Co oferuje rynek crossoverów w segmencie C?

Ten segment jest wyjątkowo pojemny, ale zaliczamy do niego skrajnie różne pod względem wielkości modele. Oto przegląd crossoverów i SUV-ów segmentu C
Citroen C4 Aircross Citroen C4 Aircross Citroen C4 Aircross

Citroen C4 Aircross - crossover

Citroen C4 Aircross (2012) to francuska interpretacja Mitsubishi ASX. Nadwozie zostało zmienione pod względem wyglądu, jednak wnętrze jest niemal identyczne, co w pierwowzorze. Zaletą jest włączenie do oferty silnika 1.6 HDI niedostępnego w Mitsubishi.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

kombi 5-drz. (4,34 x 1,80 x 1,63 m; 416/1193 l)

Silniki benzynowe:

1.6 (117 KM), M5

Silniki wysokoprężne:

1.6 e-HDI (114 KM), M6
1.8 e-HDI (150 KM), M6

1.8 e-HDI (150 KM), M6 [4x4]

Wersje wyposażenia:

Seduction
Exclusive

Euro NCAP:

2011: 5 gw. (86%, 78%, 60%, 71%) - wyniki dla Mitsubishi ASX

Ceny:

82 000 zł - 117 000 zł (w promocji od 67 500 zł)

Nasze testy:

Citroen C4 Aircross | Test | Chateau Japonaise, Vin de Pruneaux

Naszym zdaniem:

Wersja 4x4 jest w ofercie głównie dla ozdoby, trzon sprzedaży to wersje z przednim napędem. Miłośnicy francuskiej marki mogą czuć się nieswojo w tym modelu, gdyż jakość materiałów odbiega od tego, do czego przyzwyczaił nas Citroen.

Polecamy:

Polecamy francuską specjalność, czyli superoszczędny silnik wysokoprężny 1.6 HDI.

Citroen C4 AircrossCitroen C4 Aircross

Citroen C4 AircrossCitroen C4 Aircross

Citroen C4 AircrossCitroen C4 Aircross

Dacia Duster Dacia Duster Dacia Duster

Dacia Duster - crossover

Dacia Duster (2010) to niewątpliwie najbardziej budżetowa propozycja w tym zestawieniu. Cena modelu bazowego utrzymywana jest poniżej 40 tys. zł, co daje doskonały stosunek wartości do ceny. Pod względem rozmiarów Duster nie powala, ale oferuje spore wnętrze.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

kombi 5-drz. (4,32 x 1,82 x 1,62 m; 475/1636 l)
kombi 5-drz. (4,32 x 1,82 x 1,62 m; 408/1570 l) [4x4]

Silniki benzynowe:

1.6 (105 KM), M5
1.6 LPG (105 KM), M5
1.2 Tce (125 KM), M6

1.6 (105 KM), M6 [4x4]

Silniki wysokoprężne:

1.5 dCi (90 KM), M6
1.5 dCi (109 KM), M6

1.5 dCi (109 KM), M6 [4x4]

Wersje wyposażenia:

Duster
Ambiance
Laureate
Prestige

Euro NCAP:

2011: 3 gw. (74%, 78%, 28%, 29%)

Ceny:

39 900 zł - 72 500 zł

Naszym zdaniem:

Łada Niva (opisana w tym zestawieniu) to ekstremalnie proste auto. Jeśli wolicie coś bardziej nowoczesnego, ale wciąż prostego w budowie i naprawie, a do tego dzielnego terenowo, Duster jest dobrym wyborem. Za wersję 4x4 trzeba dać przynajmniej 53 400 zł, ale to i tak niewiele zważywszy jak radzi sobie w terenie.

Polecamy:

Polecamy silnik benzynowy 1.6 łączony z napędem obu osi. Diesel będzie odpowiednim wyborem do samochodu służbowego, ale trzeba mieć na względzie poddawaną w wątpliwość trwałość jednostki 1.5 dCi.

Dacia Duster Dacia Duster

Dacia Duster Dacia Duster

Dacia Duster Dacia Duster

Ford Kuga Ford Kuga Ford Kuga

Ford Kuga - SUV

Ford Kuga drugiej generacji (2012) to europejski hit sprzedaży. Niestety jego dostępność w Polsce i proponowane ceny odstraszają większość zainteresowanych. Szkoda, bo ten kompaktowy SUV Forda ma wiele zalet.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

kombi 5-drz. (4,52 x 1,84 x 1,68 m; 456/1653 l)

Silniki benzynowe:

1.6 EcoBoost (150 KM), M6

1.6 EcoBoost (182 KM), A6 [4x4]

Silniki wysokoprężne:

2.0 TDCI (140 KM), M6

2.0 TDCI (140 KM), M6, A6 [4x4]
2.0 TDCI (163 KM), M6, A6 [4x4]

Wersje wyposażenia:

Trend
Titanium
Titanium Plus

Euro NCAP:

2012: 5 gw. (94%, 86%, 70%, 100%)

Ceny:

101 000 zł - 147 950 zł (w promocji od 91 900 zł)

Nasze testy:

Ford Kuga - test | Pierwsza jazda

Ford Kuga vs. Toyota Rav4 - test | Konfrontacja

Naszym zdaniem:

Kuga zdobyła moje uznanie doskonałymi własnościami jezdnymi. Ford znany jest z dobrego prowadzenia i Kuga nie jest wyjątkiem. Kierowcom o sportowym zacięciu polecamy układ Torque Vectoring czyniący z tego modelu jeden z najlepiej prowadzących się aut w klasie.

Polecamy:

Przede wszystkim zalecamy polowanie na promocje. Po drugie trzeba mieć na względzie, że benzynowy silnik 1.6 EcoBoost potrafi zażądać za oferowaną moc sporych dawek paliwa, pod tym względem Diesel będzie lepszym wyborem.

Ford KugaFord Kuga

Ford KugaFord Kuga

Ford KugaFord Kuga

Honda CR-V Honda CR-V Honda CR-V

Honda CR-V - SUV

Honda CR-V (2011) to klasyka tego segmentu. Obecnie oferowana jest czwarta już generacja tego lubianego SUV-a. Auto przekonuje do siebie m.in. dużym bagażnikiem.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

kombi 5-drz. (4,57 x 1,82 x 1,69 m; 589/1669 l)

Silniki benzynowe:

2.0 i-VTEC (155 KM), M6

2.0 i-VTEC (155 KM), M6, A5 [4x4]

Silniki wysokoprężne:

1.6 i-DTEC (120 KM), M6
2.2 i-DTEC (150 KM), M6

2.2 i-DTEC (150 KM), M6, A5 [4x4]

Wersje wyposażenia:

S
Comfort
Elegance
Lifestyle
Executive

Euro NCAP:

2013: 5 gw. (93%, 74%, 68%, 66%)

Ceny:

97 500 zł - 155 300 zł (w promocji od 90 500 zł)

Nasze testy:

Honda CR-V 1.6 i-DTEC - test | Pierwsza jazda

Naszym zdaniem:

Honda ma doskonałą opinię w zakresie niezawodności, a CR-V dzielnie na nią pracuje. Wśród wad można wymienić dołączany napęd tylnej osi pomagający jedynie na śliskiej nawierzchni, w terenie auto sobie radzi dość słabo.

Polecamy:

Podstawowy Diesel 1.6 jest dość słaby, ale mało pali. Większy obciążony jest wysoką akcyzą i jego zakup może okazać się mało opłacalny. Warto zwrócić uwagę na jednostkę benzynową, która wcale dużo nie pali.

Honda CR-VHonda CR-V

Honda CR-VHonda CR-V

Honda CR-VHonda CR-V

Hyundai ix35 Hyundai ix35 Hyundai ix35

Hyundai ix35 - SUV

Hyundai ix35 (2009) to zaskakująco ciekawa propozycja. Jest krótszy od swoich głównych konkurentów, ale oferuje ogromny bagażnik i sporą paletę silników. Do tego ceny zaczynają się od rozsądnego poziomu.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

kombi 5-drz. (4,41 x 1,82 x 1,66 m; 591/1436 l)

Silniki benzynowe:

1.6 GDI (135 KM), M6
2.0 GDI (166 KM), M6, A6

2.0 GDI (166 KM), M6, A6 [4x4]

Silniki wysokoprężne:

1.7 CRDI (115 KM), M6
2.0 CRDI (136 KM), M6

2.0 CRDI (136 KM), M6, A6 [4x4]
2.0 CRDI (184 KM), M6, A6 [4x4]

Wersje wyposażenia:

Classic
Comfort
Style
Premium

Euro NCAP:

2010: 5 gw. (90%, 88%, 54%, 71%)

Ceny:

74 900 zł - 136 900 zł (w promocji od 71 400 zł)

Nasze testy:

Hyundai ix35 | Pierwsza jazda

Hyundai ix35 2.0 CRDi A/T Premium | Test | Niekoniecznie z...

Naszym zdaniem:

Nadwozie ix35 nie daje powodów do narzekań, co innego z podwoziem - układ kierowniczy jest gumowy i nie daje przyjemności z jazdy. Silniki, zwłaszcza benzynowe, są dość ospałe. Zaletą jest pięcioletnia gwarancja.

Polecamy:

Hyundai ix35 nie jest autem sportowym, nawet z mocną benzyną (2.0 GDI). Lepiej zainteresować się silnikami wysokoprężnymi, które przynajmniej są oszczędne (w połączeniu z ręczną skrzynią).

Hyundai ix35Hyundai ix35

Hyundai ix35Hyundai ix35

Hyundai ix35Hyundai ix35

Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass

Jeep Compass - SUV

Compass to propozycja Jeepa z 2006 roku. Obecny wygląd zawdzięczamy faceliftingowi z 2013 roku. Mimo dość atrakcyjnego cennika Compass wciąż jest rzadkością na naszych drogach.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

kombi 5-drz. (4,45 x 1,81 x 1,63 m; 328/1269 l)

Silniki benzynowe:

2.0 (156 KM), M5, A6, CVT

Silniki wysokoprężne:

2.2 CRD (163 KM), M6 [4x4]

Wersje wyposażenia:

Sport
North
Limited
Limited Freedom

Euro NCAP:

2012: 2 gw. (61%, 76%, 23%, 43%)

Ceny:

86 900 zł - 136 900 zł (w promocji od 77 341 zł)

Naszym zdaniem:

Compass nie jest rasową terenówką. Napęd obu osi oferowany jest wyłącznie z silnikiem wysokoprężnym w jednej wersji wyposażeniowej.

Polecamy:

Zdecydowanie tańszym wyborem będzie silnik benzynowy, choć jest zachłanny na paliwo. Diesel zaś oferowany jest wyłącznie w najdroższej specyfikacji.

Jeep CompassJeep Compass

Jeep CompassJeep Compass

Jeep CompassJeep Compass

Kia Sportage Kia Sportage Kia Sportage

Kia Sportage - SUV

Kia Sportage (2010) to techniczny bliźniak Hyundaia ix35. Różnice widać jednak gołym okiem. Nadwozie Kii ma własny styl, wnętrze jest ciekawsze, a paleta silników, choć podobna, nie jest identyczna.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

kombi 5-drz. (4,44 x 1,86 x 1,64 m; 564/1353 l)

Silniki benzynowe:

1.6 GDI (135 KM), M6
2.0 GDI (166 KM), M6, A6

2.0 GDI (166 KM), M6, A6 [4x4]

Silniki wysokoprężne:

1.7 CRDI (115 KM), M6
2.0 CRDI (136 KM), M6

2.0 CRDI (136 KM), M6 [4x4]
2.0 CRDI (184 KM), M6, A6 [4x4]

Wersje wyposażenia:

S
M
L
XL

Euro NCAP:

2010: 5 gw. (93%, 86%, 49%, 86%)

Ceny:

69 990 zł - 126 490 zł

Nasze testy:

Kia Sportage | Pierwsza jazda

Kia Sportage | Test wideo

Kia Sportage 2.0 CRDi L 4WD | Test | Mocarz bez apetytu

Naszym zdaniem:

Atrakcyjny cennik i podobający się design to w połączeniu z siedmioletnią gwarancją przepis na sukces. Jedyne zastrzeżenia można mieć do niezbyt czułego układu kierowniczego.

Polecamy:

Podobnie, jak ix35, Sportage nie jest autem sportowym. Silniki benzynowe nie zapewniają powalającej dynamiki, Diesle też niewiele pod tym względem zmieniają, ale są oszczędniejsze.

Kia SportageKia Sportage

Kia SportageKia Sportage

Kia SportageKia Sportage

Mazda CX-5 Mazda CX-5 Mazda CX-5

Mazda CX-5 - SUV

Mazda CX-5 zadebiutowała w 2012 roku. Skonstruowano ją zgodnie z wytycznymi technologii SkyActiv. Jest na tyle duża, że Mazda zaprzestała sprzedaży większego modelu CX-7.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

kombi 5-drz. (4,56 x 1,84 x 1,71 m; 503/1758 l)

Silniki benzynowe:

2.0 Skyactive-G (165 KM), M6

2.0 Skyactive-G (160 KM), M6, A6 [4x4]

Silniki wysokoprężne:

2.2 Skyactive-D (150 KM), M6, A6

2.2 Skyactive-D (150 KM), M6, A6 [4x4]

Wersje wyposażenia:

SkyGo
SkyMotion
SkyEnergy
SkyPassion

Euro NCAP:

2012: 5 gw. (94%, 87%, 64%, 86%)

Ceny:

87 400 zł - 154 900 zł

Nasze testy:

Mazda CX-5 | Pierwsza jazda | Przełomowy model

Naszym zdaniem:

CX-5 to bardzo udany samochód. Dobrze się prowadzi, ma atrakcyjną stylistykę, ale tylko podstawowa specyfikacja oferowana jest w przystępnej cenie.

Polecamy:

Wszystkie jednostki napędowe są godne polecenia.

Mazda CX-5Mazda CX-5

Mazda CX-5Mazda CX-5

Mazda CX-5Mazda CX-5

Mazda CX-5Mazda CX-5

Mitsubishi ASX Mitsubishi ASX Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX - crossover

Mitsubishi ASX (2010) powstało na platformie Outlandera, ale celuje w klienta potrzebującego mniejszego modelu. Sporą popularność w Polsce zawdzięcza atrakcyjnemu cennikowi.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

kombi 5-drz. (4,30 x 1,77 x 1,62 m; 393/b.d. l)

Silniki benzynowe:

1.6 Mivec (117 KM), M5

Silniki wysokoprężne:

1.8 DID (150 KM), M6 [4x4]
2.2 DID (150 KM), A6 [4x4]

Wersje wyposażenia:

Inform
Invite
Intense
Intense Plus

Euro NCAP:

2011: 5 gw. (86%, 78%, 60%, 71%)

Ceny:

75 300 zł - 129 990 zł (w promocji od 59 900 zł)

Nasze testy:

Mitsubishi ASX - test | Pierwsza jazda

Naszym zdaniem:

Układ kierowniczy nie jest zbyt precyzyjny, a materiały we wnętrzu są raczej przeciętne, ale zawieszenie jest komfortowe, a Diesle dynamiczne i oszczędne.

Polecamy:

Podstawowy silnik benzynowy zapewnia niezbyt imponujące osiągi i zadowoli spokojnych kierowców. Diesle oferują więcej werwy, ale są bardzo drogie.

Mitsubishi ASXMitsubishi ASX

Mitsubishi ASXMitsubishi ASX

Mitsubishi ASXMitsubishi ASX

Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander Mitsubishi Outlander

Mitsubishi Outlander - SUV

Mitsubishi Outlander (2012) to całkiem spore auto, dzięki długiemu nadwoziu opcjonalnie zabierze siedmioro pasażerów. Ciekawostką na naszym rynku jest oferowany od 2014 roku hybrydowy Outlander PHEV (tylko pięcioosobowy).

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

kombi 5-drz. (4,65 x 1,80 x 1,68 m; 591/1681 l)

Silniki benzynowe:

2.0 Mivec (150 KM), M5

2.0 Mivec (150 KM), CVT [4x4]

Silniki wysokoprężne:

2.2 DID (150 KM), M6, A6 [4x4]

Napęd kombinowany [PHEV]:

2.0 (121 KM) + silniki elektryczne (2 x 82 KM), przekładnia planetarna [4x4]

Wersje wyposażenia:

Invite
Intense
Intense Plus
Instyle

Euro NCAP:

2011: 5 gw. (86%, 78%, 60%, 71%)

Ceny:

88 990 zł -160 990 zł (w promocji od 76 990 zł)
176 990 - 198 990 zł [PHEV]

Nasze testy:

Mitsubishi Outlander | Pierwsza jazda

Mitsubishi Outlander 2.2 D-ID | Test | Nie na pokaz

Mitsubishi Outlander PHEV | Pierwsza jazda | Zabawka

Naszym zdaniem:

Outlander trzeciej generacji to samochód o kontrowersyjnym wyglądzie. Wnętrze mogłoby być wykonane z lepszych materiałów, ale zaletą tego modelu jest obszerne wnętrze. Hybryda na naszym rynku pozostanie ciekawostką.

Polecamy:

Diesel 2.2 jest mocny, ale przez wysoką akcyzę dość drogi, warto go jednak rozważyć, bo oferuje niższe spalanie i znacznie lepsze osiągi.

Mitsubishi OutlanderMitsubishi Outlander

Mitsubishi OutlanderMitsubishi Outlander

Mitsubishi OutlanderMitsubishi Outlander

Nissan Qashqai Nissan Qashqai Nissan Qashqai

Nissan Qashqai - crossover/SUV

Nissan Qashqai drugiej generacji (2013) ma niełatwe zadanie. Musi podtrzymać zainteresowanie klientów pomimo wzrostu cen. Ale nowy Qashqai to też nowa jakość, czy znacznie poszerzona oferta systemów bezpieczeństwa.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

kombi 5-drz. (4,38 x 1,80 x 1,59 m; 401/b.d. l)

Silniki benzynowe:

1.2 DIG-T (115 KM), M6, CVT

Silniki wysokoprężne:

1.5 dCi (110 KM), M6
1.6 dCi (130 KM), M6, CVT

1.6 dCi (130 KM), M6 [4x4]

Wersje wyposażenia:

Visia
Acenta
Tekna

Euro NCAP:

2014: 5 gw. (88%, 83%, 69%, 79%)

Ceny:

75 500 zł - 121 000 zł (w promocji od 73 000 zł)

Nasze testy:

Nissan Qashqai | Test | Pierwsza jazda | Fenomen 2.0

Naszym zdaniem:

Nissan Qashqai pierwszej generacji był typowym crossoverem, ale druga jego odsłona (2013) ma już ambicję zmniejszenia odstępu do większych konkurentów. To dość dziwne, bo w salonach Nissana znajdziemy też większego X-Traila. Atrakcyjny wygląd i mimo wszystko dobrze skrojony cennik powodują, że nowa generacja wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem.

Polecamy:

Polecamy silnik wysokoprężny 1.6 dCi. Choć nie lubi niskich obrotów, to jest oszczędny nawet w zestawieniu z napędem 4x4.

Nissan QashqaiNissan Qashqai

Nissan QashqaiNissan Qashqai

Nissan QashqaiNissan Qashqai

Nissan X-Trail Nissan X-Trail Nissan X-Trail

Nissan X-Trail - SUV

Nissan X-Trail (2014) jest mocno zbliżony pod względem stylistycznym do Qashqaia, ale oferuje wyraźnie większe nadwozie. Jeśli trzeba pomieści siedmioro pasażerów.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

kombi 5-drz. (4,64 x 1,82 x 1,69 m; 550/b.d. l)

Silniki wysokoprężne:

1.6 dCi (130 KM), M6, CVT

1.6 dCi (130 KM), M6 [4x4]

Wersje wyposażenia:

Visia
Acenta
Tekna

Euro NCAP:

jeszcze nie testowano

Ceny:

114 900 zł - 159 900 zł

Nasze testy:

Nissan X-Trail | Pierwsza jazda | Większy Qashqai

Naszym zdaniem:

Nissan X-Trail jest dla ludzi potrzebujących przestrzeni wewnątrz auta. Dużo wyższe nadwozie w stosunku do Qashqaia i ogromny bagażnik to największe zalety tego modelu.

Polecamy:

Nissan póki co nie daje klientom dużego pola manewru. W ofercie jest jeden silnik wysokoprężny. Na szczęście to udana konstrukcja zadowalająca się stosunkowo niewielkimi ilościami paliwa.

Nissan X-TrailNissan X-Trail

Nissan X-TrailNissan X-Trail

Nissan X-TrailNissan X-Trail

Opel Antara Opel Antara Opel Antara

Opel Antara - SUV

Opel Antara ma już swoje lata, zaprezentowano ją w 2006 roku, a jedyny jak dotąd lifting przeprowadzono na przełomie 2010 i 2011 roku.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

kombi 5-drz. (4,58 x 1,85 x 1,70 m; 420/1420 l)

Silniki wysokoprężne:

2.2 CDTI (163 KM), M6

2.2 CDTI (163 KM), M6 [4x4]
2.2 CDTI (184 KM), M6, A6 [4x4]

Wersje wyposażenia:

Active
Cosmo
Enjoy Plus

Euro NCAP:

2011: 5 gw. (88%, 82%, 48%, 71%) - wyniki dla Chevroleta Captiva

Ceny:

110 450 zł - 143 250 zł (w promocji od 90 450 zł)

Nasze testy:

Opel Antara 2.0 CDTi - test | Za kierownicą

Naszym zdaniem:

Wymiary zewnętrzne sugerują, że mamy do czynienia z obszernym wnętrzem, ale ani bagażnik nie jest duży, ani pasażerowie nie są rozpieszczani nadmiarem przestrzeni. Silnik benzynowy 2.4 nie jest oferowany w Polsce, co ze względu na jego pojemność jest w pełni zrozumiałe. Niestety oferowany w wersji po liftingi Diesel 2.2 też winduje ceny Antary.

Polecamy:

W poszukiwaniu dynamiki musimy zwrócić się ku najmocniejszej jednostce o mocy 184 KM.

Opel AntaraOpel Antara

Opel AntaraOpel Antara

Opel AntaraOpel Antara

Renault Koleos Renault Koleos Renault Koleos

Renault Koleos - SUV

Renault Koleos (2007) to już wiekowa konstrukcja. Renault "pożyczyło" ją od zależnej firmy Samsung Motors, której powierzono też produkcję. Co ciekawe, za jego kontrowersyjną stylistykę odpowiedzialny jest Patrick Le Quement (pod jego kierunkiem powstały m.in.: Kangoo, Laguna, Vel Satis).

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

kombi 5-drz. (4,52 x 1,85 x 1,70 m; 450/b.d. l)

Silniki wysokoprężne:

2.0 dCi (150 KM), M6 [4x4]
2.0 dCi (175 KM), M6, A6 [4x4]

Wersje wyposażenia:

Limited
Privilege

Euro NCAP:

2008: 5 gw., 4 gw., 2 gw.

Ceny:

120 700 zł - 146 500 zł

Nasze testy:

Renault Koleos - test | Pierwsza jazda

Naszym zdaniem:

Podobnie, jak w przypadku Opla Antary, Koleos jest duży na zewnątrz, ale przeciętny w środku. Próżno szukać w nim dużego bagażnika, czy trzeciego rzędu foteli. Za to napęd 4x4 (automatyczny) otrzymujemy w standardzie.

Polecamy:

Jeden silnik w dwóch wersjach mocy i dwie specyfikacje wyposażeniowe - to niewielki wybór.

Renault KoleosRenault Koleos

Renault KoleosRenault Koleos

Renault KoleosRenault Koleos

Skoda Yeti FL Skoda Yeti FL Skoda Yeti FL

Skoda Yeti - crossover

Skoda nie lubi gdy jej modele są szufladkowane. Yeti pod względem wymiarów zewnętrznych pasuje do crossoverów segmentu B, choć oferuje znacznie więcej. Paleta silników oraz bogaty wybór wersji napędowych, aż sześć wersji wyposażeniowych, a do tego jeszcze Greenline o bardzo niskim zużyciu paliwa - konkurencja na tym tle wypada blado. Podstawowy cennik jest zachęcający, ale topowe Yeti kosztuje ponad 130 tys. zł.

Pod koniec zeszłego roku Yeti przeszło lifting. Pozbyto się charakterystycznych okrągłych reflektorów, pas przedni zyskał wygląd typowy dla samochodów Grupy VW.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

kombi 5-drz. (4,22 x 1,79 x 1,67 m; 416/1760 l)

Silniki benzynowe:

1.2 TSI (105 KM), M6, DSG7
1.4 TSI (122 KM), M6, DSG7

1.8 TSI (160 KM), M6 [4x4]
1.8 TSI (152 KM), DSG6 [4x4]

Silniki wysokoprężne:

1.6 TDI (105 KM), M5, DSG7
2.0 TDI (110 KM), M5
2.0 TDI (140 KM), M6, DSG6

2.0 TDI (110 KM), M5 [4x4]
2.0 TDI (140 KM), M6, DSG [4x4]
2.0 TDI (170 KM), M6, DSG [4x4]

Wersje wyposażenia:

Easy
Active
Street
Ambition
Elegance
Laurin&Klement

Euro NCAP:

2009: 5 gw. (92%, 78%, 46%, 71%)

Ceny:

65 800 zł - 131 800 zł (w promocji od 60 100 zł)

Nasze testy:

Skoda Yeti - test | Pierwsza jazda

Skoda Yeti 2.0 TDI (170 KM) 4x4 - test | Za kierownicą

Skoda Yeti po liftingu - test | Pierwsza jazda | Kosmetyka

Naszym zdaniem:

Skoda Yeti to zdecydowanie niedoceniony crossover. Dobrze jeździ zarówno po twardym, jak i w terenie. Tam przyda się napęd 4x4 realizowany poprzez sprzęgło Haldex piątej generacji. Yeti oferuje wystarczająco pojemne wnętrzem, by nikt nie czuł się w nim klaustrofobicznie.

Polecamy:

Skoda daje multum możliwości, ale coś doradzić trzeba. Jeśli szukamy wersji z przednim napędem wybór silnika 1.4 TSI (122 KM) będzie wystarczający. W śród Diesli polecamy środkowe wersje.

Skoda Yeti FLSkoda Yeti FL

Skoda Yeti FLSkoda Yeti FL

Skoda Yeti FLSkoda Yeti FL

Ssangyong Korando Ssangyong Korando Ssangyong Korando

Ssangyong Korando - crossover/SUV

Ssangyong Korando (2010) trzeciej generacji to już typowy crossover. Zrezygnowano z terenowych ambicji poprzedników, a napęd 4x4 jest teraz dołączany.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

kombi 5-drz. (4,41 x 1,83 x 1,68 m; 486/1312 l)

Silniki benzynowe:

2.0 (150 KM), M6

2.0 (150 KM), M6 [4x4]

Silniki wysokoprężne:

2.0 e-xDi200 (149 KM), M6
2.0 e-xDi200 (175 KM), M6, A6

2.0 e-xDi200 (149 KM), M6 [4x4]
2.0 e-xDi200 (175 KM), M6, A6 [4x4]

Wersje wyposażenia:

Crystal
Quartz
Sapphire

Euro NCAP:

Nie testowano

Ceny:

76 000 zł - 116 900 zł (w promocji od 74 800 zł)

Nasze testy:

SsangYong Korando | Za kierownicą

Naszym zdaniem:

Korando oferuje prostą obsługę i niedrogie materiały, ale całość jest na przyzwoitym poziomie. Cieszy możliwość wyboru każdej wersji silnikowej z napędem przednim, lub obu osi.

Polecamy:

Silnik wysokoprężny nie grzeszy kulturą pracy, ani nie zapewnia Korando rewelacyjnych osiągów, ale niewiele pali.

Ssangyong KorandoSsangyong Korando

Ssangyong KorandoSsangyong Korando

Ssangyong KorandoSsangyong Korando

Subaru XV Subaru XV Subaru XV

Subaru XV - crossover

Subaru XV (2011) to crossover zbudowany na wciąż niedostępnej w Europie Imprezie (GP, GJ). Oferuje zwiększony prześwit i napęd obu osi, co ma swoją cenę. Poza tym jest niemal identyczny, co oferowana m.in. w USA Impreza hatchback.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

hatchback 5-drz. (4,45 x 1,78 x 1,62 m; 380/1270 l)

Silniki benzynowe:

1.6 (114 KM), M5, A6 (CVT) [4x4]
2.0 (150 KM), M6, A6 (CVT) [4x4]

Silniki wysokoprężne:

2.0 D (150 KM), M6 [4x4]

Wersje wyposażenia:

Active
Comfort
Exclusive

Euro NCAP:

2012: 5 gw. (86%, 90%, 64%, 86%)

Ceny:

ok. 78 500 zł - 124 000 zł

Naszym zdaniem:

Zaletą Subaru XV z pewnością jest napęd 4x4 oferowany w standardzie. Uwzględniając ten fakt, ceny są nawet atrakcyjne. Nadwozie jednak nie oferuje więcej, niż typowy hatchback segmentu C.

Polecamy:

Silniki benzynowe mają poważne problemy z nadaniem XV dynamiki. O wiele lepszy pod tym względem jest Diesel.

Subaru XVSubaru XV

Subaru XVSubaru XV

Subaru XVSubaru XV

Subaru Forester Subaru Forester Subaru Forester

Subaru Forester - SUV

Subaru Forester czwartej generacji (2012) to ewolucja poprzednika. Nadwozie ma podobny kształt, ale zmieniono je na tyle, by widać było efekt nowości.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

kombi 5-drz. (4,60 x 1,80 x 1,74 m; 505/1577 l)

Silniki benzynowe:

2.0 (150 KM), M6, CVT [4x4]

Silniki wysokoprężne:

2.0 D (147 KM), M6 [4x4]

Wersje wyposażenia:

Active
Comfort
Exclusive
Platinum
Sport

Euro NCAP:

2012: 5 gw. (91%, 91%, 73%, 86%)

Ceny:

ok. 113 500 zł - 155 600 zł

Naszym zdaniem:

Obszerne nadwozie i stały napęd na cztery koła to największe zalety Forestera. Szkoda, że cennik skutecznie zniechęca do jego zakupu.

Polecamy:

Silnik benzynowy nie jest już tak żwawy, jak u poprzednika, to zapewne wina normy Euro 6, bo moc pozostała niezmieniona. Lepszym wyborem będzie Diesel.

Subaru ForesterSubaru Forester

Subaru ForesterSubaru Forester

Subaru ForesterSubaru Forester

Suzuki SX4 S-Cross Suzuki SX4 S-Cross Suzuki SX4 S-Cross

Suzuki SX4 S-Cross - crossover

Suzuki SX4 S-Cross (2013) to typowy przykład crossovera. Zarówno wymiary, jak i wygląd zewnętrzny to coś pomiędzy klasycznym hatchbackiem, a SUV-em.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

hatchback 5-drz. (4,30 x 1,77 x 1,58 m; 430/1269 l)

Silniki benzynowe:

1.6 VVT (120 KM), M5, CVT

1.6 VVT (120 KM), M5, CVT [4x4]

Silniki wysokoprężne:

1.6 DDIS (120 KM), M6

1.6 DDIS (120 KM), M6 [4x4]

Wersje wyposażenia:

Comfort
Premium
Elegance

Euro NCAP:

2013: 5 gw. (92%, 80%, 72%, 81%)

Ceny:

72 900 zł - 115 900 zł (w promocji od 58 900 zł)

Nasze testy:

Suzuki SX4 S-Cross | Pierwsza jazda | Nowe podejście

Suzuki SX4 S-Cross | Długi dystans

Naszym zdaniem:

Suzuki SX4 S-Cross przy swoich wymiarach oferuje całkiem obszerne wnętrze. Smuci nieco skromna paleta silników.

Polecamy:

Obydwie jednostki napędowe nie grzeszą mocą, ale oferują zadowalającą dynamikę. Diesel potrafi zadowolić się bardzo niewielkimi ilościami paliwa.

Suzuki SX4 S-CrossSuzuki SX4 S-Cross

Suzuki SX4 S-CrossSuzuki SX4 S-Cross

Suzuki SX4 S-CrossSuzuki SX4 S-Cross

Suzuki Grand Vitara Suzuki Grand Vitara Suzuki Grand Vitara

Suzuki Grand Vitara - SUV

Suzuki Grand Vitara zadebiutowała w obecnej odsłonie w 2005 roku i po tylu latach aż się prosi o następcę. Oferta jest już ograniczona jedynie do silników benzynowych, ale wciąż w ofercie znajdują się dwie wersje nadwoziowe, krótka i długa.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

hatchback 3-drz. (4,06 x 1,81 x 1,70 m; 184/964 l)
kombi 5-drz. (4,50 x 1,81 x 1,70 m; 396/1386 l)

Silniki benzynowe:

1.6 VVT (106 KM), M5 [4x4]
2.4 VVT (166 KM), M5, A4 [4x4]

Wersje wyposażenia:

Comfort
Premium

Euro NCAP:

2007: 4 gw., 3 gw., 3 gw.

Ceny:

87 900 zł - 121 900 zł (w promocji od 74 900 zł)

Nasze testy:

Suzuki Grand Vitara 1.9 DDIS | Test | Im gorzej, tym lepiej

Suzuki Grand Vitara 3d 2.4 | Test | Frajda x2

Naszym zdaniem:

Suzuki Grand Vitara to konstrukcja wiekowa i to widać po wnętrzu. Nawet liftingi nie pozbawiły jej wszystkich zmarszczek. Do minusów trzeba zaliczyć słabą dynamikę wersji 5d 2.4 i mały bagażnik, na plus zapisują się całkiem spore możliwości terenowe w stosunku do konkurencji.

Polecamy:

Podstawowy silnik 1.6 oferowany w wersji trzydrzwiowej jest za słaby, większy też nie jest mistrzem dynamiki, ale z pewnością lepiej się sprawdzi jako napęd Grand Vitary.

 

Suzuki Grand VitaraSuzuki Grand Vitara 5d

Suzuki Grand VitaraSuzuki Grand Vitara 5d - wnętrze

Suzuki Grand VitaraSuzuki Grand Vitara 3d

Suzuki Grand VitaraSuzuki Grand Vitara 3d

Toyota Rav4 Toyota Rav4 Toyota Rav4

Toyota Rav4 - SUV

Obecna Toyota Rav4 (2013) to już czwarta odsłona tego modelu, który w tym roku obchodzi 20 lat obecności na rynku. W tym czasie auto znacznie urosło (wzdłuż ponad 40 cm) oferując bardzo obszerne wnętrze.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

kombi 5-drz. (4,57 x 1,85 x 1,66 m; 547/1746 l)

Silniki benzynowe:

2.0 Valvematic (152 KM), M6, A6 (CVT) [4x4]

Silniki wysokoprężne:

2.0 D-4D (124 KM), M6

2.0 D-4D (124 KM), M6 [4x4]
2.2 D-4D (150 KM), M6 [4x4]
2.2 D-Cat (150 KM), A6 [4x4]

Wersje wyposażenia:

Active
Premium
Prestige

Euro NCAP:

2013: 5 gw. (89%, 82%, 66%, 66%)

Ceny:

98 900 zł - 161 900 zł (w promocji od 98 900 zł)

Nasze testy:

Toyota RAV4 - test | Pierwsza jazda

Toyota Rav4 vs. Ford Kuga - test | Konfrontacja

Naszym zdaniem:

Rav4 to SUV nastawiony na komfort. Długie podróże to jego specjalność, zawieszenie dobrze tłumi nierówności, fotele są wygodne, a wnętrze dobrze wyciszone. Na pochwałę zasługuje sprawny napęd 4x4.

Polecamy:

Wszystkie silniki oferują zadowalającą dynamikę. Nawet benzyniak ze skrzynią CVT jest zestawem godnym polecenia.

Toyota Rav4Toyota Rav4

Toyota Rav4Toyota Rav4

Toyota Rav4Toyota Rav4

Toyota Rav4Toyota Rav4

Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan - crossover/SUV

Kiedy Volkswagen projektował Tiguana (2007), konkurencja była wyraźnie mniejsza. Dlatego teraz mały SUV Volkswagena odstaje od czołówki. Ale model oferuje wyjątkowo bogatą paletę silników, z których najmocniejszy oferuje moc 210 KM.

Wersje nadwoziowe (wymiary; poj. bagażnika):

kombi 5-drz. (4,42 x 1,81 x 1,70 m; 470/1510 l)

Silniki benzynowe:

1.4 TSI (122 KM), M6
1.4 TSI (160 KM), M6

1.4 TSI (160 KM), M6 [4x4]
2.0 TSI (180 KM), M6, DSG7 [4x4]
2.0 TSI (210 KM), DSG7 [4x4]

Silniki wysokoprężne:

2.0 TDI (110 KM), M6
2.0 TDI (140 KM), M6

2.0 TDI (140 KM), M6, DSG7 [4x4]
2.0 TDI (177 KM), M6, DSG7 [4x4]

Wersje wyposażenia:

Perfectline
Trend & Fun
Sport & Style

Euro NCAP:

2009: 5 gw. (87%, 79%, 48%, 71%)

Ceny:

86 790 zł - 155 920 zł

Nasze testy:

Volkswagen Tiguan FL - test | Pierwsza jazda

Volkswagen Tiguan FL 2.0 TSI DSG - test | Za kierownicą

Naszym zdaniem:

Tiguan to typowy Volkswagen - wsiadamy do niego i wszystko jest tam, gdzie się tego spodziewamy. Ergonomia jest bez zarzutu, podobnie jak własności jezdne.

Polecamy:

Godne polecenia są wszystkie jednostki 2.0 - TSI oraz TDI.

Volkswagen TiguanVolkswagen Tiguan

Volkswagen TiguanVolkswagen Tiguan

Volkswagen TiguanVolkswagen Tiguan

Toyota RAV4 kontra Ford Kuga Toyota RAV4 kontra Ford Kuga Toyota RAV4 kontra Ford Kuga

Podsumowanie

Oferta kompaktowych modeli SUV jest więcej, niż imponująca. Więcej jest tylko przedstawicieli segmentu C. Widać jednocześnie coraz wyraźniej rysujący się podział na mniejsze modele (o dł. do ok. 4,4 m), określone w tym zestawieniu mianem crossoverów, oraz większe, nazwane SUV-ami. Niektórzy producenci oferują już dwa modele w tej klasie (Nissan, Mitsubishi, Subaru). W części przypadków powstają one na tej samej płycie podłogowej. Oprócz wymiarów i ilości oferowanego miejsca w środku różni je oczywiście cena.

Spośród mniejszych modeli warto zwrócić uwagę na Skodę Yeti zwłaszcza rozważając auto do jazdy w lekkim terenie. Do ciężkiej pracy w trudnych warunkach można zabrać Dacię Duster, lub Suzuki Grand Vitarę. Spośród niedrogich wersji z przednim napędem uwagę zwraca Kia Sportage oferująca w standardzie siedmioletnią gwarancję. Wśród dużych modeli wybór także jest spory. Kuga, CR-V, CX-5, Rav4, czy Tiguan to oferty warte zainteresowania.


ZOBACZ TAKŻE:

Co oferuje rynek crossoverów segmentu B?

Co oferuje rynek crossoverów segmentu B?

Co oferuje rynek w segmencie C?

Co oferuje rynek w segmencie C?

Więcej o:
Komentarze (63)
Co oferuje rynek crossoverów w segmencie C?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: gość poranny

    Oceniono 93 razy 75

    i po co tyle slajdów produkować trzeba było od razu napisać że należy kupić VW. Cennik w Subaru zniechęca do zakupu, ale w Tiguanie już nie, a kosztuje tyle samo. I przestańcie w każdym artykule pisać o tej "doskonałej ergonomii" VW - ja nigdy w tych autach nie mogę się połapać co gdzie i dlaczego

  • Gość: jan111

    Oceniono 65 razy 37

    Świadomie lub nie nie podano cen z napędem 4x4 i porównano do Subaru . Druga sprawa jak porównywać stały napęd 4x4 w Subaru z " sprzęgiełkami i czujniczkami " które nie wytrzymają dłuższego przejazdu w piachu bo po prostu się popalą . Jak np. porównywać symetryczny napęd 4x4 w Subaru z konstrukcjami w stylu dodatkowy wał przenoszący napęd ze skrzyni redukcyjnej na oś przednią . W tym zestawieniu jest Subaru jako oddzielna klasa i cała reszta "podrobów" z "nadmuchanymi karoseriami" i pseudo napędem "terenowym" . ............Kia Sportage oferująca w standardzie siedmioletnią gwarancję .....a ile kosztuje ? Same przeglądy 7x1200PLN . Następna ściema dziennikarska opłacona przez producenta i co nie rozumiem ludzie tą ścieme "kupują" ????

  • Gość: kropi

    Oceniono 29 razy 29

    w subaru forester jest jeszcze 2.0T 240KM....panie redaktorze

  • sylwekck

    Oceniono 27 razy 27

    Odradzam Tiguana. Z 6 w firmie 3 miały duże awarie. Wymienię: skrzynia dsg, głowica, turbo, sprężarka klimatyzacji, koło dwu-masowe. Wątpię że można przekroczyć 150 tys bez większej awarii. .

  • kontra.punkt

    Oceniono 27 razy 25

    Czy Grand vitara nie jest przypadkiem małą terenówką? Nie wiem jak ten, ale poprzedni model miał reduktor i blokadę mechanizmu różnicowego, czego nie uświadczymy w SUV-ach.

  • Gość: look

    Oceniono 28 razy 20

    Jak czytam, że w VW godne polecenia są wszystkie silniki TSI i TDI to krew mnie zalewa - dlaczego nie napisali, że auta z tymi silnikami częściej stoją w warsztacie niz jeżdżą po drogach?

  • Gość: look

    Oceniono 22 razy 18

    VW Tiguan należy do crossoverów a do SUVa naprawdę sporo mu brakuje, i co najwyżej można porównać go z ASX-em, Dacią itp. To samo dotyczy pojemności bagażnika podawanego przez VW. Wiecie, że golf plus ma 500 litrów pojemności bagażnika a zwykły golf 380 litrów mimo praktycznie takich samych wymiarów ? No i do tego magiczne nowe silniki TSI i TDI Niemiecka propaganda niczym z Rosji, ale ludzie to łykają :D

  • Gość: suvie

    Oceniono 13 razy 13

    Mieszkam w górach. Mój dom jest położony ok 100 m poniżej drogi publicznej - ok 20 różnicy wzniesień. Do tej pory miałem miałem VW Tiguana w dołączanym 4x4. W zimie nie dawał rady. Zmieniłem na Subaru Forestera i problemy się skończyły. Te dwa samochody pod względem skuteczności napędu 4x4 dzieli przepaść (na korzyść Subaru)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX