Plejada sobowtórów

Inspirowanie się innymi to normalny zabieg w motoryzacji. Jednak czasem na drogi wyjeżdżają samochody łudząco do siebie podobne. I nie chodzi nam o bliźniaki bazujące na tej samej płycie podłogowej, a o auta zupełnie inne, które wyglądają prawie tak samo.
Toyota 2000 GT Toyota 2000 GT fot. Bob Seary

Jaguar E-type i Toyota 2000 GT

Kto był pierwszy? Jaguar.

Jaguar E-Type to prawdziwy samochód legenda. Brytyjczycy zaprezentowali go w roku 1961, czyli 53 lata temu, ale swoim niesamowitym wyglądem wciąż podbija serca miłośników motoryzacji. E-Type raz za razem wygrywa rankingi najpiękniejszych samochodów wszech czasów, a wielu uważa go za najwspanialsze auto w historii.
Nic więc dziwnego, że Toyota tworząc 2000GT zainspirowała się właśnie Jaguarem. Dwudrzwiowe coupe od Japończyków wyraźnie nawiązuje do arcydzieła z Anglii. Toyotę produkowano tylko trzy lata (1967-1970), a liczba powstałych egzemplarzy wyniosła 337. Z tego powodu dzisiaj ceny pięknej Toyoty sięgają niebotycznego poziomu.

Jaguar E-Type to prawdziwy samochód legenda. Brytyjczycy zaprezentowali go w roku 1961, czyli 53 lata temu, ale swoim niesamowitym wyglądem wciąż podbija serca miłośników motoryzacji. E-Type raz za razem wygrywa rankingi najpiękniejszych samochodów wszech czasów, a wielu uważa go za najwspanialsze auto w historii.

Nic więc dziwnego, że Toyota tworząc 2000GT zainspirowała się właśnie Jaguarem. Dwudrzwiowe coupe od Japończyków wyraźnie nawiązuje do arcydzieła z Anglii. Toyotę produkowano tylko trzy lata (1967-1970), a liczba powstałych egzemplarzy wyniosła 337. Z tego powodu dzisiaj ceny pięknej Toyoty sięgają niebotycznego poziomu.

Toyota 2000 GT

Toyota 2000 GT

Toyota 2000 GT

Toyota 2000 GT

Jaguar E-type

Jaguar E-type

Jaguar E-type

Jaguar E-typefot. Stahlkocher

Jaguar E-type

 

Zdjęcie NTT 5069 Polska
NTT 5069 Polska
  • Przekątna ekranu: 5 cali
  • Pamięć: 4096 MB
  • Czytnik kart pamięci
  • Dostawca map: MapaMap
w okazje.info
Kia Amanti Kia Amanti Kia Amanti

Mercedes E-klasa i Kia Opirus

Kto był pierwszy? Mercedes.

Jak kopiować to od najlepszych - tak musieli pomyśleć w Kii, kiedy projektowali jedno ze swoich pierwszych luksusowych aut. Zaprezentowana w 2003 roku Kia Opirus (w Stanach znana jako Amanti) jest do złudzenia podobna do dwóch generacji Mercedesa klasy E, tych produkowanych w latach 1995 - 2009. Przede wszystkim aż nazbyt oczywiste jest zapożyczenie charakterystycznych podwójnych przednich świateł.

Kia Opirus

Kia Amanti

fot.Chris Chan

Kia Amanti

Kia Amanti

Mercedes E-klasa

Mercedes E 350 (2005)

Mercedes E

Mercedes E

Mercedes E-Klasa (2006)

 

Zdjęcie Lafayette Atena
Lafayette Atena
  • Modulacja: AM, FM
  • Regulacja czułości
1 opinia

Parametry techniczne

Modulacja AM, FM Regulacja czułości Tak
Częstotliwość pracy 26,960 - 27,400 MHz Szybki kanał Kanał 9
Moc wyjściowa 4 W

Podstawowe informacje o Lafayette Atena

Producent Delta Gwarancja 24 m-ce
Renault 8 Renault 8 fot. Charles 01

Renault 8 i Simca 1000

Kto był pierwszy? Simca.

I Simca 1000, i Renault 8 to francuskie auta z wczesnych lat 60 ubiegłego wieku. Pierwsze Simci 1000 wyjechały na drogi w 1961 roku, natomiast Renault odpowiedziało po roku. Mimo że za te tylnonapędowe sedany odpowiadają dwie odrębne firmy, to trzeba przyznać, że auta wyglądają jak bliźniaki.

Renault 8

 

Renault 8

Renault 8

Simca 1000

Simca 1000

fot. Antramir

Simca 1000

Simca 1000

 

Zdjęcie MANTA 052
MANTA 052
  • Wielkość wyświetlacza: 7 cali
  • Port USB
  • Czytnik kart pamięci
1 opinia

Odtwarzanie

Odtwarzanie DivX Nie Rodzaje odtwarzanych nośników CD, VCD, CD-R, CD-RW
Dolby Digital Tak

Podstawowe informacje o MANTA 052

Wielkość wyświetlacza 7 cali

Pozostałe informacje

Zasilanie Sieciowe Pilot Tak

Wejścia/Wyjścia

Port USB Tak Czytnik kart pamięci Tak
Wyjście słuchawkowe Tak
Toyota Corolla AE86 Toyota Corolla AE86 Toyota Corolla AE86

Toyota Corolla AE86 i Nissan 200SX

Po rozgrywce wewnątrz francuskiej, teraz czas na pojedynek z Kraju Kwitnącej Wiśni. Wielu zauważa, że japońskie samochody z lat 80 były do siebie bardzo, wręcz łudząco podobne. Jeżeli chodzi o hatchbacki to wystarczy spojrzeć na Toyotę AE86 z 1983 roku i Nissana 200SX (w wersji S12, również z 1983). Roztargniony człowiek może je ze sobą pomylić. Do tej dwójki niektórzy dorzucają jeszcze Hondę Accord III, jednak w jej przypadku podobieństwa nie są aż tak oczywiste.

Toyota Corolla AE86

Toyota Corolla AE86

Toyota Corolla AE86

Toyota Corolla AE86

Nissan 200SX

Nissan 200SX

Nissan 200SX

Nissan 200SX

 

Zdjęcie APOLLO BETA
APOLLO BETA
  • Port USB
  • Obsługiwane formaty plików: MP3
  • Obsługa kart pamięci
  • Wejście AUX
2 opinie w okazje.info
Mercer Raceabout Mercer Raceabout Mercer Raceabout

Mercer Raceabout i Stutz Bearcat

Mamy też ciekawostkę z samych początków motoryzacji. Stutz Bearcat i Mercer Raceabout nie dość, że wyglądają niemal identycznie, to były jeszcze malowane na charakterystyczny żółty kolor. Mercer to rok 1911, a Stutz jest o rok młodszy.

Mercer Raceabout

Mercer Raceabout

Stutz Bearcat

Stutz Bearcat

Stutz Bearcat

 

Zdjęcie Głośniki JBL GTO 329
Głośniki JBL GTO 329
w okazje.info
Ford Mustang I - 1964 rok Ford Mustang I - 1964 rok Ford Mustang I - 1964 rok

Ford Mustang i Toyota Celica

Kto był pierwszy? Ford.

Forda Mustanga zna każdy. Jego pierwsza generacja (ta z lat 1964 - 1973) zrobiła furorę w swoich czasach, podbijając Stany i mimo 50 lat robi ją nadal - pierwszy Mustang to wciąż "samochód marzeń" niejednej osoby. Czy można więc mieć pretensje do Toyoty, że wzorowała się na Amerykanach wypuszczając w 1970 na rynek Celicę? Sytuacja podobna, jak w przypadku Kii: jak podpatrywać to najlepszych.

Ford Mustang

Ford Mustang

Ford Mustang I

Ford Mustang I

Toyota Celica

Toyota Celica


Toyota Celica

Toyota Celica

Toyota Celica

 

Zdjęcie Carpower HPB 1502
Carpower HPB 1502
w okazje.info
Ferrari GTB4 Ferrari GTB4 Ferrari GTB4

Ferrari GTB4 i Rover SD1

Kto był pierwszy? Ferrari.

Akurat w tym przypadku nie można mówić o sobowtórach i kopiowaniu, ponieważ projektanci Rovera otwarcie przyznali, że wzorują się na Ferrari, ale stworzyli swoje własne auto. Rovera SD1 można uznać za samochód podobny, ale na pierwszy rzut oka nikt go nie nazwie kopią Ferrari Daytona. Żeby dostrzec nawiązania do auta z Maranello trzeba się przyjrzeć.

Rover SD1 został doceniony i w 1977 roku otrzymał nagrodę Europejskiego Auta Roku.

Ferrari GTB4

Ferrari GTB4

fot. Lothar Spurzem

Ferrari GTB4fot. Stahlkocher

 

Rover SD1

Rover SD1

fot. Paul Brown

Rover SD1

Rover SD1

 

Zdjęcie JB Partner 6D5C-105B1
JB Partner 6D5C-105B1
w okazje.info
Chevrolet Corvair Chevrolet Corvair Chevrolet Corvair

NSU Prinz i Chevrolet Corvair

Kto był pierwszy? Chevrolet.

Inspiracją dla powstania NSU Prinz był właśnie Chevrolet Corvair. Niemieccy projektanci wcale się z tym nie kryli, ale w tym przypadku także nie ma miejsca na oskarżenia o kopiowanie. NSU Prinz to zupełnie inna skala samochodu - można powiedzieć, że Chevrolet to waga ciężka (1095 kilogramów), a NSU waga piórkowa, bo małe niemieckie autko waży o połowę mniej (510 - 540 kg).

Nie tylko po zachodniej stronie żelaznej kurtyny podpatrywano Chevroleta - naszym "radzieckim braciom" także przypadł do gustu styl Corvaira, co widać w drugiej generacji Zaporożca.

Chevrolet Corvair

Chevrolet Corvair


NSU Prinz

NSU Prinz

NSU Prinz

Zaporożec ZAZ 966/968

ZAZ 966

fot. Sergey Rodovnichenko

ZAZ 968fot. burts

 

Zdjęcie PURO FM900
PURO FM900
w okazje.info
Mazda RX-7 Mazda RX-7 Mazda RX-7

Porsche 944 i Mazda RX-7

Kto był pierwszy? Porsche.

Pierwsza Mazda RX-7 wyjechała na drogi w roku 1978, Porsche 944 w 1982. Tak więc, to co napisaliśmy powyżej niekoniecznie jest prawdą. Jednak nam chodziło o drugą generację Mazdy oznaczoną kodem FC3S. Ta powstała później, a Japończycy wyraźnie przestylizowali swoje auto na wzór Porsche.

Porsche 944

Porsche 944

Porsche 944fot. Daniel J. Leivick

Porsche 944

Porsche 944

Mazda RX-7

Mazda RX-7

Mazda RX-7

Mazda RX-7

 

Zdjęcie Arctic C4 Universal Car Charger
Arctic C4 Universal Car Charger
w okazje.info
Ford Thunderbird Ford Thunderbird Ford Thunderbird

Ford Thunderbird i Auto Union 1000SP

Kto był pierwszy? Ford.

Niemcy z Auto Union projektując 1000SP wyraźnie zapatrzyli się na amerykańskiego Forda Thunderbirda. Przede wszystkim w oczy rzucają się bardzo podobne światła i charakterystyczny dla aut z lat 50 tył.

Ford Thunderbird

Ford Thunderbird

fot. Nminow

Ford Thunderbird

Auto Union 1000SP

Auto Union 1000SP

Auto Union 1000SP

 

Zdjęcie PLANTRONICS K100
PLANTRONICS K100
  • Łączność: Bluetooth
  • Wbudowana bateria
w okazje.info
Więcej o:
Copyright © Agora SA