Testy Euro NCAP | Złe wyniki francuskich aut

Specjaliści z Euro NCAP poddali testom zderzeniowym sześć nowych samochodów. Dawno wyniki w tej klasie aut nie były aż tak słabe. Najgorzej wypadły auta francuskie
Citroen C-Elysee Citroen C-Elysee fot. euroncap.com

Citroen C-Elysee / Peugeot 301

W nowej turze testów zderzeniowych wzięły udział bliźniacze sedany grupy PSA, czyli Citroen C-Elysee i Peugeot 301. Niestety niska cena, którą auta mają podbić rynek ma swoje odzwierciedlenie w poziomie bezpieczeństwa. Ogólny wynik trzech gwiazdek nie powala, a tylko 33% skuteczności w zakresie systemów bezpieczeństwa nawet może przerażać. W pozostałych kategoriach - bezpieczeństwa dorosłych, dzieci i przechodniów oba auta nie otrzymały oceny wyższej niż 75%. Mocny argument do zmiany zdania, jeżeli braliście pod uwagę zakup jednego z tych aut, ale decyzję pozostawiamy oczywiście klientom.

ZOBACZ TAKŻE:

Zaplanuj bezpieczną podróż | Poradnik

Zaplanuj bezpieczną podróż | Poradnik

Renault Megane FL Renault Megane FL fot. euroncap.com

Renault Megane FL

Renault Megane niedawno przeszło lekką modernizację, ale inżynierowie chyba zapomnieli o poprawieniu systemów bezpieczeństwa, bowiem Megane otrzymało jedynie trzy gwiazdki. Fakt, ten może dziwić tym bardziej, że poprzednia generacja (z 2008 roku) otrzymała wówczas pięć gwiazdek. Od tego czasu jednak zaostrzono oceny Euro NCAP. Megane nadal pozostało autem bezpiecznym w kategorii ochrony dorosłych pasażerów, uzyskując 83%. Gorzej jest już z ochroną dzieci (78%) i pieszych (60%). Na ogólnie złym wyniku Renault zaważyła jednak ocena systemów bezpieczeństwa na poziomie 48%.

ZOBACZ TAKŻE:

Bezpieczny fotelik samochodowy dla dziecka

Bezpieczny fotelik samochodowy dla dziecka

MG 3 MG 3 fot. euroncap.com

MG 3

Do grupy słabo ocenionych aut przez Euro NCAP zalicza się także nowe MG3. Auto dostępne jest tylko na rynku brytyjskim, gdzie na bezpieczeństwo w samochodach zwraca się szczególną uwagę. Dlatego tym bardziej dziwi fakt, że MG3 uzyskało tylko trzy gwiazdki. Powód? Tylko 69% skuteczności w ochronie dorosłych pasażerów, 71% w przypadku dzieci oraz 59% przechodniów i tylko 38% w odwołaniu do systemów bezpieczeństwa. Do poprawki...

ZOBACZ TAKŻE:

Global NCAP | Auta z Indii są niebezpieczne

Global NCAP | Auta z Indii są niebezpieczne

Ford Tourneo Courier Ford Tourneo Courier fot. euroncap.com

Ford Tourneo Courier

Lepiej z rygorystycznymi testami Euro NCAP poradził sobie najmniejszy przedstawiciel rodziny minivanów Forda, Tourneo Courier. Ogólny wynik czterech gwiazdek w tej klasie pojazdów jest więcej niż zadowalający. Dorośli pasażerowie jak i dzieci mogą liczyć na 84% ochronę w razie wypadku. Ochronę pieszych oceniono na 74%, a systemy bezpieczeństwa na 56%.

ZOBACZ TAKŻE:

Jak podróżować bezpiecznie | Poradnik

Jak podróżować bezpiecznie | Poradnik

Volkswagen Golf Sportsvan Volkswagen Golf Sportsvan fot. euroncap.com

Volkswagen Golf Sportsvan

Najlepszym wynikiem w grupie ostatnio rozbitych aut uzyskał najnowszy produkt z Wolfsburga, czyli Volkswagen Golf Sportsvan. Rodzinny minivan otrzymał pięć gwiazdek. Najwyższy wynik 87% uzyskał on w kategorii ochrony dorosłych pasażerów. Tylko na 2% mniej oceniono ochronę dzieci. Wysoko, bo na 73% oceniono systemy bezpieczeństwa. Najsłabszy wynik (62%) Golf uzyskał w kategorii ochrony pieszych. Mimo to Volkswagen i jego klienci mogą być zadowoleni z poziomu bezpieczeństwa jaki osiągnął Sportsvan.

ZOBACZ TAKŻE:

Przerażające wyniki Euro NCAP | W tych pojazdach możesz zginąć

Przerażające wyniki testów Euro NCAP | W tych pojazdach możesz zginąć

Więcej o:
Komentarze (69)
Testy Euro NCAP | Złe wyniki francuskich aut
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: guzik

    Oceniono 296 razy 194

    wystarczy, że kontrolka za cicho pika, albo dioda zapiętych pasów nie miga i już gwiazdka mniej.
    Wątpię by renault pozwoliło sobie na gorszą ochronę megane niż poprzednia generacja.
    Przyznawanie tych gwiazdek to również mega LOBBY, więc mam tyle zaufania do tego całego NCAP co do badania jakości ADAC i TUV

  • Gość: Dociekliwy

    Oceniono 145 razy 137

    Szkoda, że autor artykułu nie zadał sobie odrobinę trudu i zamiast bez sensu komentować wyniki, przeczytał DLACZEGO pewne samochody kompaktowe otrzymują w 2014 roku niższe badania niż wcześniej.

    Otóż zmieniła się metodologia badań. Dodano do wyniku test systemów aktywnego uniknięcia wypadków, których to systemów nie ma obecnie w ofercie wielu budżetowych i starszych modeli.

    Źródło: http://www.euroncap.com/results/citroen.aspx
    Wystarczy kliknąć w 2014 Rating - What is new this year?

    In 2014, crash avoidance systems are included in the star rating. An assessment of AEB systems is included: low-speed, whiplash protection systems in Adult Occupant Protection and high-speed systems in Safety Assist. Safety Assist also includes Lane Support Systems.

    ESC is no longer tested by Euro NCAP but points are awarded for compliance with EU legislation. There are also important changes to the way in which pedestrian testing is done, including more detailed analysis of the bumper and the front edge of the bonnet.

    Greater weighting is given to Safety Assist in the calculation of the overall score and that of Adult Occupant Protection is reduced.

    Star ratings from 2014 contain more extensive technical content than those from previous years and should not be directly compared.

  • Gość: przegość

    Oceniono 109 razy 103

    Tak oczywiście, a świstak siedzi i zawija w sreberka... a może by tak szanowna redakcja napisała jaką to politykę ma koncern VAG. Najpierw w celu uzyskania jak najlepszego wyniku montuje się wszelakie bajery aby uzyskać jak najlepsze noty NCAP, a potem się je po cichu usuwa w celu uzyskania oszczędności. np octavia III w której po roku produkcji usunięto pirotechniczne ładunki w zawiasach maski.(system ochrony pieszych).. ale pięć gwiazdek zostało z testu...

  • Gość: Gość

    Oceniono 105 razy 89

    Należy wziąć pod uwagę, że wynik ogólny na który składają się 1. Bezpieczeństwo pasażerów podczas wypadku 2. Bezpieczeństwo bierne i 3. Bezpieczeństwo pieszych może być nieco mylący dla przeciętnego użytkownika, który bezpieczeństwo własne i własnej rodziny stawia ponad wszystko (a więc interesuje nas tylko pkt1).
    Wyobrażamy sobie taką sytuację: samochód X
    1. Bezpieczeństwo pasażerów podczas wypadku 95%
    2. Bezpieczeństwo bierne 50%
    3. Bezpieczeństwo pieszych 20%
    Średnia ocena 55% a więc bardzo słabo.

    a teraz samochód Y
    1. Bezpieczeństwo pasażerów podczas wypadku 70%
    2. Bezpieczeństwo bierne 90%
    3. Bezpieczeństwo pieszych 70%

    Średnia ocena 76% a więc znacznie lepiej niż auto X.
    Ale w którym z tych aut wolelibyście się znaleźć podczas wypadku?

  • wpm1

    Oceniono 86 razy 42

    To jest przykład łuczciwych testów dla polaczków. Zestawiono samochody za 40 tys. zł (Citroen C-Elysee / Peugeot 301) z fałweim za 70 tys. zł no i wygrał łoczywiście fałwej, coby jakiś polaczek nie pomyślał czasamy ze nimieckie jest gorsze łod tych na łef.

  • konus33

    Oceniono 49 razy 33

    te testy w europie warte kupę kłaków . dobre są w USA gdzie badaja uderzenie pojazdu w przeszkodę nie idealnie czołowo ponieważ kierowcy zawsze wykonują manewry i samochód uderza pod kątem w inny pojazd. Poza tym sama prędkośc uderzenia niech ją zwiększą do 80 km a nie 55 wtedy może oszołomy co myślą że mają pancerny samochód zmądrzeją co do swoich poczynań na torze

  • rafal_rx

    Oceniono 32 razy 28

    Z tego wynika, że samochody tanie będą otrzymywać niższą notę niż samochody drogie. Bez względu na wielkość samochodu i bezpieczeństwo bierne. Gwiazdki są za systemy bezpieczeństwa czynnego, które obecnie są w autach klasy wyższej. I koniec. Niedługo E-NCAP będzie tak samo obiektywne, jak ADAC.

    Kolejna rzecz to taka, że ostatnio bardzo modne auta typu SUV wbrew pozorom są niebezpieczne, za sprawą wysoko umieszczonego środka ciężkości. Wystarczy byle stłuczka, tylko w realnych warunkach, a nie laboratoryjnych i takie auto leży na boku. A najgroźniejsze dla człowieka są urazy kręgów szyjnych przy przeciążeniach na boki. Tak więc jeśli nadal chcecie SUV-a, to z kurtynami. I esp, ale to teraz standard.

  • Gość: sławek

    Oceniono 86 razy 26

    Zawsze mnie zastanawiało co kierującego pojazdem obchodzi ile % jego auto zdobyło w kategorii ochrony pieszych.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX