Najpopularniejsze nowe auta w Polsce | Rejestracje I-VI 2014
Krzysztof Słomski
Pierwsze półrocze 2014 roku za nami. Korzystając z najnowszych danych o rejestracjach nowych samochodów, sprawdźmy które auta cieszyły się największą popularnością na polskim rynku przez minionych sześć miesięcy
VW Passat VW
10. Volkswagen Passat - 3 638 egz.
Ranking otwiera Volkswagen Passat. W pierwszym półroczu tego roku zarejestrowano 3 638 sztuk tego modelu. Największą popularnością Volkswagen, należący do klasy średniej, cieszył się w pierwszym kwartale, najbardziej w lutym - aż 940 rejestracji.
Na jesieni do sprzedaży trafi nowa, ósma generacja Passata. Auto miało już swoją światową premierę. Szerokiej publiczności zostanie zaprezentowane na salonie samochodowym w Paryżu.
Toyota Yaris fot. studiof8.pl (Cars) | Toyota Yaris
9. Toyota Yaris - 3 657 egz.
Nieco lepszy wynik od Passata (o 19 sztuk) uzyskał mniejszy i znacznie tańszy Yaris. Od stycznia do czerwca br. zarejestrowano w Polsce 3 657 egzemplarzy tego modelu Toyoty, najwięcej w kwietniu - 806.
Coraz większym zainteresowaniem cieszy się wariant hybrydowy (ok. 10 proc. sprzedaży). Jeszcze tego lata w salonach japońskiej marki pojawi się Yaris po liftingu.
Kolejne miejsce przypadło innemu przedstawicielowi segmentu B, Oplu Corsie. W pierwszym półroczu 2014 liczba rejestracji tego modelu wyniosła 4 125 sztuk, najwięcej przypadło do tej pory na styczeń - 817 aut.
Pod koniec roku w ofercie Opla powinna się już pojawić nowa generacja Corsy. Światowy debiut samochodu zaplanowano na paryski autosalon (4-19 października).
Tuż przed Corsą uplasował się większy model Opla. Przez pierwsze półrocze zarejestrowano w Polsce w sumie 4 149 sztuk kompaktowej Astry, najwięcej (749) w czerwcu.
Opl Astra Hatchback jest produkowany w polskiej fabryce General Motors w Gliwicach, razem z modelami: Astra GTC, Astra OPC, Astra Sedan i Cascada.
Z 4 295 rejestracjami, na szóstym miejscu uplasowała się Skoda Rapid (dane dotyczą również Rapida Spaceback). Ten model Skody zadebiutował w 2012 roku i widać, że całkiem dobrze przyjął się na polskim rynku. Najwięcej egzemplarzy modelu (914) zarejestrowano w lutym.
Samochód pozycjonowany jest pomiędzy segmentami B i C. Dostępne są dwie wersje nadwoziowe: liftback (Rapid) oraz hatchback (Spaceback).
Passat zajął 10. miejsce, a na 5. uplasował się Volkswagen Golf. Tego modelu chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Przez wielu uważany jest za najlepszy samochód kompaktowy, ale w pierwszym półroczu nie utrzymał pozycji lidera w swoim segmencie (o czym na kolejnych slajdach).
Od stycznia do czerwca tego roku w Polsce zarejestrowano 4 441 nowych Golfów, najwięcej z nich (947 egz.) w marcu.
Lepsza od Golfa okazała się Toyota Auris. To już druga Toyota w TOP10. Przez pół roku w Polsce zarejestrowano 4 938 Aurisów, najwięcej, bo aż 1 104 egzemplarze, w styczniu.
Zwiększona popularność japońskim kompaktem może być spowodowana wprowadzeniem drugiej wersji nadwoziowej Touring Sports. Kombi, tak jak hatchback, oferowane jest także w wersji hybrydowej - hybrydy stanowią ok. 20 proc. całkowitej sprzedaży.
Jeszcze lepszy wynik uzyskał Ford z modelem Focus, który zajął trzeci stopień podium z 5 563 rejestracjami. Najwięcej samochodów w jednym miesiącu zarejestrowano do tej pory w marcu.
Focus to kolejny model, który w tym roku został poddany modernizacji. Auto będzie dostępne w sprzedaży pod koniec tego roku.
Druga Skoda w TOP10, tym razem Fabia, znalazła się na wysokim, drugim miejscu. Liczba rejestracji tego modelu w pierwszym półroczu wyniosła 5 721 sztuk. Najwięcej egzemplarzy zarejestrowano w marcu - 1 175.
W październiku na salonie samochodowym w Paryżu zadebiutuje nowa, trzecia generacja Fabii. Auto powinno trafić do sprzedaży na przełomie roku.
Zaskoczeni? Raczej nie. Skoda bije przecież rekordy popularności na polskim rynku. Od 2009 roku ŠKODA utrzymuje się na pierwszym miejscu w rankingach rejestracji nowych samochodów. Na ten wyniki, poza Fabią, składa się w głównej mierze Octavia, którą chętnie kupują zarówno floty, jaki i klienci indywidualni.
Od stycznia do czerwca 2014 roku w Polsce zarejestrowano 7 704 Skody Octavie. Najlepszy miesięczny rezultat osiągnięto w marcu - 1 783 rejestracje. W pierwszym półroczu w naszym kraju zarejestrowano w sumie 24 269 samochodów osobowych marki Skoda. To o ponad 30% lepszy wynik od uzyskanego w tym samym okresie ubiegłego roku, kiedy zarejestrowano 18 333 auta.
ahhh passek, passeczek, łączy klasy społeczne bo po 5 latkach we "firmie" pojeździ następne 5 latek w objęciach żony średniej klasy średniej a po kolejnych 5 latkach przejmie go z utęsknieniem młody łysy głąb, łączy pokolenia i łączy stany, bez passka polska nie była by tym czym jest...
remo29
Oceniono 136 razy
122
Jest jedna zaleta passata - jest szansa, iż sąsiedzi przez dekadę się nie kapną, że jeździ się co trzy lata nowym modelem.
-- parada karzełków
Gość: norek
Oceniono 60 razy
46
Z tego ok 2800 kupiły firmy
Gość: miki
Oceniono 59 razy
43
To może gazeta porównałaby te wyniki do ilości nowych samochodów kupowanych przez Rumunów, Czechów, Słowaków... porównamy sobie ten aktualny dobrobyt
stuj_halina
Oceniono 51 razy
41
jak na naród liczący coś około 35 milionów obywateli to ilości nowych samochodów symboliczne. Słyszałem że Rumuni więcej kupują, choć jest ich znacznie mniej
.....
Przeciętny obywatel 3/4 RP jeździ 15 letnim autem, które i tak jest o niebo lepsze od zapomnianych juz rodzimych wynalazków. Samochodów jest nadpodaż, kosztują tyle ze każdy może coś dla siebie nabyć,
Dzięki temu mechanicy mają co robić a w pustych pociągach hula wiatr
Gość: krul
Oceniono 37 razy
27
Passacik w Tedeiku KRUL PRESTIRZU!
Czcijmy razem 25-lecie TDI. Wyjedźmy pastuszkami na ulice!
Gość: Quattro
Oceniono 71 razy
25
Kompakty i maluchy. I pasek. W ilościach symbolicznych.
Zielona wyspa.
Gość: olek
Oceniono 32 razy
24
Polacy kupują 10 lestnie toyoty, nissany volvo, nowe badziewia od skody kupuja tylko firmy
Gość: olek
Oceniono 49 razy
21
skoda ma trzy niewatpliwe zalety: jest droga, brzydka i awaryjna, dlatego tak ją kochamy
Gość: pizdziasty
Oceniono 211 razy 155
ahhh passek, passeczek, łączy klasy społeczne bo po 5 latkach we "firmie" pojeździ następne 5 latek w objęciach żony średniej klasy średniej a po kolejnych 5 latkach przejmie go z utęsknieniem młody łysy głąb, łączy pokolenia i łączy stany, bez passka polska nie była by tym czym jest...