Najciekawsze koncepty Volvo

Volvo to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie, ale nie wszystkie projekty Szwedów są powszechnie znane. Zapraszamy na przegląd najciekawczych konceptów Volvo
Volvo S60 Polestar Volvo S60 Polestar fot. Volvo

Volvo S60 Polestar

Volvo zostawiające daleko za plecami BMW M3, Audi RS4 albo Mercedesa C63 AMG? Szansę na zdystansowanie niemieckich konkurentów miał właśnie S60 Polestar. Niestety skończyło się tylko na koncepcie i jednym egzemplarzu, który został sprzedany pewnemu kolekcjonerowi za prawie milion złotych. Koniec końców, sportowa odmiana S60 weszła do sprzedaży, ale w słabszej i mniej spektakularnej specyfikacji

Co drzemało w Volvo S60 Polestar? Szwedzi pod niebieską maskę wsadzili 508-konnego potwora, który czynił S60 najmocniejszym autem swojej klasy. Wskazówka prędkościomierza pierwszą setkę mijała po niecałych 4 sekundach i zatrzymywała się dopiero po przekroczeniu 300 km/h.

Mocarny koncept Volvo S60 Polestar został zaprezentowany w 2012 roku.

Volvo S60 Polestarfot. Volvo

Volvo S60 Polestarfot. Volvo

Volvo S60 Polestarfot. Volvo

Volvo S60 Polestarfot. Volvo

Volvo S60 Polestarfot. Volvo

Volvo S60 Polestarfot. Volvo

Volvo S60 Polestarfot. Volvo

Volvo S60 Polestarfot. Volvo

Nasz TEST Polestara

Volvo YCC Concept Volvo YCC Concept fot. Volvo

Volvo YCC Concept

?Jeśli sprostasz oczekiwaniom kobiet, przekroczysz oczekiwania mężczyzn? ? tak właśnie brzmiało hasło sześciu projektantek odpowiedzialnych za YCC. Tak więc ten koncept miał być spełnieniem marzeń płci pięknej i zwróceniem uwagi na rzeczy zwykle pomijane podczas projektowania samochodów. Na przykład?
Zacznijmy od wnętrza ? można modyfikować jego wystrój w zależności od własnego widzimisię, Volvo przygotowało kilka wymiennych kompletów dywaników i pokrowców na fotele. Projektantki zadbały też o wygodę kierowcy ? przeniesiono przełącznik zmiany biegów na kierownicę i zrezygnowano z tradycyjnego hamulca ręcznego. Dzięki tym zabiegom powstała przestrzeń pomiędzy fotelami, gdzie można położyć torebkę, telefon, klucze itd. To auto zrobione przez kobiety dla kobiet. Podparcie pod piętami kierowcy jest regulowane, nie wiadomo przecież jak wysokie szpilki właścicielka YCC akurat zdecyduje się założyć. Koncept wyglądem nawiązuje do coupe, a panie doszły do wniosku, że drugi rząd siedzeń w  takich autach zwykle służy do przewożenia bagaży, dlatego zamontowano składane fotele, przez co bagażnik jest większy i można spokojnie spakować do niego więcej rzeczy niż do normalnego coupe.
Coś jeszcze? Pomysłów było wiele, my wspomnimy o paru. Ot, mało brudząca się karoseria pokryta teflonem. Jeszcze ciekawszy jest wlew płynu do spryskiwaczu. Projektantki szwedzkiej marki umieściły go na zewnątrz samochodu, obok wlewu paliwa, aby nie brudzić się i nie kłopotać otwieraniem maski przy dolewaniu płynu. Inny, trochę stereotypowy, pomysł to opony, które po przebiciu pozwalają na bezpieczne i spokojne dotarcie do mechanika, by to on mógł się zająć wymianą.

"Jeśli sprostasz oczekiwaniom kobiet, przekroczysz oczekiwania mężczyzn" - tak właśnie brzmiało hasło sześciu projektantek odpowiedzialnych za YCC. Tak więc ten koncept miał być spełnieniem marzeń płci pięknej i zwróceniem uwagi na rzeczy zwykle pomijane podczas projektowania samochodów... Na przykład?

Zacznijmy od wnętrza - można modyfikować jego wystrój w zależności od własnego widzimisię, Volvo przygotowało kilka wymiennych kompletów dywaników i pokrowców na fotele. Projektantki zadbały też o wygodę kierowcy - przeniesiono przełącznik zmiany biegów na kierownicę i zrezygnowano z tradycyjnego hamulca ręcznego. Dzięki tym zabiegom powstała przestrzeń pomiędzy fotelami, gdzie można położyć torebkę, telefon, klucze itd. To auto zrobione przez kobiety dla kobiet. Podparcie pod piętami kierowcy jest regulowane, nie wiadomo przecież jak wysokie szpilki właścicielka YCC akurat zdecyduje się założyć.

Koncept wyglądem nawiązuje do coupe, a panie doszły do wniosku, że drugi rząd siedzeń w takich autach zwykle służy do przewożenia bagaży, dlatego zamontowano składane fotele, przez co bagażnik jest większy i można spokojnie spakować do niego więcej rzeczy niż do normalnego coupe.

Coś jeszcze? Pomysłów było wiele, my wspomnimy o paru. Ot, nie trzymająca brudu karoseria pokryta teflonem. Jeszcze ciekawszy jest wlew płynu do spryskiwaczy. Projektantki szwedzkiej marki umieściły go na zewnątrz samochodu, obok wlewu paliwa, aby nie brudzić się i nie kłopotać otwieraniem maski przy dolewaniu płynu. Inny, trochę stereotypowy, pomysł to opony, które po przebiciu pozwalają na bezpieczne i spokojne dotarcie do mechanika, by to on mógł zająć się wymianą.

Volvo YCC Conceptfot. Volvo

Volvo YCC Conceptfot. Volvo

Volvo YCC Conceptfot. Volvo

Volvo YCC Conceptfot. Volvo

Volvo YCC Conceptfot. Volvo

Volvo XC70 Surf Rescue Volvo XC70 Surf Rescue fot. Volvo

Volvo XC70 Surf Rescue

Ten koncept idealnie współgra ze słońcem, które wreszcie zawitało do Polski. Jak sami przyznają, Szwedzi projektując Volvo XC70 Surf Rescue zapatrzyli się na plaże południowej Kalifornii i pojazdy po nich jeżdżące. Z przymrużeniem oka można go więc nazwać Volvo "Słoneczny Patrol". Surf Rescue to samochód mający sprostać wymaganiom ratowników wodnych i stać się ich narzędziem pracy.

Specjalna wersja XC70 to nie tylko słoneczno-ratownicze malowanie, ale także przestylizowane zderzaki, masywne nadkola, zwiększony prześwit oraz większe koła. Na wyposażeniu Surf Rescue znajdują się także akcesoria ratownicze. Za to wnętrze wyłożono neoprenem, materiałem wykorzystywanym do produkcji m.in. odzieży ochronnej do uprawiania sportów wodnych.

Volvo pokazało XC70 Surf Rescue w 2007 roku w Las Vegas.

Volvo XC70 Surf Rescuefot. Volvo

Volvo XC70 Surf Rescuefot. Volvo

Volvo XC70 Surf Rescuefot. Volvo

Volvo XC70 Surf Rescuefot. Volvo

Volvo XC70 Surf Rescuefot. Volvo

Volvo XC70 Surf Rescuefot. Volvo

Volvo XC70 Surf Rescuefot. Volvo

Volvo XC70 Surf Rescuefot. Volvo

Volvo XC70 Surf Rescuefot. Volvo

Volvo XC70 w okazyjnych cenach

Volvo ECC Concept Volvo ECC Concept fot. Volvo

Volvo ECC Concept

Volvo na swojej stronie chwali się, że ECC Concept przeniósł markę w przyszłość (konkretnie w XXI wiek) już w 1992 roku. Trudno Szwedom nie przyznać racji, skoro ECC idealnie wpisuje się w dzisiejszą modę na ekologiczne samochody.
Volvo ECC Concept to zdecydowanie samochód przyjazny środowisku naturalnemu - w dużej mierze zbudowano go w z materiałów poddawanych recyklingowi. Jest to przestronny, rodzinny samochód, ale Volvo zadbało by równocześnie był jak najlżejszy. W dodatku to hybryda, napędzana turbinami gazowymi i elektrycznymi.
Jak na swoje lata ECC Concept to auto bardzo nowatorskie, było więc wiadomo, że w jego kariera zakończy się tylko na koncepcie. Jednak wiele zastosowanych w nim technologii szwedzka marka rozwijała dalej, a linię oraz styl ECC wykorzystano przy projektowaniu Volvo S80.

Volvo na swojej stronie chwali się, że ECC Concept przeniósł markę w przyszłość (konkretnie w XXI wiek) już w 1992 roku. Trudno Szwedom nie przyznać racji, skoro ECC idealnie wpisuje się w dzisiejszą modę na ekologiczne samochody.

Volvo ECC Concept to zdecydowanie samochód przyjazny środowisku naturalnemu - w dużej mierze zbudowano go w z materiałów poddawanych recyklingowi. Jest to przestronny, rodzinny samochód, ale Volvo zadbało, by równocześnie był jak najlżejszy. W dodatku to hybryda, napędzana turbinami gazowymi i elektrycznymi.

Jak na swoje lata ECC Concept to auto bardzo nowatorskie, więc można było przypuszczać, że w jego kariera zakończy się tylko na koncepcie. Jednak wiele zastosowanych w nim technologii szwedzka marka rozwijała dalej, a linię oraz styl ECC wykorzystano przy projektowaniu Volvo S80.

Volvo ECC Conceptfot. Volvo

Volvo ECC Conceptfot. Volvo

Volvo ECC Conceptfot. Volvo

Volvo ECC Conceptfot. Volvo

Volvo ECC Conceptfot. Volvo

Volvo ECC Conceptfot. Volvo

Volvo ECC Conceptfot. Volvo

Volvo S60 Concept Volvo S60 Concept fot. Volvo

Volvo S60 Concept

Jak wygląda Volvo S60 drugiej generacji wszyscy, interesujący się szwedzką marką z pewnością wiedzą. Volvo S60 Concept z 2009 roku był właśnie zapowiedzią auta, które zadebiutowało rok później.

Naszym zdaniem koncept prezentował się oszałamiająco i z pewnością byłby jednym z najpiękniejszych samochodów swojego segmentu. Trochę szkoda, że Volvo zdecydowało się na kilka drobnych (ale jednak!) zmian, które ucywilizowały S60 i sprowadziły go na przeciętny, szary poziom.

Nasz TEST S60

 

Volvo S60 Conceptfot. Volvo

Volvo S60 Conceptfot. Volvo

Volvo S60 Conceptfot. Volvo

Volvo S60 Conceptfot. Volvo

Volvo S60 Conceptfot. Volvo

Volvo S60 Conceptfot. Volvo

Volvo S60 Conceptfot. Volvo

Volvo S60 Conceptfot. Volvo

 

Volvo S60 Conceptfot. Volvo

Ile kosztuje Volvo S60?

Volvo Concept Estate Volvo Concept Estate fot. Volvo

Volvo Concept Estate

Ten samochód to świeżynka z tegorocznych targów w Genewie. Volvo Concept Estate to jeden z trzech konceptów (obok Concept Coupe i Concept XC) wyznaczających nowy stylistyczny kierunek szwedzkiej marki - zapowiedź nadchodzącego Volvo XC90. To piękne Volvo o nadwoziu typu Shooting Brake wyraźnie nawiązuje do modelu P1800, zwłaszcza tego w wersji 1800 ES. Jeżeli interesuje Cię droga, którą podąży Volvo to zapraszamy do:

Obszernego materiału o Concept Estate

 

Volvo Concept Estatefot. Volvo

 

Volvo Concept Estatefot. Volvo

Volvo Concept Estatefot. Volvo

Volvo Concept Estatefot. Volvo

Volvo Concept Estatefot. Volvo

Volvo Concept Estatefot. Volvo

Volvo VCC Concept Volvo VCC Concept fot. Volvo

Volvo VCC Concept

Rozszyfrujmy najpierw nazwę: VCC to Versality Concept Car, a Versality z angielskiego można przetłumaczyć jako ?wszechstronność?. Wrażenie robi przede wszystkim rozmiar konceptu ? to naprawdę wielkie auto, które oferuje użytkownikowi przestronne, wygodne i pakowne wnętrze. Z zewnątrz VCC wygląda trochę jak połączenie kombi, limuzyny oraz samochodu sportowego.
Skąd ta wszechstronność w nazwie? VCC to luksusowy samochód przyszłości. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by trochę nim poszaleć. Szwedzi pod maskę wsadzili silnik o pojemności 2,6 litra i mocy 250 KM. Według inżynierów Volvo zapewnia to dynamiczną jazdę i spalanie na poziomie 6,5 litra. Świetny wynik jak na kolosa. VCC to też duży bagażnik ze sprytną elektrycznie przesuwaną płytą podłogową.
Czy VCC naprawdę był tak wszechstronny i luksusowy jak zapewniało Volvo niewiadomo, ale trzeba im przyznać, że ich pomysł luksusowego samochodu przyszłości jest co najmniej interesujący.

Rozszyfrujmy najpierw nazwę: VCC oznacza Versality Concept Car, a Versality z angielskiego można przetłumaczyć jako "wszechstronność". Wrażenie robi przede wszystkim rozmiar konceptu - to naprawdę wielkie auto, które oferuje użytkownikowi przestronne, wygodne i pakowne wnętrze. Z zewnątrz VCC wygląda trochę jak połączenie kombi, limuzyny oraz samochodu sportowego.

Skąd ta wszechstronność w nazwie? VCC to luksusowy samochód przyszłości. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, by trochę nim poszaleć. Szwedzi pod maskę wsadzili silnik o pojemności 2,6 litra i mocy 250 KM. Według inżynierów Volvo w zupełności wystarcza to na dynamiczną jazdę i spalanie na poziomie 6,5 litra. Świetny wynik jak na kolosa. VCC to też duży bagażnik ze sprytną elektrycznie przesuwaną płytą podłogową.

Czy VCC naprawdę był tak wszechstronny i luksusowy jak zapewniało Volvo niewiadomo, ale trzeba przyznać, że ich pomysł luksusowego samochodu przyszłości jest co najmniej interesujący.

Volvo VCC Conceptfot. Volvo

Volvo VCC Conceptfot. Volvo

Volvo VCC Conceptfot. Volvo

Volvo VCC Conceptfot. Volvo

Volvo VCC Conceptfot. Volvo

Volvo VCC Conceptfot. Volvo

Volvo VCC Conceptfot. Volvo

Volvo VCC Conceptfot. Volvo

Volvo Concept You Volvo Concept You fot. Volvo

Volvo Concept You

Concept You zaprezentowano w 2011 roku na targach we Frankfurcie. Przednia część nadwozia 4-drzwiowego coupe nawiązuje do przeszłości szwedzkiej marki, do modelu PV, natomiast z tyłu auta bez trudu wyłapiemy inspiracje Audi A7 i A5 Sportback.

We wnętrzu dominują duże wyświetlacze, dzięki którym pozbyto się masy guzików. Koncepcja inżynierów Volvo zakładała, że urządzeniami pokładowymi będziemy zarządzać za pomocą aplikacji podobnych do tych jakie znamy z tabletów oraz smartfonów. Pomyślano także o melomanach - Concept You wyposażono w świetny zestaw audio firmy Alpine z nowatorskim subwooferem.

Volvo Concept Youfot. Volvo

Volvo Concept Youfot. Volvo

Volvo Concept Youfot. Volvo

Volvo Concept Youfot. Volvo

Volvo Concept Youfot. Volvo

Volvo Concept Youfot. Volvo

Volvo Concept Youfot. Volvo

Więcej o Concept You

Volvo SCC Concept Volvo SCC Concept fot. Volvo

Volvo SCC Concept

Volvo to marka kojarząca się z bezpieczeństwem, a ich konceptu z 2001 roku SCC Concept to jedno wielkie studium bezpieczeństwa. Świadczy o tym sama nazwa: Safety Concept Car. Motywem przewodnim SCC jest widoczność. Kiedy kierowca siada na fotelu samochód automatycznie dostosowuje pozycję za kierownicą, tak aby zapewnić jak najlepszą widoczność. Kierownica, podłoga oraz pedały również dostosowują się do człowieka. Projektanci zrobili wszystko w celu zniwelowania ?martwego pola?.
Auto wyposażono również w masę przeróżnych systemów podwyższających bezpieczeństwo: zacznijmy od świateł dostosowujących się do sytuacji na drodze (przykładowo na skrzyżowaniach snop światła jest szeroki i krótki, a podczas jazdy po długiej prostej drodze staje się wąski oraz długi). W lusterkach zamontowano sensory ostrzegające kierowcę podczas zmiany pasa, kiedy na naszym docelowym pasie znajduje się inny pojazd Volvo powiadomi nas pikaniem, czerwonym światełkiem i wyświetli nam podgląd z kamery, dzięki czemu sami ocenimy sytuację na drodze. W SCC eksperymentowano także z pasami bezpieczeństwa.
Wiele z tych, nowatorskich w 2001 roku, pomysłów wykorzystano w późniejszych autach. Za to z wyglądu zewnętrznego SCC Szwedzi czerpali pełnymi garściami podczas prac nad Volvo C30.

Volvo to marka kojarząca się z bezpieczeństwem, a ich koncept z 2001 roku to jedno wielkie studium bezpieczeństwa. Świadczy o tym sama nazwa: Safety Concept Car. Motywem przewodnim SCC jest widoczność. Kiedy kierowca siada na fotelu, samochód automatycznie dostosowuje pozycję za kierownicą, tak aby zapewnić jak najlepszą widoczność. Kierownica, podłoga oraz pedały również dostosowują się do człowieka. Projektanci zrobili wszystko w celu zniwelowania "martwego pola".

Auto wyposażono w masę przeróżnych systemów podwyższających bezpieczeństwo. Zacznijmy od świateł dostosowujących się do sytuacji na drodze (przykładowo na skrzyżowaniach snop światła jest szeroki i krótki, a podczas jazdy po długiej prostej drodze staje się wąski oraz długi). W lusterkach zamontowano sensory ostrzegające kierowcę podczas zmiany pasa, kiedy na naszym docelowym pasie znajduje się inny pojazd Volvo powiadomi nas pikaniem, czerwonym światełkiem i wyświetli podgląd z kamery, dzięki czemu sami ocenimy sytuację na drodze. W SCC eksperymentowano także z pasami bezpieczeństwa.

Wiele z tych nowatorskich w 2001 roku pomysłów wykorzystano w późniejszych autach. Za to z wyglądu zewnętrznego SCC Szwedzi czerpali pełnymi garściami podczas prac nad Volvo C30.

Volvo SCC Conceptfot. Volvo

Volvo SCC Conceptfot. Volvo

Volvo SCC Conceptfot. Volvo

Volvo SCC Conceptfot. Volvo

Volvo SCC Conceptfot. Volvo

Volvo SCC Conceptfot. Volvo

Volvo SCC Conceptfot. Volvo

Volvo C30 - najlepsze oferty na rynku

Volvo XC60 Concept Volvo XC60 Concept fot. Volvo

Volvo XC60 Concept

Ten koncept to jeden z nielicznych, który doczekał się swojego rozwinięcia w postaci samochodu, który trafił do produkcji seryjnej. Nie odkryjemy Ameryki pisząc, że zaprezentowany w 2007 roku XC60 Concept to zapowiedź Volvo XC60, który zadebiutował rok później w Genewie. Zostawiliśmy go na sam koniec, żeby pokazać jak zmienia się auto od konceptu do wersji produkcyjnej w przeciągu zaledwie roku.

Świetny SUV ze Szwecji - zobacz ceny

Volvo XC60 Conceptfot. Volvo

Volvo XC60 Conceptfot. Volvo

Volvo XC60 Conceptfot. Volvo

Volvo XC60 Conceptfot. Volvo

Volvo XC60 Conceptfot. Volvo

Volvo XC60 Conceptfot. Volvo

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.