Komentarze (148)
Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: L.

    0

    Nie jest prawdą, że silnik Renault 1.9 dCi jest wadliwy. Miałem Renault Trafic 1.9dCi z 2005r – zrobiłem na tym silniku ponad 300 tys. km, i wszystko byłoby nadal idealnie, gdyby nie „fachowcy” z serwisu. Olej wymieniałem co 15 tys. km (5W40) – było idealnie. Nigdy nie używałem silnika na niskich obrotach. Silnik rewelacyjny – mój znajomy w Oplu Vivaro ma przejechane około 560tys. km i nadal rewelacyjnie. Jeśli kupujemy używany od „dziadka” z Niemiec z „Uczciwym” przebiegiem, no to później Pisza brednie.

  • Gość: Kris41

    0

    Głupoty o 1.9 dci .renault .
    Miałem scenica 2002 r. 1.9dci 102KM
    Kupiony przy 160km przejechanych a sprzedany przy 360tys. Km nadal lata. Nigdy nie robione panewki. Wystarczy w dieslu co 12tys. Km wymianę oleju robić i po problemie.

  • Gość: łukasz

    0

    pro niemieckie media dajcie spokój 1.5dci bo to bardzo fajny silnik

  • Gość: użytkownik

    0

    Skoda Fabia TSI po 40500 km przeskoczył łańcuch i rozrząd do wymiany!
    Producent wie, że łańcuchy są wadliwe to jednak o tym nie informuje.

  • Gość: Eveneme

    0

    Ejj gościu od tego artykułu wersja 150km produkowana była od 2001 i była na common rail to całkiem inna jednostka niż wersja 136km.

  • Gość: airbus320

    0

    chyba ktoś zapomniał o 1. wersji silnika 1,2 HTP - ze skody fabii I. przeskakiwanie łańucha rozrządu to w nich norma...

  • Gość: JAPONSKA BENZYNA

    0

    90% zestawienia diesle 90% pochodzenia niemiecko - francuskiego dlatego a ja w moim benzynowym lexie bez turbo przejezdze do us**nej smierci bez problemow!

  • Gość: Johhny

    0

    1.4 TSI - awarie trapia tylko silniki 160KM i 122KM. Kolejne wersja silnika (140KM i 150KM z układem ACT), znowu na pasku rozrządu zamiast łańcucha, nie cierpia na choroby wieku dziecięcego.

  • Gość: bmw X6

    Oceniono 1 raz -1

    nie ma tu trabanta ,syreny wołgi ,zaporożca, zastawy
    ałdi q7 bo to są wozy

  • Gość: maxx

    Oceniono 2 razy 0

    O pękających wałach w 2.0 TDI (Passat b6) lepiej przemilczeć :D.

  • Gość: tylko x5

    Oceniono 5 razy -1

    Mam bmw x5 z silnikiem v8 . Jak jade to wasze zony tylko szukaja okazji zeby na nie zwrocic uwage . One was nie chca bo jestescie w duzej czesci lysymi glowami z brzuchami piwnymi. wasze skody i audiczki z nimiec bezwypadkowe to nich nie robia juz nawet wrazenia . One potrzebuja facetow z klasa i kasa jak ja. Pozdrawiam was

  • kontra.punkt

    Oceniono 2 razy 2

    Mój brat jeździ Thalią 1.5 dCi i po 200 000 km nie ma żadnych problemów z silnikiem. Warunek: regularny przegląd i wymiana oleju, który musi być dobrej jakości a nie jakaś taniocha.

  • klassa

    0

    Przeczytałem tekst o silniku Mazda 6. Jak się zaniedba termin wymiany, bądż wleje nie taki olej co trzeba, to mogą być problemy. Bardzo to odkrywcza konstatacja zwłaszcza dla jednostek z DPF i odpowiednio dedykowanym olejem ( Dexelia 5W 30 DPF). Jak się redaktor motoryzacyjny naje suszonych śliwek, i popije kwaśnym mlekiem, to będzie miał s....

  • Gość: APS64

    0

    Istotnie, miałem patrola (z salonu) - podobnej padliny w życiu nie miałem, przejechałem ponad 2 mln km. dwudziestoma samochodami różnych marek i takiego zakłamania jak u nissana też nigdzie nie spotkałem. Tak więc nigdy więcej.

  • rysdyz

    0

    W Renault Grand Scenic 2.0 dci, silnik stuningowany do 230km przejechane 320k tylko normalna obsługa serwisowa pracuje jak pierwszego dnia po wyprowadzeniu z salonu. A wszyscy znajomi pukali się w głowę że kupiłem Renault bo to takie awaryjne. Rok produkcji 2007.

  • marcin_sel

    Oceniono 3 razy 3

    Byłoby klawo, gdyby redakcja wspomniała, że zestawienie powstało w oparciu o materiał z tygodnika "Motor".

  • Gość: rrasefga45q3413

    0

    co powiecie o silniku 1.6 zetec z focusa rocznik 99 . dobilem wlasnie do 200 200 i jestem ciekaw co bedzie dalej .

  • Gość: zdegustowany

    0

    Znowu odgrzewane badziewie a 2.0 TS już nie jest produkowany !!! Ludzie!!!

  • Gość: gość_1

    0

    w przypadku mondeo mk3 tytuł artykułu ma się nijak do opisanego problemu, awaryjny nie jest silnik tylko układ paliwowy czyli osprzęt ( pompa wtryskowa i wtryski ). Jednostka napędowa jest bardzo trwała

  • gateway65

    Oceniono 5 razy -3

    TEMAT DNO JUZ NIE MOWIAC ZE TO TEMATY SPONSOROWANE PRZEZ TOYOTE I HYUNDAYA SAMOCHODY DLA LUDZI Z 3 SWIATA NA ZACHODZE AZJATAMI W 97% TYLKO EMIGRANCI SMIGAJA

  • Andromeda Wins

    Oceniono 2 razy 0

    toyota honda subaru reszta to plus minus wieksze czy mniejsze dziadostwo korea troche sie polepszyla ale do japoncow jeszcze troche brakuje

  • KRECIK424

    Oceniono 2 razy 0

    Ja zawsze kupowałem samochody z silnikami benzynowymi . Jak widać dobrze robiłem.

  • Gość: Przemo

    Oceniono 3 razy 3

    a gdzie Wasze ulubione auta na F ? Ford I Fiat nie ma haha dalej jeździjcie sobie volkswagenami i skodami i szydzcie z aut na F....Pozdrawiam

  • sixtyfour

    Oceniono 12 razy 6

    Zawsze uważałem, że diesle są dla traktorów, a turbiny służą do wytwarzania prądu w elektrowniach ;-)

  • Gość: Alfapier

    0

    ale tu trzeba by zaznaczyc ze ALFA 155 miala jeszcze jeden silnik 2.0 ts 8 zaworowy na lancuszku rozrzadu a trwalosc silnika zalezy jak kto dba :)

  • Gość: toyotaman

    0

    Dla Toyoty 1Ad i 2AD ponad normatywne to 0,5 litr na 1000km , a nie jak twierdzi autor artykułu "jeśli przekracza pół litra na 100 km to już dobry powód by odwiedzić serwis".

  • Gość: waw

    Oceniono 1 raz -1

    A serwisy ASO leją olej przy wymianie ponad normę zamiast 3/4 odległości od minimum - maksimum, dzięki czemu w silnikach siadają uszczelniacze, silnik jest mokry od oleju i musimy robić remoncik. A im kasa płynie.

  • leszekzgd

    Oceniono 16 razy 10

    Mam czternastoletnią Alfę156 2.0 TS i przebiegiem 360 tys. km. Jak do tej pory to po 120 tys. km przy wymianie rozrządu wymieniłem wariator na ulepszony i jak do tej pory nic złego się nie dzieje. A silnik mimo takiego przebiegu chodzi jak marzenie. Każdemu producentowi życzę takiego bezawaryjnego silnika. Alfa ma jeden słaby punkt - zawieszenie, które na naszych dziurach wytrzymuje tylko z 30 tys. kilometrów. Ostatnio przerdzewiała mnie osłona na tłumiku ale cóż się dziwić - tłumik od nowości.

  • Gość: mike

    Oceniono 8 razy 2

    "Nie kupuj na F?" Toż tu większość to VW, BMW! To powiedzenie z motoryzacyjnego średniowiecza, zasłyszane od milicjanta w starym passacie. Wielu to zaboli, ale Turyn i Seul rządzą!

  • ferryk

    0

    Konkluzja jest jedna , nie ma silnika bezproblemowego.
    Wolnossacy to co bez awarii, pierniczenie o Szopenie.
    Trzeba pisać o tym co się ma a nie teoretycznie, Onet pozbierał śmieci ten silnik ma problem itp a Onet także ma problem sam ze sobą

  • Gość: Quiz

    Oceniono 20 razy 8

    Tylko benzyna, najlepiej jakis 1,8 VTEC od hondy. Znalezc zepsutego VTEC'a to jak, znalezc jednorozca.

  • Gość: Mercoman

    0

    Mercedesem moge jeździć spokojnie :) i tak też jest....

  • Gość: Kulfin

    Oceniono 1 raz -1

    No właśnie wymieniliśmy w naszej rawce silnik :/ na szczęście był jeszcze na gwarancji to tak nie zabolało.

  • Gość: Były użytkownik Renault

    Oceniono 1 raz 1

    3.0 dCi (P9X701) - Renault

    "Po przebiegu ok. 150-200 tys. km ..... Producent nie znalazł metody naprawczej zalecając wymianę całego silnika. W 2005 roku .... Renault (P9X715) o mocy 185 KM."

    JEDNOCZEŚNIE UKRYWAJĄC WADĘ PRZED NABYWCAMI POJAZDÓW I CZEKAJĄC AŻ WYGAŚNIE IM GWARANCJA.

    Taka solidność francuza.

    A po niecałych 99 000 km silnik padł ostatecznie... a Renault wysłało mnie na drzewo.
    Samochód za 250 000 zł a producent i sprzedawca jak z bantustanu.

    A idź sobie kliencie kup nowy silnik za 50 000 zł.

    ODRADZAM renault.

  • Gość: MG

    Oceniono 1 raz 1

    Carrera 996 i 997 Gen I nadal maja problem z IMS (Intermediary Shaft) - nieprawda jest ze w 2001 uporano sie z problemem! Tylko Turbo i GT3 z tych lat sa wolne od tej wady!

  • Gość: tomi

    Oceniono 6 razy 6

    Zgadzam się z 123. Najlepsze są silniki wolnossące benzynowe. Toyota, Mazda, Honda. Sam mam Avensisa 2.0 i nic nie zamierzam zmieniać. Następny będzie też Avensis 2.0 :)

  • emeryt21

    Oceniono 6 razy -6

    Na pewno nie kupie nigdy Alfa Romeo. Przeciez to Fiat czyli najslabsza marka w Europie...

  • Gość: Artur

    Oceniono 4 razy 4

    Aerodeck F20B3 zakres użytkowy obrotów do 6200/min. Jak chcę jadę spokojnie, jak chcę trzymam do czerwonego pola i większość TDI objeżdżam bezlitośnie. Dźwięk powyżej 45kkm-niepowtarzalny i płynący prosto z silnika, a nie z głośników jak to niektóre supersportowe samochody mają! Awaryjność... jaka awaryjność! Spalanie... 10l/100km. Oszczędzam dużo więcej wydając tylko na eksploatację. Honda rulez!

  • 0

    Potwierdzam kłopoty z Peugeotem – silnik do naprawy. NIestetety. Ekipie z Uni Car dwa nalezą się podziękowania, dco nie zmienia faktu, że naciąłem się torchę na markę na literę P. Aczkolwiek francuskim autom będę wierny, następny będzie może Citroen

  • Gość: Smarcik

    0

    Mam Smarta z 2001 roku. Palił olej jak smok. Przy 119000 wymieniłem pierścienie, uszczelniacze trzonków zaworów, rozrząd(niepotrzebnie zresztą bo jest wieczny-łańcuch). Silnik chodzi jak pszczółka. Nie zgadzam się z oceną,ze silnik ulega zużyciu bo tylko kilka elementów jest niezbyt trwałych.

  • Aleksander Walas

    Oceniono 2 razy 0

    A zostało coś jeszcze na rynku? Może podajcie jaką krótka listę polecanych silników.

  • Gość: fabia

    Oceniono 10 razy 10

    U mnie w 1.2TSI w Fabii rozciągający się łańcuch rozrządu wymieniali na gwarancji. Co gorsza dobrze wiedzieli, że te łańcuchy są wadliwe bo nawet podali do kiedy montowali te, który były do wymiany. Ale żadnej akcji serwisowej nie było. W efekcie w naszej firmie trzy łańcuchy zostały wymienione na gwarancji ale jeden nie i teraz trzeba płacić z własnej kasy.

  • puch4cz

    Oceniono 1 raz 1

    co wy chcecie od turbo? przeciez to nie rocket science. kazda awaria turbo ma swoje powody. turbo nie psuje sie bo tak jest zaprojektowane. dlaczego akurat w tych samochodach turbosy padaja a w innych jezdza 150-300k km?

  • Gość: thePink

    Oceniono 6 razy 0

    Dodam jeszcze: FIAT 1.4 12V, niesamowicie paliwożerny i koszmarny pomysł z wiecznie zapychającą się magistralą olejową do smarowania wałka rozrządu - co skutkuje wytarciem wałka. Silnik - słowami J. Clarsksona - przetwarza benzynę w hałas, nie produkując przy tym mocy...... modele bravo, brava, marea, oraz alfa, lancia. Unikać jak ognia!

  • Gość: 666

    Oceniono 5 razy 1

    Mam 320d E46 od 2008 roku i nic się do tej pory nie zepsuło. Przebieg prawie ćwierć miliona kilometrów. Silnik , turbina i wszystko działa jak należy. Spalanie w rozsądnej granicy 6,5l/100km

  • rahmanov

    Oceniono 4 razy 0

    Tylko wolnossąca benzyna, najlepiej chłodzona powietrzem, 6 biegów manual niezsynchronizowanych (mniejsza masa prostota konstrukcji), brak elektroniki ABS ASR ESP etc. stacyjka na kluczyk nie pilota i guzik i brak systemu start stop, bez klimy, nawigacji, radia, zmieniarki cd, elektrycznie sterowanych lusterek, el. opuszczanych szyb, el. sterowanych foteli, podgrzewanych foteli, masujących foteli i innych psujących gówien.
    JEDNYM SŁOWEM KUP MOTOCYKL ;)

  • sila

    Oceniono 2 razy -2

    Jeśli diesel to tylko JTD lub HDI.

  • Gość: AS1

    Oceniono 1 raz -1

    a gdzie 1,2 tsi?

  • Gość: bhrt

    Oceniono 13 razy 13

    Kolejny artykuł z serii zmienimy tytuł i naklikają nam slajdami oglądalność reklam.\

    http://moto.pl/MotoPL/56,88389,14820490,Omijaj_je_szerokim_lukiem___Nieudane_silniki.html#BoxMotoTxt

  • hiszpan25

    Oceniono 16 razy 10

    jak widac obecnie Diesel mimo, ze pali malo nie koniecznie jest najtanszym rozwiazaniem patrzac dlugoplanowo. dlatego tez zdecydowalem sie na zakup auta z wolnossacym silnikiem benzynowym. Poczciwe V6, 2.5L tyle ze z bezposrednim wtryskiem pali mi w miescie (Hamburg) okolo 8,5l/100km i okolo 6,6l/100km przy spokojnej jezdzie w trasie (mix 30% autostrady i 65% landowkami i jakies 5% w korkach miejskich). Na co mi diesel? Nie ma dwumasy, turbiny, DPF i innych atrakcji. 6 biegowy automat dba o to by silnik nie dostawal zbytnio popalic. Z tego co wiem te silniki (rozrzad na lancuchu i chydrauliczna regulacja luzow zaworowych) spokojnie wytrzymuja ponad 300.000km przebiegu bez awarii.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX