Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]

Zestawienie najbardziej awaryjnych silników było najczęściej czytanym materiałem w roku 2014
Alfa Romeo 2.0 Twin Spark Alfa Romeo 2.0 Twin Spark Alfa Romeo 2.0 Twin Spark

2.0 TS - Alfa Romeo

Silnik dwulitrowy Alfy Romeo należy do mocnych zawodników, ale należy do jednostek drogich w utrzymaniu i stosunkowo kłopotliwych. Ma dwie świece na każdy cylinder (Twin Spark) i kilka problemów. Trzeba bardzo uważać na właściwy poziom oleju. Słabym punktem są awarie wariatora prowadzące do nierównej pracy silnika, zdarzają się też zatarcia panewek korbowodowych.

Okres występowania problemów: cały okres produkcji.


Modele w których montowany jest silnik 2.0 TS:

Alfa Romeo: 145/146, 147, 155, 156, 166, GT, Spyder/GTV

Alfa Romeo 155Alfa Romeo 155, fot. Alfa Romeo

 

Dodatek do benzyny LIQUI MOLY Benzin Systempflege, 30...
0 opinii

Podstawowe informacje o Dodatek do benzyny LIQUI MOLY Benzin Systempflege, 300 ml LIM5108

Producent Liqui Moly
BMW 2.0d (M47) BMW 2.0d (M47) BMW 2.0d (M47)

2.0 d - BMW

Silnik wysokoprężny BMW o pojemności 2,0 litra (M47D20/M47TUD20) nie jest wolny od problemów. A jak się pojawią potrafią dokonać prawdziwego spustoszenia na koncie właściciela. Jednostka z 1998 roku (136 i 150 KM) cierpi na wiele dolegliwości, może w niej dojść do uszkodzeń turbiny, koła dwumasowego, wtryskiwaczy, a nawet pęknięcia wału korbowego.

Jego następca (N47) w okresie marzec 2007 - styczeń 2009 miał koło zębate zintegrowane na stałe z wałem korbowym. Wymiana szybko zużywającego się rozrządu może więc oznaczać spore wydatki.

Okres występowania problemów: 1998 - 2005.

Modele w których montowany był silnik 2.0 d:

BMW: 320d, 520d

BMW serii 3fot. BMW

Shell HELIX 15W40 HX5 DIESEL 4L
  • Rodzaj: Mineralny
  • Lepkość: 15W40
  • Pojemność: 4 L
0 opinii

Parametry techniczne

Lepkość 15W40

Podstawowe informacje o Shell HELIX 15W40 HX5 DIESEL 4L

Producent SHELL Rodzaj Mineralny

Pojemność

Pojemność 4 L
1.6 HTP 200 HP 1.6 HTP 200 HP 1.6 HTP 200 HP

1.6 HTP - BMW/PSA

W 2006 roku koncern PSA wspólnie z BMW pokazali wspólną konstrukcję. To benzynowy silnik 1.6 THP (150-200 KM), który od tego czasu zdobył sporo nagród z tytułem "Silnika Roku" włącznie. Jednostka znalazła zastosowanie w Mini oraz miejskich modelach Peugeota i Citroena. Niestety nie jest ona wolna od wad. Zdarzają się kłopoty z turbosprężarkami, rozciągającym się łańcuchem rozrządu, czy pękającym kolektorem wydechowym. Część kłopotów udało się opanować (łańcuchy po 2009 roku już się nie rozciągają), a w 2011 r. przeprowadzono modernizację która powinna rozwiązać większość problemów. Obie firmy doszły do wniosku, że kolejne modyfikacje tego silnika będą wprowadzać we własnym zakresie.

Okres występowania problemów: 2006 - 2011.


Modele w których montowany był/jest silnik 1.6 THP:

BMW: Mini Cooper S
Citroen: DS3, C4, DS4, DS5
Peugeot: 207, 208, 308, 408, 508, RCZ

fot. Peugeot

 

Valvoline VR1 Racing 10W60 5L
  • Rodzaj: Półsyntetyczny
  • Lepkość: 10W60
  • Pojemność: 5 L
2 opinie

Parametry techniczne

Lepkość 10W60

Podstawowe informacje o Valvoline VR1 Racing 10W60 5L

Producent Valvoline Rodzaj Półsyntetyczny

Pojemność

Pojemność 5 L
2.0 TDCi - Ford (fot. Autotrader.pl) 2.0 TDCi - Ford (fot. Autotrader.pl) 2.0 TDCi - Ford (fot. Autotrader.pl)

2.0 TDCi - Ford

W 2000 roku Ford przedstawił światu jednostkę wysokoprężną o pojemności 2,0 litra (ZSD420), która trafiła pod maskę modelu Mondeo. Problemy sprawiała łuszcząca się pompa wysokiego ciśnienia, co skutkowało zapychaniem się wtryskiwaczy. Do naprawy należy podejść kompleksowo, inaczej regeneracja wtryskiwaczy nie starczy na długo. Kolejny problem - typowy dla współczesnych Diesli - to nietrwałe koło dwumasowe.

Okres produkcji silnika: 2000 - 2009.


Modele w których stosowano silnik 2.0 TDCi:

Ford: Mondeo III
Jaguar: X-Type

X-Type Sport Jaguar

 

Dodatek uszlachetniający STP Regenerator Silnika, 450...
0 opinii

Podstawowe informacje o Dodatek uszlachetniający STP Regenerator Silnika, 450 ml STP 30-008

Producent STP
3.0 CDTI - Opel (fot. Autotrader.pl) 3.0 CDTI - Opel (fot. Autotrader.pl) 3.0 CDTI - Opel (fot. Autotrader.pl)

3.0 DMAX - Isuzu/GM

Isuzu to firma, która obecnie zajmuje się produkcją samochodów ciężarowych. Ale nawet jej zdarzyła się wpadka. Był nią silnik 3.0 DMAX V6 (6DE1) o mocy 177 KM. W zależności od marki miał on różne oznaczenia:

3.0 CDTI (Y30DT) - Opel
3.0 TiD (D308L) - Saab
3.0 dCi (P9X701) - Renault

Po przebiegu ok. 150-200 tys. km wskutek przegrzania opadają tuleje cylindrowe. Powoduje to przedmuchy do układu chłodzenia. Może to doprowadzić do utraty skuteczności odprowadzania ciepła i zatarcia silnika. Producent nie znalazł metody naprawczej zalecając wymianę całego silnika. Poszczególne firmy korzystające z jednostki Isuzu same rozwiązały problemy. W 2005 roku Saab przerzucił się na 1.9 JTD Fiata, Opel wprowadził zmodyfikowaną jednostkę (Z30DT) 184 KM, a Renault (P9X715) o mocy 185 KM.

Okres występowania problemów: 2000 - 2006.


Modele w których montowane były silniki D-4D:

Opel: Vectra, Signum
Saab: 9-5
Renault: Vel Satis, Espace

Renault Vel Satisfot. Renault

 

Boryszew Borygo różowe 5L
4 opinie

Podstawowe informacje o Boryszew Borygo różowe 5L

Producent Boryszew
Mazda 6 z silnikiem 2.0 CiTD Mazda 6 z silnikiem 2.0 CiTD Mazda 6 z silnikiem 2.0 CiTD

2.0 CiTD - Mazda

Dwulitrowy Diesel Mazdy (MZR-CD - seria RF) jest jednostką wyjątkowo wrażliwą na jakość oleju. Zaniedbanie wymiany na czas bądź stosowanie nieodpowiedniego (zbyt gęstego) oleju mogło skutkować zatkaniem smoka, przez co silnik tracił właściwe smarowanie i mógł się zatrzeć. Zdarzały się też awarie regulatora obrotów biegu jałowego, pęknięcia intercoolera, uszkodzenia zaworu EGR.

Okres produkcji: od 2002 roku.


Modele w których montowany jest silnik 2.0 CiTD:

Mazda: 3, 5, 6, MPV

Mazda 6 (2002-2005)Mazda 6 (2002-2005)

 

STP REGENERATOR SILNIKÓW DIESEL 300 ml 30-009
0 opinii

Podstawowe informacje o STP REGENERATOR SILNIKÓW DIESEL 300 ml 30-009

Producent STP
Silnik Nissan 3.0 DI Silnik Nissan 3.0 DI fot. Nissan

3.0 DI - Nissan

Nissan nie ma dobrej ręki do dużych Diesli. Po bardzo wrażliwym na przegrzanie silniku 2.8 TD (RD28), w którym mogło dojść do pęknięć głowicy, Nissan w 1999 r. przygotował jednostkę 3.0 DI (ZD30). Niestety miała ona wadę konstrukcyjną polegającą na niewłaściwym smarowaniu 3. i 4. cylindra, co może doprowadzić do ich zatarcia. To nie jedyna wada, uszczelka pod głowicą może się wypalić, trzeba też uważać na wrażliwą turbinę pracującą w płaszczu wodnym.

Nissan twierdzi, że poprawił konstrukcję tego silnika i problem już nie występuje.


Modele w których montowane były silniki 3.0 DI:

Nissan: Patrol, Terrano, Navara, Caravan

Nissan NavaraNissan Navara, fot. Nissan

 

MOPAR Olej 10W30 5l oraz oryginalny filtr oleju Dodge...
0 opinii

Podstawowe informacje o MOPAR Olej 10W30 5l oraz oryginalny filtr oleju Dodge Shadow (5l-10W30KPL)

Producent MOPAR
Silnik Porsche 3.4 B6 Silnik Porsche 3.4 B6 Silnik Porsche 3.4 B6

3.4 B6 - Porsche

Firma Porsche słynie z doskonałej jakości swoich produktów i nie zmieniło się to w ostatnich latach. Jednak i producent z Zuffenhausen nie ustrzegł się wpadek. Największa dotyczyła silnika 3.4 B6 chłodzonego cieczą, który został przygotowany w 1998 roku do napędu zupełnie nowej Carrery (996). Ze względu na błąd konstrukcyjny istnieje ryzyko pęknięcia głowicy, co prowadzi do mieszania się oleju z płynem chłodzącym, zdarzają się także pęknięcia tulei cylindrowych oraz zatarcia wału korbowego. Receptą na unikniecie tragedii jest delikatna eksploatacja i częstsze od zalecanych wymiany oleju, ale przecież nie tego oczekujemy od samochodów marki Porsche.

Silnik był poddawany ciągłym modyfikacjom, bo inżynierowie starali się uporać z kolejnymi bolączkami. Jeśli zatem mamy się już decydować na zakup 996 z tym silnikiem, lepiej poszukać młodszego egzemplarza z końcówki produkcji (2001 r.). Problem zniknął zupełnie gdy Porsche, przy okazji faceliftingu z 2001 r., zastąpiło feralny silnik większą jednostką 3.6 B6.

Okres produkcji wadliwych silników: 1998 - 2001.

Modele w których montowany był silnik 3.4 B6:

Porsche 911 Carrera i Carrera 4 (wszystkie wersje nadwoziowe)

Porsche 911 (996)fot. Porsche | Porsche 911

 

Koncentrat płynu chłodzącego typu G12++ BASF Glysanti...
0 opinii
Silnik Porsche V8 4.5 z Cayenne S Silnik Porsche V8 4.5 z Cayenne S Silnik Porsche V8 4.5 z Cayenne S

4.5 V8 - Porsche

Cayenne to trwały i bezproblemowy samochód. To dobrze, bo jest jak dotąd najlepiej sprzedającym się modelem marki Porsche. Na rynku wtórnym można zatem znaleźć sporo egzemplarzy w stosunkowo dobrym stanie. Pod kątem wyboru silnika należy jednak uważać na Cayenne S napędzanego benzynowym silnikiem 4.5 V8. Jego tuleje cylindrowe wykonane mają tendencję do pękania. Objawy to narastający hałas i spore zapotrzebowanie na olej silnikowy. Naprawa może być kosztowna (kilkanaście tys. zł), ale sama eksploatacja Porsche do najtańszych nie należy. Model Cayenne Turbo i późniejsze Cayenne S były wolne od tych problemów, miały bowiem tuleje cylindrowe wykonane z innego materiału.

Okres produkcji wadliwych silników: 2002- 2007.

Modele w których montowany był silnik 4.5 V8:

Porsche Cayenne S

PORSCHE Cayenne 02-07, rok produkcji 2002, kombi, samochód 5-drzwiowy, kolor silver greyfot. EurotaxGlass

 

ELF MOTO 2 DX RATIO 30 1 L
0 opinii

Podstawowe informacje o ELF MOTO 2 DX RATIO 30 1 L

Producent Elf
Renault 1.5 dCi Renault 1.5 dCi Renault 1.5 dCi

1.5 dCi - grupa Renault

Silniki wysokoprężne mają opinie wytrzymałych i długowiecznych. Mały Diesel Renault pokazuje, że może być zupełnie inaczej. Zaprezentowany w 2001 roku 1.5 dCi (K9K) znalazł zastosowanie w większości niedużych modeli Renault, Dacii, ale też w kilku modelach Nissana.

Najpoważniejszym problemem jest możliwość obrócenia się panewek korbowodowych. Awaria najczęściej pojawia się przy przebiegu ok. 150 tys. km. Koszty naprawy mogą być wyższe od zakupu używanego silnika, choć jest to rozwiązanie dość ryzykowne. Oprócz tego mogą pojawić się awarie układu zasilania, czy doładowania.

Okres występowania problemów: od 2001 roku.


Modele w których montowany był/jest silnik 1.5 dCi:

Renault: Twingo, Clio, Thalia, Modus, Megane, Fluence, Scenic, Kangoo, Captur, Laguna
Dacia: Sandero, Logan, Logan MCV, Lodgy, Dokker, Duster
Nissan: Note, Juke, NV200/Evalia, Micra III, Almera, Qashqai
Mercedes: A klasa, B klasa, CLA klasa
Suzuki: Jimny

Renault

 

Total Quartz 9000 Energy 5W40 5L
  • Rodzaj: Syntetyczny
  • Lepkość: 5W40
  • Pojemność: 5 L
32 opinie

Parametry techniczne

Lepkość 5W40

Podstawowe informacje o Total Quartz 9000 Energy 5W40 5L

Producent TOTAL Rodzaj Syntetyczny

Pojemność

Pojemność 5 L
Renault 1.9 dCi Renault 1.9 dCi Renault 1.9 dCi

1.9 dCi - grupa Renault

Silnik wysokoprężny 1.9 dCi (F9Q) koncernu Renault nie ma dobrej sławy. W zasadzie trapią go te same problemy, co opisywany wcześniej mniejszy motor 1.5 dCi. Kupując samochód używany z silnikiem 1.9 dCi należy się liczyć z możliwością obrócenia się panewek korbowodowych, awarią układu wtryskowego, czy turbosprężarką wymagającą regeneracji lub wymiany. Pocieszeniem jest fakt, że koszty napraw nie są zabójcze.

Okres produkcji: 1999 - 2008.


Modele w których montowany był silnik 1.9 dCi:

Renault: Clio, Megane, Laguna, Espace
Nissan: Primera
Mitsubishi: Carisma
Volvo: S40/V40
Suzuki: Grand Vitara

Nissan Primera IIIFot. Nissan

 

Orlen PLATINUM CLASSIC GAS 15W40 4,5L
  • Rodzaj: Mineralny
  • Lepkość: 15W40
0 opinii

Parametry techniczne

Lepkość 15W40

Podstawowe informacje o Orlen PLATINUM CLASSIC GAS 15W40 4,5L

Producent Orlen OIL Rodzaj Mineralny
Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki Omijaj je szerokim łukiem | Nieudane silniki

0.6 / 0.7 Turbo - Smart

Podstawowym problemem tego silnika jest trwałość. Wynosi ona ok. 100 tys. km, co w dzisiejszych czasach jest zjawiskiem w samochodach osobowych niemal niespotykanym. Najwyraźniej nikt nie przewidział podczas projektowania, że auta będą osiągać znacznie większe przebiegi. Najbardziej widoczną oznaką zużycia silnika jest coraz większe zapotrzebowanie na olej silnikowy.

Oczywiście niska żywotność to za mało, by trafić na tę listę. Trzycylindrowe maleństwo ze Smarta cierpi w międzyczasie na wypalające się gniazda zaworów, kłopoty w układzie napędu rozrządu, czy przedwczesne zużycie turbiny.

Okres występowania problemów: 1998 - 2002 (0.6), 2002 - 2007 (0.7).

Zastosowanie - Smart: ForTwo

Smart Fortwo

MOPAR 10W30 MOPAR
  • Rodzaj: Półsyntetyczny
  • Lepkość: 10W30
4 opinie

Parametry techniczne

Lepkość 10W30

Podstawowe informacje o MOPAR 10W30 MOPAR

Producent MOPAR Rodzaj Półsyntetyczny
Subaru Boxer Diesel Subaru Boxer Diesel Subaru Boxer Diesel

2.0 D - Subaru

Pierwszy w historii Diesel Subaru (w układzie bokser) zebrał bardzo pozytywne opinie. Szybko jednak okazało się, że trapią go pewne problemy. Najpierw wyszedł na światło dzienne problem ze sprzęgłem. Polskie przedstawicielstwo Subaru twierdziło, że wina leży po stronie kierowców. Za naszą zachodnią granicą naprawę wykonywano w ramach gwarancji. Problem został rozwiązany, gdy skrzynię pięciostopniową zastąpiono nową o sześciu przełożeniach.

To nie wszystko. Do odwiedzenia serwisu może nas zmusić łomoczące koło dwumasowe, awaria zaworu EGR (sterującego przepływem gazów wylotowych), czy luz osiowy wału korbowego. Na tą ostatnią przypadłość trzeba uważać. Naprawa tego silnika może okazać się droga i nie każdy mechanik sobie z nią poradzi.

Okres produkcji: od 2008 roku.


Modele w których montowany jest silnik 2.0D:

Subaru: Forester, Impreza, Legacy, XV

Subaru XVFot. Subaru | Subaru XV

 

ELF Competition STI 10W40 4L
  • Rodzaj: Półsyntetyczny
  • Lepkość: 10W40
  • Pojemność: 4 L
5 opinii

Parametry techniczne

Lepkość 10W40

Podstawowe informacje o ELF Competition STI 10W40 4L

Producent Elf Rodzaj Półsyntetyczny

Pojemność

Pojemność 4 L
Subaru 2.5 Turbo Subaru 2.5 Turbo Subaru 2.5 Turbo

2.5 Turbo - Subaru

W 2006 roku Subaru pochwaliło się nowym benzynowym silnikiem o pojemności 2,5 litra (EJ255/EJ257). Była to rozwiercona "dwójka", ale powiększenie silnika nie wyszło mu na dobre. Największym problemem są nieszczelne uszczelki pod głowicami, co skutkuje przedostawaniem się płynu chłodzącego do komór spalania. W niektórych przypadkach może to prowadzić do pękania tłoków. Największą szansę na bezproblemową eksploatację mają silniki seryjne, z którymi właściciel obchodził się delikatnie. Poddanie tej jednostki tuningowi i/lub ostra eksploatacja to proszenie się o kłopoty. Tylko jak nie jeździć szybko sportowym Subaru?

Okres produkcji silnika: od 2005 roku.


Modele w których montowany był/jest silnik 2.5 Turbo:

Subaru: Impreza, Legacy, Forester, Outback, Baja
Saab: 9-2X

2008 Subaru Impreza WRX STI

CRC CRC1056009101L
0 opinii

Podstawowe informacje o CRC CRC1056009101L

Producent CRC
Toyota 2.0 D-4D Toyota 2.0 D-4D Toyota 2.0 D-4D

2.0 / 2.2 D-4D - Toyota

Turbodiesel Toyoty (1AD i 2AD) ma kilka wad. Pierwsza to nadmierne zużycie oleju silnikowego. Zużycie oleju samo w sobie nie jeszcze powodem do niepokoju, ale jeśli przekracza pół litra na 100 km to już dobry powód by odwiedzić serwis. Druga przyczyna kłopotów to przepalanie się uszczelki pod głowicą. Powód to prawdopodobnie duże obciążenia silnika prowadzące do deformacji głowicy. Wymiana uszczelki niewiele daje, gdyż w bloku silnika (ze stopu aluminium) pojawiają się wżery. Pozostaje wymiana bloku silnika (zalecenie Toyoty), lub jego szlifowanie (rozwiązanie alternatywne). Problemy może sprawić także układ wtryskowy, turbina i koło dwumasowe.

Okres występowania problemów: 2005 - 2009.


Modele w których montowane były silniki D-4D:

Toyota: Auris, Verso, Rav4, Avensis
Lexus: IS220d

Toyota AurisFot. Toyota

 

Diesel Leichtlauf 10W40 HD Liqui Moly 1387
  • Rodzaj: Półsyntetyczny
  • Lepkość: 10W40
  • Pojemność: 5 L
0 opinii

Parametry techniczne

Lepkość 10W40

Podstawowe informacje o Diesel Leichtlauf 10W40 HD Liqui Moly 1387

Producent Liqui Moly Rodzaj Półsyntetyczny

Pojemność

Pojemność 5 L
Volkswgen Golf - 1.4 TSI Volkswgen Golf - 1.4 TSI Volkswgen Golf - 1.4 TSI

1.4 TSI - koncern Volkswagena

W zamierzeniu miał być jednym z najpopularniejszych silników benzynowych koncernu Volkswagena. I tak się rzeczywiście stało. Zastosowanie znalazł w autach segmentu B, C i D. Niestety inżynierowie nie poradzili sobie z kilkoma problemami, które położyły się cieniem na jego wizerunku i mogą wydrenować kieszeń nieświadomego właściciela.

Silnik 1.4 TSI Twincharger (160 KM) cierpi na rozciągający się łańcuch rozrządu, problemy z napinaczem łańcucha, ale też bardzo poważne wypalanie i w konsekwencji pękanie środkowych tłoków. Jeśli problemy z tłokami pojawią się podczas gwarancji skutkuje to wymianą silnika na koszt producenta, ale po niej właściciela czekają ogromne koszty. Najsłabsza odmiana (122 KM) cierpi "wyłącznie" na problemy ze wspomnianym napędem rozrządu. W silnikach 1.4 TSI pojawiają się także problemy z układem wtryskowym i awarie sprzęgła magnetycznego kompresora.

Okres występowania problemów: od 2006 roku.

Modele w których montowany jest silnik 1.4 TSI (122-180 KM):

Audi: A1, A3
Seat: Ibiza, Toledo, Leon, Altea, Alhambra
Skoda: Rapid, Octavia, Yeti, Superb
VW: Polo, Golf, Touran, Tiguan, Scirocco, Jetta, Passat, CC, Sharan

Volkswagen Golf VIFot. Volkswagen

Mobil 1 Peak Life 5W50 4L
  • Rodzaj: Syntetyczny
  • Lepkość: 5W50
  • Pojemność: 4 L
12 opinii

Parametry techniczne

Lepkość 5W50

Podstawowe informacje o Mobil 1 Peak Life 5W50 4L

Producent Mobil Rodzaj Syntetyczny

Pojemność

Pojemność 4 L
VW Golf Plus z silnikiem 2.0 TDI VW Golf Plus z silnikiem 2.0 TDI VW Golf Plus z silnikiem 2.0 TDI

2.0 TDI - koncern Volkswagena

Żaden silnik nie narobił producentowi tyle "smrodu", co 2.0 TDI Volkswagena. Miał jeszcze o tylę ciężej, że zastąpił słynący z trwałości i bezproblemowej eksploatacji silnik 1.9 TDI. Lista problemów z silnikiem 2.0 TDI jest długa. Znajdują się na niej pękające głowice, osiadające głowice, awarie pompy oleju, pompowtryskiwaczy, napędu rozrządu (przedwcześnie zużywające się koło zębate na wale napędowym), czy koła dwumasowego.

Problemy skończyły się wraz z wprowadzeniem wersji 2.0 TDI CR, czyli z układem Common-Rail w 2007 roku. Ten silnik nie znajduje się już na czarnej liście.

Okres występowania problemów: 2003 - 2007.


Modele w których montowany był silnik 2.0 TDI:

Volkswagen: Golf, Jetta, Passat, Touran, Sharan
Audi: A3, A4, A6
Skoda: Superb
Seat: Leon, Altea, Toledo, Alhambra

fot. Marcin Sobolewski

 

ORLEN OIL CLASSIC 15W40 4L
  • Rodzaj: Mineralny
  • Lepkość: 15W40
  • Pojemność: 4 L
0 opinii

Parametry techniczne

Lepkość 15W40

Podstawowe informacje o ORLEN OIL CLASSIC 15W40 4L

Producent Orlen OIL Rodzaj Mineralny

Pojemność

Pojemność 4 L
Volkswagen 2.5 TDI V6 Volkswagen 2.5 TDI V6 Volkswagen 2.5 TDI V6

2.5 TDI - koncern Volkswagena

To już trzeci silnik grupy Volkswagena w naszym zestawieniu. Patrząc na dane techniczne tej jednostki można zakochać się bez opamiętania. Spora moc, jeszcze większy moment obrotowy, wysoka kultura pracy a do tego niskie spalanie. Niestety opamiętanie jest konieczne, jeśli nie chcemy ogłosić bankructwa. Problemy z tym silnikiem były od samego początku, a samochody weń wyposażone w zasadzie potrafiły nie wyjeżdżać z serwisu. Na opanowaniu "choinki" kontrolek problemy się nie kończyły. Do częstych awarii należą uszkodzenia pompy wtryskowej, czy wałków rozrządu. Producent z czasem poradził sobie z poważnymi wadami konstrukcyjnymi i tak silniki produkowane od końca 2001 roku nie mają już tak częstych problemów z pompą wtryskową, a w 2004 roku rozwiązano problem z układem rozrządu. Produkcję tych silników zakończono w 2008 roku.

Okres występowania problemów: 1997 - 2004.

Modele w których montowany był silnik 2.5 TDI:

Audi: A4, A6, A8
VW: Passat
Skoda: Superb

Skoda SuperbSkoda Superb

 

Orlen Oil Smar Liten ŁT-43 0,8 kg
0 opinii

Podstawowe informacje o Orlen Oil Smar Liten ŁT-43 0,8 kg

Producent Orlen OIL
VM Motori 2.5 (R425) VM Motori 2.5 (R425) VM Motori 2.5 (R425)

2.5 / 3.1 TD - VM Motori

Po firmie specjalizującej się w budowie silników można by się spodziewać konstrukcji dopracowanej i bezproblemowej, ale Włosi nie byli by sobą, gdyby nie zaproponowali czegoś specjalnego. Silnik wysokoprężny R4 2,5 litra (425/R425) i jego bliźniak z dodanym jednym "garem": R5 3,1 l. (531/R531) to konstrukcje co najmniej delikatne i bardzo trudne w serwisie. Do typowych usterek należą awarie układu rozrządu spowodowane niedostatecznym smarowaniem. Nietypowa konstrukcja z podzieloną na cztery (pięć w R5) części głowicą jest trudna w serwisie, a ich niewłaściwy montaż może prowadzić do kolejnych awarii (pękające szpilki). Nieszczelna pompa wody da o sobie znać od razu zalewając umieszczony pod nią alternator.

Okres produkcji: od 1987 roku.

Popularne modele w których montowane były/są silniki VM 425:

Alfa Romeo: 155, 164
Chrysler: Voyager
Jeep: Cherokee, Grand Cherokee (także: 531)
Rover: 800
Range Rover

ROVER 800 Saloon 86-92, rok produkcji 1988, sedan, widok przedni prawy, samochód 4-drzwiowy, kolor silver greyfot. EurotaxGlass

 

ORLEN BOXOL 26 5L
0 opinii

Podstawowe informacje o ORLEN BOXOL 26 5L

Producent Orlen OIL
Więcej o:
Komentarze (147)
Awaryjne silniki | Uważaj przy zakupie tych aut [AKTUALIZACJA]
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • xsawer

    Oceniono 135 razy 105

    Jeśli samochód ma służyć do przemieszczania z punktu A do B to po co turbiny, koła dwu masowe oraz 200 KM jeśli za każdym zakrętem stoją fotoradary i inne misie? Zbędne uleganie presji posiadania.
    A torów wyścigowych nie ma w Polsce w nadmiarze.

  • Gość: uffff

    Oceniono 119 razy 95

    Ufffff, doklikałem do ostatniego, 19 slajdu.
    Jestem w szoku: nie ma żadnego silnika FIAT'a ???!!!

  • futon

    Oceniono 56 razy 38

    Straszenie przed kupnem używanych samochodów. Ten artykuł już był kilka tygodni temu.

  • fruqo3

    Oceniono 74 razy 38

    Wnioski są proste - nie dla nowoczesnych diesli i uturbionych benzyn.
    Mam Mondeo MK4 z wolnossącą benzyną 2,3 litra.
    Pali ok. 11-12 litrów, ale nie muszę sie martwić o jego trwałość.
    A następne auto ściągnę sobie z USA. Tez wolnossącą benzynę 2,4 - 2,5 litra.
    I niech sie unijni biurokraci walą.

  • Gość: krzysiek

    Oceniono 37 razy 23

    w mojej CAYENIE S 4.5 po 140 tys zatarly sie cylindry, a ludzie modla sie do porsche, jezdzi swietnie ale serwis masakra i firma ma gdzies ze produkuje szmelc .nie robi to na nich zadnego wrazenia,podobnie mialem w starym AUDI 80 1,9 D gdzie pekala glowica a auta produkowali cale lata

  • Gość: pit

    Oceniono 22 razy 14

    citroen bx break diesel automatyczna skrzynia. 1 200 000 KM na jednym silniku i jednej skrzyni. Rdzy nie widać.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX