5 gwiazdek na kołach | Amerykańskie kampery

Amerykanie mają wszystko większe, ulice, sklepy, porcje jedzenia. Podobnie jest z kamperami. Przyjrzyjmy się bliżej tym luksusowym hotelom na kołach
Forest River Berkshire Forest River Berkshire Forest River Berkshire

Forest River Berkshire

Ceny tych pojazdów zaczynają się od miliona złotych, a wnętrze takiego prywatnego autobusu wygląda lepiej niż wnętrze niejednego mieszkania. W Polsce, jak i całej Europie, tak duże kampery to motoryzacyjna ciekawostka. Chociaż również na Starym Kontynencie znajdzie się kilku amatorów kamperowej gigantomanii.

Jak rzeczywiście duże są te pojazdy? Nasz pierwszy, Forest River Berkshire ma... 12,12 m długości.  Pojazd napędzany jest 345-konnym silnikiem wysokoprężnym. W przestronnym wnętrzu dominuje drewno.

Forest River Berkshirefot. Forest River Berkshire

Forest River Berkshirefot. Forest River Berkshire

W pięciogwiazdkowym hotelu na kółkach nie mogło oczywiście zabraknąć kuchni i to takiej z prawdziwego zdarzenia... Znajduje się w niej wszystko, co potrzebne do przyrządzenia wystawnego obiadu. Oprócz zlewu, kuchenki, mikrofalówki, w oczy rzuca się olbrzymia lodówka z obowiązkową kostkarką lodu.

Forest River Berkshire

Forest River Berkshire

Szczęśliwcy jeżdżący tym kamperem mogą odpocząć w salonie z kominkiem. Ze względów bezpieczeństwa jest oczywiście elektryczny.

Forest River Berkshire

Forest River Berkshire

Wspominaliśmy już, że Forest River Berkshire to kawał samochodu, nie zabrakło więc miejsca na sypialnię, nawet dwie. Jedna to zdecydowanie propozycja dla gości albo dzieci - piętrowe łóżko. Druga to wygodne łoże w iście królewskim rozmiarze.

Forest River Berkshire

Forest River Berkshire

Forest River BerkshireForest River Berkshire

Na koniec zostawiliśmy miejsce kierowcy, utrzymane w tym samym stylu co reszta wnętrza i plan dwóch wariantów, w jakich można Berkshire zamówić.

Forest River Berkshire

Forest River Berkshire

Forest River BerkshireForest River Berkshire

Newell Coach Newell Coach Newell Coach

Newell Coach

Drugi kamper z naszego zestawienia to wydatek rzędu... półtora miliona dolarów, co czyni go jednym z najdroższych w swojej klasie. W porównaniu z poprzednikiem ten kolos jest znacznie dynamiczniejszy, ponieważ napędza go 600-konny silnik Cummins ISX.

Newell Coach

Newell Coach

W Newellu wnętrze również ocieka luksusem. Chociaż tutaj postawiono raczej na nowoczesność.

Newell Coach

Newell Coach

Newell CoachNewell Coach

Newell CoachNewell Coach

Podobnie, jak w poprzedniku, w środku kampera znajdziemy dosłownie wszystko. Począwszy od wielkiego łózka (Amerykanie na stronie podkreślają, że to "king size bed"), dobrze wyposażonej kuchni, wielkiej lodówki, przez duże płaskie telewizory (ich ilość i wielkość zależą od klienta) aż po prywatne biuro.

Newell Coach

Newell Coach

Newell CoachNewell Coach

Newell CoachNewell Coach

Newell CoachNewell Coach

Nie bez powodu określiliśmy kampery "5-gwiazdkowymi hotelami na kołach" - właśnie takie aspiracje mają ich producenci, co sami podkreślają w oficjalnych materiałach. Spójrzcie na tę łazienkę...

Z kolei salon skojarzył nam się ze stylem podróżowania prosto z Orient Expressu... Wygodne siedzenia, stolik, kieliszki i wielkie okno przez które można podziwiać krajobrazy, kiedy kierowca wiezie nas do celu.

Newell Coach

Newell Coach

Newell CoachNewell Coach

Winnebago Winnebago Winnebago

Winnebago Tour

Kolejny kamper z naszego zestawienia pochodzi z Forest City w Iowa z firmy Winnebago. Przedstawiamy flagowy model firmy - Winnebago Tour. Cena za Toura przekracza milion złotych. Co dostajemy za te pieniądze? 13-metrowego kampera z potężnym 8.9-litrowym silnikiem o mocy 406 koni mechanicznych.

Podobnie jak w Forest River Berkshire we wnętrzu dominuje drewno.

Winnebago

Winnebago

Dużą narożną sofę można szybko rozłożyć w wygodne łóżko.

Winnebago

Winnebago

WinnebagoWinnebago

Płaski ekran o dużej przekątnej w luksusowym kamperze to oczywistość. Jednak w Winnebago oferują coś jeszcze. Za telewizorem umieszczono pancerny sejf. Telewizory w Winnebago są trzy - 40, 46 i 50- calowy.

Winnebago

Winnebago

WinnebagoWinnebago

WinnebagoWinnebago

Miejsce do spania w Tourze nie mogło się przecież ograniczyć do rozkładanej sofy... Na pokładzie znajduje się wielkie łózko. Tak, zgadliście w ulubionym amerykańskim królewskim rozmiarze "king size".

Czarne skórzane fotele obracają się o 360 stopni i mają wbudowaną funkcję masażu.

Winnebago

Winnebago

WinnebagoWinnebago

WinnebagoWinnebago

Itasca Itasca Itasca

Itasca

Itasca również pochodzi ze stanu Iowa i wyjechał z tej samej fabryki, co Winnebago Tour. Dlatego obydwa kampery są do siebie bardzo podobne. Itasca także mierzy 13 m, a we wnętrzu znajdziemy wiele podobieństw. Różnice sprowadzają się głównie do kolorów i innego rozmieszczenia poszczególnych segmentów.

Tak więc na pokładzie znajdziemy wszystko co powinno się znaleźć w kamperze, którego cena przekracza milion złotych: elektryczny kominek, wielkie łóżko, kuchnię, lodówkę z kostkarką, mikrofalówkę, telewizory, sofę itd.

Itasca

Itasca

ItascaItasca

ItascaItasca

ItascaItasca

ItascaItasca

Miejsce kierowcy również niewiele się różni od tego z Winnebago Tour. Na postoju można opuścić rolety i rozkoszować się filmem.

Itasca

Itasca

ItascaItasca

Projektanci Itasci pomyśleli także o zabawach na zewnątrz. W boku kampera wbudowano lodówkę, szafkę i kuchenkę. Znalazło się też miejsce dla chyba najważniejszej rzeczy dla Amerykanów - telewizora. Filmy i telewizję można sobie oglądać także siedząc na trawie.

ItascaItasca

ItascaItasca

Sportscoach Cross Country Sportscoach Cross Country Sportscoach Cross Country

Sportscoach Cross Country

Nazwa Sportscoach może być myląca. Pierwszy człon wskazuje, że mamy do czynienia ze sportowym pojazdem, ale w Cross Country próżno szukać drapieżnego charakteru. Za rozpędzania 12,6-metrowego autobusu odpowiada silnik o skromnej mocy 345 koni mechanicznych. Jednak producent zapewnia, że jednostka świetnie daje sobie radę z przemieszczaniem się po amerykańskich autostradach.

Wnętrze to po raz kolejny mieszanka drewna i jasnych kolorów. W porównaniu z poprzednimi kamperami Sportscoach wydaje się być bardziej stonowany i mniej ostentacyjny. Amerykańska obsesja na punkcie setki telewizorów również trochę przygasła - na pokładzie Cross Country znajduje się "tylko" jeden wielki ekran.

Choć Cross Country jest spokojniejszy od poprzedników z naszego zestawienia, to niczego mu nie brakuje. Wielkie łóżko - jest. Luksusowa łazienka - jest. Świetnie wyposażona kuchnia - jest. Wszystko na miejscu.

Sportscoach Cross Country

Sportscoach Cross Country

Sportscoach Cross CountrySportscoach Cross Country

Sportscoach Cross CountrySportscoach Cross Country

Sportscoach Cross CountrySportscoach Cross Country

Tiffin Zephyr Tiffin Zephyr Tiffin Zephyr

Tiffin Zephyr

Zephyr to flagowy model amerykańskiej firmy Tiffin Motorhomes. Z długim kamperem również zmaga się silnik firmy Cummins, jeden z potężniejszych w naszym zestawieniu - 10.8-litrowy o mocy 507 koni mechanicznych. Nie będziemy się rozpisywać ponownie o tym co znajdziemy w środku, bo musielibyśmy się powtarzać. Wszystkie prywatne autobusy na naszej liście mają na pokładzie mniej więcej to samo.

Od poprzedników Zephyr odróżnia się przede wszystkim miejscem dla kierowcy. W porównaniu z poprzednikami to z Tiffina jest jakieś takie... proste, normalne i pozbawione przesadnego przepychu.

Tiffin Zephyr

Tiffin Zephyr

Tiffin ZephyrTiffin Zephyr

Tiffin ZephyrTiffin Zephyr

Tiffin ZephyrTiffin Zephyr

Monaco Coach Monaco Coach Monaco Coach

Monaco Coach Dynasty

Na sam koniec zostawiliśmy jeszcze jedną amerykańską firmę specjalizującą się w produkcji domów na kołach, która brzmi bardzo europejsko - Monaco Coach. Co myślicie o takiej nazwie? Małe bogate księstwo z południa Francji chyba pasuje do luksusowego kampera. Przynajmniej celuje w ludzi z podobnym portfelem do tych co trzymają w Monako słynne jachty. Na podstawową wersję Monaco Coach trzeba przygotować ponad 1,3 miliona złotych.

Dynasty również może pochwalić się ponad 500-konnym silnikiem o wysokiej pojemności. Mamy dla Was jeszcze trzy ciekawostki na temat tych wielkich kamperów. Na pokładzie Monaco Dynasty znajduje się sześć dużych baterii i własny generator. Ile paliwa potrzebuje taki kolos w trasę? W Monaco zdecydowano się na zamontowanie aż 600-litrowego zbiornika paliwa... Z kolei zbiorniki na czystą wodę to 400 litrów.

Monaco Coach

Monaco Coach

Więcej o:
Komentarze (8)
5 gwiazdek na kołach | Amerykańskie kampery
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Raphee

    Oceniono 4 razy 4

    Jest jedna ciekawostkatechniczna , która rzuciła mi się w oczy. W całym pojeździe wypasy nad wypasami, cuda nad cudami, a klimatyzacja... ręczna. W ogóle, te kokpity wyglądają jak miszmasz lat 90-tych i obecnych.

  • kowgli

    Oceniono 3 razy 3

    Jak dla mnie - wykończenie wnętrza koszmarna tandeta. Jest to jednak kwestia gustu.
    Nie rozumiem jednak jednej rzeczy, jest tam od groma luźnego szmelcu. Ile czasu kosztuje przygotowanie tego do jazdy? Wygląda na pół dnia roboty.
    Czy kamper nie powinien być wyposażony w taki sposób, aby wszystko było poprzytwierdzane , albo jakoś sprytnie składane?

  • mana_25

    Oceniono 2 razy 2

    Wyglądają nieźle...no ale ja ekspertem nie jestem....

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    IPAF Training in Bristol

  • adam7011

    0

    Ciekawe, jaka jest utrata wartosci co roku... Kosztuje to np $300k, po roku jest wart $225, za rok $175k itd. Koszt paliwa plus amortyzacja plus koszt miejsca postojowego... W Kaliforni widzialem pole kempingowe za $75/noc. Powiedzmy, ze kosztuje nas $50k rocznie. Za te sume mozna spedzic 150-200 nocy w niezlym hotelu.

  • Gość: Kamperomaniak

    Oceniono 2 razy 0

    Wyglądają również imponująco jak nasz nowy sprzęt \[url]kampery.rzeszow.pl[/url]

  • Gość: Paweł

    Oceniono 2 razy 0

    Piękne, niewiele ustępują kamperom z www.kampery.rzeszow.pl

  • Gość: adi

    0

    A gdzie takiego zaparkować?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX