z segmentu C wyjeżdżał na drogi już od 1968 roku, a produkcję zakończono w 2000 roku. Przynajmniej w Europie, bo w Stanach produkowano go jeszcze przez 3 lata. Ostatnio Ford Escort powrócił jako budżetowa propozycja dla Azjatów.

Lata produkcji: 1995 - 1998

Ceny: od 1 200 do 9 900 złotych

Klasyczny Ford już od...

Ford Escort

Fiat Punto Fiat Punto Fot. Fiat

Fiat Punto

Kolejny reprezentant segmentu B, który masowo trafia na niemieckie złomowiska to Włoch z Turynu - Fiat Punto pierwszej generacji.

Lata produkcji: 1993 - 1999

Ceny: od 1 300 do 4 990 złotych

Fiat Punto - najlepsze oferty na rynku

Fiat Punto (1993-1999)

fot. Fiat

Fiat Punto (1993-1999)fot. Fiat

Fiat Punto (1993-1999)fot. Fiat

Ford Fiesta IV Ford Fiesta IV Fot. Ford

Ford Fiesta

Już trzeci Ford w najczęściej złomowanej piętnastce to także miejskie auto. W przeciwieństwie do Ka, Fiesta znajduje się półkę wyżej, bo w segmencie B. Niemcy pozbywają się czwartej generacji popularnego modelu.

Lata produkcji: 1995 - 1999

Ceny: od 950 do 4 900 złotych

Ford Fiesta - świetnie auto do miasta

Ford Fiesta IV

Fot. Ford

Ford Fiesta IVFot. Ford

Ford Fiesta IVFot. Ford

Volkswagen Polo III Volkswagen Polo III Fot. Volkswagen

Volkswagen Polo III

Do naszego zestawienia Volkswagen Polo zawitał po raz drugi. Jeszcze częściej niż model z lat 1990 - 1994 do zezłomowania trafia trzecia generacja jednego z najpopularniejszych samochodów za naszą zachodnią granicą. To też bardzo ważny czynnik - popularność. Volkswagen zawsze mógł poszczycić się świetną sprzedażą na rodzimym rynku. A skoro na drogach pojawia się dużo aut, to siłą rzeczy na złomowiska trafi ich więcej niż konkurencji.

Lata produkcji: 1994 - 1999

Ceny: od 1 300 do 6 700 złotych

Zadbane Polo sprzed lat - sprawdź!

Volkswagen Polo III

Fot. Volkswagen

Volkswagen Polo IIIFot. Volkswagen

Volkswagen Polo IIIFot. Volkswagen

Renault Twingo Renault Twingo Fot. Renault

Renault Twingo I

Niedawno w Genewie zaprezentowano trzecią generację sympatycznego malucha znad Sekwany. Za to na tę listę trafiła pierwsza odsłona Renault Twingo. Przy projektowaniu autka Francuzi wzorowali się na polskim koncepcie FSM Beskid.

Lata produkcji: 1993 - 2007

Ceny: od 1 090 do 8 900 złotych

Francuskie miejskie auto w okazyjnej cenie

Renault Twingo

Fot. Renault

Renault TwingoFot. Renault

Renault TwingoFot. Renault

Renault TwingoFot. Renault

Opel Corsa B Opel Corsa B Fot. Opel

Opel Corsa B

Srebrny medal przypadł w udziale popularnemu Oplowi z segmentu B. Ostatnio Opel pochwalił się nową, odświeżoną Corsą - zapraszamy do naszego obszernego artykułu.

Lata produkcji: 1993 - 2000

Ceny: od 2 100 do 7 900 złotych

Najlepsze oferty w Twojej okolicy

Opel Corsa B

Fot. Opel

Opel Corsa BFot. Opel

Opel Corsa BFot. Opel

Volkswagen Golf III Volkswagen Golf III Fot. Volkswagen

Volkswagen Golf III

Pierwsze miejsce w tym niechlubnym zestawieniu przypadło uwielbianemu tak w Niemczech, jak i w Polsce Volkswagenowi Golfowi. Jednak trzeba pamiętać, że chodzi tutaj o Golfy trzeciej generacji produkowane w latach 1991 - 1997. Młodsze Golfy dalej dzielnie radzą sobie na drogach całej Europy.

Lata produkcji: 1991 - 1997

Ceny: od 1 200 do 8 900 złotych

Ulubione auto Polaków już od...

Volkswagen Golf III

Więcej o:
Komentarze (75)
Najczęściej złomowane auta w Niemczech
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: arc

    Oceniono 212 razy 208

    To przecież logiczne, że najczęściej kiedyś kupowane auta, są teraz najczęściej złomowanymi...

  • Gość: asd

    Oceniono 160 razy 152

    Co pokazuje ten ranking? Jakie samochody były najpopularniejsze na rynku niemieckim 15-20 lat temu. Tylko tyle.

  • Gość: z.a.

    Oceniono 107 razy 99

    a jak dzielnie trzyma się polonez, nikt nie odda na złom tak dobrego samochodu

  • Gość: DZIKIquattro

    Oceniono 102 razy 74

    Niemcy dopiero zapłaczą za starymi autami typu golf 3 audi 80 czy passat b4 albo audi 100/A6 Te auta bez problemu pokonywały przebiegi 500- 700tys km z czego pierwsze 200 bez usterki, teraz nowe 1.2 albo 1.4TDI itp to problem mają te 200 wytrzymać na dodatek gniją, żadne obecnie nowe nawet 10 lat nie wytrzyma.

  • Gość: kamuflage111

    Oceniono 63 razy 59

    Gdybym nie przeczytał co to za artykuł, to pomyślałbym, że to ranking najczęściej spotykanych samochodów pod polskimi marketami ;)

  • Klaudia Nowak

    Oceniono 65 razy 57

    takie marnotrawstwo... u nas by pojezdziły jeszcze ze 20 lat

  • mlynek_999

    Oceniono 44 razy 44

    Gdyby rok produkcji można było zmieniać tak łatwo jak przebieg, to Niemcy nie złomowali by nic. Do Polski ciągnęły by Escorty z 2008, Ibizy II 2010 od dziadka, który się rozchorował jak kupił...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX