Komentarze (148)
Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]
Zaloguj się lub komentuj jako gość
Pokaż wcześniejsze komentarze
  • Gość: Artur

    Oceniono 4 razy 4

    Aerodeck F20B3 zakres użytkowy obrotów do 6200/min. Jak chcę jadę spokojnie, jak chcę trzymam do czerwonego pola i większość TDI objeżdżam bezlitośnie. Dźwięk powyżej 45kkm-niepowtarzalny i płynący prosto z silnika, a nie z głośników jak to niektóre supersportowe samochody mają! Awaryjność... jaka awaryjność! Spalanie... 10l/100km. Oszczędzam dużo więcej wydając tylko na eksploatację. Honda rulez!

  • marcin_sel

    Oceniono 3 razy 3

    Byłoby klawo, gdyby redakcja wspomniała, że zestawienie powstało w oparciu o materiał z tygodnika "Motor".

  • Gość: Przemo

    Oceniono 3 razy 3

    a gdzie Wasze ulubione auta na F ? Ford I Fiat nie ma haha dalej jeździjcie sobie volkswagenami i skodami i szydzcie z aut na F....Pozdrawiam

  • minsi

    Oceniono 9 razy 3

    ta firma motoryzacyjna jest dobra, która potrafi robić dobre diesle. Jakoś nie zauważyłem w zestawieniu silników diesla mercedesa czy PSA. A silniki PSA w dieslu to bardzo dobre jednostki, trwałe i o bardzo ładnej kulturze pracy. Co potwierdza mojej żony 2,0 hdi 16zaworowy z najechanymi 300tys i nie bierze grama oleju (co prawda 2,0 hdi 8v dużo prostszy i trochę mniej pali).
    Poza tym- wadą Subaru boxerków było w zasadzie sprzęgło a nie silnik, a w zasadzie układ przeniesienia napędu który na nawierzchni o obniżonej przyczepności pakował całą moc w układ napędowy, stosując odpowiednią technikę jazdy opisaną zresztą w instrukcji obsługi , spalanie sprzęgła nie występowało.

  • dokto

    Oceniono 9 razy 3

    Fiata macie na pierwszym obrazku.
    Brak za to kii/hundaya, chevroleta/daewoo, hondy

  • Gość: mississalga

    Oceniono 19 razy 3

    Ciemne lby w Europy smieja sie z Amerykanow i
    Kandyczykow ze nie sa postepowi, wykluczaja ropniaczki i wszelkiego rodzaju turba w autach codziennego uzytku .Niestety za wielka woda klienci maja racje ,jak sie wytlumaczysz w pracy ze turbo ci siadlo albo jakis zasrany filter w twoim ropniaku.

  • kontra.punkt

    Oceniono 2 razy 2

    Mój brat jeździ Thalią 1.5 dCi i po 200 000 km nie ma żadnych problemów z silnikiem. Warunek: regularny przegląd i wymiana oleju, który musi być dobrej jakości a nie jakaś taniocha.

  • Gość: mike

    Oceniono 8 razy 2

    "Nie kupuj na F?" Toż tu większość to VW, BMW! To powiedzenie z motoryzacyjnego średniowiecza, zasłyszane od milicjanta w starym passacie. Wielu to zaboli, ale Turyn i Seul rządzą!

  • gonebosco

    Oceniono 4 razy 2

    Uff jestem kolejnym klikaczem doklokujacym do konca i tez naszczescie nie ma mojego huyndaia z silnikiem v6 2.7 benzyna.

  • Gość: Były użytkownik Renault

    Oceniono 1 raz 1

    3.0 dCi (P9X701) - Renault

    "Po przebiegu ok. 150-200 tys. km ..... Producent nie znalazł metody naprawczej zalecając wymianę całego silnika. W 2005 roku .... Renault (P9X715) o mocy 185 KM."

    JEDNOCZEŚNIE UKRYWAJĄC WADĘ PRZED NABYWCAMI POJAZDÓW I CZEKAJĄC AŻ WYGAŚNIE IM GWARANCJA.

    Taka solidność francuza.

    A po niecałych 99 000 km silnik padł ostatecznie... a Renault wysłało mnie na drzewo.
    Samochód za 250 000 zł a producent i sprzedawca jak z bantustanu.

    A idź sobie kliencie kup nowy silnik za 50 000 zł.

    ODRADZAM renault.

  • Gość: MG

    Oceniono 1 raz 1

    Carrera 996 i 997 Gen I nadal maja problem z IMS (Intermediary Shaft) - nieprawda jest ze w 2001 uporano sie z problemem! Tylko Turbo i GT3 z tych lat sa wolne od tej wady!

  • puch4cz

    Oceniono 1 raz 1

    co wy chcecie od turbo? przeciez to nie rocket science. kazda awaria turbo ma swoje powody. turbo nie psuje sie bo tak jest zaprojektowane. dlaczego akurat w tych samochodach turbosy padaja a w innych jezdza 150-300k km?

  • Gość: 666

    Oceniono 5 razy 1

    Mam 320d E46 od 2008 roku i nic się do tej pory nie zepsuło. Przebieg prawie ćwierć miliona kilometrów. Silnik , turbina i wszystko działa jak należy. Spalanie w rozsądnej granicy 6,5l/100km

  • Gość: L.

    0

    Nie jest prawdą, że silnik Renault 1.9 dCi jest wadliwy. Miałem Renault Trafic 1.9dCi z 2005r – zrobiłem na tym silniku ponad 300 tys. km, i wszystko byłoby nadal idealnie, gdyby nie „fachowcy” z serwisu. Olej wymieniałem co 15 tys. km (5W40) – było idealnie. Nigdy nie używałem silnika na niskich obrotach. Silnik rewelacyjny – mój znajomy w Oplu Vivaro ma przejechane około 560tys. km i nadal rewelacyjnie. Jeśli kupujemy używany od „dziadka” z Niemiec z „Uczciwym” przebiegiem, no to później Pisza brednie.

  • Gość: Kris41

    0

    Głupoty o 1.9 dci .renault .
    Miałem scenica 2002 r. 1.9dci 102KM
    Kupiony przy 160km przejechanych a sprzedany przy 360tys. Km nadal lata. Nigdy nie robione panewki. Wystarczy w dieslu co 12tys. Km wymianę oleju robić i po problemie.

  • Gość: łukasz

    0

    pro niemieckie media dajcie spokój 1.5dci bo to bardzo fajny silnik

  • Gość: użytkownik

    0

    Skoda Fabia TSI po 40500 km przeskoczył łańcuch i rozrząd do wymiany!
    Producent wie, że łańcuchy są wadliwe to jednak o tym nie informuje.

  • Gość: Eveneme

    0

    Ejj gościu od tego artykułu wersja 150km produkowana była od 2001 i była na common rail to całkiem inna jednostka niż wersja 136km.

  • Gość: airbus320

    0

    chyba ktoś zapomniał o 1. wersji silnika 1,2 HTP - ze skody fabii I. przeskakiwanie łańucha rozrządu to w nich norma...

  • Gość: JAPONSKA BENZYNA

    0

    90% zestawienia diesle 90% pochodzenia niemiecko - francuskiego dlatego a ja w moim benzynowym lexie bez turbo przejezdze do us**nej smierci bez problemow!

  • Gość: Johhny

    0

    1.4 TSI - awarie trapia tylko silniki 160KM i 122KM. Kolejne wersja silnika (140KM i 150KM z układem ACT), znowu na pasku rozrządu zamiast łańcucha, nie cierpia na choroby wieku dziecięcego.

  • Gość: maxx

    Oceniono 2 razy 0

    O pękających wałach w 2.0 TDI (Passat b6) lepiej przemilczeć :D.

  • klassa

    0

    Przeczytałem tekst o silniku Mazda 6. Jak się zaniedba termin wymiany, bądż wleje nie taki olej co trzeba, to mogą być problemy. Bardzo to odkrywcza konstatacja zwłaszcza dla jednostek z DPF i odpowiednio dedykowanym olejem ( Dexelia 5W 30 DPF). Jak się redaktor motoryzacyjny naje suszonych śliwek, i popije kwaśnym mlekiem, to będzie miał s....

  • Gość: APS64

    0

    Istotnie, miałem patrola (z salonu) - podobnej padliny w życiu nie miałem, przejechałem ponad 2 mln km. dwudziestoma samochodami różnych marek i takiego zakłamania jak u nissana też nigdzie nie spotkałem. Tak więc nigdy więcej.

  • rysdyz

    0

    W Renault Grand Scenic 2.0 dci, silnik stuningowany do 230km przejechane 320k tylko normalna obsługa serwisowa pracuje jak pierwszego dnia po wyprowadzeniu z salonu. A wszyscy znajomi pukali się w głowę że kupiłem Renault bo to takie awaryjne. Rok produkcji 2007.

  • Gość: rrasefga45q3413

    0

    co powiecie o silniku 1.6 zetec z focusa rocznik 99 . dobilem wlasnie do 200 200 i jestem ciekaw co bedzie dalej .

  • Gość: zdegustowany

    0

    Znowu odgrzewane badziewie a 2.0 TS już nie jest produkowany !!! Ludzie!!!

  • Gość: gość_1

    0

    w przypadku mondeo mk3 tytuł artykułu ma się nijak do opisanego problemu, awaryjny nie jest silnik tylko układ paliwowy czyli osprzęt ( pompa wtryskowa i wtryski ). Jednostka napędowa jest bardzo trwała

  • Andromeda Wins

    Oceniono 2 razy 0

    toyota honda subaru reszta to plus minus wieksze czy mniejsze dziadostwo korea troche sie polepszyla ale do japoncow jeszcze troche brakuje

  • KRECIK424

    Oceniono 2 razy 0

    Ja zawsze kupowałem samochody z silnikami benzynowymi . Jak widać dobrze robiłem.

  • Gość: Alfapier

    0

    ale tu trzeba by zaznaczyc ze ALFA 155 miala jeszcze jeden silnik 2.0 ts 8 zaworowy na lancuszku rozrzadu a trwalosc silnika zalezy jak kto dba :)

  • Gość: toyotaman

    0

    Dla Toyoty 1Ad i 2AD ponad normatywne to 0,5 litr na 1000km , a nie jak twierdzi autor artykułu "jeśli przekracza pół litra na 100 km to już dobry powód by odwiedzić serwis".

  • ferryk

    0

    Konkluzja jest jedna , nie ma silnika bezproblemowego.
    Wolnossacy to co bez awarii, pierniczenie o Szopenie.
    Trzeba pisać o tym co się ma a nie teoretycznie, Onet pozbierał śmieci ten silnik ma problem itp a Onet także ma problem sam ze sobą

  • Gość: Mercoman

    0

    Mercedesem moge jeździć spokojnie :) i tak też jest....

  • 0

    Potwierdzam kłopoty z Peugeotem – silnik do naprawy. NIestetety. Ekipie z Uni Car dwa nalezą się podziękowania, dco nie zmienia faktu, że naciąłem się torchę na markę na literę P. Aczkolwiek francuskim autom będę wierny, następny będzie może Citroen

  • Gość: Smarcik

    0

    Mam Smarta z 2001 roku. Palił olej jak smok. Przy 119000 wymieniłem pierścienie, uszczelniacze trzonków zaworów, rozrząd(niepotrzebnie zresztą bo jest wieczny-łańcuch). Silnik chodzi jak pszczółka. Nie zgadzam się z oceną,ze silnik ulega zużyciu bo tylko kilka elementów jest niezbyt trwałych.

  • Aleksander Walas

    Oceniono 2 razy 0

    A zostało coś jeszcze na rynku? Może podajcie jaką krótka listę polecanych silników.

  • Gość: thePink

    Oceniono 6 razy 0

    Dodam jeszcze: FIAT 1.4 12V, niesamowicie paliwożerny i koszmarny pomysł z wiecznie zapychającą się magistralą olejową do smarowania wałka rozrządu - co skutkuje wytarciem wałka. Silnik - słowami J. Clarsksona - przetwarza benzynę w hałas, nie produkując przy tym mocy...... modele bravo, brava, marea, oraz alfa, lancia. Unikać jak ognia!

  • rahmanov

    Oceniono 4 razy 0

    Tylko wolnossąca benzyna, najlepiej chłodzona powietrzem, 6 biegów manual niezsynchronizowanych (mniejsza masa prostota konstrukcji), brak elektroniki ABS ASR ESP etc. stacyjka na kluczyk nie pilota i guzik i brak systemu start stop, bez klimy, nawigacji, radia, zmieniarki cd, elektrycznie sterowanych lusterek, el. opuszczanych szyb, el. sterowanych foteli, podgrzewanych foteli, masujących foteli i innych psujących gówien.
    JEDNYM SŁOWEM KUP MOTOCYKL ;)

  • chamsolo

    Oceniono 4 razy 0

    Tak to wszystko prawda , tak więc jak diesel to raczej zabytkowy z lat 90 lub pierwsze commonraile vw1.9tdi peugeot 2.0hdi fiat 1,9jtd i volvo d5 , co ciekawe to ostatnie nie zeszmaciło sie nawet po rządami forda i silnik d5 dalej był ok. Opiłkowanie pomp to często problem słabego paliwa z autopsji na nissanie 2,5di powiem że bez dodani oleju do dwusuwa 1-50 nie ma co wyjeżdżać z garaże bo pompa boscha sterowana elektrycznie zaraz zacznię sie zacierać i błędnie ustawiać kąt i dawke..

  • Gość: bmw X6

    Oceniono 1 raz -1

    nie ma tu trabanta ,syreny wołgi ,zaporożca, zastawy
    ałdi q7 bo to są wozy

  • Gość: tylko x5

    Oceniono 5 razy -1

    Mam bmw x5 z silnikiem v8 . Jak jade to wasze zony tylko szukaja okazji zeby na nie zwrocic uwage . One was nie chca bo jestescie w duzej czesci lysymi glowami z brzuchami piwnymi. wasze skody i audiczki z nimiec bezwypadkowe to nich nie robia juz nawet wrazenia . One potrzebuja facetow z klasa i kasa jak ja. Pozdrawiam was

  • Gość: waw

    Oceniono 1 raz -1

    A serwisy ASO leją olej przy wymianie ponad normę zamiast 3/4 odległości od minimum - maksimum, dzięki czemu w silnikach siadają uszczelniacze, silnik jest mokry od oleju i musimy robić remoncik. A im kasa płynie.

  • Gość: Kulfin

    Oceniono 1 raz -1

    No właśnie wymieniliśmy w naszej rawce silnik :/ na szczęście był jeszcze na gwarancji to tak nie zabolało.

  • Gość: AS1

    Oceniono 1 raz -1

    a gdzie 1,2 tsi?

  • sila

    Oceniono 2 razy -2

    Jeśli diesel to tylko JTD lub HDI.

  • gateway65

    Oceniono 5 razy -3

    TEMAT DNO JUZ NIE MOWIAC ZE TO TEMATY SPONSOROWANE PRZEZ TOYOTE I HYUNDAYA SAMOCHODY DLA LUDZI Z 3 SWIATA NA ZACHODZE AZJATAMI W 97% TYLKO EMIGRANCI SMIGAJA

  • Gość: yarych

    Oceniono 17 razy -3

    wolnossące BMW i święty spokój.

  • emeryt21

    Oceniono 6 razy -6

    Na pewno nie kupie nigdy Alfa Romeo. Przeciez to Fiat czyli najslabsza marka w Europie...

  • kaczy_czubek123

    Oceniono 12 razy -6

    Tylko BMW 3.0 benzin - rewela!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX