Oto najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne | RANKING

Instytut badań rynku i opinii Millward Brown po raz kolejny opublikował listę najbardziej wartościowych marek w dziedzinie motoryzacji. Oto 10 najlepszych
Hyundai Genesis Hyundai Genesis fot. Hyundai

Miejsca od 10 do 7

Miejsce 10: Przypadło w tym roku koreańskiej marce Hyundai. Wartość firmy szacowana jest na 4.6 mld dolarów. W tym roku Hyundai zanotował 15% przyrost w porównaniu do 2013 roku.

Hyundai Intradofot. Hyundai

Sprawdź ceny osobowych samochodów marki Hyundai

Miejsce 9: Dla tegorocznego debiutanta, czyli marki Chevrolet, która wcześniej nie była klasyfikowana w statystykach Millward Brown. Amerykanie zostali wycenieni na 4.9 mld dolarów.

Chevrolet SSfot. Chevrolet

Miejsce 8: Zajęła marka Audi. Dziwić może spora strata do największych konkurentów, czyli BMW i  Mercedesa. Audi warte jest 7.1 mld dolarów i tegoroczny wynik poprawiło względem zeszłego roku o 27%.

Audi SQ5fot. Michał Dek

Miejsce 7: Szczęśliwa siódemka dla Volkswagena. 8.4 mld dolarów i jedyny z pośród 10 marek spadek procentowy (o 4%).

Volkswagen XL1fot. VW

Najpopularniejsze oleje silnikowe w Okazje.info - czerwiec 2014
Total Quartz 9000 Energy 5W40 5L
  • Rodzaj: Syntetyczny
  • Lepkość: 5W40
  • Pojemność: 5 L
48 opinii
Castrol Edge 5W30 5L
  • Rodzaj: Syntetyczny
  • Lepkość: 5W30
  • Pojemność: 5 L
15 opinii
fot. Nissan fot. Nissan fot. Nissan

Miejsca od 6 do 4

Miejsce 6: Ostatnia pozycja w "szóstce" zajął Nissan. 11.1 mld dolarów wartości oznacza 9-cio procentowy przyrost względem zeszłego roku. Japończycy depczą po piętach..

fot. Nissanfot. Nissan

Miejsce 5: ... Fordowi, który z kwotą 11.8 mld zaliczył ogromny, 56% przyrost w porównaniu do roku 2013.

2015 Ford Mustang GTfot. Ford

Szukasz używanych Fordów? Sprawdź ceny!

Miejsce 4: Przypadło w tym roku Hondzie. 14% wzrostu pomogło japońskiemu koncernowi zwiększyć wartość marki do 14.1 mld dolarów. Do trzeciej pozycji brakuje im jednak bardzo dużo.

Honda Civic Tourerfot. Honda

Najpopularniejsze filtry oleju w Okazje.info - czerwiec 2014
Filtr oleju FILTRON OP562

Filtr oleju - FILTRON - OP 570

Mercedes C200 Mercedes C200 fot. Michał Dek

Miejsce 3: Mercedes

Najniższy stopień podium zajął w tym roku Mercedes. Marka zaliczyła 20% wzrost i została wyceniona na 21,5 mld dolarów. Rozwój Mercedesa jest w ostatnich miesiącach bardzo widoczny, więc możliwe, że w przyszłym roku zobaczymy tą markę na wyższym stopniu podium.

Tak w Polsce wyglądają ceny używanych Mercedesów

Nowy Mercedes Klasy Cfot. Mercedes-Benz

ZOBACZ TAKŻE:

Mercedes C200 | Test | Musi się udać!

Najpopularniejsze akcesoria do klimatyzacji w Okazje.info - czerwiec 2014
Smart Electronic Parownik, generator mgły do jonizac...

Kollron Technik TE 12

BMW Vision Future Luxury BMW Vision Future Luxury fot. BMW

Miejsce 2: BMW

Drugie miejsce przypadło niemieckiej marce BMW. Kwota 25.7 mld dolarów robi wrażenie. Wzrost względem roku 2013 jest jednak tylko 7-procentowy.

BMW Group, reprezentowana przez marki BMW, MINI i Rolls-Royce, jest wiodącym producentem samochodów i motocykli w segmencie premium na świecie. Ten międzynarodowy koncern posiada 28 zakładów produkcyjnych i montażowych w 13 krajach oraz międzynarodową sieć sprzedaży z przedstawicielstwami w ponad 140 krajach.

BMW to Twoje marzenie? Sprawdź ceny!

W roku 2013 w skali świata BMW Group sprzedała 1,963 mln samochodów i 115 215 motocykli. Przychód przed opodatkowaniem za rok finansowy 2012 wyniósł 7,82 mld euro przy obrocie rzędu 76,85 mld euro. Na dzień 31.12.2012 koncern zatrudniał na całym świecie 105 876 osób.

Sukces BMW Group od zawsze polegał na długoterminowej strategii i odpowiedzialnym działaniu. Rozsądna polityka ekologiczna i społecznościowa przez cały łańcuch wartości produktu, odpowiedzialność za produkt oraz zaangażowanie w ochronę zasobów naturalnych to integralna część strategii korporacyjnej firmy.

ZOBACZ TAKŻE:

BMW X6 M50d | Test | Czy to ma sens?

Najpopularniejsze płyny hamulcowe w Okazje.info - czerwiec 2014
Płyn hamulcowy Liqui Moly Bremsflussigkeit DOT 4

Płyn hamulcowy DOT 4 BOSCH, 1 l

fot. Toyota fot. Toyota fot. Toyota

Miejsce 1: Toyota

Toyota z wartością 29,6 mld dolarów zwyciężyła w tegorocznej edycji zestawienia i zanotowała 21% wzrostu w porównaniu do roku ubiegłego.

Toyota Motor Corporation jest wiodącym koncernem motoryzacyjnym. W 2012 roku na pięciu kontynentach firma znalazła nabywców na ponad 9,9 mln aut, w tym 8,7 mln Toyot. Toyota jest największym producentem samochodów na świecie oraz najcenniejszą marką branży, jej wartość jest szacowana na 29,6 mld dol.

Liczne sukcesy Toyoty wynikają z zadowolenia klientów, zdobytego m.in. najwyższą jakością. Niezawodność i wysoka trwałość aut Toyoty została wielokrotnie potwierdzona niezależnymi badaniami. Np. wg ocen niezawodności trzyletnich samochodów dokonanych przez J.D. Power w 2013 roku, Toyota jest liderem zestawienia: zdobyła 7 pierwszych miejsc na 18 możliwych.

Używane Toyoty i ich polskie ceny

Historia Toyoty rozpoczęła się od innowacji. Pod koniec XIX wieku Sakichi Toyoda wynalazł pierwszy w Japonii mechaniczny warsztat tkacki, który zrewolucjonizował przemysł tekstylny. W styczniu 1918 r. Sakichi założył spółkę Toyoda Spinning & Weaving Company. Z pomocą swojego syna Kiichiro spełnił marzenie życia i w 1924 r. zbudował automatyczny warsztat tkacki. Dwa lata później założył zakład Toyoda Automatic Loom Works.

Podobnie jak jego ojciec, Kiichiro był wizjonerem. W latach dwudziestych XX wieku przebywał w Europie i Stanach Zjednoczonych, gdzie zainteresował się młodą branżą motoryzacyjną. Zainwestował w nią 100 tys. funtów, które Sakichi Toyoda otrzymał za sprzedaż licencji na automatyczny warsztat tkacki. Kiichiro stworzył podwaliny Toyota Motor Corporation (TMC), która powstała w 1937 r.

ZOBACZ TAKŻE:

Toyota Prius | Osiemnaste urodziny

Toyota Prius | Osiemnaste urodziny

Najpopularniejsze Środki czyszczące w Okazje.info - czerwiec 2014
Kärcher Szampon Samochodowy 5 l 6.295-360.0

Tenzi Texwash- pranie tapicerki

Więcej o:
Komentarze (9)
Oto najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne | RANKING
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • przeplata

    Oceniono 28 razy 24

    Toyota zwycięzcą, ale w tytule artykułu musi być VW ;)

  • preferado

    Oceniono 6 razy 4

    A gdzie FSO Polonez???

  • racetam

    Oceniono 18 razy 4

    niezle. 3 pierwsze marki, zatrudniające dziesiątki tysięcy ludzi, razem wzięte są warte tyle samo co kupiony przez Mac'a WhatsApp.

  • aprox99

    Oceniono 20 razy 4

    Dla mnie najwartoścoiwsze jest to na czym sadzam dupę,niezależnie od marki

  • Gość: cf

    0

    ku... z moto.pl

  • Gość: gośćwdom

    Oceniono 10 razy 0

    Widząc tytuł artukułu, a następnie jego zawartość, ryknąłem śmiechem tak donośnym, że echo mojego rżenia odbiło się od ścian domu sąsiada i wróciło przez otwarte okna do mojego wstrząsając świętymi obrazkami na ścianach.

    Dobre panowie, naprawdę dobre.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX